Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille lääkärille varaisit ajan jos lapsi loukkaa kätensä?

Vierailija
06.09.2011 |

onko lastenlääkärit pääasiassa infektioita varten?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka antaisin päättää mille lääkärille laittaa lähetteen niin tarvittaessa.

Vierailija
2/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan sama mikä lääkäri sen lähetteen erikoissairaanhoitoon kirjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuvammasta. Siis jos asut sellaisella seudulla, jossa yksityisellä pääsee lääkärille kuin lääkärille! Kyllähän ihan lastenlääkäri, kirurgi tai yleislääkärikin tuon homman osannee.

Vierailija
4/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista etta tarvitaan leikkausta? (Lasten) ortopedille tai -kirurgille (jos siis tarvitaan leikkausta). Jos yksityiselle menossa, soita laakariasemalle, kerro mista on kyse ja kysy minkalaista laakaria suosittelevat.

Vierailija
5/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kaatui eilen illalla ja loukkasi kätensä. Leikki illalla vielä ok, vähän aristi kättä. Tänään ranne on ollut niin kipeä, etten pysty pukemaan lapselle edes vaatteita päälle, huutaa kuin syötävä.

Noh, lastenlääkäri tilattu iltapäivälle, lähettänee sitten tarvittaessa eteenpäin.

ap.

Vierailija
6/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni tuntuu luulevan, että potilaan tehtävä on tietää minkä alan lääkäriä kulloinkin tarvitaan eri vaivoihin. Ehei. Soittakaa sairaanhoitopalvelujen neuvontaan 118, kyllä ne siellä kertovat mitä pitää tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä lastenlääkäreitä on sekä yleislääkäreitä että erikoislääkäreitä.

Vierailija
8/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka nälvii nasaalina, ettei vaan kukaan käyttäisi verovaroja ollenkaan.



Ja jos sen jälkeen kehtaa tivata palveluja, ne GOOGLETTAA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kaatui eilen illalla ja loukkasi kätensä. Leikki illalla vielä ok, vähän aristi kättä. Tänään ranne on ollut niin kipeä, etten pysty pukemaan lapselle edes vaatteita päälle, huutaa kuin syötävä. Noh, lastenlääkäri tilattu iltapäivälle, lähettänee sitten tarvittaessa eteenpäin. ap.

noilla oireilla menisin päivystykseen; aika raakaa odotella jos lapsi huutaa kuin syötävä.

Vierailija
10/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla oireilla menisin päivystykseen; aika raakaa odotella jos lapsi huutaa kuin syötävä.


ei muuten

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla oireilla menisin päivystykseen; aika raakaa odotella jos lapsi huutaa kuin syötävä.

ei muuten ap.

meillä lapsella murtui solisluu, huusi ainoastaan koskettaessa siihen olkapäähän, muuten oli ihan normaalisti. Tiedäthän, että luunmurtumissa _aika_ on keskeistä, eli jos murtuma saadaan ajoissa paikalleen, tulokset ovat paremmat?

Vierailija
12/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi vain huutaa ankeammassa paikassa. Pahimmassa tapauksessa liukastuu kännisen oksennukseen ja saa siltä vieressä huutavalta räkätaudin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kaatui eilen illalla ja loukkasi kätensä. Leikki illalla vielä ok, vähän aristi kättä. Tänään ranne on ollut niin kipeä, etten pysty pukemaan lapselle edes vaatteita päälle, huutaa kuin syötävä. Noh, lastenlääkäri tilattu iltapäivälle, lähettänee sitten tarvittaessa eteenpäin. ap.

Vierailija
14/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaamaan aikaan millekään erikoislääkärille itse. Sinne tarvitaan LÄHETE, jonka saat terveyskeskuksesta. Eli virka-aikaan soitat terveyskeskukseen, jos et saa enää aikaa sille päivälle niin menet neljän jälkeen päivystykseen jonottamaan.



Loukattu käsi röntgenkuvataan, jos lääkäri näkee siihen tarvetta. Monesti kuvaaminen ei kannata, ellei käsi ole silminnähden kipeä/virheasennossa. Lapsilla on erilainen luurakenne kuin aikuisilla, ja on paljon "joustavampi" vammojen suhteen.



Eli sinne jonon jatkoksi terveyskeskukseen vaan.





T: Hoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaamaan aikaan millekään erikoislääkärille itse. Sinne tarvitaan LÄHETE, jonka saat terveyskeskuksesta. Eli virka-aikaan soitat terveyskeskukseen, jos et saa enää aikaa sille päivälle niin menet neljän jälkeen päivystykseen jonottamaan. Loukattu käsi röntgenkuvataan, jos lääkäri näkee siihen tarvetta. Monesti kuvaaminen ei kannata, ellei käsi ole silminnähden kipeä/virheasennossa. Lapsilla on erilainen luurakenne kuin aikuisilla, ja on paljon "joustavampi" vammojen suhteen. Eli sinne jonon jatkoksi terveyskeskukseen vaan. T: Hoitaja


sairaanhoidosta Suomessa? :O

Vierailija
16/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja röntgenissä. Ei murtumia onneksi.

Ja yksityisellä käytiin, ei tossa meidän lähiterveysasemalla ole edes röntgeniä, pitkin kaupunkia olis saanut suhata jos sinne olis mennyt.

102e tuli maksamaan, onneksi on vakuutus.

ap.

Vierailija
17/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan voi varata milloin tahansa ajan erikoislääkärille ilman yhtäkään pönttöpää lääkäriä tai typerää hoitajaa!



Eikä tarvitse edes pieraista sinne arvauskeskukseeen päin.



t. vakuutuksen ottanut, oikeilla lääkäreillä käyvä erikoisalat tunteva äiti

Vierailija
18/18 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kuvaaminen ei kannata, ellei käsi ole silminnähden kipeä/virheasennossa. Lapsilla on erilainen luurakenne kuin aikuisilla, ja on paljon "joustavampi" vammojen suhteen.

Eli sinne jonon jatkoksi terveyskeskukseen vaan.

T: Hoitaja


ei tarvi sitetn arvuutella että olisko sittenkin murtunut