Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa 15-vuotiasta tyttöä joka pukeutuu kuin jätkät?

Vierailija
09.09.2011 |

Enkä tarkoita nyt sitä että pitäisi olla ihan päinvastainen (pissis), mutta kun vaatteet on roikkuvia isoja paitoja, kengät "monoja", ei laittaudu muuten kuin hiukset harjaamalla, korut ei kiinnosta ei oikein mitkään ns. nätit tyttöjen jutut, niin eikö tuo ole vähän omituista?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan rumilus joka käveli aina isoissa mauttomissa vaatteissa, oli edelleen samanlainen.

Kolmen lapsen äiti nykyään, joten ei se lesbo ole mutta ehkä kaikkia ei vaan kiinnosta pukeutua ja laittautua.

Mä olen tosi naisellinen ja olis ollut suuri järkytys jos oma tytärä olis ollut poikatyttö, onneksi ei ole.

Vierailija
2/51 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän rakkaus puuttuu ja äidin malli on huono.

Harmin paikka ; (

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse samanlainen melkein parikymppiseksi, poikien kengät, paidat, ei koruja. Nyt oon 35 eikä ainakaan pukeutumisen perusteella kukaan pääse miesmäiseksi sanomaan :) Sitä paitsi jos teinien tarkoitus on pukeutumisellaan provosoida vanhempiaan niin ap:n tyttö on ilmeisesti osunut naulan kantaan kun tuo näyttää niin ärsyttävän.

Eikä ärsytä vaan ihmetyttää. Mä en ole tollaiseen tapaukseen ennen törmännyt joten en oikein tiedä että mitä siitä ajatella. On aika juro ja ei pahemmin puhu ja hirveän läheisiä ei olla joten en viitsi kauheesti kysellä että en astu varpaille.

Oli meillä viikonlopun ja ajattelin että ilahdutan sitä sillä että vien sen ostoksille, ei sitä kiinnostanut!!

Jotenkin ihan kauhee tapaus, hävettää kävellä sen kanssa.

Et sitten kirjoittanutkaan minun lapsestani. Se on ollut tuollainen jo ihan pienestä pitäen, eikä meillä ole muutkaan tytöt barbeilla ja hörhelöillä leikkineen.

Murrosiässä ei ole juuri muutosta hänen kohdallaan tullut suuntaan eikä toiseen. Sattumalta hänen ikäluokassaan on niin päiväkodissa ja alakoulussa ollut vain poikia, ja myöhemmin luokkaan tullut tyttö oli hänen täydellinen vastakohtansa. Mahtoi se tyttö tuntea olonsa orvoksi.

Se tyttö on aina pitänyt kivana kaikkea sellaista, mitä perinteisesti miehet tekevät. Nyt lähti lintumetsälle.

Silti hänellä ei ole epäilystäkään siitä, että eikä olisi tyttö kuten parhaat kaverinsakin. Jos olisit lähdössä tuon tai jonkun muun kaltaisensa kanssa, suosittelen urheiluliikettä. Tämä löysi sieltä eilen ihan siedettäviä vaatteita, ja puukon.

Vierailija
4/51 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita nyt sitä että pitäisi olla ihan päinvastainen (pissis), mutta kun vaatteet on roikkuvia isoja paitoja, kengät "monoja", ei laittaudu muuten kuin hiukset harjaamalla, korut ei kiinnosta ei oikein mitkään ns. nätit tyttöjen jutut, niin eikö tuo ole vähän omituista?

Vierailija
5/51 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omassa lapsuuden tuttavapiirissa oli tuollainen tytto, ja han korjasi myohemmin sukupuolensa mieheksi, mika hanen tapauksessaan tuntui ainakin minusta ihan luontevalta ratkaisulta.

Vierailija
6/51 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muista syytä. Hienot vaatteet ja korut eivät kiinnostaneet. Pojista tykkäsin/tykkään (jos ap sitä mietit).

Sama mulla. Vieläkään en tykkää meikeistä ja koruista, varsinkaan koruista. En ole vielä nähnyt yhtään ihmistä kaunistavaa korua ja meikkiä käytän vain ripsaria ja huulipunaa. Peitevoiteet tekevät vanhaksi. Eikä kehon kanssa ongelmaa. Collegehupparit ja ei-niin-kireät farkut kun ovat yksinkertaisesti mukavat.

Onko kukaan kuullut hip hopista? Monet tytöt tahtovat pukeutua niin. Tai olla "hyvä jätkä". Itseasiassa usein poikia tällaiset kiinnostaa, itse huomasin sen varsin nopeasti.

Vierailija
7/51 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuuko tytön isä häntä vaikka söpöksi ja ihanaksi?

Ei isä kehu tytön äitiäkään söpöksi eikä ihanaksi. Silti en epäile vähääkään sitä ihanuuttaa... siksi sitä ei tarvitse sanoa enkä minäkään halua missään tapauksessa kovin "söpö" olla.

Reippaaksi tuota kehutaan, muuallakin. Jos joskus havaitsee lesbo olevansa, niin entä sitten?

Eikö se ole parempi, jos sitä on ollut koko ikänsä kuin että taistella sen kanssa ja sitä vastaan koko ikänsä ja menettää mielenterveytensä jossakin vaiheessa?

Vierailija
8/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhassa miehen ehdotuksilta. Vastahan siitä oli juttua, kun aikuiset miehet yrittävät ostaa teinitytöiltä seksiä.

Olisi kamalaa olla taas teini-ikäinen. Oli niin tai näin, niin aina se oli väärin.

Vierailija
9/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin oli samanlainen vaihe. mut meni ohi :) ootas kun pääset joka toinen päivä ostelee korkokenkiä ja meikkejä, se mulla tuli ton vaiheen jälkeen :D

Vierailija
10/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisissä perheissä katsottiin koruja ja meikkaamista pahalla. Hiusten värjääminen turha menoerä ja myöskään naisellisia kehon muotoja korostavia vaatteita ei hyväksytty. Tytöt sitten alkoivat pukeutumaan Micmacin miesten huppareihin ja kaikkiin epänaisellisiin rytkyihin kun laittautuminen oli omissa piireissä huono asia.

Vierailija
11/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua kenenkään huomaavan omia naisellisia muutoksiaan?

Itse peitin itseni isoon huiviin tuon ikäisenä. Samoin koetin peitellä muka törröttäviä luitani löysiin vaatteisiin.

Olisin halunnut pukea kaunista, mutta en muka voinut. Sitten kun oli jo luotu tuo imago, eihän sitä voinut enää muuttaa.

Miten voisit rohkaista tyttöä kokeilemaan muuta, jos vaikka innostuisikin? Pelkääkö, että tulee sitten sanomista, kun on opettanut muut näkemään itsensä noissa retkuissa vaatteissa?

Kehutteko vanhemmat kuinka kaunis tyttö hän on?

Käytkö hänen kanssaan tyttöjen jutuissa? Kynsien hoidossa, kampaajalla, kauneushoitolassa? Jalkahoidossa? Hierojalla? Ostoksilla? Elokuvissa?

Vierailija
12/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on saatava ihailua ja kehuja ulkonäöstään omilta vanhemmiltaan, myös isältä.

Kehuuko tytön isä häntä vaikka söpöksi ja ihanaksi?

Ei isä kehu tytön äitiäkään söpöksi eikä ihanaksi. Silti en epäile vähääkään sitä ihanuuttaa... siksi sitä ei tarvitse sanoa enkä minäkään halua missään tapauksessa kovin "söpö" olla.

Reippaaksi tuota kehutaan, muuallakin. Jos joskus havaitsee lesbo olevansa, niin entä sitten?

Eikö se ole parempi, jos sitä on ollut koko ikänsä kuin että taistella sen kanssa ja sitä vastaan koko ikänsä ja menettää mielenterveytensä jossakin vaiheessa?

Vierailija
13/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että ap:n tytär on lesbo tai transsukupuolinen hetero, tai sitten jotain ihan muuta, joka tykkää olla oman tyylisensä.

Mun olis aika vaikea kuvitella kasvattavani lapsiani "miehiksi" ja "naisiksi". Miksi heidän tulisi olla jotain sukupuoliroolimallien stereotypioita? Just Suomessa saa aika vapaasti olla sitä, mitä itse haluaa, niin miksi omat vanhemmat eivät sitä lapselleen soisi.

Vierailija
14/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua kehuttaisiin reippaaksi, olisin niiiin onnellinen tuosta kehusta että :(

"Onpas Riitta taas tänään ollut reipas äiti "

Kyse on nyt kuitenkin jo 15v tytöstä!! voisko kehua kauniiksi, vai onko niin ruma, ettei voi valehdella vakavana päin naamaa?

Tärkeämpiä asioita???Kehuuko tytön isä häntä vaikka söpöksi ja ihanaksi?

Vierailija
15/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että ap:n tytär on lesbo tai transsukupuolinen hetero, tai sitten jotain ihan muuta, joka tykkää olla oman tyylisensä.

Mun olis aika vaikea kuvitella kasvattavani lapsiani "miehiksi" ja "naisiksi". Miksi heidän tulisi olla jotain sukupuoliroolimallien stereotypioita? Just Suomessa saa aika vapaasti olla sitä, mitä itse haluaa, niin miksi omat vanhemmat eivät sitä lapselleen soisi.

Vierailija
16/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on aina ollut jotenkin vaikea olla, jos olen meikattu tai kuljen esim. korkokengissä. Äitini kyllä meikkasi, isä suorastaan vaati, että hän meikkaa. Isä yritti sanoa minullekin, että miksi et käytä minihameita, huulipunaa ja korkokenkiä. Yritin selittää, että niissä tulee vain niin nolo olo.

Äiti laittoi minut aikanaan tyylikurssillekin. Siellä oli ihan kivaa, menin sinne uteliaisuudesta, mutta en sielläkään oppinut meikkaamaan enkä viihtynyt korkkareissa, vaikka Sanelma Vuorre vakuutti, että ne ovat itse asiassa tasapohjaisia kenkiä paremmat. Hajuvesi, joka Vuorteen mielestä sopisi minulle, oli mielestäni ikävän hajuinen, ja kun meitä tyttöjä opetettiin kävelemään ryhdikkäästi, sitä psyykattiin sanoen, että kuvittele meneväsi treffeille jonkun tosi komean nuoren miehen kanssa. Se sai minut ihan kipsiin!

Olen kuitenkin kiinnostuneempi miehistä kuin naisista. Omasta mielestäni en ole edes bi, vaan selvä hetero. Pidän kauniista vaatteista ja koruista, mutta en vain koe luontevaksi pukea niitä itselleni.

Toisinaan, kun olen laittautunut naisellisesti, tavoistani poiketen, joku vieras äijä on tullut käpälöimään rintoja tai jäänyt tuijottamaan kiukkuisen näköisesti perääni. Sellainen ei todellakaan rohkaise korostamaan naisellisia ja kauniimpia piirteitä.

Antakaa ihmisten pukeutua niin kuin heistä on mukavaa. Tärkeintähän on, että kokee viihtyvänsä siinä tyylissä, jota edustaa.

Vierailija
17/51 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälainen tyyli toisella on? Jos pysty ihmistä kohtaamaan ihmisenä niin anna olla. Mitä se ylipäätään sinuun vaikuttaa tuleeko hänestä suurperheen äiti, lesbo, pappi vai lääkäri.

Tuonikäisenä vaihtelin pukeutumistyylejä ja tyylejä ylipäänsä ihan laidasta laitaan. Millon oli hakaneuloja lahkeissa, ketjut kilisi ja naamassa oli kilotolkulla meikkiä, toisessa ääripäässä oli permanentti, luonnonkauneus ja kukkamekko...

Vierailija
18/51 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/51 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan haluaa pukeutua noin. Haluathan säkin pukeutua niin kuin itse pukeudut, miksi sen ymmärtäminen on sulle siis niin vaikeaa?

Vierailija
20/51 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluavat peittää ne. Mun poika esimerkiksi alkoi käyttää monta paitaa päällekkäin tai tosi löysiä vaatteita kun kasvoi pituutta ja muuttui ihan naruksi.