Lapsi päiväkotiin, itse kotona, täysi maksu?
Siis aivan älytöntä. Lääkäri, neurologi ja puheterapeutti suosittelivat lapselle päivähoitoa pienryhmä päiväkodissa joka päivä 8-14
Suostuin ja lapselle tehtiin opetussuunnitelma.
Nyt kuitenkin joudun maksamaan täyden päivähoitomaksun?? Mielestäni ei ole reilua.
Juu ja ei olla rikkaita just just siinä rajoilla että täysmaksu menee.
Kommentit (112)
esim 10 tai 15pvää kuussa, mikä kunnassanne on käytäntö osapäiväisten osalta.
Tämä tulisi halvemmaksi.
Vai pitääkö sinun päivystää joka arkipäivä av:llä?
Lapsi tarvitsee terapiaa kolme kertaa viikossa lisäksi päiväkodissa on jotain toimintaa tuo suunnitelma on ihan yhdessä tehty kaikkien tähän prosessiin kuuluvien henkilöiden kanssa.
Miksi kommentoit kun et osaa lukea!!!????
kun hain faktaa tueksi?? Sinä joka arvostelit holtitonta rahankäyttöä vastaahan nyt;) Ja vertasit sairaalamaksuihin, mites nyt??
ap
esim 10 tai 15pvää kuussa, mikä kunnassanne on käytäntö osapäiväisten osalta.
Tämä tulisi halvemmaksi.
Lapsi tarvitsee terapiaa kolme kertaa viikossa lisäksi päiväkodissa on jotain toimintaa tuo suunnitelma on ihan yhdessä tehty kaikkien tähän prosessiin kuuluvien henkilöiden kanssa.Miksi kommentoit kun et osaa lukea!!!????
No ei varmasti kukaan pakota pitämään lasta hoidossa _joka päivä_ kun kerran pystyt lasta pitämään kotonakin jonkun "päiväkodin oman toiminnan" vuoksi. Laitat lapsen sinne kolme krt viikossa ja maksat osa-aikaisesta hoidosta pienemmän hinnan, ymmärrätkö?
muuttamaan opetussunnitelmaa ja mun pitäisi joka viikko ottaa selville minä päivinä terapeutit on koululla ja mihin aikaan.
Päiväkodin oma toiminta sisältää kielellistä harjoittelua ja viittomakieltä. Ja tästä mä olen jo kertaalleen keskustellut lääkärien kanssa.
Ja kyllä tuntui siltä että mut pakotettiin tähän, tosin en voinut hirveesti vastaan laittaa kun hyöty on iso mutta koen vääryydeksi tuon täysmaksun kun lääkekattokin on kerran 750e vuodessa niin miksei tässä ole hoitokattoa??
Mieti mitä muita pakollisia terveyskuluja vuodessa tulee. Terapiat, yksityiset lääkärit ( ovat joskus terveyden kannalta pakollisia, eikä niistä saa juurikaan kelalta takaisin). Harvalla riittää 250 €/kuussa. Itselläni meni viime kuussa 2 000 € kelakorvaukset vähennettynä.
Mieti mitä muita pakollisia terveyskuluja vuodessa tulee. Terapiat, yksityiset lääkärit ( ovat joskus terveyden kannalta pakollisia, eikä niistä saa juurikaan kelalta takaisin). Harvalla riittää 250 €/kuussa. Itselläni meni viime kuussa 2 000 € kelakorvaukset vähennettynä.
että kovin monella ei mene 250 e kuukaudessa lääkäriin ja yhtä lailla me joudutaan yksityiset lääkärit maksamaan vai meinaatko että kunmaksaa päiväkotimaksun niin saa käydä yksityisellä lääkärillä ilmaiseksi:D
Myös ap maksaa noista vai ymmärsinkö väärin?
Myös ap maksaa noista vai ymmärsinkö väärin?
viestissä puututaan ap:n vertaamaan lääkekattoon.
kun vastaa ja perustelee vastauksensa, keskustelu loppuu seinään kun ei ole enää mitään haukuttavaa.
menee täysi maksu? Olettaen että teillä on vain yksi lapsi?
Lääkärin määräämissä lääkkeissä on hoitokatto, myös sairaalahoidossa on hoitokatto miksi siis ei tässä?
Ihan yhtälailla minä maksan tämän lisäksi yksityisestä lääkäristä, terveyskeskusmaksuista ja hammaslääkäristä niinkuin kaikki muutkin.
ap
muutkin maksavat saman verran. Miksi teidän pitäisi olla poikkeus? Kuluissa pitää priorisoida. Teillä on liikaa menoja, jos päivähoitoon lapsenne haluatte. Yhteiskunnanko se pitäisi maksaa? Silloinhan yhteiskunta maksaisi sen, että teillä on suhteellisen paljo tuloja, mutta liikaa menoja. Jos näin olisi, kaikkien kannattaisi elää yli varojensa. Tajusitko pointin?
Lääkärin määräämissä lääkkeissä on hoitokatto, myös sairaalahoidossa on hoitokatto miksi siis ei tässä?
Päivähoitomaksussahan nimenomaan on katto, se 250e/kk? Todelliset kustannukset ovat paljon suuremmat. Puhut sen verran kummia ap, että ei ihmekään ettei lapsen paras paikka ole kotona. Olisit tyytyväinen, että saat lapsellesi hyvää hoitoa.
Päivähoidossa on omavastuu, aivan kuten monissa terveydenhoitoon liittyvissä kuluissa. Te siis maksatte 250€ omavastuuta. Tämä omavastuu perustuu teidän tuloihinne, jotka ovat niin korkeat ettette ole oikeutettu pienempään omavastuuseen.
euron tarkkuudella aina aikuisuuteen asti? Lapsellasi on kehitysviivästymä, jota yritetään hoitaa hävyttömän halvalla. Lisäksi sinulla on vielä vaihtoehtona hoitaa lapsi itse, mikä on varmasti kalliimpaa tai jättää lapsi kotiin ja olla tekemättä mitään. Työkuviosi on hieman erikoinen, emmekä todellakaan tiedä, millaiselta Päijänne näyttävät. Monilla muillakin on joustamaton työaika, mutta mepä teemme valintoja ja sopeutamme taloutemme sen mukaan. Ei kai se nyt ole lääkärin vika, että teillä on joku suuri asuntolaina tai muu? Hän yrittää auttaa lastanne ja uskon, että moni muu tarttuisi tähän erittäin kiitollisena. Tässä on kyse lapsesi tulevaisuudesta, mä olisin valmis tekemään erittäin isoja elämänmuutoksia lasteni hyvinvoinnin puolesta!
muutkin maksavat saman verran. Miksi teidän pitäisi olla poikkeus? Kuluissa pitää priorisoida. Teillä on liikaa menoja, jos päivähoitoon lapsenne haluatte. Yhteiskunnanko se pitäisi maksaa? Silloinhan yhteiskunta maksaisi sen, että teillä on suhteellisen paljo tuloja, mutta liikaa menoja. Jos näin olisi, kaikkien kannattaisi elää yli varojensa. Tajusitko pointin?
psoriasis siihen saisi kyllä kaikki ilmaiset hoidot ja matka ja kulukorvaukset. Eikö silloin myös psoriasista sairastavan pitäisi maksaa itse kulunsa??
ap
vaan lääkärin määräämää terapiaa. Hoitaa minä osaisin ihan kotonakin.
Ja olen kiitollinen että lapseni saa hoitoa kuten sanoin suostuin siihen kun lääkäri perusteli asian mutta minusta on edelleen kohtuutonta maksaa siitä täys maksu kun muut lapset joilla on jokin muu sairaus maksavat vähemmän ja heillä on tuhansia euroja pienempi lääkekatto.
ap
Sairaalahoito ja maksut maksavat aina. Joihinkin asioihin saat tuen (päivähoidossakin on tuki), tuskin lääkäristäkään oikeaa summaa maksatte. Psoriasta sairastavatkin maksavat itse omavastuunsa. Sun omavastuu on 250e/kk jos sen lapsen päivähoitoon laitat. Eivät ne psoriasta sairastavatkaan lääkärin suosituksesta mitään saa, pitää olla lääkärin määräys. Ilmaista hoitoa ei ole kenellekään (paitsi 0-omavastuun vakuutukset omaava) vaan jokainen maksaa omavastuun. Tajuatko viimein?
"lapset joilla on jokin muu sairaus" . En lähtisi kadehtimaan muiden sairauksia. Näet vain lukuja paperilla, eikä sinulla ole tietoa todellisesta elämästä.
Tämä tulisi halvemmaksi.