Sinun ja puolisosi hassut ja hömpät jutut :)
Kertokaa mitä hassua ja hölmöilyä teette puolisonne kanssa kun muut ei ole näkemässä :D Sellaisia juttuja mitä ei ihan heti tulis mieleen muille kertoa, mutta ei mitään törkeyksiä kuitenkaan ;D
Voin itse aloittaa.
Pidän joskus miehelleni "ravintolaa" :D Teen oikeen ruokalistan ja kaikki :D Sieltä mies voi sitten valita mitä syö ja millä lisukkeilla. Jään kyllä sitten itsekkin syömään pöytään enkä kipitä mihinkään "takahuoneeseen" ruokailun ajaksi. Sitten ruokailun päätteeksi mies saa täyttää asiakastyytyväisyys lomakkeen missä kysytään esim oliko tarjoilu hyvää, keskinkertaista vai huonoa :D
Ai jestas kuulostaa tyhmältä :D Hyvin harvoin siis hömppäilemme näin.
Toinen pöllö juttu mitä teemme joskus on se kun toinen on vessassa, niin hänelle sujautetaan "rakkausviesti" oven alta ;D
Kommentit (82)
mekin joskus hullutellaan kaikkee ja mun mies tykkää huijata mua milloin milläkin jutuilla.
Sitten sellainen hassu tapa illalla kun menemme nukkumaan niin toivotamme toisille hyvät yöt normaalisti, ja sitten (noloo..) otan mieheni kikkelistä kiinni ja sanon sille omalla äänelläni "hyvää yötä" -johon kikkeli vastaa (minä itse kimeäksi muutetulla äänellä) "hyvää yötä"... ;D
nimittelemme toisiamme söpöksi ja possuksi, ja kumpikin pontevasti kieltää olevansa söpö, tai vielä vähemmän possu. Kaikenlaisilla kommervenkeillä ja kieroiluilla yritämme huijata toisen kiertoteitä myöntämään posuutensa tai söpöytensä :) Lapsikin on lähtenyt posuutteluleikkiin mukaan :D Lisäksi koko perheen variaatio tästä on "kuka on perheen hupsuin".
Mulla on myös tapana läimiä miestä persauksille (ilman että kukaan näkee), ja miehen tehtävä on yrittää väistellä tai muutoin estää läimäykset. Aiheuttaa usein erinäisiä tanssiaskeleita ja käsien heilutuksia. Lisäksi yritän kotioloissa esittää mahdollisimman pöljän näköisiä tansseja joita mies asiaankuluvasti kauhistelee :D
Harrastamme myös Repomies-puhetta ja LOTR-lainauksien viljelyä sekä irvistelyä. Nuorempana harrastettiin kutituspainia, mutta se on jotenkin jäänyt. Niin ja hapsiaisia (http://mediaserver-2.vuodatus.net/g/55228/1780389.jpg) leikitään välillä myös.
todella hölmöt lempinimet toisillemme. Minä jopa kirjoitan miehelle lähetettäviin meileihin sen allekirjoitukseksi.
Pieruhuumoria joo.
sitten harrastetaan mustaa huumoria ja välillä kerrome todella mauttomia juttuja keskenämme. MOnet näistä jutuista ovat kehittyneet keskinäiseksi sisäpiirin huumoriksi, koska ovat lähtöisin jostain minua tai miestä koskeneesta asiasta/tilanteesta. Parhaat jutut ovat ne mauttomimmat/"rasvaisimmat".
Yksi on kun pidän selän silittämisestä nukkumaan mennessä. Sanon miehelle "silitä mua" ja vastaus on aina "olis vaan eroottista hierontaa tarjolla" Joskus sitten silitellään ja toisinaan eroottista hierontaa ja sen seuraukset :-)
Koiralla on myös "ääni" ja tietty puhetapa, jolla se "kertoo" juttujaan.
eli hyvinvoivalla parilla on näitä sisäpiirin juttuja.
Meillä on miehen kanssa oma koodikieli, jolla kuitataan esim. sähköpostit ja tekstiviestit. Toinen on K=kulta ja toinen R=rakas. Se, kumpi on R ja kumpi K vaihtelee. Jos lähettäjä on toinen, niin vaastaanottaja on tietysti eri.
No, sitten meillä on oma piereskelykulttuuri. Toisen (ja myös lasten) päästelemiä pieruja imitoidaan ja niille annetaan nimiä ja tunnetiloja :D , tyyliin voi kun sun pylly on surullinen, päästi niin valittavasti naukuvan pierun...
Sitten meillä on sellainen "pöljäilme", jota käytämme mieheni kanssa. Usein siihen liittyy tervehdys (hai) tai sitten muuten vaan sopivan tilaisuuden tullen jompikumpi ottaa tuon ruttoisen jäniksen ilmeen, ja toinen matkii välittömästi. Ja aina se jaksaa naurattaa...
Meillä on näitä ihan loputtomasti, osa on jo jäänyt unholaan 16 vuoden yhdessäolon aikana, ja uusia tulee. Myös lasten sutkautuksia viljellään meidän perheen arjessa ja niistä on muodostunut lentäviä lauseita.
esimerkiksi liikenteessä ollessamme, vaikka hassun papan nähdessämme, puhumme hassulla äänellä mitä pappa saattaisi ajatella, esim: "Minäpä tästä sujahdan tien ylitse, onkin jo kova kiire Kyllikin silakkalaatikolle..". Ihan siis sellaista hyväntahtoista settiä. :)
Vähän samalla lailla kommentoidaan ja analysoidaan esim. tv:ssä esiintyviä ihmisiä, ja imitoidaan heitä, jatketaan heidän lauseitaan jne. Joskus puhutaan päällekkäin samoja lauseita. mUiden aikana tätä ei voi tehdä, koska kuulostaa tosi typerälle, eikä varmaan ole muista pätkääkään hauskaa.
Myös kutituspaini ja jalkapohjien rapsuttelu on tuttua:) Hieronnat myös kellotetaan, koska itse jään muuten kokonaan ilman.
on vuosien varrella tullut harrastettua. En nyt muista mitään huippuhyvää esimerkkiä.
Joskus on menty piiloon ja pelotettu toinen, Sukat saattaa löytyä ommeltuna yhteen tai paidan hiha kiinni tms.
Monesti toistellaan: Esim yhtenä päivänä huomasin kurkkaavani vähän väliä työhuoneeseen sanomaan jotain asiaa; Aloin sitten toistaa sitä parin sekunnin välein, niin että mies "hermostuu". Mies toistelee usein vastauksia; Sanoo muutaman kerran vahingossa "oookei" ja sitten alkaa vastata samoin joka lauseeseen. Tosi raivostuttavaa.
Minun mieheni piereskelee naamalleni aina, kun saa tilaisuuden. En voi esimerkiksi maata sohvalla. Tulee heti heittämään leijan nenään. Pahimmassa tapauksessa työntää perseen ihan naamaan kiinni :(
Siis kun laittaa imurin suuttimen aivan lähelle nenänpäätä (ei toki niin kiinni, että nenu imeytyy sinne putkeen) niin nenä venyy pituutta kuin pinokkiolla. Heh, tämä jaksaa aina naurattaa. Sairaan kuuloista, mutta kivaa :)
Olen jo ajatellut että me ollaan ainoa näin "typerä" pari kun meillä on kans just tälläisiä lapsellisia juttuja mitä teillä muillakin on! :D
Mun mies yllättää aina "jynkkäämällä" minua silloin kun sitä väliten odotan. Siis jäpii kuin koira, tarttuu lantiosta tai jalasta kiinni ja muka nylkyttää sellanen typerä ilme kasvoillaan. :D Vaikka olisin kuinka pahalla tuulella niin silloin ei voi olla nauramatta. Tulen nylkytetyksi usein esim. petiä pedatessa tai jos nostan jotain lattialta ja mies on selän takana (jolloin tahattomasti pyllistän hänelle).
Jos komennan/kehotan miestäni tekemään jotain, ilman että se kuulostaa pyynnöltä, esim "vie tuo pyyhe pois", hän tekee sellaisen ruoskan isku -käsiliikkeen ja äänen, vasta sitten ottaa pyyhkeen ja vie sen pois. :D
Nyt kesällä maalasin usein autotallissamme, aina jos mie sattui kulkemaan autotallissa samaan aikaan, hän katsoi hetken kun maalasin, sitten tökkäsi sormella märkään maaliin niin että tauluun jäi jälki ja sitten nopeasti tökkäsi sormen nenääni/poskeeni/otsaani jolloin siihen jää maalipilkku. Onneksi sormenjälki katoaa yhdellä sudinvedolla taulusta. Silti "suutun" aina ja huudan hänelle, vaikka oikeasti minua naurattaa, kun hän tekee sen JOKA KERTA.
Mieheni ärsyää viheltämistä, joten hän laittaa aina sormensa suuhuni kun vihellän. Joskus menee painimiseksi kun minä yritän estää häntä laittamasta sormea suuhuni ja jatkan viheltelyä.
Näitä on vielä vaikka kuinka lisää, voin kirjoittaa myöhemmin lisää kun ehdin. :)
Kerron miehelleni jonkun julkkiksen eli ikään kuin olisi vsnha tuttu, soittaneen ja kysyneen mieheni perään :). Äh, tää kuulostaa ihan pöhkölä näin, mut hauka irl
Luonnollisesti silloin, kun lapset ei ole autossa: "hyii... neekeri... siitä sais hyvän Mooseksen meille tekemään pihatöitä" tai "maksaisko yhteiskunta provikat säästetyistä eläkkeistä, jos teilaisi tuon mummun?"
Ja ollaan ihan normaaleja, fiksuja ihmisiä. Tuo on meidän keskinäistää junttihuumoria.
Toinen on, että mies on bambi ja mä tiikeri -> konttaan perässä lattioilla ja yritän syödä bambin. Alkuperäinen versio meni toisinpäin, mutta tää on hauskempi, että 190cm ja melkein 100kg mies on bambi.:)
Koiravanhukselle on kehitetty vuosien varrella moninaisia lauluja, joissa siis koiruutemme seikkailee pääosassa. Joskus laulamme myös tuttuja lauluja muunnelluilla sanoilla osoittaen laulun haukullemme. Laulut alkavat aina spontaanisti ja usein toinen vastaa omalla laulullaan tai yhtyy toisen aloittamaan lauleluun.
Luonnollisesti kumpikaan meistä ei osaa oikeasti laulaa tai pysyä mitenkään nuotissa :) Koira ei ole vielä valittanut. En tiedä mistä tapa on alkanut.
t. 8 vuotta yhdessä ja laulu raikaa
Aika jännä luulin ettei kukaan muu oo niin höynähtänyt että keksii lauluja omasta koirasta. Meillä myös saattaa toinen alkaa mölistä jotain tuttua laulua ihan väärillä (koira)sanoilla ja toinen jatkaa. Lisäksi puhutaan meidän koiran "äänellä" aivan kuin se vastaisi ja puhuisi meidän kanssa. Aikamoisia juttuja tuolla hauvalla onkin :D Kohta syntyy meidän ensimmäinen lapsi että saa nähdä loppuuko nuo höpinät kun vauva-arki alkaa.
te kirjoittanut musta ja miehestäni?
Mä keskustelen koiran kanssa yksinänikin, ja sitten kerron myöhemmin miehelleni, mitä koira on sanonut ja miten siinä ei ollut taaskaan mitään järkeä. (Meidän koira on juttujensa perusteella todella itsekäs, yksinkertainen ja ahne, joten se puhuu lähinnä itsestään.)
jalat toistemme sylissä ja rapsuttelemme toistemme jalkoja. Oikeastaan joka ilta. Mutta joskus leikimme - minä leikin - tästä ihanaa versiota, että hän on jalkojenhoitaja tai vastaava, ja tulen hänelle hoitoon ja sanon jonkun erikoisen monimutkaisen nimen, että sellaista jalkahoitoa haluan ja hän tekee minulle sitten jotain jalkapohjiin. Joskus kun hän jaksaa, jotain oikeasti tosi ihanaa hierontaa, taputtelua ja vääntelyä ja joskus jopa hassu selostus, mitä ihmeitä tekevää terapiaa se on, tai sitten vaan jotain sivelyä, jos ei jaksa. Lapsetkin ovat tähän näkyyn jo tottuneet. He varmaan alkavat kuin itsestäänselvänä tehdä näin omien puolisoiden kanssa aikanaan ;D
paitsi ei tuota hoitola-juttua, mikä kyllä kuulostaa hauskalta :)
voi tehdä jotain hölmöä.Esimerkiksi viimeisin tapahtui maalatessamme kahdestaan, mieheni tuli yhtäkkiä luokseni ja maalasi housuihini -kultani on ihana-
oijoi kuinka hölmöltä tuokin kuulostaa :)
Meillä leikitään usein piilosta. Toinen menee ilmoittamatta, kesken normiaskareiden, piiloon ja rupeaa kihertämään ja tirskumaan niin kovalla äänellä, että toinen huomaa että piiloon on menty. Ja sitten etsitään ympäri huonetta/taloa ihan siitä piilopaikan läheltä kovaan ääneen puhuen, että "mihinhän se X on mennyt, meniköhän se kauppaan?" "täällä kuuluu jotain tirskumista, mutta ketään ei näyt, olisiko täällä maton alla.. ei ollut ketään" jne. Eikä tietenkään huomata niitä jalkoja, jotka näkyvät verhon alta. Ja lopulta toinen hyökkää muka salaa selän takaa kimppuun, että "täällä olin". Sen jälkeen monesti vielä painitaan.
Eilen menin telkkaria kun katsottiin sohvan taakse piiloon, ihan siinä miehen silmien edessä, ja mies alkoi hetken kuluttua asiaankuuluvasti päivitellä, että mihin olen hävinnyt :D
Yksi sana. Tata on hankala selittaa, mutta yritetaan..
Meilla on yksi sana, joka ei oikeasti tarkoita mitaan, mutta on meille tosi tarkea. Se tuli kayttoon suhteen alkuaikoina hauskan vaarinkasityksen seurauksena.
Tama sana tarkoittaa monia asioita tilanteesta riippuen. Lahinna sita kuitenkin haytetaan tervehdyksena ja e-mailien ja tekstiviestien lopetuksena. Se kuitenkin oikein lausuttuna voi tarkoittaa 'onko kaikki hyvin' tai "rakastan sinua".
Kun mieheni sanoo taman sanan tiedan heti aanensavysta milla tuulella han on. Tiedan myos etta jos tata sanaa ei tule esim tekstarin loppuun niin joku on vialla (esim on suuttunut). Jos mieheni tai mina lopettaisi taman sanan sanomisen, se olisi varma merkki etta jotain on vialla suhteessa ja pahasti.
Onneksi nain ei ole kaynyt 15 vuoden aikana :-) (paitsi joskus hetkellisesti suutuksissa ollessa).
Tama ei nyt ole niin "hassu tapa",niitakin meilla riittaa...