Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tollo, auttakaa! (lentomatkustamisesta)

Vierailija
01.09.2011 |

Pohjoismaihin matkustettaessahan ajokortti riittää henkkariksi, eikö? Olen lähdössä 2 kuukauden sisällä sekä Tanskaan että Norjaan ja mun passi on mennyt vanhaksi. Seuraavat pidemmät reissut on vasta ensi kesänä, joten haluaisin viivyttää uuden passin hankintaa.

Norwegianin sivuilla sanotaan näin: Henkilöllisyystodistuksena käyvät kotimaan ja Pohjoismaiden sisäisillä lennoilla: voimassa oleva passi, voimassa oleva henkilökortti, voimassa oleva ajokortti. Tarkoittaahan tuo siis sitä, että myös Pohjoismaasta toiseen matkatessa ajokortti riittää?

Entä saako käsimatkatavaroihin ottaa pienen hiuslakkapullon? Siis aerosolia, ei pumppumallia? Muuten käsimatkasäädökset on selvillä, mutta tuo askarruttaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määkin oon ottanutmukaan eikä oo mitään tapahtunut

Vierailija
2/6 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslakkapullon saat viedä muiden nesteiden mukana litran muovipussissa, kunhan on alle 100ml eli alle desi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain Pohjoismaiden välillä riittää ajokortti henkkariksi. Kaikki lentoyhtiöt eivät kysy henkkareita ollenkaan jos lentoliput on tulostettu jo kotona, mikä on minusta kyllä omituista ja matkustajana en tykkää oikein asiasta.

Hiuslakkapullo on OK jos se on max 100ml kokoinen. Pakkauskoko lukee kyljessä, itse purkki voi olla isokin kunhan sisällä oleva määrä on alle 10ml. Ja näitä saa olla korkeintaan 10kpl. Ne pitäisi vielä sulloa litran minigrip-pussiin mutta käytännössä yleensä pääsee läpi myös meikkipussin kanssa tai jos levittää kaikki purnukat yksitellen siihen turvatarkastuksen muovikaukaloon.

Vierailija
4/6 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkki nimenomaan pitää olla kooltaan se 100ml

EI KÄY niin, että pullo on iso ja sisältöä on sen 100ml verran.

Juuri tänään oli Keskisuomalaisessa uutinen tästä, miten paljon matkustajilla tulee virheitä näissä..

Vierailija
5/6 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin että ajokortti riittää ja että lakan saa ottaa. Matkustan yleensä aina vain käsimatkatavaroilla, mutta nyt on uuden kampauksen myötä sellainen tilanne, että lakkaa on laitettava että tukka on nätisti.

Muuten kaikki nesterajoitukset on selvillä eikä nesteitä tulekaan juuri lainkaan. Palashampoo, stick-dödö, mineraalimeikit, meikinpuhdistusliinat (tai kiinteä kasvosaippua) vähentävät nestemäärää jo hurjasti ja sallittuun litran pussiin mahtuu todella paljon tavaraa! ap

Vierailija
6/6 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslakkapullo on OK jos se on max 100ml kokoinen. Pakkauskoko lukee kyljessä, itse purkki voi olla isokin kunhan sisällä oleva määrä on alle 10ml. Ja näitä saa olla korkeintaan 10kpl. Ne pitäisi vielä sulloa litran minigrip-pussiin mutta käytännössä yleensä pääsee läpi myös meikkipussin kanssa tai jos levittää kaikki purnukat yksitellen siihen turvatarkastuksen muovikaukaloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi