Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi päiväkotiin, itse kotona, täysi maksu?

Vierailija
08.09.2011 |

Siis aivan älytöntä. Lääkäri, neurologi ja puheterapeutti suosittelivat lapselle päivähoitoa pienryhmä päiväkodissa joka päivä 8-14

Suostuin ja lapselle tehtiin opetussuunnitelma.

Nyt kuitenkin joudun maksamaan täyden päivähoitomaksun?? Mielestäni ei ole reilua.

Juu ja ei olla rikkaita just just siinä rajoilla että täysmaksu menee.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä siihen kuuluis joku alennus. ap

Sitäpaitsi hoidosta ei nytkään kukaan maksa todellisten kustannusten mukaan. Minusta hoitomaksuja joutaisi korottaakin.

Vierailija
22/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisista tai kasvatukselllisista syistä hoidossa, ei tule periä mitään maksua.

lääkärin lausunto tai sitten ls:n lausunto tukitoimenpiteestä, riippuen mikä on syynä päivähoitoon?

Niin olen ainakin käsittänyt mutta oikaiskaa jos olen väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten sun palkka on niin iso,että joudut maksamaan täydet...

...

Eikä palkan todellakaan tarvitse olla kovin iso, että menee täydet maksut. Jos kaksi käy töissä, raja täyteen maksuun ylittyy yleensä automaattisesti.

Vierailija
24/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisista tai kasvatukselllisista syistä hoidossa, ei tule periä mitään maksua.

Voin valittaa päivähoitomaksusta kun saan tuon liitteeksi.

Vierailija
25/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kuntouttavakin päivähoito maksaa vanhemmille ihan normaalin maksun. Poikkeuksena ovat sitten ns. todistetusti vähätuloiset tai lastensuojelu-perheet. Moni vanhempi on protestoinut tätä vastaan, esim. äiti on kotona, mutta lapsen on pakko käydä hoidossa. Valitus ei ole kuitenkaan auttanut. Viimeksi eräs perhe valitsi 5 tunnin hoitopäivän siksi, että siitä tulee alin maksu.

Vierailija
26/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni on ok maksaa täysi maksu.

Jos jaat kuukausittaisen summan päivähoitopäivillä ja lasket, että lapsi saa sillä ruoan ja tarvitsemaansa hoitoa, niin summahan on todella pieni.

Vierailija
27/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt sun erityislapsen KOTONA jos lääkäri ei olis määrännyt päivähoitoa kuntouttavana muotona?

Ei jumaleissön mitä mammoja...

Vierailija
28/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joutuuhan reseptilääkkeistäkin maksamaan.

Sitäpaitsi hoidosta ei nytkään kukaan maksa todellisten kustannusten mukaan. Minusta hoitomaksuja joutaisi korottaakin.

Jos kulut ylittää tietyn rajan, saa erityiskorvattavuuden normaalin kelakorvauksen lisäksi. Sitä kai ap:kin tässä tarkoittaa.

Ehdottomasti valittaisin päätöksestä!

Vierailija
29/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitänyt sun erityislapsen KOTONA jos lääkäri ei olis määrännyt päivähoitoa kuntouttavana muotona?

ole jos lääkäri ei diagnoosia anna. Muutoinhan jokainen mamma olisi lyömässä muksua päiväkotiin "kuntoutukseen" kun NicoJannica on erityislapsi.

Vierailija
30/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yhtäkkiä meillä menee 250 euroa joka kuukausi ja meidän perheelle se on iso raha!

Kotona on lapselle leikkikavereita yllin kyllin ja minä en osaa kuulemma sellaista hoitoa antaa mitä dysfasia lapsi tarvitsee ja jos kiellän hoidon haittaan lapsen kehitystä.

ap

Vierailija
31/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh, mistä näitä 23 tapasia oikein sikiää. Onko noin vaikeaa ymmärtää lukemaansa.

ap

Vierailija
32/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuosta vaan on apua lapsellesi niin aika halpaa.

tai ehdota ettei nukkuisi päiväunia siellä vaan hakisit ruuan jälkeen kotiin(tuskin ne unet siellä päiväkodissa edistävät lapsesi kehitystä). eli olisi sen alle 5h niin puolimaksu.

Vierailija
33/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkäri siis kehoittanut vai määrännyt lapsesi päivähoitoon. Miksi pitäisi olla ilmaista, jos teillä on siihen selvästi varaa? Ei sairaalahoitokaan ole ilmaista, vaikka lääkäri määräisi vuodeosastolle.

Vierailija
34/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä pystyi maksamaan kuntouttavan päivähoidon.

Vierailija
35/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Espoossa maksu on pienempi, jos hoitoaika on yli 5 tuntia - enintään 7 tuntia (peritään 80% kokopäivähoidon maksusta).

Yli 7 tunnin hoidosta peritään 100% maksu.

Siis näihin huomioidaan toki perheen tulot.

Teillä ei ole lapsi kokopäivähoidossa, joten eikö maksun kuuluisi olla pienempi? Onko tämä kaupunki kohtaista?

Vierailija
36/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkäri siis kehoittanut vai määrännyt lapsesi päivähoitoon. Miksi pitäisi olla ilmaista, jos teillä on siihen selvästi varaa? Ei sairaalahoitokaan ole ilmaista, vaikka lääkäri määräisi vuodeosastolle.

olin aluksi vastaan mutta perusteli hyvin ja antoi lopuksi ymmärtää että haittaan lapsen kehitystä jos en tähän suostu.

Meidän talous on muutenkin tiukalla joten mistä repäisit tuon "selvästi varaa" jutun???

Vierailija
37/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Espoossa maksu on pienempi, jos hoitoaika on yli 5 tuntia - enintään 7 tuntia (peritään 80% kokopäivähoidon maksusta).

Yli 7 tunnin hoidosta peritään 100% maksu.

Siis näihin huomioidaan toki perheen tulot.

Teillä ei ole lapsi kokopäivähoidossa, joten eikö maksun kuuluisi olla pienempi? Onko tämä kaupunki kohtaista?

koska minä en häntä pääse sinne viemään enkä hakemaan (työn takia joudun olemaan kotona) eli mies vie ja hakee..

Vierailija
38/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka vertaa mihin tahansa terapamaksuun tai muuhun hoitoon. Itse maksaisin mielelläni, jos siitä voi olla apua lapselle. Enkä minäkään ymmärrä, miksi lapsi ei voisi tulla kotiin ennen päiväunia, vai järjestetäänkö silloin jotain ohjattua toimintaa isommilla, mistä lapsesi hyötyy?

Vierailija
39/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 6h ja nyt yli 7h? koitahan ap nyt lopetella tämä provoilu.

Vierailija
40/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein on, kun et pääse hakemaan lasta, täytyy olla kotona, mutta silti pystyt hoitamaan lasta samalla ja tarjoamaan hänelle virikkeitä ja lapsiseuraa?