Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 viikkoa karppausta takana

Vierailija
05.09.2011 |

Olin tarkkana ruokavaliostani. Aika runsaasti hyviä rasvoja ja öljyjä, proteiinia hyvän lihan muodossa, kanamunia, hiilareita noin 20g/päivä, maitotuotteita maltillisesti. Vihreitä kasviksia. Tulos pyöreä nolla. Ei grammaakaan pudonnut.

Tänään aloitin dieetin, joka on aina auttanut. Syön kevyesti, liikun, paljon vihanneksia, hedelmiä, ei valkoista sokeria ja valkoisia jauhoja, ei höttöhiilareita, vaan täysjyvää.

Tulipahan tuota paljon kohuttua ja kehuttua karppausta kokeiltua...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsen tosi paljon liikuntaa. Ruokavalio vaikuttaa ainoastaan että kaikkea vähemmän. Mutta ainoastaan syömällä vähemmän en voi laihtua.

Vierailija
2/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aloitin dieetin, joka on aina auttanut. Syön kevyesti, liikun, paljon vihanneksia, hedelmiä, ei valkoista sokeria ja valkoisia jauhoja, ei höttöhiilareita, vaan täysjyvää.

Lihaa en ole syönyt 20 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasitko montakin kiloa laihtua kahdessa viikossa?

Vierailija
4/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kilo, puolitoista ajattelin laihtua. Jotkut laihtuu karppauksen aloittaessaan jopa enemmänkin. Olen lukenut kilometrin niitä selostuksia karppifoorumilta.

Vierailija
5/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihaa ja munia voi vetää ihan niin paljonko sielu sietää... kyllä se joku raja on karppaajankin lihan ja rasvan syönnillä :D

Ja ei, ei ole pakko liikkua jos haluaa laihtua. kyllä ruoka on se suurin lihottaja / laihduttaja. Toki liikunta auttaa ja motivoi

Vierailija
6/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihaa ja munia voi vetää ihan niin paljonko sielu sietää... kyllä se joku raja on karppaajankin lihan ja rasvan syönnillä :D

Niin, karppaajat eivät voi sietää sitä, jos joku heidän metodillaan ei laihdu. Minä söin maltillisesti. Valmistauduin karppauskokeiluuni huolella. En todellakaan syönyt lihaa ja rasvaa niin paljon kuin sielu sietää, päinvastoin...sielu sieti sitä sen verran huonosti, että sain ihan pakottaa itseni niitä syömään. Ihan suositusten mukaisesti söin. Suorastaan esimerkillisesti. Ei vaan paino pudonnut.

Vierailija
7/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, karppaajat eivät voi sietää sitä, jos joku heidän metodillaan ei laihdu. Minä söin maltillisesti. Valmistauduin karppauskokeiluuni huolella. En todellakaan syönyt lihaa ja rasvaa niin paljon kuin sielu sietää, päinvastoin...sielu sieti sitä sen verran huonosti, että sain ihan pakottaa itseni niitä syömään. Ihan suositusten mukaisesti söin. Suorastaan esimerkillisesti. Ei vaan paino pudonnut.

Jos elimistö on sitä mieltä että vähempikin riittää, niin kannattaa kuunnella.

Vierailija
8/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista varmin tapa tietää paljonko olet syönyt energiaa, ja paljonko olet kuluttanut. Mä uskon siihen että laihtuakseen täytyy syödä vähemmän kuin kuin kuluttaa, kun taas vastaavasti lihotakseen täytyy syödä enemmän kuin kuluttaa. Simppeliä.

Siksi mua ärsyttääkin tuo eräs toinen ketju jossa väitetään "lihavuusgeenin" lihottavan ihmisiä. Anteeksi kun sotkin sen tähän mukaan, mutta oli vaan pakko sanoa.

Vierailija
9/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kahdessa viikossa putoaa noin 10 kiloa?

Vierailija
10/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia vähän pakotetaan syömään, mutta ei aikuisen tarvi :)

Minun karppaus on ollut kyllä aina tosi kasvispainotteista, just sen takia kun en niin sitä lihaa rakasta ja maha on pitäny jotenkin täyttää. Ja painoa olen pudottanut joka kerta. Mutta en ole kyllä varma että lähtikö viime kerralla ensimmäisen kuukauden aikana juuri mitään.

No ihan sama. Jos sinulla on joku toinen keino joka on sinulle helpompi ja kivempi niin hienoa! Mitä sitä alat karppaamisella sekottaan. Minä laidutan karpaamalla, koska se sopii minulle.

Vierailija
11/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielipuolista hommaa.

Ihmiset suhtautuu siihen kuin uskontoon. Pidän sitä vähän yksinkertaisesten tyyppien puuhana.

Liikuntaa+ järkevän kokoisia annoksia+ eikä herkkuja= sopiva paino.

Vierailija
12/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH!! Nyt kyllä pimahdan. Karppaajista jokainen joka ei laihdu tekee aina väärin. Siis olisin vaikka mielummin paastonnut kuin syönyt niitä rasvaisia ruokia. Joo, "et syö tarpeeksi" olisi täällä jokainen sanonut. Tai "et syönyt tarpeeksi rasvaa!", mutta nyt se olikin että söin liikaa kun pakotin itseni. Siis tarkoitin pakotin itseni syömään YLIPÄÄTÄÄN sitä KARPPIA!Ylipäätään grammaakaan!

"Rasvan kanssa ei säästellä, se on ensimmäinen virhe!" Ja "se ettei syö tarpeeksi on toiseksi yleisin virhe!" Ok, olisin syönyt noin 800 kalorin edestä päivässä, korkeintaan. Ai se olisikin ollut oikein! Hahhahhaaaaaaa!

Voi teidän kanssanne.

Vierailija
13/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös karppaajat aina kehu, miten kahdessa viikossa putoaa noin 10 kiloa?

Kyllä kehuvat, miten syövät surutta kaikkea ihanaa kaloreita ja rasvaa laskematta ja paino sen kun vaan putoaa silmissä.

Nyt sitten ei olekaan mitään hätää, vaikkei kahdessa viikossa ole pudonnut yhtään. Se onkin vain keskustelun aloittajan täysin väärää typerää luulottelua, että kahdessa viikossa jotain pitäisi tapahtua. Millon sitten? Kahdessa kuukaudessa 200g?

Vastaus on: karppaus ei toimi.

Vierailija
14/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syö yli tarpeensa karpatessaan niin tottakai lihoo. Kyllä karpatessakin pitää pysyä sen kulutuksen alapuolella, jos laihtua haluaa.

Vierailija
15/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH!! Nyt kyllä pimahdan. Karppaajista jokainen joka ei laihdu tekee aina väärin. Siis olisin vaikka mielummin paastonnut kuin syönyt niitä rasvaisia ruokia. Joo, "et syö tarpeeksi" olisi täällä jokainen sanonut. Tai "et syönyt tarpeeksi rasvaa!", mutta nyt se olikin että söin liikaa kun pakotin itseni. Siis tarkoitin pakotin itseni syömään YLIPÄÄTÄÄN sitä KARPPIA!Ylipäätään grammaakaan!

"Rasvan kanssa ei säästellä, se on ensimmäinen virhe!" Ja "se ettei syö tarpeeksi on toiseksi yleisin virhe!" Ok, olisin syönyt noin 800 kalorin edestä päivässä, korkeintaan. Ai se olisikin ollut oikein! Hahhahhaaaaaaa!

Voi teidän kanssanne.

Taidatpa pimahtaa turhaan ja vain oletuksesi vuoksi. Eihän tässä ketjussa kukaan kritisoinut karppauksen lopetusta. Joillekin sopii, joillekin ei. That's it!

Vierailija
16/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa elää terveellisesti ja paino putoaa takuuvarmasti? Miten se nyt ei sitten sovikaan kaikille, jos kerran muu elämä on niin epäterveellistä ja hiilarit turhia kaikille? HÄ?

Vierailija
17/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapa elää terveellisesti ja paino putoaa takuuvarmasti? Miten se nyt ei sitten sovikaan kaikille, jos kerran muu elämä on niin epäterveellistä ja hiilarit turhia kaikille? HÄ?

joidenkin päässä nämä julistukset... Itse en ole moiseen törmännyt eikä kyllä kiinnosta muutenkaan toisten ruokavaliot. Riittää, kun oma on todettu hyväksi :)

Vierailija
18/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syö yli tarpeensa karpatessaan niin tottakai lihoo. Kyllä karpatessakin pitää pysyä sen kulutuksen alapuolella, jos laihtua haluaa.

Jahas, mutta muut karppaajat kertovat tällaisia: "Itse söin kolmesti päivässä klo 7, klo 12, ja klo 17 kunnolliset ateriat ja painoa lähti normaalipainon sisällä 12 kiloa. Joka aterialla tuli vedettyä kaloreita n. 600-700 ja nälkä pysyi poissa."

Jopa 2100 kaloria ja laihtuu normaalipainon rajoissa 12 kg?

Vierailija
19/36 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, 40 v. ja 180cm.

Elokuun 1. painoin 80kg (pahimmillaan heinäkuussa 82kg).

Vähensin hiilareiden määrää runsaasti, mutta en kokonaan. Lisäsin lihan, omenoiden, pähkinöiden yms. järkevän ruoan syöntiä, mutta pidin huolen, että en vedä päivittäin esim. yli 2000 kaloria. Lisäsin samaan aikaan arkiliikunnan määrää rutkasti (pyöräily, kävely, pieni punttitreeni).

Nyt, 14.9, elopaino on ollut jo viikon ajan 70,5kg. Aika lailla sama paino, joka minulla oli abiturienttina. Hiukan enemmän kuin armeija- ja opiskeluaikoina (jolloin 65-67kg).

Olo oikein mainio. Hyvät yöunet, vyötärönympärys 7cm pienempi kuin aiemmin, hauikset pullistelee verevinä, olo joka päivä energinen, kun veren sokeri ei heilahtele järjettömästi. Vaimokin on mielissään.

Aion jatkossakin välttää turhia hiilareita ja katsoa hiukan tarkemmin päivittäisen kalorimäärän. Ja päivittäinen hyötyliikunta on ihan ehdoton, jos tahtoo laihtua nopeasti ja terveellisesti.

Vierailija
20/36 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, ettei niitä viestejä ikinä täällä näe vaikka niistä kovaasti vaahdotaan :)

Niin, ja miten on karpattu "ohjeiden mukaan"? Yleensä, kun on sitten tarkemmin kerrottu syömisiään, on itselle ainakin tullut mieleen että mitäs karppaamista se tuo muka on... Kaikille ei tietysti kaikki sovi, mutta yleensä kun julistetaan ettei karppaus (tai muukaan keino!) toimi, on syynä se että jossain on tehty joku radikaali virhe. Poikkeuksia toki löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi