Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi marjat pitäisi poimia itse?

Vierailija
06.09.2011 |

Menimme marjaan omaan metsään, ja siellä oli jo poimijoita (ulkomaalaisia). Ostimme heiltä sitten tarvittavat marjat sopuhintaan. Kaikille jäi hyvä mieli, ja viikonloppuna jäi aikaa tehdä muutakin kuin etsiä marjapaikkaa jota ulkomaalaiset eivät olisi vielä löytäneet.

Anoppi ja muutama muu sukulainen sai suurinpiirtein halvauksen, ja olivat aivan aidosti järkyttyneitä siitä että OSTIMME marjat! Vaikka niitä on ilmaiseksi metsät täynnä! Olen nyt suvulle esimerkki koko citysukupolven laiskuudesta ja rappiosta. :)

Kertokaa minulle, miksi olisi niin tärkeää poimia marjat itse? En vaan ymmärrä. Mikä jalostava vaikutus marjanpoiminnalla on?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä sää ny ymmärrä? Jos jotain saa ilmatteets, ni se pitää ottaa heti ja vähän ylimäärästäkin.

Vierailija
2/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun maalla ja olen aina itse marjoja poiminut.

Silti olisin täysin kypsä ostamaan joltakin ulkomaalaispoimijalta marjoja varsinkin tänä syksynä, kun hyvät marjapaikat ovat olleet hakusessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan kauhuissaan kun emme poimineet oman metsämme mustikoita (ne jäi sinne vetistymään ja lähinnä kai rastaat ne söi). Tai siis kyllä me jonkun verran poimittiin, sen verran kun tuoreeltaan niitä käytimme.

Mä en tykkää pakastella marjoja. Talven mittaan ostan kaupan pakastimesta silloin kun marjoja kaipaan.

Vierailija
4/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama vaikka pitäisi ajaa 100 km marjametsään ja viettää siellä monta päivää paskassa säässä hirvikärpästen syömänä. Marjat PITÄÄ poimia itse. Niin se vaan on. Lakiin kirjoitettu. Piiskaa tulee, ja raippoja, jos et poimi.

Vierailija
5/5 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsille selviää kuinka se homma tapahtuu. Mutta oikeasti ostan marjat yhdeltä tutulta puhdistettuna. Pakastan ne itse :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi