Apukampanja Vantaalla tulipalossa omaisuutensa menettäneelle perheelle
Vantaalla on perhe menettänyt kotinsa tulipalossa. Sitä myötä myös omaisuutensa siis. Perheessä on 3 poikaa, 8kk, 3v. ja vanhempi (en nyt muista, minkä ikäinen).
Juttelin äsken perheen isän kanssa puhelimessa. Hän kertoi, että saivat sosiaalitoimistosta ja kirkolta hieman ruokarahaa. SPR on toimittanut heidän väliaikaiseen asuntoonsa (jossa saavat olla vuoden loppuun) huonekalut.
Tässä listaa siitä, mitä tarvitsisivat:
Lasten vaatteita
lapset kokoa 80-90, 90-100 ja 120. Isommatkin vaatteet kelpaavat hyvin, sillä lapset kasvavat nopeasti =)
Vaippoja
Tuttelia
Liinavaatteita: lakanoita, tyynyliinoja, peittoja
Keittiötarvikkeita (lautaset ja jotain aterimia on, myös pari kattilaa löytyy)
-- kaikkea muuta, mitä lapsiperhe voisi tarvita, paljon mitään ei siis ole
Lisäksi, jos jollain on toimiva pesukone, se otettaisiin ilomielin vastaan.
Tarkoitus olisi saada mahdollisimman paljon aikaan jo tänään! Itse olen maisemissa vielä huomenna, mutta sitten lähden vuorokaudeksi pois ja voin palata asiaan (paitsi puhelimitse) vasta maanantaina. Tarkoitus on toimia niin, että lähellä asuvat/kykenevät toimittavat apunsa minulle ja minä vien sitten autollani perheelle. Ne, jotka eivät voi tuoda tänne Helsingin keskustaan lahjoituksiaan, voidaan sopia, että ajan jonkun reitin, minkä varrelta haen. Anteeksi sekava sepustukseni =)
Kommentit (134)
kuka viimeksi ei saanut tavaroita mukaan tähän ekaan satsiin :)
helba83@hotmail.com
hienoa olisi kun tietäisi että saisi itsekkin apua jos joskus tapahtuisi jotain näinkin kauheaa omalle perheelle...
mahtavaa että maailmassa välitetään vielä lähimmäisistämme :)
kiitokset kaikille ihanille ihmisille! niillekkin jotka kovasti olisivat halunneet auttaa mutta eivät tällä kertaa pystyneet!
elämä voittaa
Olette te mammat sitten joskus niin ihaniakin =) Nyt iso hali kaikille jotka ko perhettä auttoivat ja auttavat.
Harmi etten pääse täältä 200 km päästä auttelemaan, olisin voinut mm vaatteita antaa perheen vanhemmille, meillä koot melko samat. Tulisi liian kalliiksi alkaa lähettämään toppatakkeja yms postissakaan.
Vaikka itse pienituloinen olenkin, taidan silti lähettää postitse 5¿ perheelle. Jos vaikka vaan kolme ihmistä minun lisäkseni lähettäisi 5¿, olisi perheellä jo 20¿ koossa ruokaan yms. Minusta on mukavampi avustaa näin " suoraan" ihmisiä, kuin avustusjärjestöjen kautta, jotka vetävät suuren osan välistä omaan toimintaansa.
Ihanaa!
Meiltä paloi aikoinaan kotitalo, oli vakuutukset ja kaikki. Vakuutusvirkailija katsoi että syy oli ns. tahallisesti sytytetty vaikka olikin sähköjohdosta syttynyt tulipalo.
Ei meitä auttanut silloin kukaan, lainaa otettiin. Ja oltiin nöyriä, ei kehdattu kysyä keneltäkään apua.
Onneksi te ihanat av-palstalaiset ymmärrätte auttaa ja kerrankin ajattelen että tämähän on aivan mahtava palsta!
Tarjoutuisin muuten lapsenvahdiksi (jotta vanhemmat voisivat rauhassa järkätä kotiaan), mutta asun 600 km:n päässä sieltä...
Vai miksi nyt niin harmittaa, ettei JUURI TÄTÄ perhettä pääse auttamaan. Hienoa, että heille on jo apua järjestynyt ja järjestyy edelleen, mutta kyselkääpä oman paikkakuntanne seurakunnista yms., niin varmasti apunne kelpaa sielläkin..
ja tottakai saa lähettää jos haluaa...osoitetta en nyt muistanut katsoa mutta se löytyy tästä ketjusta
ja tosiaan lähettäkää s-postia tänne marika2006@luukku.com
jos asutte pk-seudulla... hän tänään lupautui kuskiksi tavaroille... sanoi että huomenna hakisi/veisi sitten perille
kiitos taas :))
ensinnäkin oliko perheellä edes kotivakuutusta? Se kun ei ole pakollinen. Kyseessä oli vuokra-asunto kerrostalossa. Jos oli, periaattessa se korvaa irtaimiston, mutta ei kodin tuhoutumista, koska he eivät omista seiniä.
Toiseksi, jos oli, niin epäilen, että eivät saa korvauksia, kun palon syy on se, että kuivatti pyykkiä sähkösaunassa. Se on kiellettyä kaikissa järjestyssäännöissä juuri palovaaran vuoksi.
Sitä en tiedä, miten taloyhtiön vakuutusyhtiö suhtautuu. Siis periikö tuolta vahingot aiheuttaneelta perheeltä korjauskulut 2 asunnosta (alakerran asunto vesivahingoissa), mitä maksaa taloyhtiölle.
Eli joku muu, jolta paloi talo, ja oli vakuutukset, eikä aiheuttanut sitä itse, on eri asemassa kuin tämä perhe.
vieläkö löytyy ihmisiä ketkä haluavat auttaa perhettä?
lähettäkää viestiä marikalle
Perhe voi joutua vaikeuksiin verottajan kanssa, jos sana leviää! Rahankeruuseen ei ole lupaa eikä sitä saakkaan yhden perheen auttamiseen!
Kannattaa ottaa yhteys oman kunnan seurakuntaan tai sosiaalitoimistoon, ja kertoa, että olisi valmis avustamaan jotain vähävaraista perhettä omassa kunnassa! Joka puolella on perheitä, joilla on tullut vastaava tilanne, tai vaikka toisen vanhemman kuoleman takia joku perhe on taloudellisissa vaikeuksissa jne.
Perhe sai runsaasti vaatteita nuorimmalle,
-vanhemmat muksut ovat
n. 100cm ja 110-120 poikia, heille siis vaatetta
-astioista laseja sekä pientä härveliä keittiöön
-sauvasekoitin sekä (silitysrauta, se löytyisi meiltä) ja lauta
-keittiössä ei verhoja
-naisten talvikengät kokoa 39( jo saaduissa oli koko-ongelma)
-lastenrattaat
näitä siis metsästetään
Marika, joka voi hakea pk-seudulta myös ma,ke-pe viikolla
tulikos auto jo täyteen vai vieläkö mahtuu paljon tavaraa lisää kyytiin?
vieläkö löytyy porukalta ylimääräistä tavaraa jota voisi lahjoittaa perheelle?
Kävin lauantaina Tempakan kanssa viemässä tavaraa ja perheen isä sanoi että esim. leluja oli tullut jo tarpeeksi.
Hukkuvat kohta tavaraan, eli tosiaan kannattaa kysyä mitä he tarvitsevat.
Joo, kaikkea sattuu, huolimattomuusvirheitä ja ajatusvirheitä. Mutta tapahtunut mikä tapahtunut, jälkiviisas voi aina olla, mutta eipä se paljon hyödytä siinä tilanteessa, kun apua tarvitaan konkreettisessa elämisessä.
Huh, mulla on ihan hirvee päänsärky. Oli kauheeta ajaa tuolla pimeässä tihrusateessa. Auto tuli ihan tupaten täyteen - lisää ei siis olisi mahtunut enää yhtään kassia!
Huomenna vien ensin nuo tavarat ja sitten käyn hakemassa vielä Vantaan paikoista ja vien ne perheelle.
Kiitos tosi paljon osallistuneille =)
Kantakaa sitä tavaraa poiskin päin. Tarkoita että voi äkkiä riistäytyä käsistä toi homma.
eiköhän he voi ihan ite kantaa ne vaikka roskikseen jos siltä tuntuu....
Kantakaa sinne semmosta tavaraa mitä kehtaisitte itsellennekin päälle laittaa.
Multa löytyisi lautasia, pari kahvikuppia, naulakko, super nindendo lapsille, leivonta kippo, olohuoneen pöytä, matka rattaat, verhoja voisi löytyä, lasten kirjoja ja leluja.... itse en noita voi kuljettaa, hakea voisi itä-helsingistä. yhteyttä voi ottaa... helba83@hotmail.com
Perheellä on varmasti kovat tuskat, ja lapsilla hätä, pienikin apu auttaa takaisin arkeen kiinni. Voimia perheelle!