Kuinka vanha olit kun sinulta kysyttiin viimeksi paperit Alkossa?
Kommentit (77)
en muista olinko jo täyttänyt. Alkossa viiniä ostin.
kyllä minulta ei ole alkossa kysytty papereita kait uskoneet ulkonäön perusteella
viime kesänä olin ilman meikkiä äitini kanssa ostamassa häihini viinilaatikoita niin myyjä kysyi henkkareita,äitini siihen sanoi että meiän perheen tytöt näyttää niin nuorilta.
kysytä papereita missään, olen kai sen verran rupsahtanut... Mutta alkossa on kysytty kahdesti, ja muistaakseni ne on ollut ainoastaan nämä kerrat, kun minulla ei ole papereita ollut mukana.
Ekalla kerralla 23 vuotiaana jäi sitten lonkerot ostamatta, kun eipä ollut mitään millä ikää todistaa (siinä vaiheessa en omistanut vielä ajokorttia ja unohdin ottaa passin mukaan kaupungille) ja toisella kertaa parkkeerasin auton aivan törkeän kauas Alkon ovesta, kun ei ollut vapaita paikkoja lähempänä. Sitten Alkon ovella tajusin, että paperit jäi autoon, mutta arvelin käydä silti ostoksilla, toivoen ettei papereita kysytä. Olin 29-vuotias ja taas ostoslistalla jokunen lonkero ja valkkaripullo. Kun myyjätäti sitten kysyi papereita, puuskahdin jo että "arvasin!" ja pyysin että saan jättää ostokset tiskille siksi aikaa että kipasen paperit autosta. Tulin takaisin tukka sekaisena ja naama punaisena puuskuttaen ja tätiä vähän nauratti, kun huomasi että jo 30 vuotta lähentelen. Mutta ymmärrän kyllä, että pakkohan se on kysyä, jos kerran epäilyttää.
Ja arvatenkin nämä kerrat minulta on papereita kysytty juuri siksi, että ennen kassaa olen muistanut, ettei paperit ole mukana ja varmaan siksi vaikuttanut niin "hermostuneelta" ja välttelevältä, että ovat kysäisseet luullen minua alaikäiseksi. Tai sitten mulla on vaan tosi huono tuuri! :D
ja ihan punaviiniä olin ostamassa, joten vähän meinasi huvittaa.
Ikinä ei muuten kysytä, jos on lapsi mukana!
siitä on nyt jo jokunen vuosi, pitäis mennä varmaan testaamaan taas joko nyt sais viinipullon ostettua ilman papereita.. )
Ja arvatenkin nämä kerrat minulta on papereita kysytty juuri siksi, että ennen kassaa olen muistanut, ettei paperit ole mukana ja varmaan siksi vaikuttanut niin "hermostuneelta" ja välttelevältä, että ovat kysäisseet luullen minua alaikäiseksi. Tai sitten mulla on vaan tosi huono tuuri! :D
Tässä on totuuden hiven. Minulla tulee aina alkossa käydessäni jotenkin syyllinen olo, kun lähes aina ne paperit kysytään ja alaikäiseksi luullaan, niin vaikutan aina varmaan myös hermostuneelta ja epävarmalta sen vuoksi. Ja alkon kassa bongaa hermostukseni ja kysyy paperit. Vaikka kuinka on sormukset sormessa jne. muut aikuisuudesta viestivät asiat.
siihen päivään asti aina, myös kaupassa kun täytin 30 v.
Ostin booliaineksia kolmekymppisille:-)
harvoin tapaa niin lapselasta ihmistä livenä etenkään Suomessa.
olla koskaan kysytty alkossa papereita. Ikää kuitenkin 24v tällä hetkellä.
Lapsen saamisen jälkeen olen varmaan niin rupsahtanut, ettei Alkossa eikä baareissa kysellä. Nyt 30v ikää. Sitä ennen sai aina näyttää Alkossa henkkarit. Paitsi kun olin juuri täyttänyt 18v ei kysytty. Myöhemmin taisikin tulla tuo kampanja alkoon, että kaikilta nuoren näköisiltä kysytään.
ev