Sain töitä - V I H D O I N ! ! ! ! :-) :-) :-)
Takana 13kk työttömyyttä. Hakemuksia ehdin laittaa 78kpl, olin 8 haastattelussa ja vihdoin tärppäsi! Kävin eilen allekirjoittamassa työsopimuksen. :-) :-) :-) Hain myös kaikenmaailman sijaisuuksia palkasta viis - ihan mikä tahansa olisi käynyt ja nyt sain kuitenkin ihan vakkaripaikan ja palkkakin on isompi kuin siinä työssä josta jäin työttömäksi (2450e ja nyt 2725e/kk)!
Ette voi uskoa kuinka onnellinen olen! :-) :-) :-) Parisuhdekin rupesi kärsimään tässä loppuvaiheessa kun itseluottamukseni oli ihan nollilla. Olin ihan varma ettei minusta olen enää koskaan mihinkään ja että olen ihan nolla. Vaan paistaa se aurinko selkeästi risukasaankin aina silloin tällöin. Ihanaa mennä ilmoittautumaan työkkäriin ensi viikolla ja kertoa että olen saanut töitä! :-) :-) :-)
Kommentit (18)
Tiedän tunteen, minäkin sain töitä viime viikolla ja olen vieläkin sekaisin! Olen siis ollut kotona tooosi pitkään!
Vierailija:
ONNEKSI OLKOON! Kerrohan, millainen koulutus ja työkokemus sulla on? Millaista työtä sait?
Olen 34v markkinoinnin KTM. Lapsia yksi. Koulutusta vastaavaa työkokemusta oli jo 8 vuotta kun jäin työttömäksi (koko osasto lopetettiin edellisessä työpaikassa). Pääsin nyt markkinoinnin suunnittelutehtäviin isohkoon suomalaiseen yritykseen.
ap
toivottavasti viihdyt uudessa paikassa!
Vierailija:
Eikö kauppatieteen maistereilla ole tuon parempia palkkoja?
Tai jos on esimiesasemassa. Naiselle (ei esimiesasema) 2500e-3000e/kk on ihan normaali.
Minäkin tienaan paremmin, vaikka olen terveysalan edustaja.
Vierailija:
Minäkin tienaan paremmin, vaikka olen terveysalan edustaja.
Onko työ kovin liikkuvaa + pitkiä päiviä?
Itsekin yllätyin palkkojen pienuudesta kun sain koulutustani vastaavaa työtä. Tosin sitten tajusin työn edun verrattuna esim. edustustöihin verrattuna. Saan 3000e/kk (kuten aikaisemminkin edustustöissä, myös terveysala) mutta 8-16 töistä. Ei työmatkoja, ei iltatöitä, ei viikonloppua. Vain pelkkää siistiä konttorissa istumista.
Vierailija:
Vierailija:Eikö kauppatieteen maistereilla ole tuon parempia palkkoja?
Erona kaikenmaailman muihin suorittaviin töihin kannattaa mielestäni kyllä huomioida se että tuon palkan saa yleensä pelkästään konttorilla istumisesta. Minulla palkka 2900e/kk (KTM markkinointi) ja aikaisemmin myyntihommissa (ei siis mikään korkeakouluopinnon vaativa työ) palkka oli aika lailla sama. Tosin kyseessä oli kaksivuorotyö jossa piti olla myös viikonloppuna töissä. On aika mukavaa nyt kun saa saman liksan kuin ennen mutta paljon paremmilla työajoilla/olosuhteilla. :-)
Ottaen huomioon et suomalaisten keskipalkka on noin 2300e/kk niin kyllä musta päälle 2700e on jo tosi hyvä! Sehän olis markoissa päälle 16000mk.
Onnea ap:lle!
Työaikani on arkisin 8-16, matkustelua kotimaassa on noin kerran 2 kuukaudessa ja ulkomailla 3-4 kertaa vuodessa. En ole lääkealalla, vaan yksityisessä firmassa esimiestehtävissä.
En halunnut olla ap:lle ilkeä. Ihmettelin vain, kun muutama KTM-tuttavani aina niin kovasti kehuskelevat palkallaan. Luulin, että naispuolisten kauppatieteilijöiden palkka hipoo 4000-5000 euroa.
Vierailija:
Vierailija:Minäkin tienaan paremmin, vaikka olen terveysalan edustaja.
Onko työ kovin liikkuvaa + pitkiä päiviä?
Itsekin yllätyin palkkojen pienuudesta kun sain koulutustani vastaavaa työtä. Tosin sitten tajusin työn edun verrattuna esim. edustustöihin verrattuna. Saan 3000e/kk (kuten aikaisemminkin edustustöissä, myös terveysala) mutta 8-16 töistä. Ei työmatkoja, ei iltatöitä, ei viikonloppua. Vain pelkkää siistiä konttorissa istumista.
Iloista kuulla aina tällaisista menestystarinoista. Itselläni näyttää työttömyys olevan vasta alussa, 3 kk ja noin 30 hakemusta. Pari haastattelua, ja suurin osa avoimista työhakemuksistani ei saanut minkäänlaista mielenkiintoa vastaanottajissaan.
normaalin palkan ihmettely. Että kylläpä saat vähän ja silti kehtaat olla iloinen. Se on kyllä ihan ymmärrettävää, kun täällä kaikkien miehet tienaa jonkun 100 000 e vuodessa. Ja aina löytyy joku, jolle ei korkeakoulututkinnon suorittamisen merkitys avaudu kun saman palkan saa ihan amispohjaltakin.
Minäkin sain töitä vihdoin! Ja pystyn myös olemaan. Olin siis lähes kuusi vuotta sairastumisen takia poissa. Se on jo todella pitkä aika!!! Luulin ettei mihinkään oteta kun noin pitkä aukko työhistoriassa, mutta näin vaan töissä ollaan! :) Jipii!
Tosin, odotan tässä myös esikoista joten kauaa en ehdi töissä nyt olemaan, muutaman kuukauden. No, mutta kyllä niihin töihin näköjään voi päästä vaikka olisi hyvin pitkä tauko joten onnistuu varmaan lapsiarjen jälkeenkin. On varmasti helpompaa palata työelämään lapsen saannin jälkeen kuin vakavan masennuksen jälkeen.. Silloin jos kysyvät että mitäs olet tehnyt tällä aikaa niin voin sanoa olleeni äitinä enkä sairaslomalla..
Kylläpä nostettiin vanha keskustelu ylös. Vieläkö ap on 13 vuotta myöhemmin töissä?
Ap:lle alapeukkua tulevaisuudesta!
Onnittelut uuden työn johdosta. Parisuhdekin saattaa alkaa kukoistaa taas. ;-)