Missä iässä asuntolainasi on maksettu?
Mulla on 55-vuotiaana.
Laina otettu viime vuonna, maksuaika 25 vuotta. Ensiasunnon ostin siis vanhemmalla iällä, 30-vuotiaana.
Kommentit (51)
Joskus eläkkeellä vasta. Asuntolainan otin vasta pari vuotta sitten, kun jouduin avioeron jälkeen ostamaan itselleni asunnon.
Samoja ikiä mulla. Enää pari vuotta.
61-vuotiaana ja mökkilaina 70-vuotiaana.
Eka oli maksettu 28-vuotiaana, toka 34-vuotiaana ja kolmas 44-vuotiaana. Velaton olen ollut tuosta 44-v lähtien, nyt menossa kolmas velaton vuosi.
No jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin 37-vuotiaana. Eli enää semmonen vajaa seitsemän vuotta maksettavaa.
Kohta on maksettu. Taitaa mennä muutamia kuukausia 50 ikävuoden puolelle, kun talvi piti pitää lyhennysvapaata sähkölaskujen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Eka oli maksettu 28-vuotiaana, toka 34-vuotiaana ja kolmas 44-vuotiaana. Velaton olen ollut tuosta 44-v lähtien, nyt menossa kolmas velaton vuosi.
Jösses olen kateellinen!
ap
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten on käytännössä mahdollista maksaa asuntolaina pois 28-vuotiaana? Kuinka nuorena ostit asunnon, minkä kokoinen lyhennys per kk ja lainan määrä? Tai sitten on jotain perintöä takana?
Muistaakseni ensiasunto ostetaan keskimäärin noin 30-vuotiaana, että sinällään aloittaja ei nyt ole mitenkään vanhemmalla iällä kaupoille lähtenyt.
Mulla taitaa olla maksettu 58-vuotiaana.
Eka asuntolaina nyt 35-vuotiaana, maksuaikaa 14v. mut tavoite 10 vuoteen maksaa.
Tämä nykyinen laina tulee maksetuksi 2028 elokuussa, jolloin olen 55 v. Jos ei olisi ollut tätä koronaa ja Venäjän hyökkäyssotaa, niin saisin vuotta aikaisemmin lainan pois.
Aikaisempi loppui 2005, siinä oli välissä muutama vuosi ilman lainaa.
Viime vuonna oli maksettu eli 45v. Tosin ensi vuonna tulee sitten putkiremppalainaosuus, arviolta 70-100K € eli ei tässä pitkään velattomana nautiskeltu.
20v maksuaikainen asuntolaina aloitettu aika tarkkaan 30 vuotiaana, eli 50 vuotiaana olisi velaton. Pari vuotta jäljellä, joten summaa ja korkokuluja on koronnousun jälkeenkin niin vähän että en viitsi enää muuttaa aikataulua vaikka sen voisi teoriassa maksaa pois vaikka heti.
Noin 51-vuotiaana eli kun lapseni täyttää 18V. Aikaisemmin ei kannata maksaa pois elareiden takia.
maksettu pois 32v, enka oma kämppä. Nyt 37v ja velatonta elämää.
50-vuotiaana, eli kuuden vuoden kuluttua.
56-vuotiaana tulee olemaan maksettu eli vuoden päästä :)
Ensiasunnon ostin 22-vuotiaana.