Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei meillä kaikilla laihoillakaan...

Vierailija
07.09.2011 |

ole sen terveempää ruokavaliota kuin lihavillakaan. Olen ihmetellyt näitä lihavuus"keskusteluja" ja sitä miksi vain heidän ruokavaliotaan haukutaan. Täytyy kyllä sanoa, että itse syön paljon epäterveellisemmin kuin monet lihavat ystäväni. Lähes joka päivä syön 3 lämmintä ateriaa (ainakin yksi niistä mäkkärin ateria), jumbopussin irtsareita, sipsejä ja colaa, pitsaa, juustoja yms. kasviksista ja hedelmistä en pidä. En harrasta lainkaan liikuntaa. Liikun aina autolla ja rakastan sohvalla löhöilyä. Haluaisin lihaa luiden ympärille, mutta en vain liho. Eräskin ylipainoinen ystäväni syön todella kevyesti (pääasiassa salaateja), ei herkkuja olleenkaan. Hän käy jumpassa 2 krt viikossa ja pyöräilee joka paikkaan. Kaikesta huolimatta paino ei tipu. Hänellä on todettu aineesvaihdunnassa jotain häikkää. Ei siis ole oikein tuomita lihavien syömistottumuksia ja ylistää laihojen tervettä ruokatottumusta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa hesburgereissa ja mac donaldseissa käy langan laihaa sakkia kuin lihavia. Kaupassakin kun katsoo laihojen ostoksia on kärryt täynnä sipsiä, nannaa, limua, pizzaa,vanukkaita, jädeä ym.

Pullukoilla normaalia perusruokatarviketta.

-normi painoinen, herkkukärryilijä-

Vierailija
2/5 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa hesburgereissa ja mac donaldseissa käy langan laihaa sakkia kuin lihavia. Kaupassakin kun katsoo laihojen ostoksia on kärryt täynnä sipsiä, nannaa, limua, pizzaa,vanukkaita, jädeä ym.

Pullukoilla normaalia perusruokatarviketta.

-normi painoinen, herkkukärryilijä-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi olla yksittäistapauksia, jotka OIKEASTI syövät niin terveellisesti kuin sanovat. Tai että hoikka oikeasti söisi jatkuvasti liikaa. Epäterveellisesti toki laihakin voi syödä, mutta selkeästi niitä kaloreita ei syö kuitenkaan liikaa, eli siksi ei liho.

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Kun syö enemmän mitä kuluttaa, lihoo. Ne kaikenmaailman aineenvaihdunnat ja säästöliekit voi hetkittäin vaikuttaa, mutta tuskin kukaan on säästöliekillä vuosikausia. Ja aineenvaihdunnan häiriöt tuollaisenaan ovat harvinaisia, en ikinä usko että suurimmalla osalla lihavista olisi syynä.

Itse olen normaalipainoinen, joka tietenkin itse haluaisi aina pari kiloa tietyistä kohdista pois, mutta muuten tyytyväinen. Ja tiedän kyllä millä ne muutama kilo lähtisi, eli vähentämällä syömistä. Liikun jo päivittäin myös tehokkaasti.

Ja muute; nuo herkut jatkuvalla syötöllä ei sovi kenellekään koska niissä ei ole niitä ravintoaineita mitä tarvii, vaikka niillä hengissä laihakin pysyy. Ja nyt joku väittää että "voin loistavasti" niin miksi sitten apkin sohvailee?? Ja onko sitten muka vertailukohdetta jos on aina syönyt väärin?

Vierailija
4/5 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kilpirauhasen (piilevä) vajaatoiminta on muuttunut jo suorastaan kansantaudiksi. Eli niitä herkuitta pulleita voi olla paljon jo ihan siitä syystä. Minä kyllä uskon, että aineenvaihdunnallisilla asioilla on suuri merkitys.

Vierailija
5/5 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole mikään oikeutus lihomiselle muissa kuin muutamassa ääritapauksessa, mutta pitäisi olla varma keino tietää OMA yksilöllinen kulutuksensa ja se, miten paljon esim. liikunnalla voi kulutustaan lisätä, jotta voisi varmasti syödä oikein itsensä kannalta.