Apukampanja Vantaalla tulipalossa omaisuutensa menettäneelle perheelle
Vantaalla on perhe menettänyt kotinsa tulipalossa. Sitä myötä myös omaisuutensa siis. Perheessä on 3 poikaa, 8kk, 3v. ja vanhempi (en nyt muista, minkä ikäinen).
Juttelin äsken perheen isän kanssa puhelimessa. Hän kertoi, että saivat sosiaalitoimistosta ja kirkolta hieman ruokarahaa. SPR on toimittanut heidän väliaikaiseen asuntoonsa (jossa saavat olla vuoden loppuun) huonekalut.
Tässä listaa siitä, mitä tarvitsisivat:
Lasten vaatteita
lapset kokoa 80-90, 90-100 ja 120. Isommatkin vaatteet kelpaavat hyvin, sillä lapset kasvavat nopeasti =)
Vaippoja
Tuttelia
Liinavaatteita: lakanoita, tyynyliinoja, peittoja
Keittiötarvikkeita (lautaset ja jotain aterimia on, myös pari kattilaa löytyy)
-- kaikkea muuta, mitä lapsiperhe voisi tarvita, paljon mitään ei siis ole
Lisäksi, jos jollain on toimiva pesukone, se otettaisiin ilomielin vastaan.
Tarkoitus olisi saada mahdollisimman paljon aikaan jo tänään! Itse olen maisemissa vielä huomenna, mutta sitten lähden vuorokaudeksi pois ja voin palata asiaan (paitsi puhelimitse) vasta maanantaina. Tarkoitus on toimia niin, että lähellä asuvat/kykenevät toimittavat apunsa minulle ja minä vien sitten autollani perheelle. Ne, jotka eivät voi tuoda tänne Helsingin keskustaan lahjoituksiaan, voidaan sopia, että ajan jonkun reitin, minkä varrelta haen. Anteeksi sekava sepustukseni =)
Kommentit (134)
verottaja ei tykkää yhtään. Ihan oikeasti. Voi joutua perhe vaikeuksiin. Näin on käynyt ennenkin.
verottaja ei tykkää yhtään. Ihan oikeasti. Voi joutua perhe vaikeuksiin. Näin on käynyt ennenkin.
Kuinka moni perhe on menettänyt lähiaikoina omaisuutensa, kukaan vaan ei auta. Tuntuu tavallaan pahalta , että yksi perhe nostetaan otsikoihin ja heille kerätään ties mitä (vaikka siis hyvä asiahan se on) mutta entä ne monet muut perheet joista kukaan ei välitä:(
toppapuku 80 cm
pari settiä pussilakanoita
fleecehuopa
aluslakana
vaatteita kokoa 80-100 cm ja n. 120-130 cm
Toppahaalari kokoa 98 cm
Välikausihaalari kokoa 90 cm
Pipoja, tumppuja, sukkia
Tuttipulloja
Leluja
Vaatteita äidille ja isälle
Keittiötarvikkeita
mikro
imuri
uunivuokia
veitsi
vispilä
kahvikuppeja
raastin
arjen tavaroita kynistä yms. alkaen
eräs henkilö lahjoittaa rahaa, jolla voin käydä ostamassa tuttelia, vaippoja, pesuaineita tai muuta vastaavaa.
Aika paljon on jo saatu siis kasaan! =)
tämä vaan oli semmonen ahaa elämys kun luin lehteä tuossa aamupäivällä ja ajattelin kysäistä täältä haluisiko joku muukin auttaa...ja löytyihän niitä...
ikävää on ettei kaikki saa sitä apua...mutta empä välttämättä näistä kaikista edes kuule julkisuuden kautta...
kannanpa nyt korteni kekoon tälle perheelle
t:*päivän hyvätyö ketjun aloittaja*
p.s.kiitti tempakka
Voisit, tuon ajatuksen ilmoille tuoja, mennä itseesi! Jos itse selität oman passiivisuutesi noin, niin turha on tulla suutaan soittamaan niille, jotka haluavat auttaa!
Jokainen auttakoon kykyjensä mukaan ja varmasti tämä ketju innoittaa muitakin auttamaan.
Vai oletko ihan oikeasti kateellinen nyt tälle nimenomaiselle perheelle, jolle lahjoitetaan " ilmaiseksi" tavaraa??
Mistä näitä pöhköjä oikein palstalle piisaa....
Itse en pidä lainkaan sellaisesta ajattelutavasta, että " koska afrikassa nähdään nälkää en auta tuota yhtä nälkäistä suomalaistakaan" .
Tottakai on valitettavaa, että Suomessa elää monia monia ihmisiä huonoissa oloissa, mutta en voi sormiani napsauttamalla heille taikoa hyvinvointia elämäänsä, joten jostain on aloitettava. Suorastaan ikävä sellainen asenne, että koskei koko maailman vääryyksiä voi oikaista, niin paras vain istahtaa kotisohvalle katsomaan videoita ja unohtaa kaikki avun tarvitsijat.
Rahaa ei perheelle anneta, vaan rahoilla ostetaan juuri noita vaippoja yms. jotka sitten perheelle annetaan. Verottajalla ei siihen ole mitään sanottavaa.
Kiitos jo osallistuneille!
Suuri kiitos sinulle, " päivän hyvä työ" -ketjun aloittajalle! Oli todella loistavasti keksitty hyödyntää tätä palstaa tiedotuksessa ja ideoinnissa perheen avuksi!
=)
Kummallisesti sitä luetaan tekstit. Ihmettelin vaan asiaa, ja mainitsin myös tekstissä että tämä on hyvä asia. Joten tuskimpa olen suutani soittanut. Olen tosiaan itse tehnyt vastaavaa ja yrittänyt kerätä apua kaikkensa menettäneelle perheelle, mutta turhaan. Koska kyseinen perhe asui maalla, eikä apua tuntunut löytyvän lähimainkaan.
itsekin auttaisin mutta en asu sielläpäin...kenties postitse jotain...?
Kiitos siitä. Itsekin olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa ja voin sanoa että vakuutusasiat vievät aikaa, mutta ainakin me saimme heti n. 2000 e välttämättömään elämiseen (mm.uuden asunnon vuokra jne). Konkreettinen apu on kuitenkin varmasti tarpeellista...tulipalo on henkisesti karmea asia kokea. Silti... haluan muistuttaa toisesta tragediasta, joka on saanut liian vähän julkisuutta ja johon on liian hitaasti reagoitu.
Laitankin tähän samaan ketjuun osoitteet www.kua.fi sekä www.redcross.fi . Pyydän että katsotte. Muitakin sivuja ja tahoja varmaan on.
Siellä on ihan eri mittakaavassa asiat, taistellaan edelleen henkiinjäännistä, kylmyyttä vastaan...kymmenet, ellei sadattuhannet ovat vailla kotia. Edes telttoja ei riitä kaikille.
Pyydän ettei Tempakka ym. aktiivikot koe tätä loukkauksena, että pomppasin samaan ketjuun. Laitoin tästä oman avukseni (jota olin jo monta päivää meinannut laittaa -en vain saanut aikaiseksi kun en kauheasti istu koneella) mutta kuten arvasin, alle kymmenen oli vain lukenut viestini. Muistetaan kaikkia avuntarvitsijoita!
Pakko oli tulla vielä hetkeksi nettiin, tietysti, kun joudun olemaan maanantai-iltaan saakka nettipimennossa =)
Mua jotenkin huimaa, varmaan oon syönyt huonosti ja harrastanut liikaa liikuntaa tänään =)
Oon kyllä eilen ja tänään tavannut niin monta MUKAVAA AV-MAMMAA, että ihan mieltä virkistää! Alliisalle sanoin, niin hän totesi, että ei kai se mikään ihme ole, koska heitä kiinnostaa kerran tällaiset auttamisjututkin =)
Harmi, etten nähnyt matkallani yhtään banderollia =( Enkä ehtinyt autoonkaan maalata plakaatteja, joten ei mua olis ehkä kukaan tunnistanutkaan. Alliisa kyllä hiljattain ehdotti, että maalattaisiin auton kylkeen " Tempakka sydän Alliisa" tai jotain muuta mukavaa =)
KIITOS tosi paljon kaikille osallistuneille ja hengessä mukana olleille! Perheellä on nyt kovasti vaatteiden ja tavaroiden läpikäymistä. Avustuskampanjaan osallistui minun kauttani n. 15 henkeä (juuri nyt en muista tarkalleen).
Perhe sai mm:
*lasten vaatteita (myös toppapukuja ja rukkasia yms.)
*aikuisille paljon vaatteita; housuja, hameita, paitoja, t-paitoja, villapaitoja, villatakkeja, kauluspaitoja, pipoja ja kaulaliinoja, kengät, takki yms.
*paljon leluja, pelejä, lasten kirjoja yms.
*hygieniatarvikkeita; hammasharjoja, hiustenpesuaineita, saippuaa, hammastahnaa, tiskiainetta, rättejä, kosteusvoidetta yms.
*liinavaatteita
*pöytälamppu ja lukulamppu, hehkulamppuja
*Iittalan tuikkulaseja 2 kpl ja kynttilöitä =)
*kirjekuoria, liimaa, teippiä yms.
*tuttipulloja
*keittiötarvikkeita; sakset, uunivuokia, astioita, keittiöveitsiä, kauhan, lastan ja kapustoja yms.
*kännykän laturi
*lakuja
*penaali, kyniä yms.
*fleecehuopa, viltti
*Tuttelijauhetta n. kuukauden tarpeiksi
*3 vaippapakettia + muita vaippoja (yht. n. 180 vaippaa)
*30 rullaa WC-paperia
*omenoita, puurohiutaleita, leipää sekä tummaa että vaaleaa, makaronia 5 pussia, keksejä, ketsuppia, sekamehutiivistettä, suolaa, sokeria, juustoa.
*mikroaaltouuni
*pölynimuri
Tässä listassa ei ehkä ole kaikkea, ihan kaikkiin pusseihin en kurkistanut, oli niin hyvin pakattu, että mun oli ihan turha mennä sorkkimaan niitä =)
Perhe lähettää RAKKAAT KIITOKSET kaikille heitä muistaneille!
Voidaan tulkita että ovat itse aiheuttaneet vahingon tahallisesti. Yleensä tahallaan(omaa tyhmyyttään) aiheutettuja vahinkoja ei korvata mistään vakuutuksesta.
kaikille voi tapahtua erehdyksiä, pienempiä ja suurempia, eikä tossa tilanteessa ainakaan auta että joku jeesustelee ja sanoo, että mitäs olitte huolimattomia ja tyhmiä...
mä en tiedä yhtään ihmistä, jolle ei sattuis virheitä. niistä voi vain oppia, omista ja muiden virheistä.
Mutta kannattaisiko miettiä tarkasti mitä kaikkea tarvitsevat Tempakan kuormien jälkeen?
Marika
saisiko nyt tänne uudestaan listalle ketkä halus vielä lahjoittaa tavaraa :)
ainakin yksi eilen jätti s-posti osoitteensa otahan sinä joka tarjosit autoa yhteyttä häneen ja laita tähän vaikka sinunkin sp.osoitteesi niin halukkaat voivat lähettää sulle suoraankin mailia :)
harmi kun kello on jo noin paljon toivottavasti vielä joku näkisi että nyt olisi kyyti saatavilla
sinne listaa mistä haen ja mitä, ajattelin soittaa perheelle ennen lähtöä ja kertoa mitä olisi tulossa.
Itku tuli ja tuntui tosi pahalta, etenkin kun itsellä 3 kk ikäinen vauva =(
Mutta nyt olen tyytyväinen, että voin tehdä edes jonkun hyväksi jotain. Meillä ei paljon ole rahaa annettavaksi tällä hetkellä.