Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko heti leikkiä synttärilahjoilla? (Siis jo vieraidenkin)

Vierailija
09.09.2011 |

Niin, meillä on kohta 4-vuotiskekkerit, ja minä tahtoisin, että tyttö avaisi paketit (siis jos vaikka saa barbin, niin sen barbin pakkauksen siis) vasta sitten, kun vieraat ovat jo lähteneet. Jos lahjoissa on pieniä osia, puolet menee hukkaan ja rikki heti jo kekkerien aikana. Olenko natsi, jos kiellän, että pakkauksia ei avata, vaikka lahjat toki katsotaankin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän lapsi niitä saa.. ja hauskeampaa se on leikkiä kavereiden kanssa. Aikamoinen olet jos tuollaisia määräilet...

Vierailija
2/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti hajottaa jonkin uuden lelun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkiä kyläillessään millään leluilla lapsesi kanssa? Vai pistetäänkö aina tietyt lelut silloin lukkojen taakse?

Vierailija
4/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tietyt lelut korjaan pois, jos on villejä vieraita. Jos on rauhallisia, jätän kaiken esiin. Yksi rikottu ja kallis soittorasia opetti tämän. -ap-

Vierailija
5/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo on se ikävää, jos uudesta lelusta heti hajoaa tai katoaa jokin osa. olen samaa mieltä. Mutta se nyt vaan on kestettävä, eihän juhlat ole mikään lelujenkeräilytapahtuma, jossa otetaan lelut ikäänkuin "pääsymaksuna" kavereilta, ja sitten leikitään entisillä leluilla.

yritä ohjata leikkiä siten, ettei osat huku/hajoa, jos niin käy, niin pohdi sitten ostatko lapsellesi vaikka uuden korvaavan lelun jos just sen tietyn lelun hajoaminen on katastrofi.

tai hei, älä pidä niitä juhlia ollenkaan. ei mene mikään rikki.

Vierailija
6/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai monta legopakettia ja niitä ei avattu. SEn sijaan sai sellaisen moottoripyörän, jolla kaikki lapset leikkivät vuorotellen ja meno oli aika hurja. Säilyi ehjänä, vaikka kyllä epäilin, että ei säilyisi mutta en tietenkään mennyt sitä ottamaan pois, kun oli niin suosittu lelu, juhlien ykkönen. Ajattelin vain mielessäni, että jos menee rikki, niin voidaan vaivihkaa ostaa lapselle samanlainen, kun eivät ne lapset varmaan mitään monen kymmenen euron lahjoja tuoneet. Tai sitten olisi mennyt rikki ja voi voi. Sellaista se elämä on. Kyllähän se lapsi yksinkin saattaa sen lelun rikkoa.

Vierailija
7/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa leikkeihin vain itse Barbie-nuken. Ei niihin pikkutavaroihin kuitenkaan kukaan jaksa keskittyä.

Vierailija
8/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän eivät ole SINUN lahjojasi, eikö? saaja varmaankin itse päättää avaako.

Vierailija
9/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nelivuotias lapsi saa varmaan itse päättää siitäkin, mitä syö?

Haloo, totta kai alle kouluikäisen lapsen toimintaa ohjataan järkevään suuntaan aikuisen toimesta. Itse olen ollut lukuisilla lapsisynttäreillä viimeisten kymmenen vuoden aikana, ja melkein KAIKILLA ovat vanhemmat jossain määrin kontrolloineet, mitä lahjoja otetaan heti käyttöön. Kun lapsia vilistää jaloissa kasapäin ja vanhempien pitää huolehtia vielä tarjoilusta, ohjelmasta ja ehkä toisten vanhempien kanssa seurustelusta, on leikkeihin ihan mahdoton "osallistua" valvoen, kuten silloin, kun kyseessä on vain yhden tai muutaman lapsen leikki. Niitä leikkejähän voi lastenkutsuilla olla käynnissä vaikka viisi samaan aikaan!

Tietenkään tämä ei tarkoita sitä, että kaikki lapsen saamat lahjat laitetaan johonkin lasivitriiniin näyttelyesineiksi, mutta ihan hyvin äiti voi valvoa, että mitä lahjoja otetaan heti käyttöön ja mikä olisi sitten hyvä avata illemmalla, juhlien jälkeen. Pieniä osia sisältävät - ja kuitenkin usein tosi arvokkaat ja päivänsankarillekin tärkeät - lahjat, kuten legot tai barbien tavarat ovat ehdottomasti sellaisia, joiden pakkausta ei kannata avata hulinan ollessa villeimmillään.

Vierailija
10/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaisin itse ja poimisin pikkuosat talteen.

Meillä on aina ollut synttäreillä sen verran ohjelmaa, ettei leluilla ole leikitty.

Vierailija
11/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli innokkaat vieraat voivat olla heti kokoamassa itse tuomiaan pikkulegoja, mutta ei kai sekään ole tarkoitus? Toki ok, jos päivänsankari on mukana.

Eli voi vähän katsoa perään, mutta en kyllä mitenkään estelisi barbileikkejä.