Miten te tuutte toimeen ilman luottokorttia?
Tuossa mitä sinulla ei ole listassa tosi moni kirjoitti, ettei ol luottokorttia.
Ettekö te matkusta koskaan, osta mitään netistä jne.
Luottokortti on ihan ehdoton matkaseuralainen, ilman en lähtisi mihinkään. Eikä juuri nykyään voi edes juuri ostaa lentolippuja, vuokrata autoja yms ilman luottokorttia.
Kommentit (67)
Me ei matkustella ja mä tilaan kotimaan nettikaupoista niin, että maksan verkkomaksuna tai siten, että lasku tulee tuotteen mukana. En tilaa ulkomailta.
Miehellä on luottokortti, jota se vinguttaa jopa kuukausittain. Sillä on omakotitalo, joten ymmärrän hyvin, että jos jotain kriittistä hajoaa niin se pitää korjata heti eikä palkkapäivänä. Tällöin luottokortilla voi hommata esim jääkaapin hajonneen tilalle just silloin kun tarvii.
Mä en hanki luottokorttia siksi, että olen tosi huono käyttämään rahaa. Mulla monesti ihan vaan unohtuu maksaa laskut ja luottokortin kanssa olisin hyvin äkkiä kusessa. Electronilla olen pärjännyt ulkomaillakin, silloin kerran kymmenessä vuodessa kun innostuin Espanjassa käymään.
Miten te tuutte toimeen ilman luottokorttia? voisiko ne , jotka eivät tule toimeen olla kommentoimatta, sillä sehän jo tiedetään, että te ette tule toimeen.
Tämä aloitushan on palstalle tyypillistä taivastelua ja ihmettelyä. Ap:n kysymys on sellainen huudahdustyyppinen. Siihen voi vastata myös tyyliin "sanos muuta: samaa olen miettinyt minäkin, sillä luottokortti on minulle ihan yhtä välttämätön kuin sinullekin".
että näissä viesteissä aletaan niin helposti kinaamaan asiasta, vaikka se ei liene tarkoitus.
voi maksaa ulkomailla ja menee suoraan tililtä, ei tule turhaan luottokorttilaskuja
pankkikortilla maksaminen ulkomailla. Nuorena aikuisena reissasin pankkikortin kanssa, koska en jaksanut hankkia luottokorttia vaikka opiskelija olisi senkin saanut. Joka paikassa kelpasi pankkikortti hyvin.
En tarvitse täällä Suomessa. Pankkikortti toimii loistavasti. Mutta kyllä on hankalaa matkustaa, vuokrata autoa tms., jos ei luottokorttia löydy. Käteisen kanssa sählääminen ulkomailla ei sitä paitsi ole kivaa.
pankkikortilla maksaminen ulkomailla. Nuorena aikuisena reissasin pankkikortin kanssa, koska en jaksanut hankkia luottokorttia vaikka opiskelija olisi senkin saanut. Joka paikassa kelpasi pankkikortti hyvin.
Ei mitään ongelmaa. Visa electron käytössä. Miehelläni on luottokortti, en tiedä miten sitä käyttää.
Kortulla sai nostettua rahaa automaatista muistaakseni joskus 1990-luvun puolivälin jälkeen. Ei tosin kaiksita, mutta joistain.
Joskus matkalla tulee käytettyä, mutta voisin myös vain vaihtaa enemmän käteistä. Eikö lentolippuja muka saa ostettua? En ole lentänyt minnekään vuosiin.
En ole ikinä tarvinnut.
Taitaa olla jonkun luottokorttifirman mainostaja tuo aloittaja. Oikeastihan luottokorttia ei tarvitse mihinkään muuhun kuin velan ottamiseen ja sellaista tarvitsevat vain persaukiset.
kertoa, että en tarvi luottokostia koska en matkusta (yksi fiksu näin tekikin) tai käyn korkeintaan päivä Tukholma-risteilyllä tai hakemassa kaljaa Tallinnasta. Oikeasti kukaan joka matkustaa oikeasti, ei lähde Tukholmaa ja Tallinnaa kauemmas ilman luottokorttia.
vaikka luottokorttia en omistakaan ja reissattua on tullut jos vaikka missä päin maailmaa.
Nykyisin käytössä on debit pankkikortti, jolla voi ostaa netistä ja ulkomailla maksaa ostokset sekä kaupassa että nostaa rahaa automaatista. Ei tarvitse luottoa kun on raha-asiat kunnossa ja rahaa tilillä.
Mielestäni luottoa ja luottokorttia tarvitsevat juuri ne ihmiset, jotka eivät osaa hoitaa raha-asioitaan riittävästi, eli käyttävät joko enemmän kuin tilillä on tai käyttävät rahansa ennen kuin ovat ne ansainneetkaan.
Tai pankkikortilla. Tiesitkö että pankkikortti ja luottokortti on eri asia?
ulkomailla. Vai onko sulla muutama tonni käteisenä mukana lomareissulla? Huhhei
SUUREMMAT OSTOKSET!!KYLLÄ ONNISTUU!!MYYJÄ KYSYY SINULTA:credit VAI debit???vastaa debit,ja pankkikortti kilahtaa.Olemme asuneet viime vuoden aikana myös ulkomailla ja käyneet 10 eri maassa,vain UNKARISSA oli joissain kaupoissa vaikea ymr,ETTEMME HALUA MAKSAA LUOTOLLA!!!
Luottokorttihan päinvastoin kertoo siitä että henkilö on luottokelpoinen. Korteissa on eri luottoraja, esim tyyliin siver, gold, dimond tai vaikkapa musta amex. Eihän niitä kortteja edes saa ellei ole varallisuutta.
Jos menen matkalle otan pakettimatkan ja muuten meillä ostetaan sitä mihin on varaa..
meillä ei ole koskaan ollut luottokorttia. Siltikin matkustetaan. Kyllä netistä voi varata matkoja ihan ilmankin luottokorttia.
Ulkomailla pärjää ilman luottokorttia. suurimmassa osassa eurooppaa käy kaupoissa visa electron. Pidämme kuitenkin aina rahaakin mukana. Ravintolasyömiset on helppo maksaa rahalla ulkomailla.
Luottokorttihan päinvastoin kertoo siitä että henkilö on luottokelpoinen. Korteissa on eri luottoraja, esim tyyliin siver, gold, dimond tai vaikkapa musta amex. Eihän niitä kortteja edes saa ellei ole varallisuutta.
Mutta eipä sitä pahemmin käytetä. Mutta oon huomannut että moni luottokortillinen elää velaksi. Eikä siinä mitään, kunhan maksaa velkansa, mutta onhan se kierre ja mua ainakin hävettäis ostaa visalla ruokaa.
mutta matkustan paljon. On näppärää kun voi maksaa lennot ja hotellit luottokortilla (HUOM: mitään korkoja niistä ei kerry jos maksaa samantien pois), ja nettivarauksissa osa hotelleista kysyy luottokortin numeroa.
Luottokortti on myös siitä hyvä, että jos ostaa jotakin ja tulee jotain hämminkiä (ostaa sohvan ja ennen kun se toimitetaan firma on konkursissa) saa rahansa ensimmäisten joukossa luottokunnalta, käteisellä(koskee pankkikorttia myös) maksava on se viimeinen joka jotain saa JOS jäljelle "jaettavaa" jää, ja esim. konkurssi tapauksissa sitä ei jää vaan häviää rahansa.
Ja ulkomailla on minusta hyvä että on kaksi korttia mukana(jos esim. toinen katoaa), itselläni Visa electron joka se pääasiallinen kortti millä nostan rahaa/maksan, mutta luottokortti varalla ja ehdoton esim. jos auton vuokraa ulkomailla.
Käteistä en kanna mukana useammastakin syystä: jos joku varastaa esim. laukun niin kortteja ei pysty hyödyntämään vert. käteinen. Lisäksi kun vaihtaa euroja toiseen valuuttaan tai toisinpäin siinä aina häviää rahaa.
Jos ajatellaan että maksaa luottokortilla vaatekaupassa 100€ ostokset esim. Puolassa, niin se on hieman halvempaa kun nostaa zloteja Electronilla automaatista ja maksaa niillä, ja paljon halvempaa mitä olisi eurojen vaihtaminen zloteihin Forexissa tai muissa rahanvaihtopisteissä.
Mutta jokaisen oma valinta onko korttia vai ei, minusta hyvä olla olemassa.
että toki jos Suomessa vaihdan pienen summan esim. 50€ paikalliseen valuuttaan, ihan jos tarvitsee vaikka taksi maksaa heti tai ostaa vesipullo tmv. ja jos ei kortti käy jne.
Ja auton vuokraaminen on suorastaan edellytys jos matkustaa Yhdysvaltoihin (tämä tuolle joka ihmetteli miksi pitää vuokrata auto) ja myös esim. Sloveniassa oli hauska kiertää koko maa autolla ajellen. Usein sillä autolla pääsee näkemään parhaiten ko. maata/aluetta, tietenkin jos lähtee Lontooseen kaupunki lomalle niin omaa autoa ei ehkä kannata vuokrata, mutta lomia ja kohteita on erilaisia.
Tämä aloitushan on palstalle tyypillistä taivastelua ja ihmettelyä. Ap:n kysymys on sellainen huudahdustyyppinen. Siihen voi vastata myös tyyliin "sanos muuta: samaa olen miettinyt minäkin, sillä luottokortti on minulle ihan yhtä välttämätön kuin sinullekin".