Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 21-v huonossa seurassa, Mitä voin tehdä?

Vierailija
04.09.2011 |

Tyttäreni 21-v on joutunut huonoon tai ainakin hyvin kyseenalaiseen seuraan. Hän muutti Itä Uudellemaalle poikakaverin/työn perään viime vuoden lopussa. Suhde ei kestänyt ja hän tapasi työpaikallaan uuden hepun, jonka perhetausta ja oma tausta on vähintäänkin kyseenalainen huumeita, rötöstelyä ja vankilaa. He muuttivat yhteen nopealla aikataululla ja työtkin sitten loppuivat pikkupaikkakunnalla. Nyt toukokuusta asti pariskunta on vain hengaillut muiden työttömien kanssa. Tyttärellä oli yksi lyhyt työpesti heinäkuun. Vuokrarästeihin lainasivat rahaa ja heidän asuntonsa on karmeassa kunnossa. Poikaystävä näyttää nelikymppiseltä ukolta, vaikka ikää on vasta 20 ja risat. Tytär kirjoitti pari vuotta sitten ja halusi pitää välivuoden, joka jatkuu. Takana hänellä on pitkä suhde, jonka päättymisen jälkeen on kiinnostanut vaan mitä omituisimmat tyypit. Ymmärrän, että nämä voivat olla vain kasvukipuja ja oman paikan etsimistä, mutta pelottaa, että tytär jää koukkuun tuohon elämäntyyliin ja mukaan tulevat vahvemmat huumeet ja ehkä rikokset. Tämä huoli vie kokonaan elämän iloni ja energiani. Olen puhunut tyttäreni kanssa ja kertonut huoleni useaan kertaan ja olen sanonut, että en voi mitenkään hyväksyä tämänhetkistä elämän tyyliä. Työtä on etsittävä tai opinnot aloitettava. Hän tietää, että on aina tervetullut kotiin pääkaupunkiseudulle, jossa työn saanti on mahdollista. Meillä on ollut aina aika hyvät välit ja olen luottanut häneen. Myös entiset ystävät ovat jääneet. Tilanne ei ole jatkunut vielä kovin pitkään, mutta hän näyttää nauttivan nykyisestä vähintäänkin kyseenalaisesta elämäntyylistään. Mitä voin tehdä??

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi