Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulemma 12-vuotiasta ei voida enää pakottaa tapaamisiin

Vierailija
08.09.2011 |

etävanhemman luo, mutta mitäs sitten, kun lapsi ei haluaisi mennä takaisin lähivanhemman luo? Pakottaa täytyy, koska virallinen osoite on lähin luona, vaikka yhteishuolto.

Onko kellään kokemusta tällaisesta tilanteesta?

Lapsi on väsynyt viikko/viikosysteemiin ja haluaisi olla vain yhdessä kodissa. Lähivanhemman mielestä yhden kodin vaihtoehtoa ei ole, eikä näinollen suostu ajatukseenkaan siitä, että lapsi muuttaisi etän luo. Ei myöskään siihen, että olisi vain lähin luona.

Lapsi itse haluaisi muuttaa etän luo, kun lähin luona ongelmia omasta mielestään.

Itse olen siis tuo etä ja yritin lähin kanssa jutella tilanteesta. Mötkötti sitten lapselle.

Koko tarina on pitkä, enkä nyt yksityiskohtia halua tuoda esille, voiko 12v oikeasti "päättää" itse, missä asuu vai mitä muuta asiaan vaaditaan? Jos lähden lähihuoltajuutta hakemaan, on edessä armoton sota ja mitä todennäköisimmin lähi purkaa suuttumuksensa lapseen. Mutta en oikein voi sivusta katsella, kun lapsi voi pahoin.

Onko kellään kokemusta tällaisesta ja miten sinä etenisit asiassa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähipiirissäni huoltajuussopparilla ei ole ollut mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun lapsi on täyttänyt 12. lähi on vedonnut siihen, että lapsi saa itse valita mitä haluaa ja sitten vanhemmat kilpailevat siitä, mitä lapsi haluaa enemmän.

tuolla logiikalla lapsen ei tarvitse palata lähin luo, koska häntä ei siihen voida enää esin. viranomaisten taholta pakottaa, mutta toisaalta osoitetta ei saa muutetuksi noin pieneltä ilman lähin suostumusta.

eli sitten pitäisi nostaa hakemus käräjillä, jossa vaadit muutosta osoitteeseen ja vuoroasumisen purkamista.

Vierailija
2/2 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juopottelemasta niin lapsi onkin joka yö kotona kun ennen juoppo isiä oli yöt kavereiden luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme