Olen kunnallinen perhepäivähoitaja ja nyt sairaana.
Kyllä ottaa päähän kun aamulla kuuden aikaan joudun aloittamaan soittelun kolmeen eri päiväkotiin, että hoitolapseni tulevat sinne hoitoon.
En tajua miksi käytäntöä ei muuteta!
Ilmoitin lasten vanhemmille, että olen sairas ja huomenna päiväkotiin.
Voisivat mielestänu itse ilmoittaa aamulla sinne päiväkotiin jos heidän lapsensa tarvitsevat varahoitoaa.
Esimiehelleni tuo ei käy vaan haluaa, että minä ilmoitan päiväkoteihin.
Kommentit (7)
Meille on annettu toimintaohjeet sairastumistapauksia varten. Kyllä minun on sinne päiväkotiin ilmoitettava. Arsyttää kuitenkin :(
ap
Sairaspäivän kuuluisi olla sairaspäivä ilman mitään soitteluita. Varsinkin tällä pph:n palkalla...
kyllä pitäis riittää ilmotus pomolle joka hoitais asiat eteen päin. En minäkään joudu omia ajanvarauksiani perumaan vaan joku muu tekeene töissä puolestani! Jos oikeasti on aivan pääkolmantena jalkana niin ei kyllätule mieleenkän soittaa yhtään ylimärästä puhelia
Saatko esimiehen kiinni sunnuntaina tai aamulla ennen kuin lasten hoitoaika alkaa? ap
Meillä on hoitajan sairastapauksissa varahoito aina samassa päiväkodissa. Ei tarvi mun ilmoitella muuten kuin laittaa vanhemmille viestiä, että viekääpä lapset sinne. Jos vanhemmat hoitavat lapsen itse, niin saavat maksuhyvityksen.
Sairastumiset ovat aina äkillisiä eikä ne päiväkodit kumminkaan voi kieltäytyä vastaanottamasta lapsia joiden varahoitopaikkana ovat. Yhtä tyhjän kanssa että joku soittelee sinne aamukuudelta kun vanhemaat tuovat muksunsa sinne seitsemältä, ei ne kumminkaan ehdi mitenkään varautua asiaan eli turhaa byrokratiaa tuollainen soittelu, tieto menee päiväkotiin kumminkin kun lapsi sinne viedään. Teidän päivähoitovirastonne on hoitanut asiat ammattitaidottomasti ja huonosti.
2
P.S. Tämä ei tietenkään tarkoita ettei lasten perheille tarvitsisi ilmoittaa, he tarvitsevat tiedon että osaavat viedä lapsensa oikeaan paikkaan aamukkireissä.
Kyllä ne siellä huomenna aamulla asian huomaavat kun vanhemmat vievät lapsensa sinne.
Teet itsellesi ongelmia täysin tyhjänpäiväisistä asioista.