Papa-kokeesta tietävät!
Hei!
Kävin loppukesästä papkokeessa ja lääkäri sanoi et jos jotain löytyy kokeesta niin ilmoittavat. No, mitään ei kuulunut joten ajattelin kaiken olevan kunnossa.
No nyt tarvitsin uudella paikkakunnalla tämän papakokeen tuloksen kirjallisena ja he lähettivät sen minulle.
Eli: Onko minulla ollut/on vieläkin joku tulehdus, kun tuloksissa luki seuraavaa;
Kypsyysindeksi:0/90/10
Oe:1/2 arvostelua häiritsee tulehdus.
Maligniteetti:LKI
Tulehdus:Leuk 2,3, hallitseva bakt. sauva.
Puhtausaste 2
Servikaalisolut:puuttuvat
Kiitos jos joku asiasta tietävä osaisi kertoa minulle!
Kiitos!
Toimenpiteet:Kinas
Kommentit (7)
siksi eivät ilmoittaneetkaan!!! Ole huoleti... leukkarit eivät olleet edes koholla!!
Jos cervixsolut puuttuvat, näytteestä ei voi päätellä mitään muuta kuin ehkä jotain emättimen bakteeritulehdusasioita, jotka papassa ovat sivuseikka. Uudelle näytteelle mars.
Lääkäri olikin varsinainen kohelo.
Aika ikävä maku tyypistä jäi...Oli tietoihinkin merkannut ihan muuta kuin mitä oikeasti kerroin...
Mutta varmastikin ottavat uuden papan.
Kiitos teille!
Nyt jatkokoulutukseen. Vai osaatko ihan suoralta kädeltä heittää emätineritteen leukosyyttien viitearvot? Luulitko noita 2,3 numeroita joksikin leukkariarvoksi?? :D
soita lääkärille oikeesti, et kai sä näitä tyyppejä usko taliaivo!
Lääkärille olen kyllä menossakin, että älä huoli ;o)
Sinun olisi myös syytä varata aika esim mielenterveystoimistoon, tuollainen toisten haukkuminen ja agressiivisuus ei ole normaalia =D
Ap.
epäspesifi tulehdus, jota ei yleensä hoideta. Kervikaalisolut ovat kohdunsuun soluja, jotka siis puuttuvat. Näyte on siis otettu huonosti, koska PAPA-kokeella nimenomaan tahdotaan katsoa kohdunsuun ja-kaulan tilannetta. Mene uuteen, kunnolla otettuun kokeeseen.