Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Voiko pahoinvointi tulla näin äkkiä?

Vierailija
09.09.2011 |

Eli toista lasta tässä on yritetty. Nyt tänään aamulla tuli töissä aivan äärettömän paha olo, kaksi tuntia olin valmiudessa lähteä oksentamaan. Sitten se meni ohi yhtä äkkkiä kun tulikin. Oliko jotain muuta, vai voisiko olla jo raskausoiretta. Menkkojen nimittäin pitäisi alkaa vasta vajaan viikon päästä, eli kovin aikaista olisi kyllä...Ekasta lapsesta minulla ei ollut pahoinvointia lainkaan.

Kertokaahan kokemuksia, voisiko raskauspahoinvointi oikeasti tulla jo näin varhaisessa vaiheessa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa vaiheessa ole mahdollista,kuvittelet vaan :)

Vierailija
2/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itse voida pahoin tiistaina kun vasta lauantai piti menkkojen alkaa. Oksensinkin sitten 15 vk lähes taukoamatta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näin, niin ehkä sitten olen kipeäksi tulossa tai jotain :) Tässä "yritys"-vaiheessa vain on aika herkkä tulkitsemaan omat oireensa aina mahdollisesta raskaudesta johtuvaksi..

No, viikon päästä selviää plussaanko.

Vierailija
4/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse voin pahoin hyvin aikaisessa vaiheessa. Varsinkin jos piti tiukkoja farkkuja.

Vierailija
5/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itse voida pahoin tiistaina kun vasta lauantai piti menkkojen alkaa. Oksensinkin sitten 15 vk lähes taukoamatta ;)

Juuri päinvastainen viesti kun edellisellä... Eli voisi sittenkin olla raskaudesta kyse. Tajuan kyllä hyvin sen, että jokainen raskaus on erilainen ja jos toisella se menee näin, toisella se luultavasti menee täysin toisinpäin :D Kokemuksia kuitenkin edelleen otetaan vastaan!

Kiitos ihanat!

-ap

Vierailija
6/11 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittanut oksentamisen neljä päivää ennen kuukautisten alkamispäivää. Yrjöt lensi kirjaimellisesti keskelle katua ja sitä jatkui sitten kolme kuukautta. Hain saman tein raskaustestin ja vaikka tosiaan tein sen useaa päivää ennen kuin piti ja vielä iltavirtsasta, niin tuloksena oli vahva viiva. Tosin tämä ei yllättänyt minua mitenkään, sillä tiedän, että ovulaationi on keskimääräistä aiemmassa vaiheessa kiertoa.

Vierailija
7/11 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaa muitakin :)

Vierailija
8/11 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierron alkuvaiheessa. Toivotaan että olisi tärpännyt! :)

Vierailija
9/11 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin huomannut, että menkat myöhässä tai siitä etovasta olosta siis tajunnut olevani raskaana. Onneksi se on ollut vain lievää yökötystä. Ja en kyllä enää muista, miten aikaisin alkoi, mutta siis selvästi ennen kuin seuraavien menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Vierailija
10/11 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oksentanut jo rv3+4 toisen lapsen raskausaikana ja myös tämän kolmannen. Siitä tiennyt että olen raskaana ja samana päivänä tehnyt haalean plussan molemmista.

Oksentaminen onkin sitten jatkunut seuraavat 16 viikkoa päivittäin.

Vierailija
11/11 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se viivan tummuus kerro mitään.

Jos on haalea viiva niin ihan yhtä paksuna kuin vahvalla viivalla.

Ja mitä taas tulee päivien laskemiseen menkkoihin niin se on hiustenhalkomista! Kuukautiset olisi saattanut alkaa muutaman päivän päästä, sitten?

Viikkoa ennen kuukautisten alkua munasolu kiinnittyy. Mutta missä vaiheessa se tapahtuu? Se on aina oma yksilöllinen juttu. Joskus saman kierron aikaan irtoaa kaksikin munasolua. Ei sitä ovulaatiota niin vaan kellosta lasketa ja siltä vie noin viikko kulkeutua hedelmöittymisen jälkeen kiinnittymään ja tämän jälkeen alkaa joko kuukautiset ja hedelmöimätön munasolu poistuu veren mukana tai sitten olet raskaana ja alkaa tulemaan oireita ihan yksilölliseen ja kertaluontoseen tapaan, jokanen raskaus on siis oma asiansa.

Mutta älkää jaksako miettiä että oksensin 2 päivää ennen menkkojen alkua koska se nyt olisi menkat alkaa muutenkin aikasemmin, ei keho ole kello.