Kuinka vanha olit kun sinulta kysyttiin viimeksi paperit Alkossa?
Kommentit (77)
olen 30. Omituista, sillä samassa alkossa kaikki myyjät ovat nyt kysyneet, tätä ennen juhannusaatonaattona. Luulenpa, että kysyvät varmuuden vuoksi kaikilta vähänkään nuoremmilta näyttäviltä.
Siihen asti kysyttiin aina paperit. Sitten sain kuopuksemme ja rupsahdin niin että ei ole tarvinnut papereita näyttää.
en ole sen jälkeen käynyt alkossa.
joskus alkuvuodesta. Olen nyt 31, tuolloin 30.
Ostin alkosta pienen (alle 1dl) pullon konjakkia leivonnaisia varten.
ja ostin mietoa viiniä eli luuli alle 18veeksi.
Alkossa kysyivät kun menin iltalenkillä ostamaan vappuskumppaa. No enpä saanut kun ei ollut muuta kuin pankkikortti taskussa. :)
Nyt olen 31.
Papereita baarissa kysyttiin viimeksi kun olin 33v.
olen edelleen 25. Kerran ollessani 22-vuotias, matkustin mieheni kanssa laivalla Helsingistä Tukholmaan(?). Olimme menossa syömään johonkin laivan ravintoloista, ruokamme maksettuamme iäkkään näköinen myyjä hymyili minulle iloisesti ja sanoi, että alle 12-vuotiaat voi sitten ottaa jäätelön altaasta jälkiruoaksi. Meillä ei tuolloin ollut vielä lapsia ja matkustimme siis kahden, joten olen varma että myyjä tarkoitti minua. :( On ihan kiva näyttää 19-vuotiaalta mutta ei 11-vuotiaalta...
täs kuus 30 ja nyt kesän aikana on joka kerta alkos kysytty ku oon käyny siä:D myyjä totes et olisin menny iha 17 vuotiaasta. ja just eilen pankkiautomaatti jonos joku akka mokotti et ku teinit polttaa joka paikas tupakkia... mulla ku oli tupakki suun pieles...
Eilen kysyttiin kun ostin viiniäpöntön.
En siis muista, varmaan ainakin 10 vuotta. Ja olen siis 36. YYHYYYYY
kuohareita. Kysyttiin papereita, kysyjä oli mua 15v nuorenpi:)
Täytin 38v
Enkä usko, että kyse on yksistään tiukentuneista säännöistä, vaan kyllä sitä kulmakarvojen heiluntaa ja ihan kommentointiakin tulee sen verran etteivät edes 18-kesäiseksi usko. Kiitos, hyvät geenit :)
Ihmiset yleisesti ottaen vissiin tykkää, kun luullaan nuoreksi? Itse (29 v) en jostain syystä tykkää yhtään, ehkä siksi että tuntuu kuin koko ikäni minua olisi aina pidetty ikäistäni nuorempana. Lapsena ja nuorena vihasin kun aikuiset "lässyttivät" ja suhtautuivat sellaisella hellanlettas-asenteella. Siinä vaiheessa, kun on melkein kolmekymmentä ja edelleen luullaan lapseksi niin kyllähän se vähän syö. Sitä voi sitten miettiä, että pidetäänkö esim. työelämässäkään täysivaltaisena aikuisena vai suhtaudutaanko sielläkin kuin holhottavaan pikku lapsukaiseen. (Tätäkin olen kokenut, jopa itseäni nuorempien taholta.)
Olen hoikka, mutta toisaalta suht pitkä (matalienkin korkojen kanssa yli 175), en pukeudu verkkareihin, huppareihin tai muihin erityisen teinimäisiin vaatteisiin, minulla on (mielestäni hyvin aikuismaiset) silmälasit,... Kasvoiltanikaan en omasta mielestäni mikään ihan "pahin" mahdollinen babyface ole, mutta kai sitten kuitenkin jollakin tapaa, kun aina nuoreksi luullaan. En tiedä, koska tuosta osaisi iloita. Ehkä sitten joskus 40-vuotiaana. Vielä tuossa muutama vuosi sitten eräässä keikkatyöpaikassa minua luultiin yläasteikäiseksi työharjoittelijaksi. Ei se hirveästi enää imartele, olisi kiva jos pidettäisiin ihan aikuisena ihmisenä.
Alkossa uskon käytäntöjen kyllä muuttuneen (etenkin nyt kun huomaan miten monelta muultakin "iäkkäältä" kysellään papereita). Minulta ei meinaan vajaa 10 vuotta sitten juurikaan koskaan kysytty Alkossa -tai paljon muuallakaan- papereita, nykyään sen sijaan vähän väliä. Ja ulkomuoto ei ainakaan nuorempaan suuntaan ole kymmenessä vuodessa mennyt, ei tyylillisesti eikä muutenkaan.
Maksoin käteisellä. Ostin ystävälleni savukkeita kaupan puolelta. Kysyivät uudestaan. Olen niin nuorekas.
T: 11cm mies
Olen kyllä tietoinen siitä, että olen suht babyface ja siksi henkkarit ovat lähes sormien välissä kun tiskille saavun. Äitini on kuulemma joutunut todistamaan ikäänsä 36-vuotiaaksi asti.