Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ruokavaliolla laidun 10 kg puolessa vuodessa?

Vierailija
09.09.2011 |

Mitä saan syödä, mitä kannattaa välttää?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä syö karkkia, sipsiä yms. vältä pastaa, perunaa ja riisiä. monta pientä ateriaa päivässä, paljon kasviksia.

paljon vettä ja esim. vihreetä teetä.

ja jos sulla on paljon ylipainoa, on siitä helpompi päästä eroon. jos taas ylipainoa ei ole, se on vaikeampaa.

skarppaa, älä karppaa

Vierailija
2/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko hiilareittein rajoittamisen tai kaloreitten rajoittamisen..

Kummallakin laihtuu, mutta karppaamalla et kärsi nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos parille vastaajalle. En tiedä kaloreista mitään. Olen ensikertalainen tässä lihomisessa. Olen lihonut suht lyhyessä ajassa tuon 10 kg. Sitä ennen minun ei ole ikinä tarvinnut miettiä, mitä laitan suuhuni. Nälkää en kestä, joten siksi kyselen, mitä välttää ja millä se nälkä sitten pysyy poissa, vaikka kaloreita olisikin vähemmän.

ap

Vierailija
4/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian kova nälkä ja menee ahmimiseks!

kevyitä annoksia, kasviksia riisin, pastan ja perunan tilalle.

siitä se lähtee, et huomaakaan.

Vierailija
5/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos et nälkää kestä niin sitten on hankalampi, nimittäin ensimmäiset päivät on nälkä! Mutta sitten se nälkä lähtee pois, ja kilot lähtee sitäkin vikkelämmin.

Vierailija
6/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön myös 1-2 voileipää. Aamulla syön jugurtin ja teen, päivälliseksi jotain lihaa tai kalaa ja kasviksia, perunaa tai pastaa tai riisiä. En ota lisää ruokaa. Illalla en enää syö. Alkoholia nautin 2-4 annosta viikossa. Tällä ruokavaliolla olen alkanut nyt lihoa. Vaikeinta olisi korvat nuo leipälounaat ja välipalat (suosin ruisleipää).

ap

Anteeksi sekava viestini.

Vierailija
7/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on alakoululainen, joka on alkanut tarkkailla painoaan (turhaan).

ap

Vierailija
8/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala

kaurapuuro+raejuusto+mehukeitto

lounas

pasta/riisi/peruna noin 1 dl

kanaa/kalaa/lihaa

kasviksia

1 leipä

välipala

1 leipä

kananmuna päällä

illallinen paljon kasviksi

kanaaIlihaa/kalaa

iltapala

rahka

ananas/marjoja/hedelmä

leseitä

Lisäksi 2 litraa vettä

Vierailija
9/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

aamupala kaurapuuro+raejuusto+mehukeitto lounas pasta/riisi/peruna noin 1 dl kanaa/kalaa/lihaa kasviksia 1 leipä välipala 1 leipä kananmuna päällä illallinen paljon kasviksi kanaaIlihaa/kalaa iltapala rahka ananas/marjoja/hedelmä leseitä Lisäksi 2 litraa vettä

Vierailija
10/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et juo alkoholia, etkä syö karkkia, sipsiä yms. vältä pastaa, perunaa ja riisiä. monta pientä ateriaa päivässä, paljon kasviksia.

paljon vettä ja esim. vihreetä teetä.

ja jos sulla on paljon ylipainoa, on siitä helpompi päästä eroon. jos taas ylipainoa ei ole, se on vaikeampaa.

skarppaa, älä karppaa

Mä lisäsin tähän vielä jonkin verran liikuntaa ja 25kg lähti vuodessa.

Vierailija
11/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaiken järjen vastaista. Olen syönyt samoin koko aikuisikäni ja vasta nyt olen lihonut. Jos söisin lisää, lihoisin takuulla.

ap

Vierailija
12/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö oikeaa ruokaa. Isoja annoksia salaattia jossa monenelaisia kasviksia ja jotain proteiinia, juustoa, lihaa, pähkinää, papuja, linssejä. Öljykastiketta.

Keittoja, tomaattipohjasia kana-, kala- ja kasviskeittoja. Ihanaa lämmintä keittoa syksyyn!

Leipää aamulla 2 ruisleipäpalaa ja illalla toiset 2. Päällä juustoa ja leikkelettä.

Rasvaton ja maustamaton jugurtti ja rasvaton maito vaikka ruokajuomana. Rahkaa välipalaksi.

Herkkuja joskus. Vaikka karkkipäivä, tai kohtuudella useamminkin. Siis kohtuus on pari palaa suklaata. Jos enemmän haluaa mättää niin varmaan sitten karkkipäivä parempi.

Ei oo nälkä kun syöt 2 ruokaa ja aamu- ja iltapalan ja tarvittaessa välipalan.

Älä syö mitään hötöä ja lisäaineita.

Vierailija
13/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Syö oikeaa ruokaa. Isoja annoksia salaattia jossa monenelaisia kasviksia ja jotain proteiinia, juustoa, lihaa, pähkinää, papuja, linssejä. Öljykastiketta. Keittoja, tomaattipohjasia kana-, kala- ja kasviskeittoja. Ihanaa lämmintä keittoa syksyyn! Leipää aamulla 2 ruisleipäpalaa ja illalla toiset 2. Päällä juustoa ja leikkelettä. Rasvaton ja maustamaton jugurtti ja rasvaton maito vaikka ruokajuomana. Rahkaa välipalaksi. Herkkuja joskus. Vaikka karkkipäivä, tai kohtuudella useamminkin. Siis kohtuus on pari palaa suklaata. Jos enemmän haluaa mättää niin varmaan sitten karkkipäivä parempi. Ei oo nälkä kun syöt 2 ruokaa ja aamu- ja iltapalan ja tarvittaessa välipalan. Älä syö mitään hötöä ja lisäaineita.

Vierailija
14/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin vain pieniä muutoksia.

Mitä laitat leivän päälle? Käytätkö teessä sokeria? Minkä kokoisia annoksia syöt?

Pienentäisin ruoka-annoksia, muuttaisin leivänpäälliset terveellisemmäksi, jättäisin toisen leipäpalan syömättä (tai korvaisin vaikka hedelmällä).

Tsemppiä!

Vierailija
15/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sen verran tulee jokaisen syödä, jotta keho toimii fysiologisesti oikein ja täysillä.

Liian vähäinen kalorimäärä johtaa lihomiseen! Syömällä laihtuu!

Usko minua, laihdutan ihmisiä työkseni.

Vierailija
16/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmentynyt siitä, että mielestäni syön vähemmän kuin ehdotuksissa on.

En laita teehen tai kahviin sokeria. Leivälle laitan kokolihaleikettä, pienen palan juustoa (tai jompaakumpaa) ja tomaattia ja kurkkua tai vain margariinia. Aina en laita margariinia lainkaan.

Syön yhden perunan tai appelsiinin kokoisen annoksen riisiä tai pastaa. Meillä on niiden sijasta hyvin usein vihanneksia. Jos meillä on kastiketta, se on yleensä tomaattipohjainen ilman rasvalisää. Liha on aina rasvatonta ja laadukasta.

Paheeni on sipsit (n. neljännespussi) kerran viikossa ja joskus pari konvehtia kahvin kanssa illalla.

ap

Vierailija
17/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit korvata valipalaleivat vaharasvaisilla proteenilahteilla esim. rasvattomalla rahkalla tai raejuustolla. Kaveriksi tuoreita marjoja/ hedelmia. Lounaaksi salaattia/ vihanneksia ja vaharasvaista proteiinia (kalkkunaa, kanaa tms.)

Jattamalla turhat hiilarit ja sokerit pois saat kalorinmaaran kuriin.

Ruokapaivakirja voi auttaa olemaan rehellinen itselleen esim. sita helposti "unohtaa" syoneensa karkin siella, keksin taalla. Niista sitten kertyy yllattavan paljon turhia kaloreita.

Lisaksi et mainitse mitaan liikuntatottumuksistasi. Mielestani sun on turha kitkuttaa millaan tiukalla nalkakuurilla. Mieluummin lisaisit liikuntaa ruokavalion tueksi tarvitsisit 3-4 kertaa (hiki)liikuntaa per vko. Paino putoaa, saat kiintean ja sopusuhtainen vartalon seka hyvan mielen liikunnasta.

Tsemppia "kurinpalautukseen"!

Vierailija
18/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin.

Jogurtissa on hirveä määrä sokeria!

Oikeaoppisesti sinun tulisi saada 25-30 E% rasvoista (tästä 10 % saa olla kovia rasvoja), proteiineista 20-25 E % ja loput hiilihydraateista eli 45-55 E%

Kuitua tulisi saada 25-35 g päivässä.

Jokaisen aterian siis myös välipalan tulee sisältää kaikki kolmea ravintoainetta.

Sitten kysyn, mitä juot ja kuinka paljon vuorkokaudessa?

Vierailija
19/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon teetä, kahvia, vettä ja rasvatonta piimää, pari lasia mehua viikossa. Mistäköhän johtuu, että olen alkanut vasta nyt lihoa? Iästä (olen nelikymppinen)? Liikun aika vähän. En voi harrastaa nopeatempoista hikiliikuntaa (siihen on ihan oikea syy).

ap

Vierailija
20/46 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään jurttia en syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän