Voisitko kertoa, mitä ajattelet Sinä, joka vie kirpparille LIKAISIA VAATTEITA?!!
Joka ikinen kirpparikierros käy niin, että käteen osuu likaisia vaatteita. Mutta kaiken huippu oli toissapäivänä Mikkelin Reaalikirppiksellä: Tyttöjen pieniä vaatteita, joista lähes jokaisessa paidassa oli PALJON tahroja!! Ja hinta: 2euroa!!!! Onkohan tämä myyjä jotenkin mieleltään sairas tai jotain?? Muki kaakaota suurinpiirtein kaatunut rinnuksille, eikä ollut puhdistunut pesussa.
Mutta voisitko kertoa, mitä päässäsi liikkuu, kun viet tahraisia vaatteita myyntiin? Ostatko itsekin likaisia vaatteita lapsillesi? tykkäätkö pitää likaisia vaatteita? Kiinnostaisi tietää....
Kommentit (25)
sun riehaantumiselle :D
On jotenkin niin sydämestä tulevaa tekstiä..
Onko sulla muuteen ylipäätään ollut huono päivä tänään ;)
Okei okei, mä myönnän että sama ärsyttää itseänikin kirppareilla, mutta toi teksti.. tirsk :)
Okei okei, mä myönnän että sama ärsyttää itseänikin kirppareilla, mutta toi teksti.. tirsk :)
Eikä nyt mitenkään erityisen huono päivä edes ole ollut... Mutta oikeesti! Raivostuttaa todella, niin paljon, että haluan TIETÄÄÄÄÄ miksi joku vie likaisia vaatteita myyntiin? Ja sama huutiksessa: "ommel purkautunut ja rinnassa tahra" hinta 3e.....
mä olin yks pv kirppiksellä ja pöytä toisensa jölkeen aivan hirveen huonokuntosta,tahraantunutta nukkaa TOSI käyteettyä...mulla ei yhtäkään noin huonokuntosta kotona!ja hinta 2,5 e =) heh!
Kannattaa laittaa popot mah.hyvän kuntoon, ainakin puhdistaa ennenkuin yrittää myydä..
Koska kirpparit vilisevät niitä likaisia ja rikkinäisiä ja epämuodostuneita vaatteita, niin tälläkin palstalla täytyy olla mammoja, jotka niitä sinne myyntiin vievät!
Joten perusteluja kehiin, vaatii ap.
olen miettinyt. ja törkeetä kun lapseni kaverin äiti anto meille risoja vaatteita, en laittanut kiitosta. törkeetä sitä roskiskamaa on kellekkään antaa.
Täällä on kirppareillakin ihan hullut hinnat. Jotkut myy polvesta revenneitä haalareita 50 e hintaan tai pilalle värjääntyneitä 5 v. vanhoja bodyja 5 e kpl. Monet vaatteet on täynnä koirankarvaa tai haisee tupakalle.
Mutta on iloisia ylläreitäkin. Joskus sitä löytää upouusia vaatteita tai vauvantarvikkeita, jopa kaupan pakkauksissa olevia. Ja myyjä haluaa niistä vaan äkkiä eroon ja on alihinnoitellut.
Olen vienyt kirppikselle vaatteita jotka ovat olleet ties kuinka kauan kellarissa odottamassa sitä kirppistä (mitäköhän sanoisin, ehkä joka kolmas vuosi olen käynyt kirppiksellä), ja yhtäkkiä niissä on ollut tahroja joista mulla ei ole ollut mitään havaintoa niitä pois pakatessani. Enhän mä nyt itsekään hukkaisi aikaani ja säilytystilaani varastoimalla jotain sössäisiä rääsyjä!
Mä epäilen että jonkuntyyppiset tahrat alkavat ajan kanssa "tekeytyä" ja tulla esille pahemmin kuin ne alunperin olivat, silloin kun vaatetta lakattiin käyttämästä.
Mulle kelpaa vaate, jossa on pesussa lähtemätön tahra ja valitettavasti meillä sellaisia vaatteita ilmestyy. On tussipilkku valkoisen paidan hihassa ja öljyläikän jämät verkkarin puntissa. Ostan myös tälläisiä vaatteita kunhan hinta on alhainen eikä ko tahrat häiritse mua saati pesunukka arkivaatteessa. Pesemätön, likainen vaate on eri asia.
Jollekulle toiselle nämä ovat kuvottavia eikä niitä voi lapselle päälle pukea.
Sinänsä surullista että täälläkin on aina välillä ketjuja, joissa itketään kun ei ole varaa mihinkään eikä lapsille ole vaatteita. Tahrakammoa levittävät karkoittavat sekä myyjiä että nostavat hintoja; jollekulle ei oikeasti ole vaihtoehto ostaa kaikkea uutena ja tahrattomana.
kyllä pesen vaatteet, jotka ovat olleet vuosia varastossa ennenkuin myyn ja suosittelen sitä muillekkin. Sen kyllä hajusta huomaa jos ei pese!
Olen vienyt kirppikselle vaatteita jotka ovat olleet ties kuinka kauan kellarissa odottamassa sitä kirppistä (mitäköhän sanoisin, ehkä joka kolmas vuosi olen käynyt kirppiksellä), ja yhtäkkiä niissä on ollut tahroja joista mulla ei ole ollut mitään havaintoa niitä pois pakatessani. Enhän mä nyt itsekään hukkaisi aikaani ja säilytystilaani varastoimalla jotain sössäisiä rääsyjä! Mä epäilen että jonkuntyyppiset tahrat alkavat ajan kanssa "tekeytyä" ja tulla esille pahemmin kuin ne alunperin olivat, silloin kun vaatetta lakattiin käyttämästä.
Okei okei, mä myönnän että sama ärsyttää itseänikin kirppareilla, mutta toi teksti.. tirsk :)Eikä nyt mitenkään erityisen huono päivä edes ole ollut... Mutta oikeesti! Raivostuttaa todella, niin paljon, että haluan TIETÄÄÄÄÄ miksi joku vie likaisia vaatteita myyntiin? Ja sama huutiksessa: "ommel purkautunut ja rinnassa tahra" hinta 3e.....
Mutta, oikeesti tunnistan ton saman ilmiön! Ihmettelen miten jotkut luulee saavansa kaatopaikkatasoisesta kamasta jotain?!
Kaieken huippuna näin meikkejä (käytettyjä) ja deodoranttipullon eräällä pöydällä? Haloo?!
t.olikohan 5 vai 6, se tirskuja kumminkin :D
Olen vienyt kirppikselle vaatteita jotka ovat olleet ties kuinka kauan kellarissa odottamassa sitä kirppistä (mitäköhän sanoisin, ehkä joka kolmas vuosi olen käynyt kirppiksellä), ja yhtäkkiä niissä on ollut tahroja joista mulla ei ole ollut mitään havaintoa niitä pois pakatessani. Enhän mä nyt itsekään hukkaisi aikaani ja säilytystilaani varastoimalla jotain sössäisiä rääsyjä!
Mä epäilen että jonkuntyyppiset tahrat alkavat ajan kanssa "tekeytyä" ja tulla esille pahemmin kuin ne alunperin olivat, silloin kun vaatetta lakattiin käyttämästä.
Eiköhän siinä lappua laittaessa huomaa, jos vaatteessa tahroja?
kyseinen myyjä on joko:
- laiska
- kiireinen
- suurpiirteinen
- tai tyhmä (koska vaatteesta saisi paljon enemmän, jos se olisi puhdas - tai sen saisi ylipäätään myytyä)
Mä aina ajattelen, että se vaatteen omistaja on joku ressukka, joka haaveilee saavansa paljon rahaa kirpparilta. :D
Sen ei tarvitse olla pesty. Kyllä ne menee kaupaksi likaisinakin.
Sen ei tarvitse olla pesty. Kyllä ne menee kaupaksi likaisinakin.
Kävelen samantien ohi kirppispöydästä jonka haju on tunkkainen tai josta ekana katottu vaate on tahrainen. Ei kiitos.
Mun mielestä jos maksaa vaatteesta 2 euroa Sen ei tarvitse olla pesty. Kyllä ne menee kaupaksi likaisinakin.
Siistejä vaatteita saa 0,5 -1 € hintaa ja se on sopiva kirppishinta
vasta kirpparin kirkkaammassa valossa kahdessa valkeassa paidassa haalean kellertävät noin 1cmx1cm tahrat.
Hävetti ihan kauheasti! Toinen oli kerran pidetty burberryn paita ja olin laittanut hinnan sen mukaisesti.
Muutoin laitan tuollaiset erilliseen laatikkoon, ja kirjoitan mökki vaatetta yms. ja hinnat 0.10€/kpl. Joku voi kuitenkin pitää sitä pihavaatteena tai mökillä.
Olen siis oikeasti tosi tarkka ja siihen laatikkoon ei mene mitään nukkavieruja vaan just tollainen yksi lähtemätön haalea tahra. Aina on tyhjentynyt laatikko "minuuteissa"
vasta kirpparin kirkkaammassa valossa kahdessa valkeassa paidassa haalean kellertävät noin 1cmx1cm tahrat.
Hävetti ihan kauheasti! Toinen oli kerran pidetty burberryn paita ja olin laittanut hinnan sen mukaisesti.Muutoin laitan tuollaiset erilliseen laatikkoon, ja kirjoitan mökki vaatetta yms. ja hinnat 0.10€/kpl. Joku voi kuitenkin pitää sitä pihavaatteena tai mökillä.
Olen siis oikeasti tosi tarkka ja siihen laatikkoon ei mene mitään nukkavieruja vaan just tollainen yksi lähtemätön haalea tahra. Aina on tyhjentynyt laatikko "minuuteissa"
jos ilmaiseksi jaat Burberryä tms. Pasukoneet ja tahranpoistoaineet on keksitty. Kiitos sulle kuitenkin.
miettinyt ihan samaa!! Mä en i k i n ä kehtais viedä myyntiin paskasia vaatteita, katon tosi tarkkaan kuteet ennen kun vien myyntiin, en kehtaa viedä edes esim pesussa nuhruuntuneita. Ja toi et tosiaan ihmiset kehtaa pyytää ihan hirveitä summia käytetystä ja paskasesta tavarasta. Kerran näin kirpparilla niin läpikustun matkasängyn, oli vähän repaleinenkin, hinta 45e!! Haettiin viereisestä jyskistä uus 35e :D