Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä näitä parikymppisiä äitejä oikein asuu???

Vierailija
06.09.2011 |

Olen 40-vuotias, mulla lapset on 3v ja 5v, ja kaikissa kerhoissa ja harrastuspiireissä kaikki muutkin pienten lasten vanhemmat kyllä on aika selkeästi lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä, puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita.

Missä näitä nuoria äitejä oikein asuu kun heihin ei koskaan törmää oikeassa elämässä? Ainakaan he eivät tuo lapsiaan harrastuksiin. Missä ne oikein luuraavat? He ovat nimittäin lasten riennoissa tosi harvinainen näky.

Tämä tulee mieleen kun lukee näitä ketjuja, joissa nuoret äidit taivastelee, että eikö ne lapset häpeä vanhoja (35+) vanhempiaan. No, eivät ainakaan meidän piireissä, koska siellä ei muita vanhempia olekaan kuin yli 35-vuotiaita.

Asutaan ihan tavallisella omakotialueella.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo parikymppisillä varaa ihan tavalliseen omakotialueeseen, ainakaan pk-seudulla.

Vierailija
2/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vie lapsiaan mihinkään puistoihin tai muskareihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minulla on poikapuoli, jonka vanhempainilloissa/harrastusmenossa olen nuorin, poika on tällä hetkellä 17v. Ja asutaan ihan pk-seudulla omakotitaloalueella.

Vierailija
4/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun äititutuissa on kyllä nuoriakin, yksi heistä oikein hyväkin tuttu.

Vierailija
5/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka paikassa aina hirveän paljon nuorempi kuin muut. Kävin kaikki seurakunnankerhot, muskarit sun muut. Ja asuin ja asun edelleen pienen kunnan keskustassa omakotitalossa, jossa naapurustossa ei ole pahemmin muita lapsiperheitä vieläkään.

Vierailija
6/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä vanhemmat on enimmäkseen niitä kolmenkympin hujakoilla olevia. Sama on yliopiston läheisyydessä.

Vierailija
7/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi lapseni käy kyllä kerhossa ja siellä olen tehnyt havainnon, että kaikki äidit näyttäisivät olevan max. kolmekymppisiä. Muutama mummo tuo lastenlastaan myös kerhoon ja olen varma, että todella ovat mummoja, kun ovat jo eläkeikäisiä.

Ihan tällainen keskiluokkainen okt-alue kyseessä ja olen itse siis reilu parikymppinen.

Vierailija
8/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä on ystäviä pilvin pimein ja viettävät aikaa heidän kanssaan.

Vierailija
9/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella nuoria vanhempia löytyy. Entisellä asuinalueella eräässä "mainettaan paremmassa lähiössä" nuoria äitejä oli hieman enemmän kuin nykyisessä kaupunginosassamme lähellä keskustaa. Päiväkodissa, leikkipuistossa ja harrastuksessa koen olevani vanhempana sieltä nuoremmasta päästä, toki muutama noin saman ikäinen, ehkä hieman nuorempi äiti löytyy. Alueellamme on myös kaksi perhettä, joissa vanhemmat ovat silminnähden iäkkäitä, viisikymmpisiä leikki-ikäisten vanhempia.

Olen 31-vuotias, sain esikoisen 27-vuotiaana. Toisaalta, olen itse melko lapsenkasvoinen joten minua luullaan varmaan muutamaa vuotta todellista nuoremmaksi.

Itse viihdyn hyvin näiden "iäkkäämpien" vanhempien joukossa, ei haittaa lainkaan.

Vierailija
10/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias, mulla lapset on 3v ja 5v, ja kaikissa kerhoissa ja harrastuspiireissä kaikki muutkin pienten lasten vanhemmat kyllä on aika selkeästi lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä, puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita.

"puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita" Ollaanko me sitten huonompia kuin te 40-vuotiaat harrastajat?

No, itse en käy kotipaikkakuntani (mikkeli) "harrastuksissa" koska siellä on juurikin teitä 40-vuotiaita tuomitsijoita. Kerran kokeilin ja sain pelkkää vittuilua osakseni, juurikin vanhemmilta äideiltä, siksipä välttelen kuolemaani saakka noita kotiäitien kokoontumisralleja.

(en muuten ole taivastellut täällä kenenkään ikää, ei kuulu tapoihini)

Mulla on lisäksi ikäisiäni kavereita, joilla taas lapseni ikäisiä lapsia, ja tadaa! tapaan muita ihmisiä ja lapseni tapaa muita lapsia ilman turhake harrastuksia. Laulaa ja jumppailla voi kotonakin, ilman julmettuja maksuja (ei olla opiskelijoita tai köyhiä, en vain tosissani ala maksamaan siitä että joku lässyttää tunnin ajan).

Joo. Provosoiduin tuosta "puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita" jutusta. Mua niiiiiin risoo vanhemmat ihmiset joilta tulee "Ai sä oot niiin nuori" tai "No sä oot vasta jotain 20+".

Vierailija
11/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minuun et törmää harrastuksissa KOSKA MINÄ OLEN PÄIVÄT TÖISSÄ.

Vierailija
12/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita" Ollaanko me sitten huonompia kuin te 40-vuotiaat harrastajat?

No, itse en käy kotipaikkakuntani (mikkeli) "harrastuksissa" koska siellä on juurikin teitä 40-vuotiaita tuomitsijoita. Kerran kokeilin ja sain pelkkää vittuilua osakseni, juurikin vanhemmilta äideiltä, siksipä välttelen kuolemaani saakka noita kotiäitien kokoontumisralleja.

Mulla on lisäksi ikäisiäni kavereita, joilla taas lapseni ikäisiä lapsia, ja tadaa! tapaan muita ihmisiä ja lapseni tapaa muita lapsia ilman turhake harrastuksia. Laulaa ja jumppailla voi kotonakin, ilman julmettuja maksuja (ei olla opiskelijoita tai köyhiä, en vain tosissani ala maksamaan siitä että joku lässyttää tunnin ajan).

Joo. Provosoiduin tuosta "puhumattakaan nyt että olisivat jotain 25-vuotiaita" jutusta. Mua niiiiiin risoo vanhemmat ihmiset joilta tulee "Ai sä oot niiin nuori" tai "No sä oot vasta jotain 20+".

LUin noita viestejä ja huomasin tuossa että ihmiset luulevat että kaikki 20+ äidit asuvat jossain betonilähiössä vuokralla, niin minä asun kyllä myös normaalilla okt alueella. Sen verran _omia_ säästöjäkin löytyi että talo saatiin ostettua niin että tämä on velaton. Ja säästöt eivät ole tulleet vanhemmiltani, heitä ei kiinnosta piirun vertaa se että pärjäänkö vai en, eivätkä ole tukeneet minua sitten ala-asteen.

Vierailija
13/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUin noita viestejä ja huomasin tuossa että ihmiset luulevat että kaikki 20+ äidit asuvat jossain betonilähiössä vuokralla, niin minä asun kyllä myös normaalilla okt alueella. Sen verran _omia_ säästöjäkin löytyi että talo saatiin ostettua niin että tämä on velaton. Ja säästöt eivät ole tulleet vanhemmiltani, heitä ei kiinnosta piirun vertaa se että pärjäänkö vai en, eivätkä ole tukeneet minua sitten ala-asteen.

Vierailija
14/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät omakotitaloalueilla...

Vierailija
15/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhumattakaan jostain 25-vuotiaista" tarkoitti vain että sen ikäisiäkään ei näy noissa kerhoissa yms, ei tarkoittanut että sen ikäinen olisi jotenkin huonompia...

Vierailija
16/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli vuosi sitten jouduttiin muuttaan Myllyn sillan alta kun se purettiin, nyt ollaan väliaikaisesti Varissuon katuojassa ja odotellaan kun uus silta valmistuu että päästään takas keskustaan.

Vierailija
17/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymme mm. seurakunnan ja kunna perhekerhoissa. puistoissakaan noita vanhuksia ei näy.

me kyllä harrastetaan ja touhutaan.

nuorena jaksaa =)

t: äiti x3 27v

Vierailija
18/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan eri maailmasta kuin ne muut äidit.. ei sitä pahemmin tullut lähdettyä mihinkään kerhoihin lasten kanssa, aika yksinäistä niissä olisi äitinä ollut. Toisaalta kun pojat oli pieniä olin minä opiskelija. eli äitiyslomat pidin, sitten laspet meni pph:lle, ja minä kouluun takaisin. eipä pahemmin jäänyt aikaakaan harrastuksille, illat ja vkl:t meni tiiviisti ihan oman perheen kesken :)

Ikää minulla on nyt 36v, ja tilanne on ihan toinen.. isot pojat ovat 18- ja 16- vuotiaat.

Vierailija
19/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asutaan maalla, käydään kyllä ahkerasti harrastuksissa, vauvakinossa jne, mutta ehkä ei sitten olla törmätty.

Vierailija
20/63 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli vuosi sitten jouduttiin muuttaan Myllyn sillan alta kun se purettiin, nyt ollaan väliaikaisesti Varissuon katuojassa ja odotellaan kun uus silta valmistuu että päästään takas keskustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän