Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apukampanja Vantaalla tulipalossa omaisuutensa menettäneelle perheelle

04.11.2005 |

Vantaalla on perhe menettänyt kotinsa tulipalossa. Sitä myötä myös omaisuutensa siis. Perheessä on 3 poikaa, 8kk, 3v. ja vanhempi (en nyt muista, minkä ikäinen).

Juttelin äsken perheen isän kanssa puhelimessa. Hän kertoi, että saivat sosiaalitoimistosta ja kirkolta hieman ruokarahaa. SPR on toimittanut heidän väliaikaiseen asuntoonsa (jossa saavat olla vuoden loppuun) huonekalut.

Tässä listaa siitä, mitä tarvitsisivat:

Lasten vaatteita

lapset kokoa 80-90, 90-100 ja 120. Isommatkin vaatteet kelpaavat hyvin, sillä lapset kasvavat nopeasti =)

Vaippoja

Tuttelia

Liinavaatteita: lakanoita, tyynyliinoja, peittoja

Keittiötarvikkeita (lautaset ja jotain aterimia on, myös pari kattilaa löytyy)

-- kaikkea muuta, mitä lapsiperhe voisi tarvita, paljon mitään ei siis ole

Lisäksi, jos jollain on toimiva pesukone, se otettaisiin ilomielin vastaan.

Tarkoitus olisi saada mahdollisimman paljon aikaan jo tänään! Itse olen maisemissa vielä huomenna, mutta sitten lähden vuorokaudeksi pois ja voin palata asiaan (paitsi puhelimitse) vasta maanantaina. Tarkoitus on toimia niin, että lähellä asuvat/kykenevät toimittavat apunsa minulle ja minä vien sitten autollani perheelle. Ne, jotka eivät voi tuoda tänne Helsingin keskustaan lahjoituksiaan, voidaan sopia, että ajan jonkun reitin, minkä varrelta haen. Anteeksi sekava sepustukseni =)

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä taida päästä mitään viemään...??

Meiltä löytyis ylimääräisiä lakanoita ja pojan vaatteita 80-90cm,onko heillä tarvetta tuon koon pojan vai tytön vaatteille?

Vierailija
2/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö heidän nyt olla sitten ilman vaatteita yms siihen asti kun korvaukset tulee vakuutuksesta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani koti oli nuoruudessa palanut, ja hän kertoi mitä kaikkea tarvittiinkaan, kun kaikki omaisuus meni. SPR auttoi silloinkin, mutta esim. pesukoneita ja ihan kaikkea tarvittavaa ei sielläkään aina ole.

Itse asun täällä 700 km päässä, muuten auttaisin. No, konttiin vien kyllä aina lahjoitettavat tavarani. Toivottavasti löytävät tiensä vastaaviin paikkoihin.

Vierailija
4/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoa että olet vilpittömällä mielellä liikenteessä -mutta en ole aivan varma.. Laita siis hyvä ihminen oma nimesi ja yhteystietosi viestiin.

Muutoin viestisi hukkuu " avuntarvisijoiden" trollivirtaan..

Vierailija
5/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä voi kestää vielä pitkään.

Eli nyt keräämme ensiavuksi.

Vaippaikäinen on 9 kg painoinen, joten sen kokoisia vaippoja tarvittaisiin.

Niin joo, unohdin mainita, ettei aikuisillakaan ole montaa vaatekappaletta. Äiti on 160cm ja n. kokoa L-XL (isän arvio), isä taas 166cm ja kokoa L-XL.

Tottakai Suomen kaltaisessa valtiossa yhteiskunnan pitäisi hoitaa apu tällaisissa tilanteissa, mutta se ei aina toteudu tarvittavalla nopeudella.

Eli tähän pinoon kaikki ne, jotka voisivat kuvitellakaan auttavansa hädässä olevaa perhettä!

Vierailija
6/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Helsingin keskustassa tavarat pitäisi tuoda? Olen menossa yliopistolle vielä tänään, voisin kaivella kaappejani.

Pitäisikö kuitenkin miettiä kuka tuo ja mitä, ettei perhe saa armeijan varastollista liinavaatteita, kun kaikki muu oleellinen jää puuttumaan..

Tunnetko perheen vai mistä kautta olet saanut tiedon heidän hädästään?

Vierailija
7/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran melkeen vieressä asutaan...

oliko sulla se perheen puhelin numero viel ylhäällä jos sovin mihin aikaan menisin tänään

t:2 äiti

Vierailija
8/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun s.posti on nunju@luukku.com

Pistäisitkö sinne jotain tietoa,minulta liikenee siis jotain vaatetta äidille,lakanat ja POJAN vaatetta kokoa 80-90cm

Vierailija
9/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimmat hankinnat toki ymmärrän, ettei heti rahaa löydy, mutta kai nyt edes parikymppiä, että välttämättömimmä saavat ostettua...

Vierailija
10/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jottei niitä tulla niin paljoa repostelemaan täällä palstalla.

miamaija@yahoo.com

Vastaan siellä puhelinnumeroni, osoitteeni jne. =)

Vierailija
11/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli tuttelia vielä kaapissa, muttei kovin kauaa. Mielestäni kaikki jokapäiväiseen elämään tarvittava apu on hyväksi.

Meillä on ainakin niin paljon ylimääräistä tavaraa, että voin luopua osasta, vaikka perhe saisikin joskus vakuutuksesta jotain =)

Vierailija
12/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

et onko pankkitilikin palanut.

Vierailija
13/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittoi joku jutun lukenut tuohon " Tehdäänkö vuoden hyvä työ" -ketjuun. Porkka oli perheen nimi ja isän numero 0503240671.

Joo, palkkioksi kaikille osallistujille sitten joku kahvitustapaaminen kanssani, saatte tavata vauvankin ;)

Vierailija
14/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt että kaikki on palanut, siis ihan kaikki! Vaikka tilillä olisi tuhat euroa ei sillä paljon mitään saa! Kun pitää kaikki tavarat ostaa sukista tuoleihin välillä... Kyllä siinä varmaan on melkoinen helpotus jos joku ihana ihminen onkin ostanut tuttelilavan heille!

Miettikää ennen kun sanotte! Ja teille ilkeilijöille: toivon että olette itse joskus samassa tilanteessa, niin katsotaan sitten paloiko teidön tilinnekin!

Tempakka missä päin Vantaata tää perhe on? Itse olen idässä (Korso :)). Me juuri muutetaan ja kaiken näköistä tavaraa on nurkissa pyörimässä. Löytyy lampuista lähtien. Itselläni ei ole mahdollisuutta käyttää auto, mutta vois tulla hakemaan?!?

Voisitko Tempakka laittaa maili osoitteen? mulla on nimellinen ja en sitä tänne viittis laittaa...

Vierailija
15/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miamaija@yahoo.com

Sinne viestiä niin vastaan!

Vierailija
16/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kuka tahnsa tekee tuollaisen jutun perheensä hyväksi. Nyt varsinkin kun ajattelee kuinka paljon täällä heitetään täysin käyttökelpoista huonekalua suoraan roskiin panee miettimään. Niillä ei oikeasti ollut edes sänkyä vaan patja olkkarin lattiallla. Jos olis edes pyyhkeitä, kattiloita tms.

Vierailija
17/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kukin antaa omatuntonsa ja järkensä mukaan ja keskitytään olennaiseen tässä.

Vierailija
18/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siitä hyvästä mielestä mut pääsee itse tempakan kans kahville! wow, melkein tekis mieli hypätä kassin kanssa lentokoneeseen että ehtis sinne piäkaupunkiseuvulle..

Vierailija
19/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamaan.

Vierailija
20/134 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan aio lähteä mihinkään Joensuuhun hakemaan tavaraa =)

Itse kun kuvittelen, että kaikki olisi mennyt, niin kyllä olisin tyytyväinen, jos ei rahaa tarvitsisi heti ensialkuun laittaa vaippoihin ja vastaaviin.

Ollaanpas nyt kerrankin epäitsekkäitä ja keskitytään miettimään, miten voimme auttaa eikä laskemaan, kuinka paljon perheen pitäisi itse vaippoihinsa jostain riipiä rahaa =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi