Heinäsirkkojen viikonloppu pino.
Että mie rakastan näitä aamuja kun esikoinen nukkuu pitkään ja itse saa vain olla.
Itse asiassa olen ollut ahkera. Varasin ajan itselleni alkuraskauden ultraan. Tuonne 7+ viikolle. Kaksi viikkoa pitäisi siis malttaa vielä odottaa... onneksi neuvola on tässä välissä.
tuon ultra ajankin sain illaksi niin mies pystyy töistä livahtamaan mukaan.
Toivotaan nyt ettei mitään satu tässä välissä ja saan tosiaan mennä tuonne.
Eilen aamulla tuli nimittäin pari tippaa ruskeaa tuhrua ja se säikäytti pahasti. Enempää sitä ei onneksi ole tullut ja kun tein tänään vielä raskaustesti varmistuksen niin kyllä raskaushormooneja taitaa miun pissasta löytyä. Testissä(aconi) sanottiin että jos pissassa on paljon hormoonia voi vastaus ilmestyä jo 40 sekunnissa, ja tuohon tikkuun pläjähti erittäin selkeä viiva samantien kun pissa imeytyi tikkuun.
Joten sitten uskalsin sen ultra ajankin varata...
Raskausoireita ei ole oikein ollut ja niitä odotankin innolla niin muuttuisi vähän todellisemmaksi tämä raskaus.
pitääpä tänään lähteääkin kauppaan kun huomasin että huomennahan on pyhä.. niin ei tarvitse nälässä olla. Ja vieraitakin tulee huomenna niin pitääpä siivota...näin muistaessani...
t: Marenda ja salamanteri rv 4+6 sekä rinsessa 1v uinumassa
Kommentit (44)
Itsekin olen miettinyt tuota että kuinka vastata jos joku kysyy, kun toisaalta ei haluaisi vielä kertoa mutta ei haluttaisi valehdellakaan.
Eilen illalla oli tosi kamalia vatsakipuja, mutta sijoittuivat tuonne oikealle ja vasemmalle alas, joten liitos ja kasvamis kipujako?
Jotain piti vielä kirjottaa mutta mies tuli tuohon viereen ja sekoitti pään, joten palailen myöhemmin uudelleen.
Terv.Jenni 5+1
Kerrankin pieni hetki kirjoitella ja sitä huomaa että tänne sitä on eksynyt.... taas kerran haaveilemaan omasta nyytistä...
Raskaudesta kertomisesta. Sukulaisille aattelin kertoa vasta ekan ultran jälkeen joskus. Menemme käymään minun vanhemmillani uuden vuoden jälkeen ja jos sillon kertoisi. Toivottavasti ultra ehtii olla ennen sitä. En ole vielä neuvolaan soittanut ja en tiiä että millon se on. Ekasta oli viikolla 13, mutta nyt kai jo aiemmin.
Muutama kaverini tietää raskaudestani. Yksi heistä on raskaana myös itse ja tehtiin testit samaan aikaan. Sitten soitettiin toisillemme ja kerrottiin tulokset puhelimessa! Oli kyllä mahtava juttu!!! Meillä esikoiset on sytynyt samana päivänä ja nyt näillä vauvoilla on sama la!!! Aikamoinen sattuma.
Myös yksi toinenkin ystäväni tietää vauvasta. Oltiin kylässä hänen luona pojan kanssa tällä viikolla ja puheli ettei heille vielä ole tulossa kolmatta lasta. Siirtävä yrityksen Thaimaan matkan jälkeen. Kysyi sitten suoraan, että miten meille. En vitsinyt valehdella, kun itse niin avoimesti puhui omista asioistaan.
Työssä lapsen hankkimisesta on kyselty ja oon sanonut suoraan, että haluan toisen lapsen, mutta katsellaan nyt tässä asiaa. En viitsi vielä puhua asiasta, ehkä vasta myöhemmin ultran jälkeen. Teen hoitotyötä ja näin ollen voisin ehkä saada helpompia vuoroja.... Meillä illat aika rankkoja, kun on aggessiivisutta yms.
Olo on ollut aika hyvä. Syödä pitäisi usein, mutta yritän ottaa hedelmiä ja vettä. Ei ole kyllä ees tehnyt mieli kamalasti makeaa, onneksi.
Mutta nyt poika tuossa pyörii, menen leikkimään ennen töihin lähtöä.
Mukavaa lauantaita kaikille!
Tuntuu,että plussaamisesta olisi mennyt jo viikkoja.Jotenkin niin hitaasti on kulunut tämä viikko.Mun tuhruttelu on ollut loppu jo 3-4 päivää ja menkkakivut kanssa.Erilaisia tuntemuksia,vihlaisuja kohdussa ja sivuelimissä kyllä on.Pahoinvointia ei mielestäni ole:vain häivähdyksiä silloin tällöin.Rinnat ovat tosi kipeät vielä.Olo siis mitä mainioin.
Kaksi ystävää tietää.Toinen tiesi,että olemme haaveilleet ja kysyi suoraan.En voinut valehdella.Toiselle kerroin itse.Voi olla,että joillekin ystäville on pakko kertoa ja haluaakin kertoa tässä viikkojen kuluessa.Mutta julkinen tästä salaisuudesta tulee vasta viikon 12 jälkeen,eli uuden vuoden puolella.
Tänään menemme ystäväpariskuntien kanssa syömään.Katsotaan, miten voin ' huijata' heitä.Tiedän,että siinä kynttilän valossa syöden alkaa tekemään mieli punaviiniä....On tosi kiva lähteä ulos,vaikka masun ympärillekin voisi vain käärityä.
Kun olette soitelleet neuvolaan,niin oletteko saaneet ihan asiallisen vastaanoton,vai onko teille vihjailtu,että ei näin aikaisin tänne vielä tarttis soitella?!
Itse en ole neuvolaan vielä soittanut.Joulunalusaika on kohta käsillä,joten ehkä olis paras varata aika,jotta jonkun ajan vielä saa.
Olen käynyt seikkailemassa netissä noita äitiysvaatteita-tiedän,hätähousu ole- ja olen huomannut,että osasta vaatteista on jäljellä yksi koko tai se kauhein väri!Taitaa pitää kutinsa se,että äitiysvaatteet loppuvat kaupoista nopeasti ja niitä kauniita on vaikea löytää!
T: PauliNea 4+5
Minusta tuntuu myös vaikealta taiteilla ettei suoraan tarvitsisi valehdella ja ettei vaan lipsahtaisi, kun tekisi mielikin kertoa. Pahimmat paineet sain onneksi purettua yhdelle ystävälle, jolle kerroin kun hänelllä on lapsia. Muuten olen kaveripiirissäni ensimmäinen, joten ajattelin koittaa olla hiljaa sinne jouluun asti. Perheelle meinasin kertoa ensimmäisen ultran jälkeen, joka olis joskus viikolla 8, tosin en ole vielä varannut aikaa.
Olen myös miettinyt, kun ensimmäistä kertaa olen raskaana, että kuulostanko liian innokkaalta, jos soittelen terveyskeskukseen heit kun olen plussannut. Mietiskelin että ehkä sitä voisi kuitenkin ensi viikolla soittaa. Koitan välillä miettä muita niin aika menee nopeammin, mutta niin ne ajatukset vaan palaa oman vatsan ympärille.
tarunalle rv 5+0
Ihan varovaisesti kurkkaan jo tällekin puolelle parin selkeän plussan rohkaisemana. La aika neuvolan mukaan vasta 17.7 ja oysin laskurin mukaan 15.7, joten raskausviikoilla ei tässä vielä paljon " Elvistellä" . Toivotaan kuitenkin, että pikkarainen pysyisi matkassa ja pääsisin tutustumaan teihin muihinkin heinäsirkkoihin:)
Jaja kp 27/26
Ensinnäkin tervetuloa kaikki uudet ja onnellista odotusaikaa :))
Minä en yleensä viikonloppuisin paljon pinoudu, mutta nyt tuli sellainen rakonen että äkkiä tänne:) Päivittelin tuon meidän esittelypinon, se ei ole vieläkään sellainen kuin sen haluaisin olevan. No ehkä saan sen jossain vaiheessa sellaiseksi :)
Tuosta neuvolasta...minä soitin tällä viikolla neuvolaan ja varasin ajan, 1.12. Ensin ajattelin etten vielä näin alussa soittele, mutta varasin kuitenkin ajan että varmasti sen myös saa tän vuoden puolella. Tätönen siellä oli oikein mukava, eikä yhtään ihmetellyt että näin aikaisin soittelen, antoi ajan joulukuulle, joten sekin meni niinkuin halusin.
Nyt tytön kanssa ulos ja ehkä myöhemmin vielä takas!
nellariina 5+2
Täällä ilmoittautuu uusi häinäsirkka. Laskettuaika on 7.7. jos nyt pysyy tuolla sisuksissa. Minulla meneillään neljäs raskaus, tuloksena raskauksista yksi lapsi joka nyt reilun vuoden. Olen erittäin epäluuloinen ja pelokas tämänkin raskauden suhteen. Kenellekään en uskalla kertoa, miestä lukuunottamatta, koska se oli viimeksi niin hirveää soitella ympäriinsä ja sanoa et ei meille sitä joulu vauvaa sitten tulekaan. Viikkoja on siis kasassa vaivaiset 6+1 joten riemuita ei vielä voi. Ainoa positiivinen asia on että mulla on nyt sama päänsärky kuin tota esikoistani odottaessani joka siis kesti viimeksi 3kk putkeen, et jos nyt sit kaikki menis hyvin. Keskenmenneissä raskauksissa päänsärkyä ei ollut. Anteeksi, että olen näin negatiivinen... pakko purkaa pahaa oloa jonnekin. Mutta hyvää ja mukavaa odotusta meille kaikille, eikö niin tällä kertaa varmasti kaikki menee hyvin.
Iina ja maha
Huomenia kaikille sirkoille!
Onpas ihana seurata miten tuo sirkkojen l.a-lista täyttyy ja tänne tulee entistä enemmän väkeä pullistumaan!!
Oli puhe siitä että koska kertoa raskaudesta, ja tohon mun pitää sanoa et tää palsta on kyllä hillinnyt mua aivan hirveästi.. täällä pääsen lukemaan muitten samanlaisista asioista ja purkamaan omiani, eikä sen tähden ole ollut vaikeeta olla kertomatta vielä muille.. mies kun ei ihan kuitenkaan ymmärrä ihan kaikkea..! :-)
Onko täällä muita jotka kamppailee painon kanssa?? Ite oon molempien edellisten raskauksien kanssa lihonut 20 kiloa, mutta kakkosen jälkeen sain laihdutettua itteni normaalipainoiseksi (tosin olen ylärajoilla..)ja nyt olen päättänyt et niitä turhia kiloja en huolisi.. Hitto kun on vaan semmonen pupeltaja, ja nyt kun tota etovaa oloa on, niin se antaa niin loistavan syyn syödä jotakin..
Olis kiva kuulla muitten painonhallinnasta..
Haleja kaikille,
maryanne rv 6+0
.. vielä taidan raskaana olla, mutta tuskin kovin kauaa... pientä tuhrua on tullut muutama päivä ja eilen koski vatsaan. Lisäksi on aivan samanlainen olo kuin kuukautisten alkaessa. Joten oikeastaan enää odottelen vain vuodon alkua.
Kyllähän sitä kuulee kovasti piristäviä tarinoita ja monella on ollut pientä vuotoa alkuraskaudessa. Mutta minä en jaksa uskoa että meille kävisi niin hyvä tuuri.
Vielä pörrään täällä ja kidutan itseäni lukemalla teidän muiden onnellista odotusta. Kaippa sitä alitajunnassa toivoo edelleen että jospa tässä hyvin kävisi. Mutta varmastikkin palajan tuonne lapsettomuuspuolelle pikkuhiljaa.
t: marenda ja toistaiseksi rv 5+1 =(
voi Marenda :( Voimia sinulle.. toivotaan että vuoto lakkaisi ja saisit pitää raskautesi loppuun saakka! onhan tuo inhottavaa kun ei tiedä mitä seuraavaksi.. onko kauheesti kipuja? *halaus*
Tänne kuuluu sitä samaa.. eli välillä iltaisin menkkajomotuksia, muuten ei mitään. Eilen vähän ällötti lyhyt automatka mutta helpotti kun vetäsin kotona kourallisen sipsejä.
Olen tässä jo kerennyt kaikenlaista vauvajuttuu kattelemaan :D ja saatiin sitteri eilen takaisin lainasta, tulipa sopivasti!
Ultraa (21.11) odottelen.. sitten voisi uskaltaa kertoa tästä useammallekin, nyt vaan äiti+bestis tietää ja muutama nettituttu. Mutta toivotaan nyt että ultrasta tulisi niitä hyviä uutisia.
Annine 4+3
Marenda: Voimia sinulle *voimahali* ja toivotaan, että on vaan ihan harmitonta tuhruttelua. Itselläni ei ole vielä kokemusta km:sta, eikä toivottavasti koskaan tulekaan, mutta tuntuu kyllä tosi kauhealta ajatuksenakin:`(
Joku kyseli painonhallinnasta raskauden aikana. Minulle on tullut joka raskaudessa painoa 12-15kg eli aika normaalisti, mutta kyllä täytyy tunnustaa, että etenkin aina alkuraskaudessa niitä kiloja tulee aivan liikaa. Juuri sen öklön olon takia ja sitten kun ajattelee, että kohtahan tässä kuitenkin pyöristytään. Nyt pitää yrittää, ettei ihan niin paljon nousisi kuin viime raskaudessa, mutta kunhan nyt päästään niin pitkälle...
Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
Olen ollut viimeaikoina niin väsynyt ja kiireinen, etten ole jaksanut edes tänne kirjoitella. Tänään alkaisi yövuorot ja kohta ajattelin käydä nukkumaan, jotta jaksaa sitten yön kukkua.
Paha olo voimistuu voimistumistaan. Tähän asti pahoinvointi on keskittynyt lta-aikaan. Mutta tänä aamuna voin kyllä todella pahoin. Ihan en vielä oksentanut, mutta enää se ei ollut kovinkaan kaukana. Muutoin oireet on ennallaan. Valtava väsymys ja ajoittaiset vatsatuntemukset.
Mä ajattelin tilata ultran tonne jonnekkin 10. viikon paikkeille. Ihan vaan varmistaakseni, että siellä todella on ihmisen alku. Sen jälkeen voikin sitten jo kertoa esikoisellekin että hänestä tulee kesällä isoveikka. Vielä ei olla asiasta hänelle hiiskuttu, koska tiedän että hän kertoilisi siitä varmasti ympäri kyliä.
Marenda: Toivottavasti tuhru loppuu. Kannustavan kokemuksena voin kertoa, että mulla tuhrutteli ja kipuili esikoisesta koko alkuraskauden. vielä yli 12 viikon jälkeenkin. Niin kauan kuin tuhru pysyy rusehtavana, eikä siis ole selvää verta, ei mielestäni ole syytä huoleen. Vaikka tiedän että tilanne ahdistaa ja mietityttää. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Nyt suunnistan unten maille. Voisi kyllä nukkua vaikka päivät läpeensä, jos vaan olisi mahdollista.
mirulii 6+1
Voi Marenda! ******halaus lämmin ja iso******
Minni rv5+6
Marenda: :( *halii ja toivoo pelkästään parasta*
Itselläkin huono-olo ajoittuu tuonne iltaan, ja kamalan heikolle vetääkin, oksentanut en ole mutta ei se kaukana ole käynyt..
Ja uusille plussanneille sata tuhatta kiloa onnea ja vauvaliimaa pikkuisille! <3
Tänään on ollut huono päivä, mies vatsataudissa ja poika niiiin pahalla päällä että pois alta.. Huoks.. :/
Itse en muuten niin välttämättä hinkuisi päästä ultraan ihan näin alussa, mutta kun minulla, miehellä ja äitilläni on niin (siis liian) selvä olo että odottaisin kaksosia!! Iiks..
Olemme ajatelleet mieheni kanssa kertoa vauva uutiset jouluaattona kun viikkoja olisi silloin kasassa (jos olen itse laskenut oikein viikot) 12+1, eli neljännellä kuulla jo, päivän verran tosin mutta silti :D Saattaisi osa jopa loukkaantua kun " niin kauan" pitkitelty tietoa, mutta kun sitten lopulta kerromme että viikkoja siis 12+1 niin ymmärtävät että keskenmeno riskin takia olemme olleet hissunkissun.
Mutta nyt poistun hoitamaan miestä ja väistelemään pojan kiukku kohtauksia. *vetää kypärän päähän*
Terv.Jenni rv 5+2
Marenda, älä luovu toivosta. Toivotaan että se tuhruttelu on harmitonta eikä ala vuotaa enempää. Täällä jo joku kirjoitteli että niin kauan kun se ei ole kirkasta verta, ei pitäisi olla sellaista hätää, siis että se voi olla ihan harmitontakin. Yritä jaksaa ja toivoa parasta, vielä ei ole mitään menetetty :)
Mulla ei ole oireita :0 Välillä pientä pahanolon tunnetta ja pientä vatsan nippailua, mutta ei juurikaan mitään muuta. Ei tässä edes aina muista olevansa raskaana, en sitä vieläkään oikein kunnolla tiedosta ;P Muistelisin että esikoisesta taisi olla jo tässä vaiheessa oireita vähän enemmän, mutta en nyt ihan varma ole. Kuitenkin viikkoja vasta niin vähän, että ei tuo pahoinvointikaan ole vielä iskenyt kunnolla päälle (ja toivottavasti ei ihan hirmuisesti iskekään).
On jotenkin hassun " raskaanaolematon" olo. Toivottavasti kaikki on kunnossa :0 En silti uskalla varata neuvolaa vielä. Ehtii sen sitten myöhemminkin. Mun mielestä ekassakin raskaudessa ne ensimmäiset neuvolakäynnit oli jotenkin niin " turhan" tuntuisia, vaikka tärkeitä kai nekin käynnit oli. Sillon mulla tais olla eka neuvola joskus rv 8+ ja nyt yritän jos pääsis vielä vähän myöhemmin käymään. Sitten vasta alkaa neuvolakäynnit olla mukavia, kun pääsee kuuntelemaan sydänääniä :)
Mutta nyt taas on touhua joten pitää mennä.
T:myy rv 5+2
Onko tuo ajatus kaksosista ihan intuitiota? Vai onko sulla " riski" kaksosraskauteen (suvussa kaksosia?)?
Mulla on käynyt pari kertaa mielessä että mitäs jos olis kaksoset tulossa(meillä on lähisuvussa yhdet kaksoset), niin olis siinä sitten hulinaa kolmen alle 2-vuotiaan kanssa! =D
Marenda,älä vielä menetä toivoasi!!!!Tämä ainokainen raskauteni alkoi kiinnittymisen jälkeen tuhruvuodolla ja kovilla menkkakivuilla.Siksi otin selvää ja kyselin ympäriinsä peloissani,onko minulla mitään toivoa.Monella oli koviakin menkkakipuja jopa viikolle 20 asti ja tuhrua ja kirkastakin verivuoto samoille viikoille ja silti raskaus sujui hyvin.Joillekin tulee ' menkkojen' aikaan vuotoa ja toisilla vuotoa tulee epäsäännöllisesti!Joten älä vielä luovuta.Huolestu vasta kun vuoto on rajua,runsasta ja hyytymäistä!!!!! *halaus* täältä sinulle!!!!
T:PauliNea rv 4+6
Teidän että tälläiset tuhrut voivat alkuraskaudesta aivan normaaleja ja monella niitä on... mutta tuntuu ettei meillä niin hyvä tuuri voi olla.
Tänään on kyllä vähän parempi päivä eikä ole niin kovasti enää tuhruttanutkaan. Eikai tässä auta muutakuin toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Levon kannalta olen kyllä ottanut tämän viikonlopun ja rinsessamme on jäänyt isukin vastuulle. Huomenna alkaakin sitten taas arki...
t:marenda ja papunen rv 5+1 sekä rinsessa 1v
Marenda: Hei, mulla oli viime raskaudessa sama juttu, tuhrut ja vuodot alkoi jo ennen + testiä ja jatkui viikkoon 9+ asti. Ja välillä vuoto oli ihan kirkasta punasta ja runsasta (jolloin olin varma että kesken meni), mutta raskaus jatkui ihan hyvin. Tää ei varmaan paljon sua nyt lohduta, mutta tosiaan toivoa on vielä paljonkin. Tsemppiä, ja päivä kerrallaan!
Meri05
Mä myös pohdin tuota alkuraskauden ultraa ja taidan tehdä niin että jos hirveästi alkaa epäilyttää tuossa rv 7-9 pintaan, niin sitten menen. Mutta jos pystyn olemaan rauhallisin mielin niin sitten odottelen sinne 12 viikolle.
Yritetään nyt tämä raskaus salata mun ja miehen perheeltä sinne 12 viikolle asti ja kerrotaan vasta sitten, kun näkee ultrassa että kaikki on ok. Muutamalle kaverille on varmaan kerrottava jo aikaisemmin. Osaavat sen kuitenkin päätellä siitä että en enää polta (niin joo, sain lopetettua :) ). Tänään olisi muutama kaveri tulossa viettämään miehen synttäreitä ja pari munkin kaveria. Ja mies on ostanut kuohuviiniä, joten mun täytyy varmaan hankkia alkoholitonta versiota, tai tämä raskaus paljastuu saman tien :P
**Onko kenelläkään muuten ideaa miten vastata sillai sopivan ympäripyöreästi jos joku kyselee mahdollisia vauvauutisia/suunnitelmia? **
Me ollaan nimittäin ystäväni kanssa puhuttu paljon vauvajuttuja viime aikoina ja joku aika sitten menin möläyttämään että meille saa vauva tulla sitten kun on tullakseen. Eli varmaan tuo ystäväni kyselee että jokos on se vauva tulossa!Toisaalta en haluaisi näin alussa vielä tätä paljastaa, mutta toisaalta en haluaisi valehdellakaan että ei ole vielä tulossa...
Mulla ei ole tällä hetkellä oikein mitään oireita. Eilen nipisteli vatsasta, sellaisia pieniä vihlaisuja tuntui. Onko ne nyt niitä kohdun kasvukipuja vai mitähän?
Tänään aamulla oksensin :0 Mutta se ei tainnut olla raskauspahoinvointia, vaan johtui siitä että löysin jääkaapista sinne unohtamani kupin mikä oli homeessa!!Yöök!! Ei meinannut tulla ykästä loppua, hyi olkoon. Tuli muuten sellainen hassu juttu mieleen viime raskaudesta, että silloin oksensin AINA kun söin kaurapuuroa. Eli kaurapuuron syönti loppui aika nopsaan.
Aloin syödä b-vitamiinia, jos sillä saisi ehkäistyä pahoinvointia.
Nyt täytyy mennä tekemään juhlavalmisteluja.
T:myy rv 5+1