Maaliskuisten pe-su-pino :)
Terveiset taas yövuorosta. Ajattelin, että josko tehtäisiin heti suoraan pino koko viikonlopulle? Välillä on kurjaa kun iltamyöhällä kirjoittaneiden jutut vaipuvat jo edellisen päivän unholaan, jos joka päivä uutta pinoa avaamme. Onko mitään järkeä vähän yhdistellä päiviä tai tehdä vaikka alkuviikolle omapino tms? Jos ihan hullulta idealta kuullostaa niin sitten vaan availlaan jokapäivälle uutta :)
Tänään jännittää! Meillä on heti aamusta rakenneultra, se kauan odotettu... !!! ja siirryttiin viikolle 20 eli voi sanoa menevänsä 21. viikolla :)
NIMIASIAA: Lumienkeli eilisillalla kirjoitti nimistä. Nimet ovat mulle hirveän tärkeitä. Esikoisen nimikin oli meillä valmiina jo 10 vuotta sitten ja nimi on ainoa laatuaan :) ihan pienestä lähtien olen kirjoitellut erilaisia koko nimiä ja keksinyt omia nimiä. Nyt taitaa tytölle olla nimi aika valmiina, mutta poika-nimestä pidetään miehen kanssa vielä tiukkoja neuvotteluita :D
KUMMIASIAA: Meilläkin se tilanne, että " parhaat" kummit on jo käytetty esikoiselle ja nyt onkin tosi vaikeaa keksiä kummeja. Esikoisen kummien kanssa olemmekij ristiin kummeja, eli heidän lapsensa ovat meidän kummilapsia. Siitä perheestä meillä onkin siis 3 kummilasta, eli valitsivat meidät heidän esikoisensa lisäksi vielä kaksosillekkin kummeiksi. Halusivat ehdottomasti samat kummit kaikille lapsille ja me taidamme heitä pyytää myös jälleen kummeiksi. Sitten mietinkin, että olisiko toiset kunnit sitten kivat olla " omia" kummeja lapsilla..? Kummeiksi aiomme taas pyytää vasta lapsen synnyttyä niin kuin esikoisestakin.
Ja sitten RASKAUSARVISTA... Onko kenellekkään tullut jo? Mulle tuli esikoisesta aivan mahdottomasti! Vuoden synnytyksestäkin oli vatsan iho vielä kutiseva ja arka saunoessa... Oikein kunnon lieskat kyllä tuli vatsaan ja ihan muutamassa viikossa kun lähtivät tulemaan! Mies kyllä nimitti niitä mun urheus mitalleiksi :) Nyt olen jo alkanut huomaamaan, että edelliset haalenneet arvet ovat alkaneet hieman punoittaa... Mitenkähän käy, ratkeavatko ne samat uudelleen vai tuleeko ihan uusia? Hui... :/ Ihotautilääkäri sanoi, ettei rasvauksista ole niihin lainkaan muuta apua, kuin että eivät ehkä kutia syntyessään niin paljoa... ;/
Millaisia suunnitelmia teillä on viikonlopulle? Itse odotan vain että pääsen kotiin nukkumaan omaan sänkyyn miehen viereen ja kuuntelemaan kun esikoinen tuhisee.. täällä yövuoroissa on niin tylsää...
Viikonloppuja!!!!!
Kommentit (50)
Taas yksi huonosti nukuttu yö takana... Tällä kertaa joku (siis minä) oli lämmittänyt takkaa vähän liian paljon ja sit yöllä uitiin hiessä. Jossain vaiheessa yötä hipsin sohvalle kun siellä on vähän viileempää. On se kun ei ikinä opi lämmittämään sopivasti. Mutta ihanaa kun on perjantai!!!
Onko teillä muilla vaivana kutisevat nännit? Mulla ne kutisee ja sit ku raapii tuli kauhee maitosuihku... Esikoisen aikana oli sama juttu. Tosi inhottavaa...
Nyt taas kun kyselemisen alkuun pääsin niin kysyn vielä onko teillä masukki säikäyttäny teitä jotenkin? Mulla tuli kun Jessicaa odotin ihan hirvee vatsakipu joskus viikolla 16. Sattui vatsaan muistaakseni vasemmalle ja se kipu oli jotain ihan hirveetä. Olin töissä silloin ja onneks mun veli oli kans samaan aikaan. Se pisti mut istumaan toimistolle ja käski soittamaan neuvolaan. Soitin ihan itkuisena ja tuskaisena neuvolaan ja äitille. Onneks äitin silloinen mies oli lähellä töissä ja se tuli kesken päivän hakemaan mua ja viemään neuvolaan. Siellä ne sano et kipu on sen verran ylenpänä kuin kohtu että tuskin vaavilla mitään vikaa. Kuunneltiin kuitenkin sydänäänet ja kaikki ok. Sain viel kipupiikin joka onneks alkoi vaikuttaa jo parissa minuutissa. Tukimuksissa selvisi sitten joku sisäelin tulehdus en vaan muista mikä. Silloin kyllä pelkäsin keskenmenon tulleen...
Niin joku kyseli nimistä... Meillä kanssa mietintä jäänyt mun harteille ja isäntä ei vielä tässä vaiheessa innostu nimeä päättämään. Mutta kun esikoinen on Jessica ei toinen voi olla Liisa tai Lasse. Tytölle melkein on nimi valmiina mutta pojalle sen miettiminen on paljon vaikeampaa... Tuntuu muillakin olevan samanlaisia fiiliksiä...
Mulle tuo parin päivän pino sopii oikein hyvin. Ei tarvitse sitten joka aamu niitä vanhoja metsästää... Mutta ihan kuin muut tykkäätte, molempi parempi ja kaikki käy. Mutta nyt alan valmistella ulkoiluun lähtöä... voi kun olis viel kesä....
Kati, Jessica ja Lilli-Putti (22+5)
[color=aquamarine] Mulla kutiaa koko rinnat, ei pelkästään nännit. Iltasin kun menee suihkuun, niin tekis mieli raapia niin pirusti! Mikäköhän auttaisi? Käytän hajustamatonta pesuainetta ja rasvailen, mutta ei tunnu hirveästi auttavan. [/color]
Varmaan ihan hyvä idea tuo päivien yhdistäminen näissä pinoissa. Viikonloppu on ainakin niin hiljaista aina, ja muinakin päivinä vois olla vaikka kaks päivää samassa tai jotain.
Miulle ei vielä oo raskausarpia tullu, mutta koko ajan ihan hirveän piukea olo, just semmonen, että kohta kuuluu " raps" . Tiedän tasan tarkkaan miltä Nalle Puhista tuntui, kun sillähän turkki repeili saumoista vähän väliä.
Meillä nimet on käytännössä jo päätetty eikä niitä ole lähipiiriltä edes hirveästi salailtu. Voi silti olla, että kastajaispäivänä teemme vielä pikavaihdoksen, sen näkee sitten.
Viikonlopuksi ei oo mitään suunnitelmia. Huomenna varmaan pitää illalla laittaa kynttilöitä parvekkeelle poismenneiden muistoksi. Maanantaina taas lähden entisille (ja toivottavasti tulevillekin) kotiseuduille, joten en sitten ole paljon pinoutumassa.
jossara + matkalainen rv20+3
Taas se viikonloppu tulee ja ylipitkät työvuorot. :-(
Onneksi 14.11 on lääkäriaika, jos vaikka saisi saitsia. Tuppaavat nuo jalat puutumaan ja selkä jumettamaan töissä. Ei siihen auta edes peffan penkistä nosto ja pieni kävely.
Raskausarpia ei ole vielä tullut (vanhojen lihomisarpien seuraksi) eikä napakaan ole pullahtanut ulos, mutta navan alla oleva laparoskopia-arpi näyttää joltain räjähtäneeltä avaruushyönteiseltä.
Olemme miettineet nimiä tulevalle pienokaisellemme ja oikeastaan sekä tytölle, että pojalle on jo löytyneet sopivat. Vaatimuksina oli helppo lausuttavuus, mutta pitää sopia yhteen ruotsalaisperäisen sukunimen kanssa.
Kapellimestari on alkanut riehua siihen malliin, että liikkeet joskus jopa näkyvät mahanahan läpi. Mieskin sai häiden jälkeisenä aamuna hyvän lahjan, kun pikkuinen potkaisi ensi kertaa häntä kämmeneen.
t: Hönniäinen ja kapellimestari rv tasan 23
[color=aquamarine] Mun laparoskopia arvet ei ole muttunut miksikään, vaikka pelkäsin että ne repee ihan hirveiksi. Toivottavasti eivät muutukaan... napa on tullut " ylöspäin" , mutta ei ainakaan vielä pullota. Ei kai se edes välttämättä rupee pullottamaan...? Tietääkö joku? [/color]
Olen käynyt luemassa melkein päivittäin juttuja, mutta nyt on aikaa istua hetki paikoillaan.
KUMMIT: Meillä on kummit valittu, miehen veli ja mun sisko. Toivotaan vaan että miehen veli ei vie haluamaamme veljeä omalle lapselleen kummiksi, joka syntyy aiemmin.
VAUNUT: Täällä on ollut kovasta ja pehmeästä kantokopasta jutustelua. Me päädyimme pehmeään kantokassiin. EMMALJUNGAn Cerox sport stroller 2in1 on malli, jonka otamme.
Ominaisuudet yms. sopii meidän käyttöön erinomaisesti. Varmaksi sopivuuden näkee vasta käytössä, mutta tällä hetkellä vertaillessa siltä tuntuu.
Viikonlopun olen yksin kotona, kun mies on poissa...pitäs keksiä tekemistä! IDEOITA???
HALUAISIN neuloa " lapaset" vauvalle, mutta olisiko jollain ohje, josta tällänen poropeukalokin selviäisi.
-Bambi ja perhonen rv 20 täynnä!!!!!
mutta lähes päivittäin lukenut teidän muiden juttuja ; ) Kivoja ovat olleetkin.
Käytiin sitten eilen siellä Felicitaksessa 4-d ultrassa ja olen edelleenkin ihan sekaisin onnesta. Omalla pienellä oli kaikki hyvin ja munkaan kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutoksia joten jatkan siis ensi viikolla töissä ja hyvältä tuntuu. Olen siis tässä saikkuillut useamman viikon supistusten takia ja nyt tilanne tuntuu rauhoittuneen : ) Ihanaa.
Pieni tyttö-vauva nähtiin ultrassa, olen ihan sekaisin onnesta. Meinasin jo tuossa perua ajan kun rupesi mietityttämään, että onko oikein mennä kurkkimaan masuun noin tarkasti ja selvittämään sukupuolta, mutta onneksi mentiin.Kokemus oli aivan ihana ja muistona käynnistä 21 min dvd- nauhaa. Lindexiltä tarttu mukaan heti ihanan pieni vaaleanpunainen mekko ja sellainen pehmonen nunnu-peitto. Voi tätä rakkauden tunteen suuruutta. Tuli vaavi heti paljon tutumman tuntuiseksi. Suosittelen kaikille tuota käyntiä!!!
Neuvola oli tänään ja painoa on jo tullut 7 kg alusta ja kauhistuttaa... Olen kyllä melko normaalipainoinen, joten ei ihan hirveästi vissiin haittaa... Näin ainakin itselleni uskottelen. Kohdunpohjankorkeus mitattiin ja se oli 21 cm ja yläkäyrällä huitelee, iso on jo massukin kyllä. Hemppa oli laskenut ekaa kertaa ja oli vaivaset 119 kun mulla norm. n.140. On kyllä väsyttänytkin ja huimannut, mutta ehkä tuo rauta auttaa vaivoihin.
Rentouttavaa viikonloppua
Sofiia rv 21+5
Vihdoin perjantai, kohta pääsen tosiaan töistä livistämään. Eilen oltiin rakenneultrassa, vauvan koko vastasi viikkoja ja taisi olla päivälepo menossa kun vauva suhtautui touhuun huomattavasti rauhallisemmin kuin viime kerralla. Syyskuussa ultrassa loikki ylös alas ja kääntyili, nyt makoili peukku suussa ihan tyynesti. Sillä rintamalla siis kaikki hyvin, sukupuolta ei kysytty eikä ees vahingossa nähty.
KUMMEISTA: ei olla vielä valittu... Tuleekin olemaan vähän ongelma. Siskoista ja veljistä onneksi riittää valinnan varaa, samoin kavereista. Runsaudenpula on siis se ongelmakohta. NIMEÄ ei myöskään olla vielä valittu, pyöritelty on muutamaa vaihtoehtoa. Kaverit ovat auliisti antaneet ehdotuksiaan... :)
VAUNUISTA: meille tulee todennäköisesti Herquleksen vaunut. Menee ihan kivasti pienehköön tilaan kun meidän autoon ei helpolla emmaljungan kookkaimpia väännetä.
BAMBI: olin just viime viikonlopun itsekseni kotona ja nautiskelin olostani käymällä kirjaston kautta ja lainaamalla kasan hömppäromaaneja. Sitten ompelin verhoja ja kaikkea sellaista yleishyödyllistä... Leivoin miehelle synttärikakkua jota sitten syötiin kun se tuli kotiin. Nautiskele olostasi! Peppu sohvaan ja jalat kohti kattoa :)
Rentouttavaa viikonloppua muillekin!
-Aranja ja pikku-Ukko, rv 19+2-
Mullakin oli tänään neuvola, neljäs kerta tais nyt olla...muistelen.
Verenpaine oli edelleen alhaalla, vaikka hieman oli noussutkin,102/68. Hb oli myös laskenut, mutta vielä en rautaa aio alkaa syömään, en tunne tarvetta. Mullakin on painoa tullut n.7kg ja hirvittää, vaikka terkka sanoi olevan ok. Painoindeksi oli 20 alussa, joten kuulemma normaalia, että nousee enemmän. Sf-mitta oli 21, yläkäyrän yläpuolella, mutta sekin tässä vaiheessa ok, ei viittaa isoon vauvaan tms. Ihan kiva oikeastaan, että on mahaa, viimeksi sf oli tässä vaiheessa 15.
Ja pojun sydän jumpsutti tasaisesti, ihanaa taas kuulla. :)
Vaunuista on ollut puhetta; Meillä on esikoisen vaunut tallessa ja niissä pehmeä koppa. Tammivauvalle ainakin oli ihan loistojuttu, saa nähdä miten sitten keväällä/kesällä. Tyttö oli muistaakseni 4-5-kuiseksi siinä, sitten pelkkä ratasosa.
Joku kyseli navasta..NapNap? No, mulla ei pullahtanut ja itse asiassa en tiedä kellään kaverillanikaan niin käyneen, että ei se vissiin niin hirmu yleistä ole...?
Nyt ei muuta, täytyy mennä köllöttelemään, kun tyttökin nukkuu. Mieskin iltavuorossa, joten ilta menee touhutessa. :)
Viikonloppua!!
-pixi ja poitsu rv20+4-
[color=violet]Enpä ole jaksanut pinoilla muutamaan päivään, mutta otanpa nyt osaa keskusteluun.
Mulle sopisi, jos vaikka viikonloppuisin yksi pino ja viikolla vaikka pari päivää samassa, ei sitten ole kamala urakka pysyä kärryillä jutuista. Mutta ihan miten vain pinojen aloittelija asian näkee kunakin päivänä.
KUMMIT: Elikkä meillä tulevaa tenavaa ei kasteta, mutta nimenantojuhla aiotaan pitää ja " kummit" valita silti. Miehen veli vaimoineen tuntuu helpolta valinnalta, ei olla kysytty, mutta ajattelevat kyllä, että ovat sitten tulevan vauvan kummeja. Ollaan aika läheisiä muutenkin. Sitten en tiedäkään, ketä muita. Ehkä molemmilta yksi ystävä sitten, eli yhteensä neljä kummia. Varmaankin vasta syntymän jälkeen pyydetään.
NIMI: Ollaan suussa pyöritelty erilaisia vaihtoehtoja ja tytölle on pari ehdotusta ja pojalle yksi. Sen näkee sitten kun vauva syntyy, sopiiko mikään meidän ajattelemista nimistä. Minä haluan ainakin vielä pitää nimiehdotukset salassa, mutta en tiedä aletaanko heti syntymän jälkeen jo nimeä käyttämään.
VAUNUT: Ei olla kamalasti vielä ajateltu koko vaunuja, molempien vanhemmat osallistuu sitten kustannuksiin, mutta en tiedä millaisiin päädytään. Briot kiinnostaa ja halvemmat Carenat myös. Pehmeän kopan aion valita ainakin vielä.
Mulla meni tämä päivä nukkuessa ja leipoessa. Huomenna juhlistetaan etukäteen mun synttäreitä, jotka on sunnuntaina. Pari kaveria ainakin tulee käymään. Sunnuntaina sitten täytän muhkeat 20vee ja raskaus on tasan 20+0 silloin! Mies vie mut ainakin syömään ja nyt lähti kaupungille " asioille" eli jotain mukavaa yllätystä varmaan luvassa :)
Omanapa voi ihan hyvin, masu vielä aika pieni. Vauvan potkut tuntuu ihan mukavasti jo pitkin päivää. Jos kovasti jotain rehkii, tuntuu vähän mahassa pahalta. Supistuksia en kyllä ole tunnistanut.
Ihanaa viikonloppua mussukoille, pysytään pinossa!
~cadavera&muru~ rv19+5
En ole aikoihin kirjoitellut, enkä oikein lukenutkaan pinoja. Minulle sopii mainiosti parin päivän yhteiset pinot, huomattavasti helpompi pysyä " kärryillä" .
Kummeja ei olla vielä ehditty miettimään. Eikä vaunujakaan katselemaan. Vasta joulukuussa ajateltiin mennä...
Joku (anteeksi en muista nimimerkkiä) oli jo käynyt 4d ultrassa. Kerro lisää, kuka sen teki, paljonko maksoi, milaisia asioita kertoi???
Laitoin jo oman jutunkin, kun alapää tuntuu kipeältä? Onko normaalia? Nivusiakin vähän särkee... Voi kun joku osaisi neuvoa.
Eilen ensimmäinen ihminen tuli kysymään, olenko raskaana?? Tuli ihan hassu olo, kai se alkaa jo näkymään.
Minullakin kutisee rinnat, lähinnä nännit ajoittain. Sitä kyseltiin. Mitäköhän muuta?
Hyvää viikonloppua kaikille!!
En sitten eilen enää jaksanut tulla kertoilemaan kuulumisia illalla töiden jälkeen. Annoin miehelle pusun kun tulin kotiin ja menin makkariin ja nukahdin. :) Ja tänäänkin olen ollut töissä. Tuossa hetki sitten tulin. Huominen on vapaata ja sitten taas sunnuntaina töihin.
Eilen oli neuvola. Kaikki oli kunnossa. Painoa oli tullut 90 g/viikko eli nyt on tullut semmoiset 4 kiloa yhteensä. Verenpaine oli 126/70. Pissa kunnossa. Hb edelleen 126 eli ei vieläkään tarvitse rautaa ruveta syömään. Epäilin kyllä että se olisi laskenut kun olen ollut niin väsynyt mutta th meinasi että se on vaan tätä yleistä raskausväsymystä. SF oli hurjat 20,5 cm. Tosi iso masu jo! :) Vauvelin syke oli 155. Sain KELAn paperitkin ja täytyy maanantaina mennä KELAssa käymään ja hoitaa se pois päiväjärjestyksestä. Seuraava neuvola onkin sitten lääkäri-neuvola ja se on tuolla rv 28+5. Taas saa odotella monta viikkoa. No mikäs tässä kun kaikki on hyvin ja vauvelikin potkii koko ajan eli ei sen suhteen tarvitse huolehtia. :)
Tänään on taas kyselty kaikenlaista.. Vastaan nyt niihin mihin muistan ja vastaan myöhemmin sitten niihin mitkä unohtuvat. :)
NIMIä ollaan kovasti mietitty. Meillä on nyt sekä tytölle että pojalle pari nimivaihtoehtoa. Alkaa olla jo valinnanvaikeus. :) Mutta mitään varmaa ei olla päätetty.
KUMMIt ollaan melko suurella varmuudella päätetty. Ei olla vielä kysytty mutta aiotaan pyytää miehen pikkuveljeä ja hänen avokkiaan sekä minun pikkusiskoani.
VAUNUja ei meillä vielä ole. Tulee ihan kriisi kun täällä jo monet ovat hankkineet. :) Ollaan me käyty kattomassa pari kertaa mutta lopullinen valinta jää varmaankin tuonne tammikuulle. Brion, Teutonian ja Emmaljungan parit mallit kiinnostaa..
NÄNNIEN KUTINAa minullakin on pikkuisen esiintynyt sen jälkeen kun sitä maitoa alkoi vuotamaan tosissaan. Liittyisikö se jotenkin siihen vai mihin?
RASKAUSARVET ovat alkaneet pikkuisen näkyä tuolla alavatsalla kun tuo masu kasvaa niin hurjaa vauhtia. Onneksi ovat todella vaaleita eikä niitä ole paljon. Rasvaan perusvoiteella joka päivä. En tiedä onko siitä mitään apua mutta kuitenkin. :) Töistä kun saa alennuksella niitä jumbokokoisia puteleita niin on tullut käytettyä..
VIIKONLOPPUSUUNNITELMAT ovat aika lailla selvinä. Tänään illalla tulee kaveripariskunta istumaan iltaa. Huomenna mennään päivällä syömään minun vanhempieni luo ja sen jälkeen käydään hautausmaalla. Sekä minun että miehen molemmat vaarit ovat nukkuneet jo pois niin heidän haudoilleen käymme viemässä kynttilät kun on tuo pyhäinpäivä huomenna. Illalla mennään syömään ja elokuviin kaupungille. Samalla reissulla käydään varmaan kävelemässä Hietaniemen hautausmaalla kun se on niin valtavan nätin näköinen pyhäinpäivänä.
Olikohan vielä jotain? En nyt muista.. Tulen sitten myöhemmin vastaamaan jos jotain unohtui. :)
Vielä (.) sen verran että kaikki on ennallaan jos ei siis tuota masun kokoa lasketa. :) Tai no ei se nyt niin paljon ole keskiviikosta kasvanut mutta kuitenkin.. Potkut tuntuvat jo todella ylhäällä ja kyljet tuntuvat " kärsivän" koko ajan hurjemmista potkuista.
Jahas mies tuolla eteisessä kolistelee. Täytyy mennä vastaan ettei turhaan riisu takkiaan. Mennään nimittäin käymään kaupassa kun niitä ystäviä tulee illalla. Mukavaa iltaa kaikille!
Lily & Nappo 23+2
ultrassa ei ollut mitään erikoista, ainakaan niissä asioissa mitä näkyi... Kuva oli meinaan todella huono, johtuen edessä olevasta istukasta ja mun vatsanpeitteistä :/ ... Eli esikoisesta jääneet kymppikiloa on mulla kaikki vain ja ainoastaan vatsalla... Kyllä nolotti, kun lääkäri sanoi, että vatsanpeitteistäkin johtui huono kuva! Koitettiin alateitsekkin, mutta vauva sitä kautta liian kaukana. Vähän jäi harmittamaan, ettei tarkempaa tutkiskelua voinut tehdä.. mutta kaikki mikä näkyi oli normaalia, mutta esim. sydämen tarkempaa tutkiskelua ei voinut tehdä, eikä munuaisten. No, täytyy lohduttautua sillä, että kaikki ei edes käy rakenne ultrassa.
Kovin oli reipas wilpuri! Etisen istukan takia en ole niin hirvittävän vahvoja liikkeitä tuntenut, mutta nyt siellä oli polkupyöräily menossa!! :) Huvittavan näköistä oli. Naurettiin kaikki kun ihan tasaista liikettä tyyppi polki pyörää :) Ihana! Vastasi viikkoja ja kaikki näytti olevan kunnossa.
Nyt hyvillä mielin viikonloppua viettämään!!
Mullekin sopii hyvin että pistettäis 2-3 pinoa/viikko. Sitten vastauksia kyssäreihin..
KUMMIT: on periaatteessa valittu mutta mietitään vielä vaikka ei se siitä miksikään muutu kun niitä vaihtoehtoja ei ole ; ) Kaksi nuorta 16 ja 17 vuotiasta serkkutyttöämme. Parhaat kamut jo käytössä esikoisella ja kuopuksellakin hyvä kummi.
NIMIASIAA: Pojalle on melko varmuudella pari nimivaihtoehtoa ja tytöllekin on pari mutta en ole vielä varma niistä tyttöjen nimistä. Tahtoisin löytää vielä jotain parempaa ; )
VAUNUT: Meillä nyt teutonian mistralit pehmellä kantokassilla kun ekalla ja kuopuksella oli kova koppa ja en tykänny niistä painavuuden takia, muuten oli hyvät. Katsotaan nyt sitten miten käytännössä tämä pehmeä pelittää. Tuskin pitkään sitä käytettyä tulee kesähelteillä mutta onhan sitten ratasosio sitä varten..
RASKAUSARVET: Vanhat arvet ovat alkaneet punoittamaan mutta uusia en ole havainnu. Luultavasti navan lähistölle tulossa yks kun näyttää siltä ja kutisee siltä kohtaa.
VIIKONLOPPU SUUNNITELMIIN: Tänään käytiin kaupassa jo. Huomenna kotona paitsi esikoisen vien pariksi tunniksi kaverinsa synttäreille ja sunnuntaina kyläillään kaveri perheessä. Eli melko rauhallista. Ulkoillaan paljon jos sää sallii, saunotaan jne pientä.
Olikohan siinä jo vastaukset kaikkiin päivän puheenaiheisiin? ; )
ALAPÄÄN KIVUISTA: vielä joku kyseli ja mulla myös ajoittain häpyluuta särkee ja alpäässä ihme paineen tunne. Samaten nivusiin sattuu kävellessä. Kait normaalia tai sitten voi olla suonikohjuja alapäässä. Ne voivat tuntua sellaisilta..
Omassa (.) ei erikoisia paitsi että päivä päivältä enemmän pikkuinen liikkuu niin että tunnen lähes koko ajan paitsi kävellessäni hänen liikkeitä. Ihanaa. Ens viikolla menen yksityiselle kunnolliseen rakenneultraan. On naistentauti ja synnytys lääkäri ja kuulemma erittäin pätevä.Mietimme vielä haluammeko tietää sukupuolen. Tiistaina siis iltapäivästä klo 16,20 ois aika. Jänskää. Oma olo muuten aika mainio vaikka välillä kylkiin ja " alakertaan" sattuu mutta se on pientä.
RINTOJEN KUTINA: oli yks aihe vielä. Mulla kutisi nännit raskauden alussa mutta nyt eivät ole sitä tehneet moneen viikkon ; ) Sen sijaan verisuonet ovat rinnoissakin tullu pintaan.
Pakko kertoa vielä että mullakin vauvelin liikkeet näkyy joskus kun tarkkana on masun päälle ja mieskin sai toissailtana jo pienen töytäisyn käteensä kun piti sitä vatsani päällä. Mutta nyt lasten kanssa touhuaan vielä. Palailen taas huomenissa. Ja huomenna tsan 21 viikko!
[color=Darkturquoise]lukemassa kävin kyllä jo päivällä. Ollaan neidin kanssa ihan kahdestaan kotona, kun miehellä työpaikan TYKY-viikonloppu (lue kaljotteluvkl). Käytiin viemässä mies paikan päälle ja sen jälkeen oltiin ystäväpariskunnalla iltakylässä. Heillä on meidän neitiä viikkoa vanhempi poika (tavattu toisemme perhevalmennuksessa) ja 4kk:n ikäinen poika (meidän kummipoika). Siinä oli taas lapsilla vauhtia vaikka muille jakaa. Huomenna neiti lähteekin mun siskon kyydillä mun vanhempien luokse yökylään. Äiti eilen illalla soitteli ja kyseli, voisiko neiti tulla heille kylään, kun sekä äidillä että isällä vapaa viikonloppu. Kyllähän se vaan sopi niin minulle kuin neidillekin. Olisi aina menossa mummopapalle kylään =). Saan siis olla huomisen ja sunnuntain ihan rauhassa itsekseni, ihan kuten [b]Bambi@perhonen[/b]. Ja minulla ei kyllä ole ongelmaa kuinka tuon ajan käytän; aion vaan NAUTTIA rauhasta, nukkua pitkään, katsoa telkkaa, syödä hyvin...
Meillä oli tänään neuvola ja kylläpä tuota painoa oli viime kerrasta tullut. Viimeksi neuvolassa käydessä (4 viikkoa sitten) painoa oli tullut vaan yhteensä 700g koko raskauden aikana, mutta nyt alkuun nähden painoa olikin tullut jo 4kg yhteensä. Aika hurjalta tahdilta itsestä tuntuu, muttei neuvolatäti mitään sanonut. Esikoisellakin mulla oli kyllä aika sama tahti tuon painon kanssa, eli alussa ei tullut juuri mitään ja sitten rupes pukkaa melkein 1kg/viikko. Esikoiselta painoa tuli 14kg. Hb 128, ei tarttenu vieläkään alkaa syömään rautaa. Onneksi, mulla kun maha menee ihan kovaksi niistä ja kun mutenkin on jo samaa ongelmaa. Sf-mittaa ei miatnnut, toteis vain että näillä viikoilla tuossa navan korkeudella yleensä on ja niin kuulemma minullakin. Vauvan syke n. 145. Oon monena iltana ihmetellyt, että kun makaan sohvalla kyljelläni, niin tunnen oman sydämensykkeeni ihan koko kehossa. Tätä neuvolassakin ihmettelin ja johtuu kuulemma siitä, että istukka tuossa etuseinässä aika ylhäällä ja sitä kautta tuntuu. Hassu tunne se on! Seuraava neuvola viimeinen päivä eli taas on pitkä aika odoteltavana.
RASKAUSARPIA ei ole uusia tullut. Vanhat tuolla reisissä ja uskomatonta kyllä pohkeissa valkoisia jo, mutta saa nähdä milloin alkaa uusia puskemaan. Kovasti olen ihan tavallisella kosteusvoiteella rasvaillut samalla kun itseäni rasvaan. Oon nimittäin rasvojen suurkuluttaja muutenkin, joka ilta on pakko rasvata. NAPAkin edelleen kolona, mutta esikoista odottaessa kyllä pullahti jossain vaiheessa ulospäin.
VAUNUT meillä on esikoiselta jääneet. Ihan sellaiset halvat Emmat pehmeällä kantokopalla ovat. Ihan hyvin ovat meidän käyttöön riittäneet. Me kun hyvin vähän vaunuilemme, ainakin esikoisen kohdalla.
NIMISTÄ ollaan puhuttu jo ennen raskautta, mutta nyt ei olla vielä yhtään puhuttu nimistä. Esikoisen aikaan pojalle jo oli nimet keksitty valmiiksi, mutta ei ehkä enää niin mieleiset nimet kuitenkaan. Tytölle aikalailla nimi jo saattaa olla valmiina - tai sitten ei. Saa nähdä, kuinka käy kun asiasta oikein ruvetaan puhumaan.
Neiti nukkuu jo ja aattelin mennä suihkuun ja sen jälkeen sohvalle iltapalan kanssa telkkaa katsomaan.
Monkey ja mosse rv. 20+2
CADAVERALLE onnittelut etukäteen!! Huh tunnen itseni tosi vanhaksi;=/
RASKAUSARVISTA:Mulle ei tullu ekasta raskaudesta arpia. Toivottavasti ei tuu nytkään. Kaverilla repes koko alavatsa ponnistusvaiheessa, joten loppuun asti saa jännittää tuleeko niitä.
NAPA:Mulla on pullahtanut napa ulos. Ei ekan kans oikeestaan tullu ulos. On yksilöllistä.
OMIA JUTTUJA:Meidän tarjous hyväksyttiin ja 15.12. muutetaan omaan, isoon, uuteen kotiin JIPPII!!
Hyvää vkloppua kaikille!
Pinja rv21+3
[color=Darkturquoise]ONNEA [b]Cadaveralle[/b] tupla-kakskymppisistä! =)
Ja ihan älyttömän paljon ONNEA [b]Pinjalle[/b] uuden kodin johdosta! Nyt vaan tsemppiä muuttorumbaan!
-M-
Olen seilaillut eri sivustoja ja täällä tuntuisi olevan keskustelu johon tulisin mielelläni mukaan. Muut ketjut ovat niin hirveän pitkiä, että niihin ei oikein pääse mukaan.
Tässä vähän jotain itsestäni. Olen 25.v ja ensimmäistä lasta odotan vko 20+1. Työskentelen hotellin vastaanotossa ja tälläkin hetkellä yövuorossa istuskelen. Mieheni kanssa juuri ostettiin uusi asunto joka on nyt remontissa, joten itse asustelen vanhempien luona koska pelottaa vähän kaikki maalihöyryt jne, joten koimme parhaaksi, että minä pysyttelen taka-alalla näissä remppa hommissa :). Toivottavasti parin viikon päästä päästään asettumaan uuteen kotiin ja laittamaan jo vähän huonetta vauvalle :).
Rakenne UÄ oli muutama päivä sitten ja kaikki oli hyvin. Sukupuolta en saanut tietää, mutta iteselläni on vahvasti poika olo. Olihan se taas jännää katsella kun pikkuinen siellä pyöriskeli ja pienet varpaatkin sieltä itsekkin selvästi erotin.
Painoa on tullut muutama kilo ja verenpaineet jne. on kunnossa. Odotusaika ainakin tähän mennessä on mennyt ilman ongelmia.
Viikonloppu menee täysin töiden merkeissä. Olen maanantai aamuun saakka joka yö töissä, joten päivät meneekin suurimmaksi osaksi nukkuessa.
Vaunujen ostoa suunnittelen, mutta mihinkään en ole vielä päätynyt, koska vaihtoehtoja on niin paljon, että pää on ihan pyörällä, kun kaikki on niin uutta.
Mutta nyt täytyy vähän töitäkin paiskia, mutta ensi yönä jatkan löpinäitä !
En olekaan kirjoitellut muutamaan paivaan ja aloitan nyt ihan ekaksi vastaamalla noihin muutamiin kysymyksiin mita tassa on pyorinyt.
RASKAUSARVISTA ei ole viela ainakaan ilmaantunut, onneksi.
NIMISTA meilla on muutamia nimiehdotuksia, mutta ei olla viela tehty lopullista paatosta.
VAUNUISTA aika pintapuolisesti ollaan katseltu. ' Tositarkoituksella' varmaan ensi kuussa. Sanky ostettiin kaytettyna, ja jotain muuta pienempia ostoksia ollaa jo hankittu.
RINTOJEN KUTINASTA mulla ei tuo kutina rajoitu vain rintohin, vaan tuntuu etta kutisee vahan joka paikasta. Todella arsyttavaa.
Tuossa taisi ollakin nuo kysymykset talla eraa. Meilla on masu-asukin rytmit kaantyneet ihan paalaelleen tassa muutaman paivan aikana, ja tuntuu etta yolla tuolla kohdussa on hirmuiset bileet pystyssa ja paivalla on niin hiljaista, etta ehdin aina jo vahan huolestua. Toivotaan ettei enteile samaa syntyman jalkeenkin!!!!
PINJALLE paljon onnea asunnon ostamisesta!!! Ihanaa etta paasette uuteen kotiin jouluksi!
CADAVERALLE hyvaa syntymapaivaa! Alahan juhli liian railakkaasti, heh :)
Olikohan viela muita onniteltavia....?
Palataan taas pian,
Browniette 22+2
[color=aquamarine] Eilen illalla oli selkä ja kylki tosi kipeät. Onneksi helpotti, kun menin sänkyyn makaamaan. Nyt on jo paljon parempi olla. Tuntuu, että oikean puolen kylki menee " kasaan" ja että koko ajan pitäisi oikaista ruhoaan.
Raskausarpia ei ole tullut uusia, vanhoja on, ne tulivat silloin teininä. Lähinnä lantiosta ja rinnoista löytyy, ovat aika vaaleita. Missä vaiheessa raskautta niitä on muille tullut? Ihanko vasta loppumetreillä? Olen kuullut, että niitä voi pakaroihinkin tulla...? No, sieltä ne ei ainakaan mihinkään näy=)
Viikonlopuksi on jotain pientä suunnitelmaa... Tänään täytyy käydä ruokakaupassa, huomenna kun on pyhäpäivä ja kaupat kiinni. Huomenna miehellä on pikkujoulut, että huominen ilta menee sitten itekseen kotona. Voisin tehdä siskon tytölle sen kastemekon vihdoinkin... ristiäiset on isänpäivänä! Ja sitten tota kotia pitäisi laittaa, pari lipastoa kasata ja niihin laittaa tavarat. Osa tavaroista on vieläkin pahvilaatikoissa ja jätesäkeissä.
Vauvalle ollaan kovasti mietitty nimeä (tai minä olen) ja on nyt sitten varmaan jo päätettykin. Tytölle on useampi vaihtoehto, mutta pojalle vain yksi.
Katjuska: Onneksi kaikki on kunnossa! Hyvä että pääset vielä kontrolliin asian tiimoilta, niin varmistuu, että kaikki on aivan varmasti kunnossa!
lumienkeli: Hienoa että ultrassa kaikki hyvin!
NapNap+Mörökölli rv22+2 [/color]