Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIten maissi- tai riisivelli tehdään vauvalle, jos ei käytetä valmista velliä?

Vierailija
05.09.2011 |

Siis mitä korvikkeeseen laitetaan? Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs tuntuu, että hiutaleista tulee liian kokkareista velliä, niin ne hiutaleet( kuivina) voi käyttää tehosekoittimen kautta -> jauhoa.

Vierailija
2/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna maissisosetta tai pottua ennemmin. Vellivaihe ihan turha läträystä.

Nimimerkillä kiinteitä alk. 3 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse käytin Risentan maissijauhoja (niitä keltaisia) ja riisijauhoja.



Sekoita jauhoja tarpeellinen määrä kylmään veteen. Kuumenna ja kiehuta koko ajan sekoittaen niin kauan, että saat aikaiseksi puuroa. Sen jälkeen puuro laimennetaan joko korvikkeella tai äidinmaidolla velliksi. Itse laitoin toisinaan sekaan jotain hedelmäsosettakin makua antamaan.

Korviketta (tai äm) ei kannata keitellä.



Tyttö tykkäsi, eikä kaupan vellejä edes juonut. Poika ei tykännyt ja joi vain ja ainoastaan kaupan vellejä...

Vierailija
4/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole yhdellekään antanut velliä. Puuroa kylläkin siinä 4-6 kk:n välillä aloittaen. Maitoallergisia kaikki, että aina on pitänyt itse tehdä puurot ja ruuat.

Vierailija
5/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen edelleen meidän superallergikolle puuron tuosta Risentan riisijauhosta. Toki siitä vellinkin saa hyvin, mutta puuromainen meni meillä paremmin alas. Siihen sitten lisään hedelmäsosetta, niin saa erimakuista.

Vierailija
6/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellejä on hyvä antaa erilaisista viljatuotteista.



Riisi hieman "kovettaa" vatsaa mutta yleistä vauvoille, vitamiinit ja hivenaineet tosin heikommat kuin ohrasta, kaurasta jne. Valkuaista, proteiinia kyllökin riisistä.



Kerrotko ap minkä iköiselle vauvalle.