Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistutteko jokaiseen vanhempainiltaan?

Vierailija
07.09.2011 |

Tänään olisi päällekkäin vanhempainilta ja yksi toinen meno ja arvon tässä kumpi on mielestäni tärkeämpi.

Ollaan osallistuttu tunnollisesti kaikkiin koulun ja eskarin vanhempainiltoihin ja suurin osa niistä on ollut suht turhanpäiväisiä.

Osallistutteko te joka ikiseen vanhempainiltaan?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin työpaikan vuotuisen tiimiretken väliin vanhempainillan takia. Asiat tärkeysjärjestykseen:)

viimeksi oli minun ja pojan yhteinen tennis.

Tosiaan, asiat tärkeysjärjestykseen.

Vierailija
2/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei jaksa. Samat jutut pyörivät joka vuosi. Esikoinen kun lähti yläasteelle, niin sinne mennään, kun kaikki on meille vanhemmillekin uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin sinne kokoukseen ja siirtäisin tenniksen muksun kanssa toisaalle. Asiat tosiaan tärkeysjärjestykseen; annat lapsellesi suoran ilmoituksen ettet ole kiinnostunut hänen koulustaan jos ei sinne mene.

Mutta miten vaan, toi on vaan sun ja lapsesi välien asia. :(

Vierailija
4/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän se lapsi edes tiedä, milloin noi vanhempaintapaamiset on... Lapsi katsoo enemmän sitä, onko vanhempi kotona kun hän lähtee tai tulee koulusta, auttaako läksyissä, jutteleeko koulusta, hommaako sopivat tamineet, pitääkö yhteyttä opettajaan/kouluun hänen omissa asioissaan, kiinnostaako vanhempaa hänen kaverinsa, saako hän aina tuoda niitä kavereita, pääseekö nämä yökylään...

Vierailija
5/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina se ei onnistu kun ilmoitus vanhempainillasta tulee tosi myöhään eikä työvuoroja voi aina vaihtaa.

Vierailija
6/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri viime viikolla ihmettelin vanhempainillassa, että sieltä puuttuvat juuri ne vanhemmat, joiden siellä olisi hyvä istua.

Minä olen ollut läsnä vanhempainillassa kun siellä on ääneen todennut joku äideistä, kuinka "eivät ne häiriköiden vanhemmat täällä kuitenkaan ole". Joo, olin. Kuten oli myös erään toisen "häirikön" äiti.

Hetkeksi tuli hiljaista kun nostin käteni ja sanoin, että minä ainakin olen täällä. Takantani onneksi kuului heti perään, että niin minäkin (se toinen äiti).

Minun lapseni oli yläasteella hetken aikaa innolla mukana häirikköporukassa. Eivät mitään kauhean rajua tehneet, mutta saivat kyllä levottomuutta aikaan luokassa. Ihan tavallinen lapsi, tavallisesta perheestä jne. Kuten myös osa muiden "häiriköiden" kanssa oli.

Eli eipäs yleistetä.

Vierailija
7/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut lapset ovat niin itsekkäitä omaan napaan tuijottajia; pääasia, että Mulla on kaikki hyvin, mitä välii miten muilla menee!

Vierailija
8/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkut voi niin huonosti, kun on näitä, jotka jyrää kaiken ja kaikki oman kaikkivoipaisuuden nimissä...

Jos jokainen keskittyisi katsomaan sen omansa perään sen sijaan, että parantaa "niiden muiden" lapsia, ei olisi kenelläkään ongelmia, vai mitä?

Vierailija
9/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta. Molempien luokilla vanhempainiltoja noin 4 vuodessa. Enimmäkseen pyöritetään samoja asioita. Luokkaretkien varojen keräystä lähinnä suunnitellaan.

Osallistun aina, jos kuulun vanhempaintoimikuntaan. Niinä vuosina kun en kuulu toimikuntaan, en osallistu jokaiseen. Pikkujouluissa käyn aina, sillä niissä on vapaata seurustelua ja voi tutustua aidosti toisin vanhempiin.

Opettajan kanssa jutelen vanhempainvarteissa ja Wilman välityksellä.

Vierailija
10/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kokouksiin et mene, niin se kertoo tasan tarkkaan ettei kiinnosta.

En puhunut mormaalista arjesta vaan siitä miten lapsen koulunkäyntiin suhtaudutaan itse.

Oma äiti kävi kahden vanhemman siskoni kokouksissa ja se oli siinä, ei enää KIINNOSTANUT minun kohdalla. Samaa en lapselleni tee.

31

Vierailija
11/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun lähtee?

Ja ei, en aina mene kokouksiin. Se että niissä ravaa, ei kerro mitään kiinnostuksesta lapsen koulunkäyntiin.

32

Vierailija
12/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten niitä kokouksia jaksa on tietyt jyrämäiset vanhemmat, jotka meuhkaa, kouhkaa ja paasaa.

Ja sitten kun on kokoustettu, alkaa soittorinki ja sen jälkeen sitten Wilma-ketju, jossa sitä omaa näkemystä ajetaan.

En vain jaksa sitä käytöstä. Viimeksikin älämölön luokan kiusaamisista nosti äiti, jonka lapsi ei ollut kiusattu, eikä kiusaaja. Hän riehui suuna päänä siellä kokouksessa, soitteli vanhemmat ja koko koulun läpi, meilaili, kirjoitti kirjeitä sinne ja tänne ja meuhkasi, puuhasi ja hääräsi monta kuukautta.

EN JAKSA sellaisia ihmisiä, enkä halua osallistua noihin taistoihin. Niistä kun ei edes voi olla sivussa, vaan meininki on taistolaijen "jos et ole joukoissani, olet meitä vastaan".

32

Vierailija
13/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei keskustella lasteni luokan asioista, vaan koko koulun asioista, 1-6 lk. Puolet ajasta menee taksikyydeistä valittamiseen, vaikka opettajat eivät niille mitään voi. Loput ajasta käytetään koulun sääntöjen kertomiseen, jotka ovat uusia vain ekaluokkalaisten vanhemmille. Mä kyllä väitän, että yleiset vanhempainillat eivät kerro mitään siitä onko lapsestaan kiinnostunut. Eihän niissä puhuta lapsista, pääasiassa vain koulusta. Mun lapsilla on aina joku kun tulevat koulusta kotiin, usein jotain vasta tehtyä valipalaa. Samalla kun syövät, niin mä kyselen kuulumisia jne. Sitten tekevät läksyt ja mä häärän vieressä ja autan tarvittaessa. Kuinka moni muu voi väittää samaa, jotka sanovat etteivät vanhempainiltoja välttävät vanhemmat välitä lapsistaan?

Vierailija
14/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osallistunut yhteekään vanhempainiltaan, ne tosiaan ovat ihan turhapäiväisiä.

Vierailija
15/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään minä (äiti) menen lapsen kanssa jalkkispeliin ja lapsen isä menee vanhempainiltaan. Oikeasti pitäisi olla kaksi aikuista tuolla, koska meillä on lapsia kahdella luokka-asteella. Mutta peliä ei voi oikein jättää väliin, koska olen jalkkisjoukkueessa huoltajana (=kentän laidalla valmentajan apuna).

Mutta siis yritämme päästä kaikkiin vanhempainiltoihin, lähinnä siksi että näkee opettajan + muut vanhemmat. Samaa mieltä tosin olen kanssasi, että melko turhanpäiväisiä ovat suuri osa - ja melko säännöllisesti ärsyynnyin esim. muiden vanhempien jutuista :).

Vierailija
16/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni kuuluu asiaan ja on hyvä käydä "näyttämässä naamaansa". Joskus siellä on ihan asiaakin ja on hyvä tutustua muihin vanhempiin. Periaate!

Vierailija
17/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyödyllistä tietoa koulun ja varsinkin sen oman luokan toiminnasta. Ihme porukkaa, jos ei lapsen koulunkäynti tuon vertaa kiinnosta.

Vierailija
18/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niin paljon pyydetty, että on kiinnostunut lapsensa koulu- tai pk-asioista? Yksi ilta vuodessa? Kyllä taas on tärkeitä muita menoja. Ja jos ei itse pääse, niin onhan lapsella myös toinen vanhempi...

Vierailija
19/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänpäiväisiä? Tarkoitushan on keskustella, tavata muiden vanhempia ja jutella opettajien kanssa.

Vierailija
20/38 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjänpäiväisiä? Tarkoitushan on keskustella, tavata muiden vanhempia ja jutella opettajien kanssa.

Varsinkaan niiden muiden vanhempien kanssa. Sitkeästi käyn silti.

Kokemusta vanhempainilloista 15 vuoden ajalta, 5 lapsen eri luokilta. Ja yleensä aina yhtä hilpsakkaa kuunneltavaa :-). Mutta käyn periaatteesta näyttämässä naamani ja tutustumassa muihin vanhempiin/opettajaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä