Minkä ikäisenä ensimmäisen kerran?
Mielipiteitä kaivataan. Minkä ikäinen vauvan pitäisi teidän mielestänne olla kun äiti lähtee ensimmäisen kerran viihteeelle ja jää isän kanssa kotiin? Tunnen yhden äidin joka lähti kun lapsi oli 3 viikkoa ja tämä mielestäni aivan liian ajoissa, nykyään menee joka viikonloppu. Sitten tiedän yhden äitin toista ääripäätä kun lähti ensimmäisen kerran kun lapsi 9kk. Ajattelin itse lähteä ensimmäisen kerran kun vauva 2,5kk. Onko tämä teidän mielestänne liian ajoissa? Ja tästähän ei tulisi tapaa, mutta kiva olisi vähän nollata, että jaksaa taas olla hyvä äiti, kun arki on nyt mitä on.. kakkaa,pissaa,oksennusta,valvomista jne. Ja tässä tapauksessa vauva jäisi isänsä kanssa kotiin, itse lähtisin siinä 7 aikaan ja tulisin varmaan kotiin 1-2 aikaan ihan hyvässä kunnossa, että mitään perseitä en ole vetämässä. Itse olen nuori äiti (21v). Minkä ikäisiä vauvanne ovat olleet kun olette lähteneet viihteelle ensimmäisen kerran?
Kommentit (12)
Kaikki on ok, minkä voi tehdä imetysten välissä. "Nollaus" ei sellaiseen rakoon oikein sovi.
Vauva jää isänsä kanssa ja isä osaa varmasti huolehtia hänestä hyvin. Ilmeisesti vauva syö pullosta, joten sekään ei ole ongelma. Lähde ja pidä hauskaa hyvällä omallatunnolla!
Av:n tuntien saat vastauksia, joissa suunnilleen uhataan lastensuojelulla ja ollaan varmoja, että lapsi saa elinikäisiä traumoja, jos äiti uskaltaa mennä 10 metriä kauemmas ennenkuin vauva on teini-ikäinen, mutta jätä moiset jutut omaan arvoonsa.
keskimmäinen oli 4kk kun oli pakollinen 4 päivän työmatka. Mutta viihteelle menin kun lapsi oli, hmm en edes muista koska.
Kolmas oli 2 vuotias ja rapiat päälle.
Neljäs on 9kk ja en ole viihteellä ollut kertaakaan, mut nassikka oli 8kk ikäisenä 2 yötä isänsä ja veljensä kanssa mökillä, tein muuttoraivasuta. Ja toiset 2 yötä (yhden päivän vein illalla ja hain 2 yön jälkeen aamulla), mökillä siskonsa ja mumminsa kanssa kun tein muuttosiivousta.
Ei vain ole ollut tarvetta tai haluja käydä viihteellä.
Luokkakokous iski lapsen ollessa 5vkoa, tosin kahdeltatoista kotona.
Tästä seuraava kerta olikin 5kk ikäisenä.
jälkeenpäin ajateltuna vauvan kannalta oli ehkä liian aikaista, vaikka tuskin se siitä mitään pysyvää haittaa sai. Mutta ei ollut yöllä huolinut pulloa. Aamulla sitten imetin krapulassa. Ei myöskään ollut kovin mukavaa kun tissit vuotivat baarissa. Ehkä joku lyhempi illan vietto olisi ollut parempi, vaikka teki kyllä hyvää päästä kavereiden kanssa kunnolla juttelemaan pitkästä aikaa.
Toisen kanssa kävi vähän samalla lailla, mutta sillon tulin kesken illan kotiin, kun olin osannut ottaa kohtuudella.
Kolmannen luolta olikin sitten jo vaikea lähteä. Taisi olla yli puolivuotias.
Siis eihän vauva tiedä, onko äiti viihteellä, lenkillä, ompeluseurassa vai Äiti Ammaa haalaamassa.
Minä olen aloittanut kaikkien lasten synnyttyä lenkkeilyn varmaan 2-3 päivän kuluttua synnytyksestä! Tietenkin isä voi hoitaa vauvaa.
Jos vauva on täysimetyksellä, niin silloin tietenkin meno pitää rajata yhteen imetysväliin. Viihteelle mennessä pitää huomioida sekin, että on turvallista imettää vasta kuin alkoholi on poistunut elimistöstä.
Vaan se miten pystyy alkoholin vaikutuksena käsittelemään lasta.
Vaikka olisi juonut pari sidukkaa, niin ihan hyvin pystyy vielä imettämään.
mutta kahden tunnin kuluttua piti palata, kun mies ei saanut vauvaa juomaan pullosta, ja pakkohan sen oli ravintoa saada.
Muuten musta olisi ollut täysin asiallista että mieheni olisi jo alusta asti ottanut ajoittain päävastuun vauvasta, mutta meillä ei ikävä kyllä tuo pulloruokinta onnistunut koskaan, joten aika vaikeaa mun oli minnekään pitkälle lähteä ennen kuin lapset oppivat juomaan mukista.
Siis eihän vauva tiedä, onko äiti viihteellä, lenkillä, ompeluseurassa vai Äiti Ammaa haalaamassa.
Minä olen aloittanut kaikkien lasten synnyttyä lenkkeilyn varmaan 2-3 päivän kuluttua synnytyksestä! Tietenkin isä voi hoitaa vauvaa.
Jos vauva on täysimetyksellä, niin silloin tietenkin meno pitää rajata yhteen imetysväliin. Viihteelle mennessä pitää huomioida sekin, että on turvallista imettää vasta kuin alkoholi on poistunut elimistöstä.
Viihteellä en ole käynyt vuosikausiin, en ennen enkä jälkeen vauvan syntymän. Ei kiinnosta. Mutta ekan kerran vauva oli yötä mummolassa vähän reilun vuoden iässä, kun olimme hääpäivää viettämässä miehen kanssa.
aloitin kun vauva oli 2kk