Lukitsetko vessan oven kotona?
Kommentit (37)
Pissalla käyn ovi raollaan ja kakalla ollessani laitan oven kiinni. Meillä on pieni asunto joten jos on vieraita käymässä he kyllä huomaavat minun menevän vessaan joten silloinkin ainoastaan laitan oven kiinni, en lukitse.
Toinen vessa (jota enemmän käytetään) on eteisen yhteydessä ja näkyvissä ulko-ovelta sekä olohuoneesta. Sen oven suljen ja useinmiten lukitsenkin, jos en yksin ole kotona. Paitsi yöllä tai myöhään illalla jätän raolleen, että tulee vähän valoa ulkopuolelta eikä vessan valoja tarvitse käyttää.
Toinen on syrjemmässä, sitä en lukitse juuri koskaan enkä laita kiinnikään läheskään joka kerta. Sepposen selälleen en ovea jätä koskaan, mutta raolleen.
En yleensä lukitse ovea kuin vieraiden läsnäollessa. Aina en edes laita ovea kiinni. Lapsena äiti ei tykännyt hyvää, kun veljeni monesti tekivät niin, että menivät lukittuun vessaan tuntikausiksi lukemaan jotain Akuja, joten liekö sieltä jäänyt tuo. :D Ei meillä lapsuudessa muutenkaan mitenkään erityisen häveliäitä oltu, joten en osaa vieläkään nolostella jotain ruumiintoimintoja tai alastomuutta perheen kesken.
Itse laitan oven lukkoon jos on vieraita tai isompi asia, raolleen tai auki jos olen vauvan kanssa keskenään, muuten aina vaan kiinni mut ei lukkoon.
Ärsyttää kun mies ei laita ovea ollenkaan kiinni, viime yönäkin heräsin keskellä yötä karmeaan varpusparvi-ripulipiereskelyyn. Välillä lapsetkin herää. Tai sitten lorotetaan kusella mahdollisimman äänekkäästi keskellä yötä ovi apposen auki, helvetin ärsyttävää. Itse se sit välillä on huutanut siitä meille muille, kun ovi on kiinni mut ei lukossa ja se sattuu sinne sitten tulemaan kesken kaiken..
jos on semmoisia vieraita, joiden sisäänmarssista kesken toimituksen nolostuisin.
Joskus on vessanovi auki, joskus kiinni.
käyn ovi raollaan vessassa.
Jos isompia lapsia on kotona, niin laitan oven kiinni.
Jos meillä on vieraita, niin laitan oven lukkoon.
Suljen, koska bakteerit leviävät muuten koko asuntoon. Varsinkin kun vetää vessan.
vessasta vaikka ovi on kiinni. Tuskin kenellakaan on aanieristettya vessaa. Hajut tietenkin pysyy paremmin vessassa kun ovi on kiinni mutta nekin leviaa kun lahdet vessasta oven avauksella :)
kun kävin pissalla, mutta mieheni (3v asuttu yhdessä) vaatii että jokainen lukitsee ovensa. Meillä on 2 vessaa ja kolme asukasta.
rikki 4 vuotta eikä ketään ole haitannut :D Jos olen yksin tai lapsen kanssa käyn ovi auki, jos mies tai joku muu paikalla suljen.
Teidän vastauksia lukiessa tajusin että voi olla vähän kyseenalaista joo käydä lapsen nähden vessassa, pitänee päästä tavasta irti... Mies toisaalta käy melkein kenen tahansa nähden.
jos tuleekin p ---a. Meillä on ulkoovellakin avain päivisin ja ovi sattaa olla raollaan. Hyvin usein saattaa aikuiset lapset tulla yllättäen käymään ja vessan ovi on raollaan.
Jos olen yksin pikku taaperon ja vauvan kanssa jätän usein oven raolleen että kuulen selvästi jos jotain tapahtuu. Potta treenaukseenkin kuuluu näyttää esimerkkiä lapselle miten tehdään tarpeet pönttöön.
Jos joku muu on kotona suljen ja lukitsen aina oven. Mies ei koskaan lukitse ellei taapero muutama kerta käy häiritsemässä ensin... Sama juttu suihkussa käyden.. kivaa jahdata märkäsukkasta lasta sit jälkeenpäin.
Mua ärsyttää ihmiset jotka jättää oven lukitsematta, en mä halua sua pöntöllä näkeä tai tulla haistelemaan sun lemuja kesken käyntiä.
Jos josskus saisin olla ihan yksin kotona lukitsisin varmaan oven ihan vanhasta tottumuksesta tai sen varalta että joku tulee kotiin.
Vierailija kirjoitti:
rikki 4 vuotta eikä ketään ole haitannut :D Jos olen yksin tai lapsen kanssa käyn ovi auki, jos mies tai joku muu paikalla suljen.
Teidän vastauksia lukiessa tajusin että voi olla vähän kyseenalaista joo käydä lapsen nähden vessassa, pitänee päästä tavasta irti... Mies toisaalta käy melkein kenen tahansa nähden.
Hyvä vaan ainakin potta harjoitteluun liittyen nähdä vessassa käyntiä, että hoksaa idean.
Laitan aina oven kiinni, mutta lukkoon on yleensä ihan turha laittaa, sillä kissan kutale vihaa suljettua vessan ovea ja tulee raapimaan oven taakse aina kun menen vessaan. Ja sille on aina pakko avata ovi tai muuten se saattaa kostaa kusemalla esim. matolle. Kyllä ärsyttää aina kun sille kieroilijalle avaa vessan oven, niin sillä ei oo ikinä tarvetta mennä astialle vaan se tulee puskemaan minua ja vaatimaan huomiota, mutta enhän minä nyt ala paskaa vääntäessä kissaa silittelemään. Muita, joiden kissat terrorisoi vessakäyntejä?
Nuhka kirjoitti:
Jos olen yksin pikku taaperon ja vauvan kanssa jätän usein oven raolleen että kuulen selvästi jos jotain tapahtuu. Potta treenaukseenkin kuuluu näyttää esimerkkiä lapselle miten tehdään tarpeet pönttöön.
Jos joku muu on kotona suljen ja lukitsen aina oven. Mies ei koskaan lukitse ellei taapero muutama kerta käy häiritsemässä ensin... Sama juttu suihkussa käyden.. kivaa jahdata märkäsukkasta lasta sit jälkeenpäin.
Mua ärsyttää ihmiset jotka jättää oven lukitsematta, en mä halua sua pöntöllä näkeä tai tulla haistelemaan sun lemuja kesken käyntiä.
Jos josskus saisin olla ihan yksin kotona lukitsisin varmaan oven ihan vanhasta tottumuksesta tai sen varalta että joku tulee kotiin.
Olen kerran jäänyt työpaikalla vessaan jumiin niin, että ovenkahva jäi käteen.
Umpinainen koppi, vanha rakennus, paksut seinät. Näin jo itseni siellä yötä viettämässä, työkaverit olivat jo siltä päivältä lähteneet kotiin. Ei puhelinta mukana. Onneksi jonkun ajan kuluttua sain oven kuitenkin auki.
Aikoinaan tuli aina lukittua. Nykyään harvemmin. Ovi kuitenkin aina kiinni. Kahden aikuisen talous.
Kun yksiössä asuu kaksi ihmistä, niin kyllä toinen tietää, jos toinen on vessassa :) Yksikseni ollessani voin ihan ronskisti jättää oven auki.