Apukampanja Vantaalla tulipalossa omaisuutensa menettäneelle perheelle
Vantaalla on perhe menettänyt kotinsa tulipalossa. Sitä myötä myös omaisuutensa siis. Perheessä on 3 poikaa, 8kk, 3v. ja vanhempi (en nyt muista, minkä ikäinen).
Juttelin äsken perheen isän kanssa puhelimessa. Hän kertoi, että saivat sosiaalitoimistosta ja kirkolta hieman ruokarahaa. SPR on toimittanut heidän väliaikaiseen asuntoonsa (jossa saavat olla vuoden loppuun) huonekalut.
Tässä listaa siitä, mitä tarvitsisivat:
Lasten vaatteita
lapset kokoa 80-90, 90-100 ja 120. Isommatkin vaatteet kelpaavat hyvin, sillä lapset kasvavat nopeasti =)
Vaippoja
Tuttelia
Liinavaatteita: lakanoita, tyynyliinoja, peittoja
Keittiötarvikkeita (lautaset ja jotain aterimia on, myös pari kattilaa löytyy)
-- kaikkea muuta, mitä lapsiperhe voisi tarvita, paljon mitään ei siis ole
Lisäksi, jos jollain on toimiva pesukone, se otettaisiin ilomielin vastaan.
Tarkoitus olisi saada mahdollisimman paljon aikaan jo tänään! Itse olen maisemissa vielä huomenna, mutta sitten lähden vuorokaudeksi pois ja voin palata asiaan (paitsi puhelimitse) vasta maanantaina. Tarkoitus on toimia niin, että lähellä asuvat/kykenevät toimittavat apunsa minulle ja minä vien sitten autollani perheelle. Ne, jotka eivät voi tuoda tänne Helsingin keskustaan lahjoituksiaan, voidaan sopia, että ajan jonkun reitin, minkä varrelta haen. Anteeksi sekava sepustukseni =)
Kommentit (134)
Laitan toki yksityiskohtaisen selostuksen siitä, miten juttu meni. Montako osallistujaa, mitä saimme kerättyä, miten meni tapaaminen perheen kanssa jne.
Nyt vain mailia mulle!
Et Tempakka älä nyt peru lupaustasi =) Kokoonnutaan vaan kahvilaan tiedä vaikka ois kuin mukavaa jengiä!
siis et hyppäisin lentokoneeseen. varmasti apu menee tarpeeseen! ja joensuustapa hyvinkin voit tulla hakee kamaa jos tuut toisiin aatoksiin.. ;)
tuskinpa monikaan palstanurisija kehtaisi näyttää omaa pärstäänsä sellaisessa =)
Mutta joo, tuli mieleeni, että varmasti kaikkia leluja yms. olisi kanssa kiva viedä =)
äidille. Katson jos on ja laitan sitten sähköpostia. Myös jotain keittiötarvikkeita varmaankin olisi.
ja me tässä lähistöllä...ajattelin tänään tai huomenna käydä viemässä jotain lakanaa ja leluja...oiskohan tuttipulloillekkin tarvetta...hmm...
T:*päivänhyvätyö ketjun aloittaja*
Odottelen!
Ja ilmoittautua voivat sellaisetkin, jotka asuvat jossain lähistöllä (ajan Helsingistä sinne Vantaalle eli jollain tapaa matkan varrella), niin haen kyllä tavarat.
ja asettakaa itsenne vastaavaan asemaan:
jos teiltä olisi mennyt kaikki. Ei tässä nyt ole kyse siitä, että perhettä pitäisi avustaa vuosia! Vaan siitä, että perhe pystyisi elämään niin normaalia elämää kuin se tuossa tilanteessa on mahdollista. Jotta pärjäävät huomisen, ensi viikon.
Vakuutuskäsittelyssä todellakin menee aikaa, varsinkin isoissa jutuissa.
Ja pankkitili ei varmasti ole palanut - mutta kuinka monella normaalilla perheellä on ylimääräistä rahaa? Yhtälailla he tarvitsevat rahaa nytkin jokapäiväiseen elämään ja pankkitilillä oleva kuluu siihen.
Kuinka moni palstalaisista pystyisi yht`äkkiä ostamaan kaiken? Ja normaalisti perheessä on vaippoja, tuttelia, ruokaa kaapeissa. Tällä perheellä ei ole mitään, aloittavat nollasta.
Ja ehkä perheen henkiset voimavarat menevät siihen, että yrittävät selviytyä tilanteesta, tukea lapsia. Miettikääpä lapsia: koti mennyt, lelut ja kaikki tavarat menneet.
Normaalien arkijuttujen lisäksi lelut olisivat varmasti hyvä idea.
Jos asuisin lähempänä niin auttaisin. Mutta hienoa, että te lähistöllä asuvat tartutte toimeen!
mullakin ois tuttipulloja pitäis käydä tutteja ostamassa vaan
oon vaan liian kaukana, että saisin keräykseenne mukaan.
Älkää tuttiosista välittäkö, ostavat sitten itse (tai joku muu antaa), jos katsovat tarvitsevansa. Ja voihan olla, että käyviä tuttiosia olisi jo heillä itselläänkin.
Tosiaan, meillä ei tällä hetkellä ole juurikaan rahaa tilillämme ja jos nyt yhtäkkiä ei olisikaan mitään, niin .. hui!
jos haluaa auttaa mutta asuu kauempana!!
Täytyy nyt ensin kaivella kaappeja, mitä ylimääräistä on. Laitan sulle sitten meiliä, kun olen jotain löytänyt.
Laitoin sulle juuri s-postia, mutta kone herjaa jotakin takaisin, eikä viesti tule perille! Jos avasit juuri uuden osoitteen, kestäisikö siinä niin kauan ennen aktivoitumista, ettei se nyt ehdi.
Olisiko sulla jotain vanhaa, anonyymiä s-postiosoitetta, joka varmuudella toimisi?
eli varmaan kesti jonkun aikaa aktivoitua..
Tähän mennessä kasassa:
pari pussilakanasettiä,
aluslakana
Joitakin vaatteita äidille ja isälle
80 cm toppapuku ja
80-100cm vaatteita.
fleecehuopa
muutama vaippa (eli ei tosiaankaan tarvitse antaa kokonaista vaippapakettia!)
(ja sitten jotain, mitä noissa aiemmissa viesteissä on mainittu, mutta tässä varmasti jo lähdössä olevat tavarat).
Mietin, että varmaan jotain ruokatarvikkeitakin voisi viedä, jos jollain kaapissa ylimääräistä. Uskoisin, että puurohiutalepaketeista alkaen voisi kelvata.
Toivottavasti asiat järjestyvät parhainpäin!
Mun on ihan kohta lähdettävä, olisin kyllä mieluusti auttanut.
Muistakaa myös Pakistanissa paleltumiskuoleman partaalla olevia lapsia ja vanhuksia. Pienestäkin avusta se lähtee.
hyvän mielen ja huomaa, että pieni ihminenkin voi tehdä jotain. Hienoa!
terv. Ulkosuomalainen
... tuskailin, kun joka paikka on täynnä roinaa; on pieneksi jääneitä vaatteita, leluja joilla ei leikitä jne jne.
Luovun niistä enemmän kuin mielelläni jos joku todella vielä ystävällisesti on organisoimassa keräyksenkin!
Hieno ja kaunis ajatus, jossa en oikeasti näe mitään kyseenalaista.
Laitoin meiliä jo Tempakalle, kiitos kaunis aktiivisuudestasi!