Kulosaari, millainen alue asua?
Asunnon osto on suunnitelmissa siis. Olemme kolmekymppinen pariskunta, ei vielä lapsia.
Kommentit (7)
palvelujen etäisyydet mietityttää. Alepa ainoa kauppa? Ja tuo Itäväylä, Kulosaaren puistotien läheisyydestä olimme asuntoa miettineet (esim. Rantatöyry), mutta miten tuon melun kanssa? Ja jos neuvolaa ei ole alueella ja koulu homeessa (jos lapsia siunaantuu)...
Onko mitään positiivistä alueessa?
neuvola ja terveysasema Herttoniemessä.
Talot kohta kaikki putkiremontissa.
Kiva leikkipuisto.
ja teini-ikäni juurikin Rantatöyryssä :-)
Vanhempani ja veljeni asuvat siellä edelleen, eli käyn usein. Ihana paikka! Aikanaan olisin mielelläni muuttanut sinne omankin perheen kanssa, mutta silloinen mieheni ei halunnut niin lähelle anoppilaa.
Siellä asuu ihan tuikitavallisia ihmisiä, eikä se todellakaan ole suomenruotsalainen alue. Ei tippaakaan. Asuu toki varakkaampaakin väkeä, mutta niin kaikissa Helsingin merenrantakaupunginosissa. Joka paikasta saarta kävelee metroasemalle ja bussi kulkee myös. Lapsiystävällinen seutu, eikä mitään ongelmaa minkään melun kanssa. Metro toki kuuluu, varsinkin se kiihdytys ja jarrutus jos asuu aivan aseman vieressä. Mutta en minä ainakaan muista mitään meluongelmaa, mutta kaikkeenhan tietenkin tottuu. Tuo kouluongelma on kyllä todellinen. En tiedä ovatko saaneet päätöksen tehtyä koulun suhteen. Nykyinen koulu oli käsittääkseni korjauskelvoton. Neuvola oli ainakin jossain vaiheessa Herttoniemessä, mutta tämänhetkistä tilannetta en tiedä. Mutta eipä kovin monessa muussakaan kaupunginosassa ole ihan omaa neuvolatoimipistettä nykyään, eikä muuten kouluakaan.
Alepa on tosiaan ainoa kauppa, ostarilla on R-kioski ja jotain ravintoloita. Nämä pikkuostarit on monessa paikassa kuolleet kokonaan, mutta tämä on sentään jotenkin elinvoimainen. Ja Itiksessähän palvelut on mitä mainioimmat. Levotonhan se tietenkin on.
Kaikenkaikkiaan suosittelen!
entä tuo Itäväylän meteli? Sietääkö sitä? Ja pienhiukkaspäästöt täytyy olla myös aika kovat :(
sanottavaa. Surkeet palvelut, koulu homeessa jne jne. Mä en voi tajuta että alueella jossa asuu noin paljon ihmisiä on noin paskat palvelut, mä asun paljon "köyhemmällä" alueella, ja about kaikki n käden ulottuvilla (siis Helsingissä).
Onko mitään positiivistä alueessa?
ja siksi tuttu paikka. Toki, tämä on ulkopuolisen mielipide, mutta:
mun mielestä Kulosaari on ainakin ulkoisesti todella viihtyisä. Avara, vehreä, puistomainen jne. Hienoja taloja, puistoa, merta.
Lapsettomalla pariskunnalla ne palvelut ei varmaan ole niin tärkeässä roolissa.
Joku sanoi, että "kuollut paikka" - mun näkökulmasta tuo tarkoittaa vaan hyvää :) Tykkään siitä kun on rauhallista eikä paljoa trafiikkia, tapahtumia jne.
ja raha on ykköspuheenaihe joka paikassa. Tylsä ostari.
Palvelut Itäkeskuksessa ja muissa "kivoissa" paikoissa, kaikki neuvolat ja muut.. Ihan kuollut paikka.
Jos asuu ihan toisessa päässä kuin Itäväylä, kävellen ei pääse mihinkään. Pakko olla auto, että pääsee kauppaan.
Itäväylän melu kuuluu koko Kulosaareen, samoin Santahaminan tykit.
En muuttaisi. Vuosi asuttiin (vuokralla) ja muutettiin Länsi-Pakilaan omaan taloon.