Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi päiväkotiin, itse kotona, täysi maksu?

Vierailija
08.09.2011 |

Siis aivan älytöntä. Lääkäri, neurologi ja puheterapeutti suosittelivat lapselle päivähoitoa pienryhmä päiväkodissa joka päivä 8-14

Suostuin ja lapselle tehtiin opetussuunnitelma.

Nyt kuitenkin joudun maksamaan täyden päivähoitomaksun?? Mielestäni ei ole reilua.

Juu ja ei olla rikkaita just just siinä rajoilla että täysmaksu menee.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon oikeasti, ettei lapsesi koskaan sairastu vakavasti, tulet vielä monta kertaa yllättymään, kun kaikkea ei lasketakaan noin yksinkertaisesti rahassa. kuuleeko muuten, että kaikki muut hoidot sovitettaisiin sinun joustamattomaan päivystykseen sopivaksi?

Vierailija
82/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiviittomat oikeuttavat hoitotukeen.

Miksi ette hae sitä?

Ettekö vaivaudu kotona käyttämään tukiviittomia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahoito ja maksut maksavat aina. Joihinkin asioihin saat tuen (päivähoidossakin on tuki), tuskin lääkäristäkään oikeaa summaa maksatte. Psoriasta sairastavatkin maksavat itse omavastuunsa. Sun omavastuu on 250e/kk jos sen lapsen päivähoitoon laitat. Eivät ne psoriasta sairastavatkaan lääkärin suosituksesta mitään saa, pitää olla lääkärin määräys. Ilmaista hoitoa ei ole kenellekään (paitsi 0-omavastuun vakuutukset omaava) vaan jokainen maksaa omavastuun. Tajuatko viimein?

missä sairaudessa lääkäri PAKOTTAA??

Kyllä diagnoosissa lukee että pojalla vaikea kielenkehityksellinen häiriö, kuntoutus tulee aloittaa heti. Tarvitsee puheterapiaa 30-40 krt tarvitsee toimintaterapiaa 30-40 krt

Olen pahoillani mutta mun mielestä 3000e omavastuu dysfasiahoidosta on aika suuri. En valittaisi ytään jos itse olisimme lapsemme hoitoon laittaneet silllon summa on oikea mutta tällä hetkellä hoidolle ei ole tarvetta vaan hoidossa tapahtuvballe terapialle! Tajusitko itse?

Ja edelleen olen kiitollinen lääkärille, lastemme hoitajille ja maksan kyllä maksun mutta kai sitä nyt saa harmitella ja pohtia yms. sen suuruutta ilman haukkumista ja vittuilua?

ap

Vierailija
84/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse lukisit tietäisit tämän. Menee lääkkeisiin.

Vierailija
85/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hetkinen, jos maksaa 250 euroa päivähoitomaksua niin yhteiskunta laskee että se on sopiva maksu teidän tuloilla.

Jos et saa mitään tukea tai alennusta niin sitten laske menonne uudestaan.

Vierailija
86/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon oikeasti, ettei lapsesi koskaan sairastu vakavasti, tulet vielä monta kertaa yllättymään, kun kaikkea ei lasketakaan noin yksinkertaisesti rahassa. kuuleeko muuten, että kaikki muut hoidot sovitettaisiin sinun joustamattomaan päivystykseen sopivaksi?

Täällähän ei mitään saa harmitella muuta kuin vakavaa sairautta.

Vierailija
87/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat aika kalliita.

Turha vikistä, saatte jo nyt tukea josta ette maksa todellisia kustannuksia.

t. dysfaatikon äiti jonka koko perheelle opetettiin tukiviittomat ja työajalla (ilman palkkaa) kiikutettiin lasta puheterapiaan.

Se kannatti koska nyt asiat on hyvin.

Vierailija
88/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä terapiasta mitä sieltä saa ja mitä on pakko ottaa lapselle että tämä kuntoutuisi.

Juu tiedän että maksu on kaikille sama mutta tässä on se ero että sinä voit valita vietkö lapsesi hoitoon, minä en! Get it??

Vierailija
89/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia mikä muilta mammoilta on unohtunut tässä riidellessä on se, että se on sinun lapsesi parhaaksi. Silloin karsitaan menoista kaikki turha pois ja tehdään kaikki lapsen parhaaksi.

Niin meilläkin menee täysi hoitomaksu vaikka ei olla suurituloisia, mutta maksetaan se kitisemättä. Meillä eletään pikkulapsiaika normaaliarkea ja kaikki ylimääräiset karsitaan pois. Mikäli sinulle on sanottu, että se on sinun lapsellesi tärkeä asia niin mikset vaan usko niin ja mieti miehesi kanssa mitä voitte menoistanne karsia. Aina löytyy ns. turhakkeita joita ilmankin pärjää esim. harrastukset ym...

oltava koneen ääressä koko ajan kun puhelin soi. Lisäksi on vakio aikoja kun minun oltava koneen ääressä.

Ihan hyvin olen tähän mennessä pärjännyt lapsen kanssa kotona. Tulomme ovat isot mutta niin menotkin. Laskimme että pärjäämme kun hoidan samalla lapsen kotona. En voinut etukäteen ennakoida tälläistä päätöstä.

ap

Vierailija
90/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte täyden maksun a) tulojenne perusteella ja b) koska ette pysty järjestämään viemisiä ja hakemisia. Lapsesi saa kuitenkin kuntoutuksen, hoidon ja ruoan JA sinä pystyt samaan aikaan jatkamaan töitäsi. olisiko helpompaa ja edullisempaa sumplia terapiakertoja ilman hoitoa? Eikö se tulisi kuitenkin kalliimmaksi?

Vierailija
91/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin että mulla on mahdollisuus hoitaa lasta kotona ja näin ollaan toimittu lapsen syntymästä asti! Nyt yhtäkkiä Lääkärit ja muut ihmiset pakottavat mut laittamaan lapsen päivähoitoon ja maksamaan 250 euroa kuukaudessa. Mielestäni tämä ei ole reilua!

maksamaan siitä että lapsesi saa tukea/apua? Lapsen parhaaksi pitää vanhempien toimia vaikka se maksaisi..paljon kyllä kertoo että sinut pitää pakottaa toimimaan lapsesi parhaaksi. =(

Vierailija
92/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan terapiasta. Ota selvää onko terapia mahdollista saada muualta halvemmalla. Mieti mikä olisi lapselle paras vaihtoehto ja laita asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
93/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin että mulla on mahdollisuus hoitaa lasta kotona ja näin ollaan toimittu lapsen syntymästä asti! Nyt yhtäkkiä Lääkärit ja muut ihmiset pakottavat mut laittamaan lapsen päivähoitoon ja maksamaan 250 euroa kuukaudessa. Mielestäni tämä ei ole reilua!

maksamaan siitä että lapsesi saa tukea/apua? Lapsen parhaaksi pitää vanhempien toimia vaikka se maksaisi..paljon kyllä kertoo että sinut pitää pakottaa toimimaan lapsesi parhaaksi. =(

Tottakai sen maksan ei siitä ole kyse!

Mieti nyt jos lapsellasi on sairaus niin onko oikeasti reilua maksaa siitä 3000e joka vuosi ja siihen päälle kaikki muut lääkärikäynnit ja lääkkeet yms?

Syöpähoito maksaa enemmän kuin päivähoito ja silti sinun ei tarvitse maksaa itse syöpähoidosta noin paljon vuodessa! Äläkä tartu sairauteen vaan maksuihin!

ap

Vierailija
94/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita väärin ja luultavasti siksi että tuossa sotkee terapia joka annetaan päivähoidon yhteydessä.

Helpottaako jos ajattelet että päivähoidon jälkeen (tai lapsi olisi kotona pvähoidon ajan) olisi terapia joka maksaa mitä maksaa?

Harva hoito kai on varsinaisesti pakollista. Maksan mielelläni veroja että esim lastenklinikan hoidot ovat halvempia käyttäjilleen. Varmasti ihan tarpeeksi siinä että hoidoissa käy.

Olisin iloinen että tällaista terapiaa on mahdollista saada. En tiedä kokonaiskustannuksia mutta uskoisin että niitä ei kaikkia teillä maksateta.

Ja sairauksia en lähtisi pinottamaan.

Eikö ole hyvä että lapsesi saa tukea? Sama raha voisi mennä vaikka vesivahinkoon huolimattomuutta, helpommin harmittaisi.

Suhteuta asioita. Selviätte kyllä.

Vierailija
95/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisit nyt. Ei sinun lapsi välttämättä tarvitse hoitoa kovin pitkään, voi oppia puhumaan muutamassa kuukaudessa. Sitten voit ottaa lapsen taas kotiin ja sysätä lapsi naapureiden hoitoon. sä et voi tosissasi verrata sun lapsen hoitoa syöpähoitoon! luuletko, että syöpään sairastuneen lapsen vanhemmat esim. Jatkavat täyspainotteisesti työtään ja suurempana murheena on joku päiväkodista hakemisen ajankohta? luuletko oikeasti, että moinen sairaus ei vaikuta talouteen?

Vierailija
96/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt jos lapsellasi on sairaus niin onko oikeasti reilua maksaa siitä 3000e joka vuosi ja siihen päälle kaikki muut lääkärikäynnit ja lääkkeet yms?

Syöpähoito maksaa enemmän kuin päivähoito ja silti sinun ei tarvitse maksaa itse syöpähoidosta noin paljon vuodessa! Äläkä tartu sairauteen vaan maksuihin!

ap

se merkittävin asia.

Valitsisitko lapsellesi mielummin syövän, jotta pääsisitte halvemmalla ja saisitte paremmat korvaukset. Korvaukset on suhteutettu sairauteen, yritä ymmärtää.

Vierailija
97/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten itse kuntouttaisit dysfasiasta kärsivää lasta kotona, samalla kun teet töitä?

Onko lapselle oikeasti mielestäsi parempi, että hoitaisit häntä kotona sen sijaan että hän saa oikeanlaista, hänelle suunnattua tukea päiväkodista?

Vierailija
98/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita väärin ja luultavasti siksi että tuossa sotkee terapia joka annetaan päivähoidon yhteydessä.

Helpottaako jos ajattelet että päivähoidon jälkeen (tai lapsi olisi kotona pvähoidon ajan) olisi terapia joka maksaa mitä maksaa?

Harva hoito kai on varsinaisesti pakollista. Maksan mielelläni veroja että esim lastenklinikan hoidot ovat halvempia käyttäjilleen. Varmasti ihan tarpeeksi siinä että hoidoissa käy.

Olisin iloinen että tällaista terapiaa on mahdollista saada. En tiedä kokonaiskustannuksia mutta uskoisin että niitä ei kaikkia teillä maksateta.

Ja sairauksia en lähtisi pinottamaan.

Eikö ole hyvä että lapsesi saa tukea? Sama raha voisi mennä vaikka vesivahinkoon huolimattomuutta, helpommin harmittaisi.

Suhteuta asioita. Selviätte kyllä.

kaikki hoitui hyvin, Pappa kuskasi lapsen terapiaan joka viikko ja saimme olla kotona ja harjoitella tehtäviä. Ei mitään maksuja.

Ja osuvasti sanottu tuo vesivahinko, meillä ei nimitääin käynyt vesivanhinkoa mutta joudumme muuten remppaamaan taloa ja sitä kun ei lasketa päivähoitomaksuja määrättäessä. Kun aloitimme rempan laskimme että selviämme mutta nyt joka kuukausi 250e vetää talouden kyllä tooosiii tiukalle.

Minusta sinun kanssasi on kiva keskutella toisin kuin näiden haukkujien jotka mitään tietämättä arvostelevat meidän rahankäyttöä jms.

Kyllä me nytkin selvitään joudutaan vaan ottaan lainaan mutta sehän on vain rahaa ja harmittaa vain tällä hetkellä, vuoden päästä ehkä toisin:)

Vierailija
99/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

se merkittävin asia.

Valitsisitko lapsellesi mielummin syövän, jotta pääsisitte halvemmalla ja saisitte paremmat korvaukset. Korvaukset on suhteutettu sairauteen, yritä ymmärtää.

No sano yksikin muu sairaus missä kulukatto 3000??

Odottelen vaikka keskiyöhön.

ap

Vierailija
100/112 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on yh, jolla sairas lapsi. Hänen lapsensa on ollut tarhassa ja maksanut oman osansa hoitomaksuista, on kalliit lääkkeet, jotka itse maksaa eikä valita. Vie terapiaan bussilla, kun ei omista autoa ja silti en koskaan ole kuullut tuollaista nurinaa kun ap:lta.

Taitaa olla kasvunpaikka arvon mammalle, kun nurisee rahasta ja kehtaa vielä verrata sitä syöpään sairastuviin. Hyi hitto, häpeä vähän.

ap