Miten te tuutte toimeen ilman luottokorttia?
Tuossa mitä sinulla ei ole listassa tosi moni kirjoitti, ettei ol luottokorttia.
Ettekö te matkusta koskaan, osta mitään netistä jne.
Luottokortti on ihan ehdoton matkaseuralainen, ilman en lähtisi mihinkään. Eikä juuri nykyään voi edes juuri ostaa lentolippuja, vuokrata autoja yms ilman luottokorttia.
Kommentit (67)
On tyhmää pitää luottokorttia jos sitä ei tarvitse, eikä halua ostaa luotolla ylipäätään. Ylipäätään luottokortit ovat siitä hankalia, että on niin helppo tuhlata rahaa enemmän kuin pitäisi ja sitten voi olla vaikeuksissa myöhemmin. Parempi käyttäää rahaa vain sen mukaan mitä todella on konkreettisesti. Ulkomailla ja kotimaassa.
Ostan mieluummin kaupasta, että näen tuotteen heti.
Ei mun tarvitse niitä nähdä etukäteen. Näin säätiin suuren summan rahaa.
Ja autoa ei saa vuokrattua ilman luottokorttia. Minulla ei ole aikaa /varaa ostaa autoa ulkomailla ja varsinkin vakuutuksen saaminen lyhyeskis aika aolisi autolle vaikeaa.
Itse en ole ainakaan toistaiseksi luottokorttia kokenut tarpeelliseksi, vaikka nykyään sen jopa saisinkin. Olen tosin vielä nuorehko, 27-vuotias ja opiskelen, rahaa ei ole turhan paljoa eikä varaa elää luotolla. Toisaalta pelkään myös sitä, että oma rahankäyttö menisi holtittomaksi. Lisäksi luottokortista on myös tietääkseni kuluja, vaikka ei ns. luottopuolta juuri käyttäisikään.
Olen kyllä sujuvasti matkustellut vaikka ja minne pelkällä Visa Electronilla. Lentojen varaaminenkin on onnistunut joko Electronilla tai verkkopankissa maksamalla. Samalla tyylillä olen tilannut myös netistä, mutten tosin juurikaan ulkomailta - siihen ei ole ollut kyllä tarvettakaan.
En koskaan ota reissuun matkalaukullista käteistä, vaan nostan automaatista. Systeemi on toiminut hyvin Meksikosta Malawiin. Autojen varaamiseen tai muuhun ei ole vielä tarvinnut ryhtyä.
Jos luottokorttimaksaminen on ollut ainoa vaihtoehto, olen lainannut kaverilta tai vanhemmilta. Muistaakseni näin on käynyt yhteensä 2 kertaa, enkä näe sitä luottokortin hinnan väärtiksi.
Oikeasti kukaan joka matkustaa oikeasti, ei lähde Tukholmaa ja Tallinnaa kauemmas ilman luottokorttia.
ja pankkikortilla saatiin automaatistakin rahaa.
Miksi pitää olla pakosta luotollinen?
En tee ulkomaanmatkoja.
Netissä kun olen tehnyt hotellivarauksia,olen näpytellyt siihen luottokorttikohtaan visa debitin numeron,hyvin on toiminut silläkin..
muutenkin nettiostokset teen joko verkkopankilla taikka visa debitillä.
Pärjään Paypalilla, Visa Electronilla ja verkkomaksuilla. Paypal on kai kätevämpi kuin luottokortti esim.lentoja varattaessa, ebay -shoppailussa ym. Rahat voi aina siirtää tililleen, nostaa käteisenä ym. ja käy maksuvälineenä niin monessa. Pitkälle reissulle lähdettäessä mulla on sellainen prepaid-mastercard, joka toimii kuin pankkikortti ja käy siinä missä tavallinen mastercard -maksan vain etukäteen jo laskut. Näin jopa säästää.
sekä Kreikassa.
Koto Suomessa en edes tiedä missä tarvitsisin luotollista. Ei ole tullut vastaan.
Tämä aihe on sama kuin sohisi muurahaispesään.
Itselläni on luottokortti jota käytän tosi harvoin kotimaassa mutta kyllä se on matkoilla osoittautunut hyväksi. Olen nostanut automaatista rahaa tai maksanut luottokortilla kun en osaa arvata etukäteen mitä esim Tukholmassa ostan jos löytyy vaikka vaatteita tai kenkiä niin ei tarvitse vaihdella valuuttaa edestakaisin.
Muuten olen huomannut että Keski-Euroopassa kortti on paljon harvinaisempi ja olen joutunut pulaan ilman käteistä. Esim taksissa ei huolittu mitään korttia mutta onneksi sain nostettua lentokentältä automaatista rahaa että sain kyydin maksettua. Eikä hotellissakaan kortti meinannut toimia.
joku kertoa mikä vaikeus on ostaa lentolippu netistä?
Itse sain ostettua ilman luotollista korttia.
on pääasia, että jokainen löytää itselleen sen omimman tavan maksaa laskunsa. Oli tapa sitten luotollinen tai ei.
jo menee jokin maksuissa pieleen. Ei mene tappiot omaan piikkiin.
En tarvitse luottokorttia siihen jos haluan ostaa netistä jotakin. Tavallinen visa electron käy siinä missä luottokorttikin, kun on nuo nettipankkitunnukset.
Kaupungilla käytän maksuvälineenä aina käteistä. On helpompi seurata paljonko rahaa kuluu, eikä tarvitse pelätä mitään kortin kopioimisia...
Ostan mieluummin kaupasta, että näen tuotteen heti.
Netissä myydään paljon sellaisia tuotteita, joita ei esim maahantuoda Suomeen. Monesti löytää myös edullisemmin tuotteen netistä kuin kaupasta. Ihmiset elävät niin erilaista elämää. Itse en voisi kuvitella elämää ilman luottokorttia, passia ja hammasharjaa. Olen menossa 6 kk vuodesta, elän kahdessa eri maassa, ja nykyinen elämäntapani ei olisi edes mahdollista ilman luottokorttia. Haluan myös huomautttaa en maksa korkeita korkoja, koska maksan luottokorttina laskun aina suoraan pois. Monissa maissa luottokortilla maksaessa saa myös alennusta, tietyissä kaupoissa saan 15 prosenttia, tai vaikkapa elokuvateatterissa 10 normmalihintaisesta lipusta, eli sen kortin käyttäminen itse asiassa säästää rahaa.
Meillä ei ole vara tehdä yhtäkään ulkomaan matkaan, ei edes viroon. Sellaisen 2000€ säästämiseen menisi meillä varmaan 2-3 vuotta eikä todellakaan raaskittaisi laittaa sitä viikossa tuulemaan.
Emme myöskään vuokraa autoja, ei todellakaan.
Netistä tilaan harvoin eikä ole vielä tarvinut luottokorttia.
Köyhä ei sellaista tarvitse.
Miten te tuutte toimeen ilman luottokorttia?
voisiko ne , jotka eivät tule toimeen olla kommentoimatta, sillä sehän jo tiedetään, että te ette tule toimeen.
Mutta tosiaan hyvä pointti. Jos ei pysty hallitsemaan talouttaan ja itseään niin silloin onkin paras, että ostaa käteisellä.
Luottokorttihan annetaankin vain ihmisille, kenellä on säännölliset tulot. Ainakin silloin 80-luvulla oli aika tarkkaa, kuka sen sai.
On tyhmää pitää luottokorttia jos sitä ei tarvitse, eikä halua ostaa luotolla ylipäätään. Ylipäätään luottokortit ovat siitä hankalia, että on niin helppo tuhlata rahaa enemmän kuin pitäisi ja sitten voi olla vaikeuksissa myöhemmin. Parempi käyttäää rahaa vain sen mukaan mitä todella on konkreettisesti. Ulkomailla ja kotimaassa.
Tuossa mitä sinulla ei ole listassa tosi moni kirjoitti, ettei ol luottokorttia.
Ettekö te matkusta koskaan, osta mitään netistä jne.
Luottokortti on ihan ehdoton matkaseuralainen, ilman en lähtisi mihinkään. Eikä juuri nykyään voi edes juuri ostaa lentolippuja, vuokrata autoja yms ilman luottokorttia.
Monet eivät käy ulkomailla niin usein, että pelkästään tätä tarkoitusta varten pitäisi hankkia luottokortti. Nettikaupoissa on vaihdellen mahdollisuuksia maksaa luottokortin lisäksi myös laskulla tai vaikka VisaElectronilla. Luottokortittomuuden etu on siinä, ettei tule ostettua silloin, kun rahaa ei reaalisesti tilillä ole.
Minulla on luottokorttina Mastercard. Tarvitsen sitä välttämättä matkustelun takia. Master käy kansainvälisesti maksuvälineenä huomattavasti useammassa paikassa kuin esimerkiksi VisaElectron, pankkikortista puhumattakaan. Pankkini konttorissa neuvova virkailija kertoi luottokortin olevan ulkomailla luotettavampi ja turvallisempi maksuväline kuin VisaElectron, joka ilmeisesti on alttiimpi väärinkäytöksille.
Itse olen lähdössä vuodeksi töihin ulkomaille. Tällaisille reissuille ei kannata lähteä vain yhden maksukortin varassa, vaan mukana on hyvä olla ainakin pari korttia pienen käteissumman lisäksi. Käteistukkujen raahaaminen mukanaan ei ole turvallista eikä muutenkaan järkevää. Jos vieroksuu luottokorttia, kannattaa matkalle ottaa mukaan matkashekkejä, sillä varkauden sattuessa shekit korvataan, käteistä ei. Jos käteinen varastetaan, se on menetetty saman tien. Korttivarkauden yleensä huomaa nopeasti, jolloin kortin voi sulkea soittamalla pankin sulkupalveluun eikä vahinkoa ehkä edes ehdi tapahtua.
Itse en siis pärjäisi ilman luottokorttia, jos säilytän nykyisen elämäntapani enkä halua tinkiä turvallisuudesta.
Ei matkustella ja harvemmin edes ostetaan netistä mitään ja kun ostetaan, on liikkeet sellaisia, joissa voi maksaa vaikkapa tilisiirrolla.
Eli en tekisi moisella läpyskällä mitään.