Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoret äidit

Vierailija
08.09.2011 |

Moni varmaan on sitä mieltä että nuoresta ei ole äidiksi, kun on itsekin vielä lapsi. Opinnot kesken eikä töitäkään ole, saatikaan sitten sitä lapsen isää enään kuvioissa.

Itse en nuorten äitien elämään halua puuttua, jos he ovat päättäneet lapsen saada toivon vain että he ovat onnellisia ja osaavat kantaa vastuun.

Itse ajattelen että jos on valmis harrastamaan seksiä, tulisi olla valmis myös kantamaan vastuu jos raskaaksi tulee. Seksin harrastaminen ei tietenkään tarkoita että pitäisi olla valmis saamaan lapsia mutta ainahan siinä se riski on.

Mitä mieltä olette nuorista äideistä?

Varmasti suurimmalla osalla tulee ensimmäiseksi mieleen baareissa juoksevat täysin vastuuttomat teinit, mutta itse olen ainakin huomannut että näiden teinien seasta löytyy ihan vastuuntuntoisia ja fiksuja ihmisiä joista monesta voisi varmasti tulla hyvä äiti iästä huolimatta.

Millainen mielestänne on 'hyvä äiti'?

Onko sillä iällä sitten loppupeleissä merkitystä, kyllähän moni 40 vuotiaskin on vailla töitä ja viinaan menevä ja jaksaako sitä lastakaan sitten enään hoitaa vanhemmalla iällä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 24 v. ja lapsia on kolme.

Olen mielestäni aina ollut hyvä äiti. Jos en nyt ihan täydellinen koko ajan, niin kukapa muukaan muka on. Olen hoitanut lapseni aina itse. En ole tyrkyttänyt mummon hoitoon päästäkseni baariin tai muualle rilluttelemaan. Lapsillani on säännöllinen vuorokausirytmi, karkkipäivä ja rajat.

(lapseni eivät ole koskaan heittäytyneet kaupan lattialle kirkumaan ja potkimaan kun eivät ole kaupassa saaneet haluamaansa karkkia/lelua tms.)

Olen opettanut lapsilleni hyviä käytöstapoja ja otan heidät mukaan arjen askareisiin. Kuuntelen kun heillä on kerrottavaa. Arvostan ja rakastan heitä enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Lapseni ovat tasapainoisia ja onnellisia.

Ei ole iästä kiinni, onko äiti hyvä vai huono.

Olen täysin varma, että olen parempi äiti, kuin moni muu minua vanhempi.

Minä muistan vielä miltä tuntui olla lapsi, ja osaan suhtautua lapsiini sen mukaisesti.

Ja vielä: kaikilla lapsillani on eri isä. Mutta he eivät ole edes kuulleet sanaa sisarpuoli. Olemme tiivis perhe, minä ja lapset. Isät ovat mukana lasten elämässä joka toinen tai joka kolmas viikonloppu, omien valintojensa mukaan.

Vierailija
22/23 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori äiti hoidattaa lapsensa äidillään tai anopillaan...

Nuorta äitä TUNNET, joka hoidattaa lapsensa äidillään tai anopillaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena, 20 ja 23v. Ja hyvin on lapset hoidettu.

Toivottavasti saamme vuoden parin kuluttua vauvan ja eiköhän sekin hyvin hoidettaisi. Olen sitten n.30vee