Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisihiutalepuurosta

04.11.2005 |

Heippa kaikille!

Minulla on 5,5kk tyttö ja ollaan alettu antamaan nyt muutama päivä sitten perunaa maistiannoksina hänelle. Liikkuu jo paljon neiti ja heräili viime yönä tunnin/parin välein " syömään" . En ole kyllä varma oliko hänellä edes nälkä,mutta annoin heti rintaa, koska en voi varmasti tietää, että heräsikö hän nälkään vai muuten vaan. Söi kyllä aina jonkun verran ja nukahti sitte kiltisti. Mutta nyt haluaisin kysyä, että voisinko antaa illalla hänelle myös puuroa jo nyt vaikka ollaan alettu antamaan perunaa ihan muutama päivä sitten? Kaupan maissivelli ei passanut hänelle ollenkaan 4kk iässä, kun sitä kokeiltiin viikon verran sillon. Haluaisin kuitenkin antaa illalla hänelle puuroa sen takia, että voisin varmasti tietää, ettei hänellä voi tunnin päästä olla nälkä jos hän herää. Helpottaisi sitten sen verran, että antaisi vaan tuttia suuhun hänelle tai koittaisi muuten nukuttaa, ettei vaan rinnalle nukahtaisi. Joku joskus puhui riisihiutalepuurosta, niin voisiko joku kertoa tästä minulle, esim. miten valmistetaan ja muitakin puuro-ohjeita vauvalle ottaisin mielelläni vastaan... :)

Kiitosta kaikille lukeneille! :)

-Moona ja Petra-

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos perunasta ei ole tullut mitään ongelmaa, niin anna sitä ennen nukkumaan menoa. Jos kaikki vaikuttaa menevän hyvin, niin esim. noin viikon kuluttua siirry vaikka siihen riisihiutale puuroon. Mä ainakin aloitin niillä Nellen riisihiutaleilla. Paketissa on ohje. Keitin veteen ja sekoitin valmiiseen puuroon omaa maitoa. Sit alussa vielä joskus sauvasekoittimella sen hienonsin.

Tosin ilmeisesti on olemassa myös sellaisia riisijauhoja, joista saa valmiiksi pehmeän vellin.

Vierailija
2/4 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tosiaan helposti samettisen puuron. Niitä myydään ihan marketeissa esim. Farina tai Dr. Kousa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin täysjyväriisistä (ravintoarvot) riisimaitoon (=riisiä) puuron ja tehosekoittimella sain samettisen tasaisen puuron. Poika ei vellejä huolinut minkään ikäisenä.

Vierailija
4/4 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisijauhopussin kyljessäkin on muistaakseni ohje (minulla taisi olla Risenta-merkkistä). Lisäsin puuron sekaan mauksi hedelmäsoseita. Aluksi laitoin pelkkää äidinmaitoa sekaan.