Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla miestä joka EI TEE kotitöitä?

Vierailija
09.09.2011 |

jos tekee niin mitä?...meillä ei tee mitään.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee niin mitä?...meillä ei tee mitään.

Onko teillä nainen joka tekee 500tuntia vuodessa ylitöitä, hoitaa kodin remontit ja kunnossapitohommat, hankkii 90% perheen elannon. Vuosilomat on pimeissä hommissa perheen elannon eteen.????

Ei... meillä on nainen joka pyykkää, tekee ruokaa, siivoaa, eli tekee KAIKEN!! SIIS KAIKEN!!!

Vierailija
2/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on kerran raivostunutkin asiasta ja löi nyrkillä tiskipöydän kaapin oven rikki. Säikähdin ja päätin että minä hoidan kotityöt tästälähtien. Hän on monesti sanonut säälivänsä miehiä, jotka auttavat naisiaan kotitöissä. Mies joko tekee kotityöt tai sitten ei tee niitä. Hänen mielestä miehen ei pitäisi koskaan " auttaaa " kotitöissä. Sillä auttaminen on alistumista aatteitaan vastaan. Tässä asiassa olen samaa mieltä. Miksi moni mies auttaa kotitöissä vaikkei oikeasti haluisi? Pelkääkö miehenne teitä? Minä en pelkää miestäni, mutta ymmärrän miten paljon hän vihaa kotitöitä, joita joutui lapsuudessa kotonaan tekemään.

Miten kukaan nainen kestää elää pelossa tuollaisen sovinistisian kanssa.

Ihan turha väittää, ettet pelkäisi, väätisit miestä tekemään kotitöitä jollet pelkäisi mitä hän tekee. Ja syytäkin pelätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, varmasti on mun mies "auttaja" :) meillä 4 pientä lasta, mulla 3-vuorotyö ja iso koti ja molemmat tykätään että on perussiistiä vaikka leluja ja sälää siellä täällä seilaakin. Mä hoidan kyllä pääsääntöisesti kotityöt, mutta jos esim olen iltavuorossa töissä niin kotiin tullessa on pyykit pesty, keittiö siivottu ja välillä jopa imuroitu pahimmat roiskeet ja lapset tietty ruokittu jne. Kummasti motivoi sitten itseäänkin pitää kodista huolta kun voi illalla käpertyä ukon kainaloon, eikä tarvitse alkaa "töihin töiden jälkeen". Meillä siis periaatteena "se tekee joka ehtii" eli mies tarvittaessa osaa/viitsii tehdä ihan mitä vain, sitä kai kysyttiin ?! En tiedä sitten, onko "auttamista" jos omia lapsiaan hoitaa mies ;)

Ja toisaalta, mä oon sitten vissiin kans AUTTAJA kun autan miestä esim mökillä polttopuiden pilkkomisessa tai autan raskaiden tavaroiden kantamisessa, ruuviväännin pysyy käsissä jos on tarvis jne ja varppina autan siks ett saan kullia :D :D :D

Mun edellinen mies oli täydellinen sohvaperuna. Todella vastenmielistä ottaa täysi vastuu kaikesta ja tehdä kaikki itse. Eipä siinä hirveästi tee mieli tehdä sitten yhdessä, mitään.

Vierailija
4/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tee mitään kotitöitä jos niiksi luetaan siivous, pyykkäys ja tiskaus.

Tietysti jos olen reissussa niin hoitaa lapset ja yrittää parhaansa mukaan pitää talonkin suhtkoht kasassa. Osaa siis tarvittaessa käyttää pesukonetta, imuria ja hellaa. Saattaa kyllä soittaa ja tarvita neuvoja joissakin asioissa. :)

Tiesin kaiken tämän ennen kun mentiin naimisiin, minua ei haittaa että saan tehdä asiat kuten haluan. Tämä kuvio sopii meille, itse olen kontrollifriikki hälläväliä-tyyppi ja mies on kasvanut lestadiolais perheessä, joten ei ole saanut kotoa esimerkkiä.

Vierailija
5/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee kyllä jotakuinkin kaikkia kotitöitä, mutta minä teen joitakin selvästi enemmän. Ihan tyytyväinen olen kokonaisuuteen, koska hänelläkin on joitakin töitä, joita tekee enemmän kuin minä. En itse katselisi miestä, joka pyrkii olemaan perheen vapaamatkustaja.

Vierailija
6/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pihahommia tekee ja remppaa mutta ei käy kaupassa, ei siivoaa, ei laita ruokaa, ei osallistu pyykkihuoltoon

Vierailija
7/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siivoa koskaan, mutta sotkee kyllä ihan kiitettävästi. Minä hoidan lapsen KAIKKI asiat, aina (mies leikkii tytön kanssa noin 2h/vko, ei muuta).

Minä pesen pyykit, imuroin, vien roskat, siivoan aina ja koko ajan, ruokin tytön ja koirat, ulkoilutan koirat, teen töitäkin (etätyö, noin 20h/vko) kotoakäsin silloin kun tyttö on päiväunilla tai yöunilla.

Minä myös hoidan remontointipuolen, vaihdoin väliovet (yksin), maalasin seinät, poraan reiät seiniin, kasaan yksin kaikki huonekalut.... Autoa ei meillä ole lainkaan (eikä ajokorttia kummallakaan).

Mies tekee töitään ja harrastaa. Kyllä ottaa päähän ja usein. Mutta näin meillä, toistaiseksi. Ainakin tiedän että pärjään yksinkin, yksinhuoltajuus ei siis pelota. Parisuhde? Mikä se on? En enää muista millaista oli kun oli oman kullan kainalo mihin käpertyä iltaisin.... :(

Vierailija
8/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistimieheni

Vierailija
9/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei tapahdu vapaaehtoisesti ilman hirveää jäkätystä, ja sittenkin tehdään niin huonosti kuin kykenee. Ja kauhean kiitollinen pitäisi olla.

Nyt tilanne siedettävä, kun olen mammalomalla ja mulla on aikaa hoitaa kaikki autonkatsastuksesta kompostintyhjennykseen. Mutta sitten ketuttaa kun palaan töihin. Tehdään kumpikin töitä 60-70h/vk, ja taidan tienata himpun verran enemmän.

Jossain vaiheessa tajusin, että mies ei tässä muutu, eli olen hieman sopeutunut. En hoida enää mitään miehen juttuja, en osta lahjoja hänen suvulleen tai pidä sos puolta yllä, en pidä kulissia yllä töiden tasapuolisesta jakautumisesta, vaan sanon aina suoraan että mies ei osallistu/hoida. Pakollisiin juttuihin olen palkannut apua, meillä käy siivooja ja rempat hoitaa remppamies. ja kestän että hommat on rempallaan.

Omat lapset olen oepttanut tekemään hommia, eli vessan siivous sujuu kaikilta.

Luulen että jos eroaisimme, mies alkaisi hoitaa hommiaan ihan suhteellisen särmästi. se on vaan surullista, että yhdessäolollessamme hän ei arvosta minua sitä vertaa, että viittisi ponnistella. En minäkään kotitöistä välitä.

Pelottaa töihin lähtö, en tiedä miten sitten klaaraan kaiken. voi olla että tämä on se juttu, joka meidät vielä erottaa.

Vierailija
10/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee kotitöitä. Ruokaa laittaa kyllä silloin tällöin. Valittaa, jos kaapissa ei ole puhtaita vaatteita. Joskus saattaa esim. tyhjentää tiskikoneen jos oikein suostuttelen. Sitä tapahtumaa hän sitten muisteleekin seuraavan kahden kuukauden ajan ja ajattelee että ei tavitse tehdä mitään kun "just vähän aikaa sitten tyhjensin tiskikoneen". Istuu aina sohvalla kun mä raadan. Sotkee myös paljon. Ei laita astioita koneeseen tai vie likapyykkejä pyykkikoppaan. Illalla ennen nukkumaanmenoa heittää likaiset vaatteet makuuhuoneen lattialle ja mä nousen sängystä viedäkseni pyykit koriin. Olen jotenkin aina luullut, että mies on väistämätä vähän kuin lapsi. Ilmeisesti kaikki ei ole?

Vierailija
11/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keittiötäkin siivoo joskus oma-aloitteisesti, muita hommia sitten pyydettäessä.. Kissan hiekka-astian putsaa oma-aloitteisesti jos haisee kovin ja koirat ulkoiluttaa. Ihan tyytyväinen oon.

Vierailija
12/33 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mitään ilman erityistä mainintaa.

Jos sattuu olemaan ulos lähdössä saatan laittaa roskapussin käteen. Niin ja näin kesäisin grillaa makkaraa mutta en laskisi sitäkään kotityöksi.

Pari kertaa vuodessa saattaa auttaa lapsia niiden huoneiden siivouksessa kun itselläni menee hermo ja on tuhat muuta asiaa tekemättä.

Vierailija
13/33 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei se haittaa. Minulla on aikaa enemmän kotihommiin ja tykkään niistä!

Vierailija
14/33 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaakin paremmin kuin minä ja osaapa tuo imuroida ja pestä pyykkiä, vaihtaa vuodevaatteet..siis ihan kaikkea mitä minäkin teen.

Uskon että tämä on kodin kasvatuksesta tai tilanteesta kiinni. Anoppini on aikanaan tehnyt pitkiä työpäiviä, isä oli kuollut ja sitä itsenäisyyttä piti ainokaiselle opettaa varhain.

Eikä mun tarvitse vongata kotitöiden tekoon, hoidetaan ne sen mukaan miten kullakin on aikaa. Olenpa kyllä monesti aamuveskiin mennessä kuullut, kun mies aloittaa aamiaisen teon :)

Vierailija
15/33 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka ei tee kotitöitä? Meillä tekee, ihan mitä vain. Imuroi, pesee pyykit, tekee ruokaa ym ym ja osaa rakentaa, nikkaroida, huoltaa autot vimpan päälle jne eli monitoimimies. Ja kun molemmat tekee, kumpikaan ei väsy överisti ja jaksaa joka ilta vielä läheisyydestäkin nauttia :)

Vierailija
16/33 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus tyhjentää tiskikoneen ja auttaa joskus isojen lakanoiden viikkauksessa. Niin ja vie roskia. Järjestelee toki lelujakin jos pyydän. Mutta maksaa kyllä meille sitten siivojankin.

Mutta siis olen ihan tyytyväinen, siivooja käy ja mies kyllä keskittyy muuten perheeseen ja viettää paljon aikaansa sekä lasten että minun kanssani. Minä saan toisaalta keskittyä kokkailuun joka on lempipuuhaani.

Vierailija
17/33 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no, aamuisin laittaa puuron ja kahvin koko perheelle. katsoo autojen perään.

kaikki muu on mun vastuullani, pihatyöt, siivous, pyykit, ruoan hakeminen kaupasta, ruuan laitto ja keittiön raivaus.

olen ihan kypsä. joskus avustaa jossain, mutta ei sitä tapahdu spontaanisti, vaan se on aina jonkun riidan seurausta että hiukan auttaa päivän tai pari.

Vierailija
18/33 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmetyttää taas nuo, jotka ihmettelee, että onko näitä vielä. Lähipiirissä on paljokin juuri näitä äidin mussukoita, jotka eivät ole koskaan tehneet mitään.

Kaikkeen tottuu.

Vierailija
19/33 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua pestä vessoja. Siivouspäivät menee näin: Mies imuroi ja tamppaa matot. Minä pyyhin pölyt ja lattian sekä pesen vessat.

Vierailija
20/33 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistimieheni ei alennu tekemään kotitöitä tai hoitamaan yhteisiä lapsiamme.

Tekee itse tärkeää esimiestyötä, josta saa palkkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme