Loppuraskauden sairaslomista
harmittaa, että niin monet naiset hakevat sairaslomaa viimeisen kuukauden ennen äitiyslomaa, vaikkei mitään vaivoja olisikaan. Tästä johtuen ainakin minun työpaikallani suhtaudutaan "laiskuutena" kaikkiin loppuraskauden sairaslomiin.
Joudun nyt itse jäämään pois töistä (todella vastentahtoisesti) kohdunkaulan pehmenemisen ja ennenaikaisen synnytyksen riskin takia ja tiedän silti leimautuvani "työnvieroksujaksi".
Kommentit (6)
ihan oikeutettua olla viimeinen kuukausi sairaslomalla. Itse olen ollut kait tälläinen lusmu. Itse olin yhden raskauden aikana lähes koko ajan lomautettuna. Sitten kun oli 3 viikkoa äitiysloman alkuun, minut pyydettiin takaisin töihin tekemään kolmivuorotyötä. Lisäksi työmatka oli aika pitkä ja olisin sen kävellyt yötämyöten talvipakkasella. Juu, en mennyt töihin, vaan olin laiska :)
vaan tiedosta. Nämä odottajat ovat jo hyvissä ennen viimeistä kuukautta "ilmoittaneet" olevansa viimeisen kuukauden sairaslomalla.
mikä syynä on? Ei kaikki tule selittämään syytä tai ehkä olet alalla johon liittyy riskejä....
vaan tiedosta. Nämä odottajat ovat jo hyvissä ennen viimeistä kuukautta "ilmoittaneet" olevansa viimeisen kuukauden sairaslomalla.
esimiehelleni heti alkuun, että kahdessa ekassa oli loppuaikana ongelmia, joten kannattaa varautua siihen, että nytkin on. Samoin työkavereiden suhteen varoittelin, ettei sinne loppuun laiteta mitään isoja vastuita. Ehkä vaikutin lusmulta.
2
mikä syynä on? Ei kaikki tule selittämään syytä tai ehkä olet alalla johon liittyy riskejä....
ihan toimistotyössä. Ei edes nostelua vaan päätetyötä.
Kyllä minunkin rytmihäiriöni ja verenpaineeni olivat ihan todellisia, vaikka niitä nyt en jokaiselle työkaverille selitellytkään.