Minun lapsi menee leikatavaksi(nielurisat) olen raskaana
pelottaa lapsen puolesta vielä enemmän kun olen herkässä tilassa. Mietin myös, kanattako lasta leikata nyt vaan odottaa kunnes vauva synty, kun sekin varma aikamoinen stressi minulle vai? Pärjäänkö? :/(
Kommentit (15)
sitä leikkauspotilasta ehdit hoivata ja helliä nyt kun vauva ei ole vielä maailmassa. Leikkaukseen vain, hyvä vain että tulee hoidettua pois alta ennen vauvan syntymää. :)
Ootko ihan tosissaan? Miten minä minä minä ihminen, voi stressaata? Minulla on nyt 2 eteen stressaatava, Yks että leikkaus menee hyvin ja toinen etten vaan synnyttää stressin takia aikaisemmin
Pelkään niin paljon, ettei mitään pahaa tapahtuisi. Lapsi on tyttö ja 4v nyt. Huh
Minulla itselläkin leikattiin terveystalossa 5kk sitten nielurisat. Kamala kokemus, 4vkoa oli hirveä olo
lapsethan paranevat ko leikkauksesta paljon paremmin ja nopeammin kuin aikuiset. Kyllä se varmasti menee hyvin, tuo on oikeasti todella yleinen ja helppo operaatio lapselle. Jäätelöä vain pakkaseen odottamaan ja muuta helposti syötävää ruokaa.
Älä nyt hyvä nainen lietso itseäsi paniikkiin!
joita pitää ihan taluttaa raskaana ollessa..
Risaleikkaus ei kyllä yleensä todellakaan aiheuta "huonoa oloa" neljäksi viikoksi. Kuulostaa tosi oudolta.
Jos kerran lapsellesi on parasta leikkaus tehdä, niin tottakai heti menette jos kerran olette ajan saaneet. Ei niitä aikojakaan niin vain rukkailla tuollaisen syyn takia. Ja jos ihan oikeasti myös toisen lapsen vuoksi stressaat niin tottakai nyt on miljoona kertaa parempi mennä niin ehdit keskittyä täysillä siihen nelivuotiaaseen. Jos sulla on vauva, niin et pystyisi puoliakaan niin paljon huolehtimaan sen toisen hyvinvoinnista. Järki käteen nyt, nainen.
sinulla nyt ihan oikeasti huolestuttaa enemmän, esikoisesi vointi vai sinun oma vointisi?
Mietipä tuota ja tee sen perusteella päätöksesi.
Onko tämä kirjoittaja tosissaan... Meillä on kaikkien muksujen risat poistettu jo alle 2vuotiaina. Toki pienen nukutus aina huolettaa, mutta toipuminen ei vie 4viikkoa. Meillä yleensä jo seuraavana päivänä muksut ihan pirteinä. Sileää ruokaa muutama päivä eikä hirveästi saa riehua =) Taitaa äiti olla hieman huomion hakuinen tapaus...
Ehdottomasti,kun vauva vielä mahassa.
nukutus ja operaatio meni meillä hyvin,ruutinijuttu. Toipuminen on kivuliasta jalääkkeitä tulee antaa säännöllisesti maximi annoksia, meillä herätettiin myös yöllä. Välillä joutui antamaan väkisin.
Leikkauksen jälkeen kipuja on pari päivää, sitten helpottaa. Noin viikon kuluttua operaatiosta leikkauspinnan peitteet irtoavat ja kivut jälleen kovempia pari päivää. Meillä ei riittänyt panadol ja pronaxen, annoimme myös tramalia.
Paino laskee koska syöminen heikompaa toipilasaikana. Mutta silti kannattaa operoida, jos tulehduskierre!!!
On eri asia leikata kitarisatkuin nielurisat. Kitarisoista toipuu päivässä.
t. 12
jessus.... "olen herkässä tilassa...." Raskaus ei ole mikää syy olla hysteerinen hermoheikko vinkuja.
No saitpahan aloituksellasi adrenaalitasoni pomppaamaan taivaaseen, ehkä tällä raivolla pääsen hommiin enkä istu koneella.
pelottaa lapsen puolesta vielä enemmän kun olen herkässä tilassa. Mietin myös, kanattako lasta leikata nyt vaan odottaa kunnes vauva synty, kun sekin varma aikamoinen stressi minulle vai? Pärjäänkö? :/(
kylla tasta aloituksesta huokuu joko aikamoinen itsekeskeisyys tai sitten ihan vaan provous... Jos nyt olisi ensimmainen kyseessa, niin sanotaan nyt etta tiedathan, etta nykyaan nielurisat yleensa leikataan vasta pitkallisen ja kivuliaan tulehduskierteen huipentumana, eli haluatko todella jatkaa sita lapsellasi ihan vaan oman "stressaamattomuutesi" takia?
Itseäni stressais enemmän se, että toinen on kipeänä koko ajan!
Vai herkässä tilassa... Olet ilmeisesti ollut aikaisemminkin raskaana ja selvinnyt siitä, kyllä voisi ajatella esikoisen odottamisen stressaavammaksi kuin toisen muutenkin.
jospa ajattelisit lapsesi parasta, etkä omia pelkojasi?