Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

167cm/70kg- lääkärin mukaan mulla on 10% ylipainoa.

Vierailija
03.09.2011 |

Onko? eiks mun BMI ole kuitenkin normaalin rajoissa? Kehoitti laihduttamaan:/ Olen kuitenkin kokoa 38-40 ja urheilen paljon. Mulla on 3 lasta, olen 33v ja terve. Ei mitän verenpainetta tai vastaavaa.

Tuntui aika kurjalta l''kärin paheksunta, vaikka kaiketi pitää sitten paikkansa:/

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25 on normaalipainoinen, eli päättele siitä tarviiko jotain tehdä?

Vierailija
2/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat mitat ja olen kyllä milestäni ja muidenkin mielestä lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi on todella huono mittari.

Vierailija
4/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoo pelkkää painoindeksiä, niin lievästi ylipainon puolelle menee. Millaista liikuntaa harrastat? Onko sinulla lihaksikas kroppa?

Eihän lievästä ylipainosta mitään suurta terveydellistä haittaa ole, jos olet muuten hyvässä kunnossa ja jaksat. Eikös se niin mennyt, että hyvä kunto + lievä ylipaino on parempi kuin huono kunto + normaalipaino?

Minulla on sama tilanne kuin sinulla, ihan normaalipainon rajoilla mennään vaikka liikuntaa harrastankin. Otin nyt tavoitteeksi saada noin 5 kiloa pudotettua, koska varaa kuitenkin on.

Vierailija
5/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paina nyt n. 64 kg. Mulla on ehdottomasti 4 kg liikaa!

Vierailija
6/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottamalla pelkkään painoon ja pituuteen vai silmämääräisesti olemuksesta?

Mä olen 165cm ja 64.5 kiloa. Eikä mua kukaan ole ikinä ylipainoiseksi sanonut vaikka BMI mukaan siellä normaalipainon ylärajoilla keikunkin. Toki antaisin vatsasta kilon pois mutta kun se vaan ei lähde siitä vaan kaikkialta muualta =)

Vierailija
7/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pudottaisit 7-10kg olosi olisi varmasti vieläkin parempi ja terveempi.

Vierailija
8/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lihaksikas. olen harrastanut fittnessiä ennen lapsia ja siitä jäänyt lihaksikas kroppa, joka tosin lasten myötä hieman rupsahtanut. mutta siis käyn salilla ja jumpissa (body pump) ja lenkkeilen.

kun menin naimisiin vuonna 2003, mun rasvaprosentti oli alle 20. painoa silti sama 70kg. ei ainakaan sillon kukaan voinut haukkua lihavaksi.

mielestäni en ole lihava missään nimessä. tälläkin hetkellä koon 38 farkut jalassa, S-koon paita jne.

on meitä moneen junaan ja varmasti joku mun pituinen/painoinen oliskin 'pullukka'-

mielestäni lääkäri voi katsoa kokonaisuutta, IHMISTÄ, eikä vain lukemia ja Bmi:tä...

ja varsinkin, kun on saanut kolme lasta, joista nuorin on 1,5v.

ap

Vierailija
9/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lihaksikas. olen harrastanut fittnessiä ennen lapsia ja siitä jäänyt lihaksikas kroppa, joka tosin lasten myötä hieman rupsahtanut. mutta siis käyn salilla ja jumpissa (body pump) ja lenkkeilen. kun menin naimisiin vuonna 2003, mun rasvaprosentti oli alle 20. painoa silti sama 70kg. ei ainakaan sillon kukaan voinut haukkua lihavaksi. mielestäni en ole lihava missään nimessä. tälläkin hetkellä koon 38 farkut jalassa, S-koon paita jne. on meitä moneen junaan ja varmasti joku mun pituinen/painoinen oliskin 'pullukka'- mielestäni lääkäri voi katsoa kokonaisuutta, IHMISTÄ, eikä vain lukemia ja Bmi:tä... ja varsinkin, kun on saanut kolme lasta, joista nuorin on 1,5v. ap

asiantuntematon lääkäri

Vierailija
10/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sun päälle ei voi mennä s-koon paita. Eihän hihat mahu mitenkään.

Vierailija
11/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 165/65, ja ihan normaali vartaloltani, pikemminkin lihaksikas ja urheilullinen.Kannattaa unohtaa lääkärin jutut kun kaikki arvotkin on normaalit.

Vierailija
12/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niin ei s-koon paita menisi päälle?? hassua!

Vierailija
13/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siinä todellakin kytätään vain painoa ja pituutta. Ja lihashan painaa enemmän kuin läski. Ja varmaan tiedät sen itsekin ettei sinun tarvitse laihduttaa. Jos olisit läskin vuoksi tuon painoinen et todellakaan mahtuisi 38 farkkuihin. Unohda lääkärin puheet ja jatka elämääsi kuten tähänkin asti.

Vierailija
14/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet itse sinut kehosi kanssa. valehtele lääkärille seuraavalla kertaa painosi tyyliin 67-68 kg.

Vierailija
15/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 cm ja painan 60 kg. omasta mielestäni pari kiloa liikaa, moni sanoo hoikaksi. harrastan liikuntaa, vaikkakin entiseen nähden tuntuu muutama kerta viikossa kävelyä ja pyöräilyä liian vähältä. 3 lasta, joista nuorimmainen samanikäinen kuin sinulla. kyllä minun mielestä vaikka olisit kuinka lihaksikas sinulla olisi vara n. 5 kg tiputtaa painoa. ei ne fitness-ajan lihakset enää sinulla ole, jos et yhtä paljon harrasta liikuntaa kuin tuolloin. raakalta saattaa kuulostaa, mutta totta. ja minun mielestä lapset ei ole mikään syy painonnousuun, toki itsekin huomaan, että raskaudet ovat vaikeuttaneet painonhallintaa, mutta ei auta muuta kuin suhteuttaa syömisensä ja liikkumisensa siihen tilanteeseen! selittelyt sikseen. tsemppiä painonpudotukseen-mikäli katsot sen tarpeelliseksi.

Vierailija
16/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lihaskunto aika nopsasti laskee, jos ei ole aktiivinen.

Eli ehkä lääkäri heitti vähän yläkanttiin, mutta et sinä ap hoikkakaan ole. Ehkä lääketieteellisesti ajateltuna olisi parempi olla hoikahko kuin juuri siinä rajoilla.

- BMI 20 ja silti vyötäröliahvuuden rajoilla

Vierailija
17/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lihaksikas. olen harrastanut fittnessiä ennen lapsia ja siitä jäänyt lihaksikas kroppa, joka tosin lasten myötä hieman rupsahtanut. mutta siis käyn salilla ja jumpissa (body pump) ja lenkkeilen.

kun menin naimisiin vuonna 2003, mun rasvaprosentti oli alle 20. painoa silti sama 70kg. ei ainakaan sillon kukaan voinut haukkua lihavaksi.

mielestäni en ole lihava missään nimessä. tälläkin hetkellä koon 38 farkut jalassa, S-koon paita jne.

on meitä moneen junaan ja varmasti joku mun pituinen/painoinen oliskin 'pullukka'-

mielestäni lääkäri voi katsoa kokonaisuutta, IHMISTÄ, eikä vain lukemia ja Bmi:tä...

ja varsinkin, kun on saanut kolme lasta, joista nuorin on 1,5v.

ap

Itse olen treenannut aktiivisesti salilla ja käyttänyt S-kokoa ollessani 51kg ja pituutta mulla on 169. Heti kun kiloja (ja lihasta) tulee enemmän, niin ei taatusti mahdu S-koon paidat ja jakut päälle, vaan ne ovat aivan liian pieniä hihoista ja hartioista. Vyötäröltä toki sitten lepattavat. 70kg on paljon pituisellesi ja se tuskin on pelkkää lihasta.

Vierailija
18/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painoin jossain vaiheessa 73 kg ja olin kyllä pyöreä, eli en normaalipainoinen enkä todellakaan hoikka!

Vierailija
19/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä antavat aika hyvän kuvan. BMI voi olla normaali ja silti ihminen reippaasti keskivaratlolihava, mikä on terveydelle vaarallista. Tai BMI selvästi yli viitealueenkin ja ihminen "normaalipainoinen", jos on kovin lihaksikas.

Vierailija
20/37 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lihasmassan määrästä. Itse olen 170 pitkä ja painan 69 kiloa, mutta lihasta on ja olen sen mallinen ettei mahaa kerry, eli vyötärö näkyy. Pari kiloa on tarkoitus silti nitistää koska kesällä tuli aika paljon herkuteltua ja se tuntuu hieman reisissä ja vaatteissa. BMI on mulla normaali mutta lähellä sitä ylärajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän