Maaliskuisten pe-su-pino :)
Terveiset taas yövuorosta. Ajattelin, että josko tehtäisiin heti suoraan pino koko viikonlopulle? Välillä on kurjaa kun iltamyöhällä kirjoittaneiden jutut vaipuvat jo edellisen päivän unholaan, jos joka päivä uutta pinoa avaamme. Onko mitään järkeä vähän yhdistellä päiviä tai tehdä vaikka alkuviikolle omapino tms? Jos ihan hullulta idealta kuullostaa niin sitten vaan availlaan jokapäivälle uutta :)
Tänään jännittää! Meillä on heti aamusta rakenneultra, se kauan odotettu... !!! ja siirryttiin viikolle 20 eli voi sanoa menevänsä 21. viikolla :)
NIMIASIAA: Lumienkeli eilisillalla kirjoitti nimistä. Nimet ovat mulle hirveän tärkeitä. Esikoisen nimikin oli meillä valmiina jo 10 vuotta sitten ja nimi on ainoa laatuaan :) ihan pienestä lähtien olen kirjoitellut erilaisia koko nimiä ja keksinyt omia nimiä. Nyt taitaa tytölle olla nimi aika valmiina, mutta poika-nimestä pidetään miehen kanssa vielä tiukkoja neuvotteluita :D
KUMMIASIAA: Meilläkin se tilanne, että " parhaat" kummit on jo käytetty esikoiselle ja nyt onkin tosi vaikeaa keksiä kummeja. Esikoisen kummien kanssa olemmekij ristiin kummeja, eli heidän lapsensa ovat meidän kummilapsia. Siitä perheestä meillä onkin siis 3 kummilasta, eli valitsivat meidät heidän esikoisensa lisäksi vielä kaksosillekkin kummeiksi. Halusivat ehdottomasti samat kummit kaikille lapsille ja me taidamme heitä pyytää myös jälleen kummeiksi. Sitten mietinkin, että olisiko toiset kunnit sitten kivat olla " omia" kummeja lapsilla..? Kummeiksi aiomme taas pyytää vasta lapsen synnyttyä niin kuin esikoisestakin.
Ja sitten RASKAUSARVISTA... Onko kenellekkään tullut jo? Mulle tuli esikoisesta aivan mahdottomasti! Vuoden synnytyksestäkin oli vatsan iho vielä kutiseva ja arka saunoessa... Oikein kunnon lieskat kyllä tuli vatsaan ja ihan muutamassa viikossa kun lähtivät tulemaan! Mies kyllä nimitti niitä mun urheus mitalleiksi :) Nyt olen jo alkanut huomaamaan, että edelliset haalenneet arvet ovat alkaneet hieman punoittaa... Mitenkähän käy, ratkeavatko ne samat uudelleen vai tuleeko ihan uusia? Hui... :/ Ihotautilääkäri sanoi, ettei rasvauksista ole niihin lainkaan muuta apua, kuin että eivät ehkä kutia syntyessään niin paljoa... ;/
Millaisia suunnitelmia teillä on viikonlopulle? Itse odotan vain että pääsen kotiin nukkumaan omaan sänkyyn miehen viereen ja kuuntelemaan kun esikoinen tuhisee.. täällä yövuoroissa on niin tylsää...
Viikonloppuja!!!!!
Kommentit (50)
[color=Lightskyblue]Ja taas olimme saaneet uusia joukkoomme... TERVETULOA mukaan [b]Hellu[/b]!
Tätä kadonneiden viestien arvoitusta yritin minäkin taas selvittää, mutta kyllä mulla ainakin näkyi kaikki viestit. Oiskohan sivun ylläpidossa jotain häikkää? Aika usein kuietnkin tuntuu näillä sivuilla olevan jotain ongelmaa. AV:lla kävin sillon lukemassa pinon, jossa meitä maaliskuisia pilkattiin, onneksi siellä oli myös puolustajia. Mä en tajuu, miks ihmisetn pitää käydä täällä lukemassa, jos kerran niin kovasti ärsyttää? Pysyisivät poissa!
[b]Pinja[/b] tuolla " kateellisena" viestiä kirjoitteli isovanhempien yökylään otosta. Tiedän todellakin, kuinka onnellisessa asemassa ollaan, kun neidillä molempien puolelta isovanhempia, jotka haluavat ottaa meijän neidin yökylään. Ja kaikki asuvat vielä korkeintaan puolen tunnin ajaomatkan päässä. Nytkin ihan itse ehdottivat, että tulisiko neiti heidän luokseen. Yhdellä meijän kaveripariskunnalla ei oo ikinä ollu mahdollisuutta olla kahdestaan yötä kotona, kun ei oo paikkaa minne lapset menis yöhoitoon. Oon tosin tarjoutunut ottamaan yövieraita, mutta eivät ole oikein rohjenneet tuoda. Ja poika kuitenkin meijän neidin ikäinen. Saa nähdä, muuttuuko meilläkin tilanne sitten, kun tää pikkukakonen syntyy... onhan kahden lapsen hoito työläämpää kuin yhden, mutta toisaalta meijän neiti on jo niin iso ja omatoiminen...
Omaa (.) ei oikeestaan uutta kuulu. Selkä jo parempi, kun on viikonlopun saanut lepäillä. Huomista työpäivää odotan jännityksellä, että kuinka mun selän kanssa käy, kun meillä on oppilaiden kanssa uintipäivä ja mennään uimaan ja takaisin kävellen, yhteensä sellanen tunnin reissu kävelyyn. Mulla kun tuntuu toi selkä vihoittelevan juuri kävelystä. APUA! Ja keskiviikkona sama homma.
Kohta pitäs mennä pukee, kun aattelin käydä hakee vähän täydennystä ensi viikon ruokavarastoon, niin ei tarttis sitten viikolla käydä töiden jälkeen. Samalla haen miehen sieltä TYKY-viikonlopusta. Mikähän on herran olo? =) Onkohan TYKY-viikonloppu tehnyt tehtävänsä ja on oikein pirteä työntekijä sieltä tulossa? *epäilen* Työhommiakin pitäis vähän tehdä...
Monkey ja mosse rv. 20+4 (esikoisen syntymän mukaan, nyt ollaan puolessa välissä =))
Menipä yö kurjasti. Olen nyt yli viikon ollu " salaperäisessä flunssassa" ... Eli alkoi rauhasten kipuilulla, sitten oli kurkku kipe päiviä ja ilman mitään nuhavaihetta, nenästä niistelen ihan shrekin vihreää... (anteeksi, oli pakko kertoa :) Nyt sitten viime yönä jouduin astmapiippua vetelemään, nasolinia ottamaan ja vähän väliä juomaan. Mieskin pariin kertaan herätteli, kun sanoi, ettei mun voi olla niistä kamalista äänistä päätellen hyvä olla... Nyt sitten amulla mun ääneni pettää jokatoisen kirjaimen kohdalla kokonaan! Ei äänen ääntä. Kukaan muu meidän perheestä ei ole onneksi ollut kipeenä. Kovasti mietityttää nämä raskauden aikana sairastetut flunssat.. mutta ei niille mitään voi. Monkey taisikin olla piiiitkään kipeenä..? Soitin jö aamulla töihin, että alkavat soittelemaan mulle huomiselle sijaista. Nyt on aika hoitaa itsensä kuntoon, vaikka töissä olisi tilanne mikä hyvänsä..
Siellä av:lla oli meistä kyllä juttua aikalailla. Ihmetyttää kuinka joku lukee juuri meidän ketjuja... Arvailuja voi olla monia. Joidenkin meistä tekstejä oli kopattukin sinne. Taisi joitain ihmisiä ärsyttää ihan muut asiat sillä hetkellä.
Tänään olisi tarkoitus lähteä anopille syömään. Miehen veli vamonsa kanssa tulee sinne myös. Heille syntyy kuukautta aiemmin vauva, eli keskusteltavaa riittää :)
Sunnuntaita! (muuten, paljon parempi tämä yhdistetty ketju on, kuin joka päiväiset, vaikka itse sanonkin sitä ehdottaneena.. Tulee otettua paljon enemmän osaa juttuihin, kun ne ei katoa yön aikana eiliseen..
Meillahan alkaa olla jo aika pino taalla! Ihan hyva juttu tama yhdistaminen, vaikka ma yritan aina lukea edellispaivan pinot joka tapauksessa.
Taalla on ollut aika meno paalla tuolla masussa koko aamun, ja hymyssa suin tatakin kirjoitan. Onpas pikkuinen nyt innostunut jumpaamaan oikein kunnolla :)
Sitten KYSYMYS, nimittain LIIKUNNASTA, tai oikeastaan siita kuinka paljon viela urheilette ja mita pidatte hyvana?
Ma nimittain olen normaalisti melko sporttinen, ja nytkin yritan kylla liikkua vahintaan 3-4 viikossa, tosin en ihan samaan malliin kuin ennen raskautta. Salilla kayn vielakin, mutta teen kevyemmilla painoilla ja kavelemassa seka poljen kuntopyoralla. Jotenkin vaan ei haluaisi etta kunto ihan paasisi rupsahtamaan. Eilen poljin itseni melkoiseen hikeen kuntopyoralla, ja sen jalkeen kieltamatta vahan huippasi.. Taisi olla merkki siita etta iisimmin olisi otettava...
Mutta leppoisaa sunnuntaita kaikille,
Browniette 22+3
Ihan ensiksi tervetuloa kaikille uusille ja mukavaa, että innostuitte mukaan. Toisekseen minusta on hyvä idea tämä päivien yhdistely, kun en itse ehdi ihan joka päivä täällä käydä, niin on helpompi lukea kaikki viestit yhden otsakkeen alta ja pystyy paremmin ottamaan osaa keskusteluihin, vaikkei ihan joka päivä sivuilla kävisikään.
VAUNUASIA on meillä kunnossa...esikoiselta on Brion duot varastossa ja ostettiin siis alennuksesta Brion twinetet, että pääsee pidemmillekin reissuille yhdessä, kun iskä on töissä tmv.
KUMMIasia on ihan alkutekijöissä....meillä on itellä 4 kummilasta ja olis kauhean kiva pyytää kummeiksi juuri niitä ihmisiä, mutta toisaalta tuntuu hassulta sitten olla kaikkien kanssa puolin ja toisin kummeja?!? Todennäköisesti tällaista päällekkyyttä kuitenkin tulee...
NIMIasia on myös ihan vaiheessa ja etenkin tytölle on vaikea keksiä sopivia nimiä. Me tykätään vanhemmista tai muuten vaan jotenkin ei niin yleisitä nimistä, mutta ei mistään väkisin väännetyistä Petriinoista yms. (anteeksi jos sattuu olemaan jonkun suosikkinimi!) Esikoinen on Onni, että jos jollekkin tulee mieleen hyviä nimiä kakkoselle, niin otan ehdotuksia mielelläni vastaan :)
OMIA juttuja sen verran, että olen paljon pohtinut mielialajuttuja, kun tuntuu, että mua masentaa ihan hirmusti ja muutenkin olen paljon äkäisempi ja negatiivisempi koko ajan kuin esikoista odottaessa...itkettääkin vähän väliä, mutta en viitsi kuitenkaan koko aikaa vetistellä, ettei ympäristö " joudu kärsimään" ...Loppujen lopuksi yllättävän apea ja ikävä olo, ei ollenkaan sellainen " keskiraskauden hehkua pursuava" niin kuin monasti saa lehdistä lukea ja yleensäkin kuulla...Toki olem raskaudesta enemmän kuin iloinen, mutta jotenkin olo ei ole onnellinen...Mitä fiiliksiä muilla????
Piristystä kaipaava Urkki 19+6
" Perinteinen" sunnuntainpäivän pinoutuminen tulossa (noh, viimeviikko jäi kyllä väliin kun makasin ihan raatona flunssan kourissa). Nyt viikon sairastettuani alkaa vähiteleen olokin helpottua.
Kysymyksiin ekaksi vastauksia
KUMMIT: Ystäväpariskuntaa ollaan jo alustavasti kysytty. Neljä kummia tällekin lapselle haluttaisiin, joten toiset kaksi on sitten vielä mietintämyssyn alla.
RASKAUSARVET ekasta tuli aivan järkyttävät, kahdesta seuraavasta ei taasen tullut yhtään lisää, ei myöskään vielä tästäkään (toistaikseksi). Body Shopin kaakao asvalla olen muistaessani masua rasvaillut, liekkö tuosta sitten mitään apua.
Brownietta kyseli liikunnasta. Minä olen liikkunut suht samalla tempolla/määrällä kuin ennen raskautta. Työkseni vedän noin 20 ryhmää per/viikko (näistä osa toki kevyitä ja osassa olen vain ns. päällysmiehenä muuta osa sitten ns. kuntojumppaa, ja Body Balancea eli jooga tyyppistä). Omana liikuntana sitten kuntosali, jumpat, uinti ja ns hyötyliikunta elikkä pyöräilyt töihin ja lekkeilyt perheen/koiran kanssa. Kuopuksen raskauden aikana viime vuonna pystyin jopa käymään hölkkäämässä aina viikolle 36 asti, mutta nyt tuntuu liitokset olevan jo ennestään sen verran löysät, ettei juokseminen ole tuntunut hyvältä. Mun liikunnan mottona on se, että liikun pitääkseni kuntoani yllä en siis kohota sitä ja teen kaikkea sitä mitä hyvältä tuntuu niin kauan kuin mahdollista (muuten multa kyllä " hajoaa" koroppa ja pää alta aikayksikön).
Omassa navassa ei uutta, masukin potkut vahvistuvat joka päivä, ruoka maittaa hyvin (liiankin) samoin uni. Tiistaina olisi sitten rakenneultra, tulen kertoilemaan kuulumisia sen jälkeen. Nyt kaupan kautta kotiin (olen käväsemässä töissä, hoitamassa sairasloman aikaisia rästihommia(:
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille,
toivottaa Maisa ja masu sekä muksut x3
Aluksi URKKI, mulla myös mieliala taas hieman alhaalla. Pienetkin jutut ärsyttävät NIIN paljon ja mies raukka saa kuulla kaikesta. Liekö tämä pimeä vuodenaika myös vaikuttamassa väsymykseen ja pieneen masennukseen...?
Osaisiko niistä liikkeistä joku sanoa? Pitäisikö niitä nyt jo tuntea? Päivittäin? Turhaako hermoilen? Onneksi on huomenna se neuvola! :)
Me kovasti mietitään sitä 4 D ultra juttua. On kuitenkin aika hintava. Onko meistä kukaan menossa tai ollut siellä Tapio Kurjella?
Hyvää vointia kaikille!!
Tulinpa taas tänne katsomaan, ja kivasti oli tullut uusia viestejä eilisen jälkeen! Itse haluaisin ottaa kantaa tuohon LIIKUNTA-asiaan. Ulkoilen jonkin verran päivittäin koirieni kanssa, tosin ilma on nyt niin surkea, että lyhytkarvaiset hauvani eivät juurikaan ulkona viihdy. Muuten olen käynyt pari kertaa viikossa kuntosalilla, lähinnä juossut matolla ja tehnyt kevyillä painoilla lihaskuntoa. Olen kyllä juossut hitaammin kuin ennen raskautta ja koko ajan kuulostellut vatsan tuntemuksia.
Oli kuitenkin varsin lohduttavaa kuulla, että joku oli pystynyt juoksemaan jopa viikolle 36 asti! Tiedot juoksemisesta raskauden aikana ovat aika ristiriitaisia: useimpien lähteiden mukaan se on ihan ok toimintaa, mutta esim. neuvolan täti sanoi, ettei sitä yleensä suositella, mutta tärkeintä on kuulostella omaa vointia ja jaksamista.
Tilasin muuten muutama päivä sitten Tuuli Matinsalon mammajumppavideon netistä, odotan sitä mielenkiinnolla! Olisi tärkeää saada tehtyä jotain säännöllisesti, niin kauan kuin jaksan ja voin hyvin!
Muuten tänne ei kuulu ihmeempiä, olin tänään tapaamassa ystävääni ja nyt vietämme mieheni kanssa rauhallista sunnuntai-iltaa sateisessa Helsingissä!
Työt on tälle päivälle pulkassa. Seuraavan kerran sitten tiistaina. Huomenna pitäisi mennä yliopistolle (toivottavasti) viimeiseen tapaamiseen proffan kanssa gradusta. Tarkoitus on saada joulukuun alkuun mennessä ensimmäinen versio valmiiksi. Katsotaan kuinka käy. :)
LIIKUNNASTA. Minä pyrin liikkumaan selkä- ja liitoskivuista huolimatta mahdollisimman paljon. Yliopistolle kuljen julkisilla ja kävelleen ja työpaikka on kivenheiton päässä kotoa niin sinne menen kävellen. Meiltä löytyy kotoa kuntopyörä ja sillä tulee poljettua aika usein. Lisäksi teen mammajoogaliikkeitä itsekseni. Meinasin ensin mennä oikein mammajumppaan tai -joogaan mutta mä olen niin paljon töissä iltaisin että päätin sitten jättää sen väliin. Niin ja sitten jonkin verran käydään miehen kanssa lenkillä. Siinä ne minun liikkumiset. :)
MIELIALOISTA. Minulla ainakin mielialat vaihtelevat laidasta laitaan. Itkuherkkyys on lisääntynyt valtavasti. Olen aina ollut herkkä ihminen mutta nyt tulee itkettyä TODELLA herkästi. Minulla on myös aina ollut aika pitkä pinna mutta nyt tuntuu että hermostun aika nopeasti ja jotenkin typeristä ja pienistä asioista.. Onneksi mies on erittäin ymmärtäväinen! :)
Omassa (.) kaikki ennallaan. Issias ja liitoskivut vaivaavat. Töissä nuo kivut korostuvat ikävästi. Kyllä mä silti edelleen kovasti ainakin yritän jaksaa äippälomaan asti. Äippälomaan mennessä olisi tarkoitus saada opiskelutkin siihen malliin että voisin oikeasti pitää vähän LOMAA ennen vauvan syntymää. Jumppa taas alkoi masussa. :) Taitaa kaveri haluta ruokaa.
Mä menen nyt haukkaamaan jotain ja käperryn miehen kainaloon sohvalle kun ei olla taas kunnolla juteltu pariin päivään. :) Mukavaa iltaa kaikille!
Lily & Nappo 23+4
tiä koska jaksan koneelle seuraavan kerran tulla kun työt imee niin paljoi mehuja ja aikaset herätykset jne. Kylästä tultiin tunti sit ja iltapuuhat kesken..rentouttava sunnuntai ollu.
Tänään on taas närästäny jatkuvasti ja rennietä mennyt kiitettävästi. Kuinkahan pahaks tää viä voi mennä loppua kohden kun nyt jo oksennus nousee suuhun välillä?!
Mielialat mullakin vaihtelee ja nyt menossa mysö ärtyisä vaihe. kaikki ärsyttää ja pinna piukeella
Onko muilla tässä puolivälissä menevillä kauheet ilmavaivat? ; ) Voihan nyt johtua toki muustakin kun raskaudesta mutta viimesen viikon ajan on masussa luritellu kummasti ja paukut ei haise edes " sille ittelleen" ; ) nolo aihe mut oli pakko kysyä kun mies reppana siitä öisin vieressä kärsii ; )
nyt meen jakaan lasten iltapesuja että saan heidät unille ja taidan pian itsekin mennä. nää harmaat säät väsyttää ja päätäkin särkee ajoittain. aamulla taas 6.20 ylösnousu. hyvää alkavaa viikkoa maaliskuisille ja tuun sit viimestään sunnuntaina kertoon ultrakuulumisia illalla.
t.lyytikki rv 21+1
Mitäs kaikille kuuluu näin pyhäpäivänä?
Minä olen lähdössä kymmeneksi töihin ja sen takia täällä olen jo hereillä. Onneksi saa mennä aamusta niin ei tarvitse olla koko päivää.. Mieskin lähti käymään töissä mutta hän lupasi tulla ajoissa laittamaan ruokaa.
Eilen oltiin mun vanhemmillani syömässä ja käytiin hautausmaalla. Illalla käytiin syömässä ja elokuvissa. Hietaniemen hautausmaallakin käytiin kävelemässä ja siellä oli uskomattoman nätin näköistä kun joka paikassa oli paljon kynttilöitä.
Omassa (.) ei muutoksia. Selkää ja häpyluuta särkee jatkuvasti. Kävellessä tuo häpyluu tietysti vielä oikein korostuu. Kovasti masussa jumpataan ja näkyy ulospäinkin oikein mainiosti. Mies tuntuu saavan kovimmat muksaukset. :)
Noista viestien lukumäärästä sen verran että minulla ei ainakaan näy kaikki. Kaksi näyttäisi puuttuvan.. Siis kun lukee esim. 41/43. Joskus ennenkin olen tähän ongelmaan törmännyt täällä Vauvan sivuilla mutta yleensä tuo ongelma on korjaantunut itsestään.
Lämpimästi tervetuloa uusille minunkin puolestani!
Nyt menen vielä hetkeksi lukemaan aamun lehteä ja syömään aamupalaa ja sitten täytyykin lähteä töihin. Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Lily & Nappo 23+4