Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Keskenmenon jälkeen syyskuu**

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrhula: kyllä vain minua peloteltu ennen aikaisella synnytyksellä supistelutoiminnan takia. eilen sitten kävin äitipolilla taas cervix ultrassa ja siellä olikin joku maanantai kappale harjoittelemassa :D sille piti kädestä pitäen neuvoa ultran käyttö ni jäi vähä epämukava fiilis. mullahan kolme viikkoa sitten edellisessä ultrauksessa todettiin, että kohdun kanava on mutkalla ja kanavaa on ultralla katottuna 3,5 cm. nyt sitten tämä maanantai kappale sai kohdunkanavan mitaksi 4,5 cm ja kanava oli suora. edellinen naistentautien ylilääkäri viel mainosti miten se on hyvä jos siellä kanavassa on mutka. nyt sitten en tiedä mitä pitäis ajatella. Soittelin neuvolaan ja neuvolan täti totesi, että uusi nuori lääkräi teki mittavirheen ja neukkulääkäri haluaa tilanteen varmistaa parin viikon päästä. kanava ei jokatapauksessa kasva varsinkin kun kohdunsuu on pehmennyt.. :/

tämä maanatai kappale päätti lopettaa servixin seuraamisen tähän ja seuraava ultra on synnytystapa arvio rv 32, että sellasta..onneksi siihenkään ei ole kuin neljä viikkoa aikaa. Rupes vaan mietityttää, että mitä tollaset ihmiset tekee miun haarovälissä ja neuvolakin sitä ihmetteli..kun ottaa miun taustan huomioon niin "virheille ei pitäisi antaa varaa" :/

kaikista veemäisintä oli se, että kun hän teki alatie tutkimuksen niin murjoi tuon kohdunsuun siihen jamaan, että eilisen sitten kuuntelin supistuksia. kohdunsuukin jos kerran pehmennyt niin eikö sitä tutkimusta vois vähä hellemmin tehdä :/ ajatteleevat tietty, että "sinä et tiedä kivusta mitään jos tämäkin koskee, mutta tarkottaako se sitä, että uudelleen synnyttäjien, keskenmenojen kokeneiden on kestettävä tollaset keihästykset jo odotusaikaan"*huoh*

mie edelleen yritän tuon makuuhuoneen saada viimeisteltyä. alkaa ärsyttää tää sotku ja siivo, mikä muissa huoneissa on..kun kaikki makkarin tavarat on sijoteltu pitkin kämpää väliaiakasesti.

vauva oli kuitenkin hirmu hyvän kokonen ja kaikki oli sillä hirmu hyvin. oli neiti jopa raivotarjonnalla nyt kunnolla :D

jospas se tästä iloksi muuttuis kun alkaa touhuamaan.

-camotar & tonttu rv 27+5-

Vierailija
22/49 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

panikoijalta. Varoitus, synkkiä mietteitä! Ei voi mitään: kurkkua kuristaa, sydän hakkaa, en saa nukuttua. Kertakaikkiaan odotan siis kauhusta kankeana huomista ultraa. :( Olen tehnyt mielikuvaharjoituksia siitä, miten tulen reagoimaan huonoihin uutisiin. Todella normaalia. Viikon edetessä hyvät fiilikset on haihtunu, jotenkin en tunne enää olevani raskaana. Maha on kyllä iso, nännit kipeät ja välillä vielä vähän yököttääkin, mutta silti pessimismi nostaa päätään. Voi kunpa, kunpa tällä kertaa olis minunkin vuoro saada hyviä uutisia...

Sen verran olen itseäni tsempannut, että JOS kaikki on utrassa ok, menen sen jälkeen syömään hyvään ravintolaan ja ostan sopivia vaatteita ja alusvaatteita kassikaupalla. :D

piikkanen: tervetuloa! Riippuu varmaan paikkakunnasta ja neuvolasta, saako sitä kautta varhaisultran. Samaten se, milloin eka neuvola pitää varata, ruuhkaisissa paikoissa aiemmin. Meidän neuvolan täti ei hötkyile, eka käynti on yleensä vasta 9-10 viikoilla. Minä "hoidatin" ensimmäiset km:t yksityisellä, koska vastaus terveyskeskukseen soitettuani oli: "Ei me täällä niille mitään tehdä". Mutta pari vuotta sitten rohkaistuin ottamaan suoraan äitiyspolille yhteyttä ja siellä vastaanotto oli aivan erilainen. Pääsin suoraan hyytymistekijä-, vasta-aine- ym. keskenmenoja tutkiviin kokeisiin. Ja tosiaan sain käskyn soittaa aina heti uuden raskauden alettua suoraan polille. Näissä synnytyksiin ja naistentauteihin liittyvissä asioissa tuntuu olevan valitettavan erilaista hoitokäytäntöä eri puolilla Suomea.

camotar: no höh, miten inhottava lääkärikäynti. Mulla oli viime syksyn km:n toteaminen melko karsea kokemus. Näin itsekin ettei sikiö ole hengissä, mutta lääkäri (ilmeisesti aika kokematon) vaan mittaili rakenteita ja koitti saada sikiötä liikkumaan. Sama lääkäri tuli sitten kohduntyhjennykseen selittelemään käytöstään, sekin oli hyvin kivaa kun samalla oksensin ja vuosin verta. Jouduin (kohteliaasti :D) sanomaan, että anteeksi, en voi keskustella just nyt, pyörryn kohta.

Helene: epäilen, että mulla kanssa raskausoireet on jossain määrin psykosomaattisia. Mutta toisinpäin kuin sulla. Eli mitä enemmän epäonnistuneita raskauksia takana, sitä pahemmat oireet kehitän seuraavalla kerralla. Housuista vielä. Eilen oli "virallisempi" tilaisuus illalla ja jouduin tekemään hyvin monimutkaisen virityksen, että sain siistit mustat housut jalkaan. Hah, vessaankaan en voinut mennä. :D

Siellä tilaisuudessa oli paljon puolituttuja ihmisiä, joista pari katseli sen näköisesti, että melkein kysyivät "tuleeko teille vauva?". Minä aion sanoa (jos siis pysyn raskaana) ihan pokkana: "ei". Koska vaihtoehto olisi: "No joo, olen raskaana NYT, mutta tämä on 14. raskaus eikä ole takuita että saisin elävän vauvan tästä" HAH. Tulisi ehkä kiusallinen hiljaisuus. Tuntuu niin epätodelliselta, että joillekin ihmisille positiivinen raskaustesti todella tarkoittaa että "meille tulee vauva".

Panikoiva Pyrrhyla (vaikeasti muistettava nikkini on muunnelma punatulkun lat. nimestä) 12+0?

Onpa vaikeaa kirjoittaa tänne viestiä, kun on koko päivän kirjoittanut tekstinkäsittelyllä. Jotenkin alkeellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kehittänyt nyt huolen siitä,etten tunne vauvan liikkeitä,nyt 17+1 taikka 7+3 ultran mukaan.Eilen dopplerilla kuunneltiin kotona,ja siellä se möllöttää vaan alavatsalla,ei tullut mitään nousuja ääniin,eli EI liikkunut.

Nyt mä sit tietty ajattelen,että okei,vauva on niin vammainen ettei kykene liikkumaan edes kohdussa.

Rakenneultraan on 3 vko,ja vähän ounastelen että saan moitteita,kun en mennyt punktioon...että tiedettäs varmasti,onko hänellä vika vai ei.Musta kumminkin tuntuu että tuo rakenneultra on sellanen että saadaan tietää JOTAIN.

Anyway,toivon että Pyrris on saanut positiivisia uutisia raskaudesta!!!

Vierailija
24/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ONNEA! Sain ultrasta hyviä uutisia! Lapsivesi oli lisääntynyt, nt 0,8mm, kädet, jalat, aivot, virtsarakko näkyi. :) Ette voi kuvitella tunteiden myllerrystä. Tai ehkä juuri tämän ketjun lukijat on niitä ainoita, jotka voi käsittää miltä nyt tuntuu. :) Eipä tässä mitään vielä ole voitettu, veriseulan tulokset tulee vasta parin viikon kuluttua. Mutta nyt iloitsen niin, että kyyneleet melkein valuu. :)

En nukkunut yöllä paria tuntia enempää, ahdistus oli kova. Tein vielä itselleni lisämurhetta, kun epähuomiossa laitoin jalkaani alkkarit, joissa on PUNAISIA kukkakuvioita (ehdoton nou-nou km:ja kokeneille). No, tietenkin kun menin polin vessaan, katsoin kauhuissani miten alkkareihin on tullu "veriläntti". Idiootti. :D :D :D Eikä siinä vielä kaikki. Sähläsin vessassa niin, että housut kastui... Hermostuneena taisi taas tulla höpötettyä lääkärille ja kätilölle kaikenlaista mm. kumisaappaista. :D :D :D Apua, naurattaa.

Saan ylimääräisen ultran ennen rakenne-uätä ja ohjeet jatkaa Klexanea, foolihappoa, ym. Unohdin kysyä hemoglobiinin, mutta tod. näk. joudun raudankin aloittamaan aika varhain. Viime kerran vähäinen lapsivesi selitettiin sillä, että rv:ja oli niin vähän. Eivät sitten viime viikolla voineet sitä sanoa... Huh, nyt tuntuu, etten ikinä elämältä enää mitään pyydä, jos tämän lapsen saan pitää. :) Vaikka eihän se niin mene. Huomenna varmaan jo huokailen, että kunpa lapset leikkisi nätisti, kunpa saisi joskus olla pari tuntia rauhassa, kunpa saisi hyvät arvostelut projektista jne., jne. :D

Kävin syömässä (nam!) ja shoppailemassa. Tässä kaupungissa on enää yksi vaateliike (H&M), jonka valikoimiin kuuluu äitiysvaatteet. Muutama paita oli ihan OK, mutta housuista ei löytynyt yhtään sopivia. Johtuuko nykymuodista? Mulla on pitkät ja hoikat jalat, mutta leveähkö pylly, enkä voi kuvitellakaan laittavani päälleni mitään alaspäin kapenevaa tai pilli-mallista. Siispä täytynee katsoa nettivalikoimaa tai kierrellä Helsingin kauppoja seuraavan kerran kun sinne menen. Ja liivikoko oli kasvanut niin, että sopivia löytyi vain Sokokselta hintaan 65-85€/kipale. Jaiks.

Toivon kaikille yhtä hyvää mieltä kuin mitä itsellä nyt on. :) Tämä on melkein kuin huumetta (vaikka en tiedäkään miltä huumattuna tuntuu. :D).

Onnellinen Pyrrhyla 12+0 (viikot siirtyi lähemmäksi todennäköistä hedelmöitysajankohtaa)

Veikkaan, että rakenne-uässä laskettuaika tulee jonnekin huhtikuun alkupäiviin. Tai sitten ei.

P.S. Eilen, kun kävin aamulla verikokeissa, huomasin oudon jutun. Sairaalan desinfiointiaine tuoksui jumalaiselta! :D Hahhahhaa. Meinasin pyytää pari purkkia kotiin.

P.P.S. Odotellessa vuoroani, näin kuinka kaksi lääkäriä ja kaksi hoitajaa kärräsi pienen pientä keskosvauvaa happikaapissa (olivat varmaan syn. salista tulossa). Toivon pienelle ja vanhemmilleen kaikkea hyvää. :)

Vierailija
25/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica: ei sun vauvalla ole varmasti mitään hätää. Eihän ne pienet sikiöt koko ajan melskaa. :) Mun "vanha" viisas neuvolantäti sanoi jo ekassa raskaudessa, että noi kotidopplerit aiheuttaa niin paljon huolta (varsinkin niille, jotka murehtii muutenkin) ettei hän kannata sellaisen hankkimista ollenkaan. Niinpä minä (=panikoija) en sellasta ole ostanut. Mutta varmasti niistä iloakin on, kun saa vaikka joka ilta kuunnella sydänäänet.

En tiedä vieläkään, menenkö punktioon, jos seula hälyttää. Nyt jos pitäis päättää, en minäkään menisi. Koska silloin tää ihana vapautunut olo vaihtuisi taas murheelliseen piinaan. Mutta sen näkee sitten, jos tulee polilta puhelu.

26/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYRRHYLA, suuronnittelut hyvistä uutisista!!!

Itse täällä taas pelonsekaisin tuntein, eilen illalla nousin sängystä ylös ja tunsin miten jotain lorahti alapäässä. Vessaan sitten tarkistamaan niin limaista vaaleanruskehtavaa vuotoa oli paperi täynnä. Koko yön juoksin tarkistelemassa vessassa tuleeko lisää tai jopa kirkasta verta, mutta tuo lorahdus oli ainut mitä tuli. Ja minä oon aivan hermona tottakai. Minullahan on kaikenlaisia kipuiluja ollut muutenkin tämän raskauden aikana niin nyt tuntuu että nekin on keskenmenokipuja. Ja ekana ajatuksena oli tuosta vuodosta että oli kuin lapsivettä, haisikin samalle kuin lapsivesi, vähän makeahko tuoksu ja värikin aika sama. En sitten tiedä onko tämäkin pieni tulossa ulos ja kuollut jo, vai oliko tuo jotain vaaratonta esim.värjäytynyttä valkkaria. Pari kertaa aikaisemminhan olen paperiin pyyhkäissyt ihan minimaalisen vaaleanruskean pisteen, mutta ei sitä ole noin lorahtamalla tullut aiemmin. Ensi viikon pe lääkärineuvola, odottelen nyt sinne asti ellei mitään konkreettista tapahdu ennen sitä. VOI ANNA MINUN PITÄÄ TÄMÄ PIENI!!!!

Helene 12+5

Vierailija
27/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene! Mulla tuli pari viikkoa sitten, ja aiemminkin vähän, ihan samanlaista "vuotoa". Ei lorahtamalla, mutta kuitenkin selvästi värjääntynyttä limaa paperiin. Ja myöskin tuoksui mielestäni juuri makealle. Lääkäri viime viikolla arveli, että olisi voinut olla joku pieni tulehdus, joka teki valkkarin runsaammaksi ja värjäsi sen. Ei tänään kyllä ollu asiasta mitään puhetta. Pidän kaikki sormet ja varpaat pystyssä sen puolesta, että vauvallasi on asiat hyvin! :)

Mullakin oli ja on paljon viiltelyä, jomotusta ym. mielestäni ei-normaalia kipua alavatsalla. Lääkärin mukaan johtuu enimmäkseen päänupista, jännitän koko lantion aluetta niin kovasti, että se kipeytyy. Ja sitten tietysti kohdun kasvuun liittyy myös ihan "normaalia" kipua.

Vierailija
28/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Onnea Pyrrikselle ihanista uutisista, tervetuloa uudet, ja Malicalle & Helenelle tsemppihaleja.

Täällä on vauva alkanut ilmoitella itsestään oikein tosissaan! Eilen illalla havahduin kunnon "jumppatuokioon", ja sama meno on jatkunut tänään säännöllisin väliajoin. Liikeet tuntuvat alavatsalla, mutta ihan selvästi! Ihanaa! :) Mulla on siis oma pikku kaveri mukana töissä!

Vierailija
29/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrrikseltä,ONNEA ja rauhaisaa mieltä nyt sinne!!! :)

Helene,heeh kuulostaa NIIN tutulle.Mulla oli viime odotuksessa (siis loppuun menneessä) sitä maha kipuu ja sit kun tuli tollasta ruskeaalimavuotoo,niin mä päätin että okei,km alkaa.Varasin ultran sanoilla että epäilen että mulla on keskeytynyt km,kun kipuja oli ollut ;)

No tää on tää vanha tarina,mutta niinhän siellä ultrassa sitten näyttikin!!!!Vkl surin menetettyä ja maanantaina menin KESKEYTYKSEEN jossa löydettiinkin tyyppi elossa jne.

En vieläkään tajua mikä valekuolema se oli ;)

Vaavi oli kumminkin sit jo kun ne sen elossa näkin,niin 9+5 ,3pv aiemmin se oli ollut muka 7+2 ja sykkeetön.

Mut joo näin niitä paniikkeja saadaan aikaseksi.

Pyrriksen pikkarisekoilu oli kyl hauska :D

Olin tossa päikyillä välillä,niin olin tuntevinaan käteen kyljellään maaten muka jotain.No en tiä,vilkas mielikuvitus vissiin."sisällä" en kyl tuntenu mitään,ulospäin muka pompsauksen.ÖÖH...

Vierailija
30/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mahtavat uutiset sait. kyllä kannattaa hiukan itseään palkita. Minä toipunu siitä ultrasta nyt tässä pari päivää ja sisutus kuume hirmuinen. sain eilen illalla idean että haluan meille verhotangot heinäseipäistä :DD arvatkaa olenko nyt sit persie pitkällä tuolla navetassa kolunnu ja ettiny niitä..isäntä varmaan hyppii taas seinille töistä tullessaan, että kiva kiitti..noh..eipähän voi valittaa vapaa-ajan ongelmiaan XDD*Buaha*

makkari on nyt maalttu LOPULTA loppuun..vauvan sänkyyn kekkasin uudet jalat tollasesta varmaan 50 vuotta vanhasta lipastosta. se on just presiis ton rottinkikorin kanssa saman kokonen ja lipasto on nyt sileenä :DD

Mulla eilen illalla juili tonne istukkaan, ajattelin tietty heti, että no, nyt se varmaan irtoaa. vauva ollu vähä vaisumpi mutta liikkuu kuitenkin edelleen reilusti..potkut tuolla elimistön puolella ni ei silleen näy niin rajuina rytkäisynä.

PYRRHYLA: missä sairaalassa synnytät??

jospas taas jatkais jotain..söis vaikka :DD

-camotar & tonttu rv 27+6-

Vierailija
31/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne soitti polilta perään. Ihan sydän pomppasi. Sisätautilääkäri oli määränny pinon jotain uusia verikokeita, kun mulla viime vuotisten km:n jälkeen todettiin yhtä sun toista kremppaa. Ens viikolla siis TAAS verta luovuttamaan. Jotku ihme fosfolilipidivasta-aineet täytyy katsoa. Kuulin (ja varmaan ymmärsinkin) ehkä väärin.

Pelkäsin jo, että ne peruu aamun hyvät uutiset. (hehheh)

Malicalle piti vielä sanomani, että mä en ole kummassakaan onnistuneessa raskaudessa tuntenut liikkeitä aikaisin. Eikä kumpikaan lapsista ollut mitenkään "vilkas" mahassa (toisin on nyt, kun ovat leikki-ikäisiä...). Kävin jopa kuopuksen odotuksen loppumetreillä pari kertaa liiketarkastuksessa polilla, kun terkkarikaan ei mielestään tuntenu liikkeitä. Heti kun vauvaa kiusattiin antureilla, niin johan alkoi liike. :)

Vierailija
32/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla apc resistenssi ja nuo hiton lipidit persiillään.

kävin hakee paketin klexanee,42e ja risat.Mitäs oon tällänen läski :D

Juu että kalliiks tulee tää raskaus.

perjantaina viellä alkaa piskävaikutteinen insu,kipaisen polilla hakee ekan piikin ja ohjeistuksen,joten sit menee tän raskauden takia jo

-metformin aamuin illoin

-klexane

-protaphane

nauroin tänää kampaajalla et vieläkän tähän joku verenpainelääke mahtuis,vai oisko joku sydämenvajaatoiminta tms...joo vähän ironista huumorii.

Vaan mitä sitä ei tekis,et sais vauvan syliin,jota toivonut kauan?????

Vierailija
33/49 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin tulla kertomaan kuulumisia. Varhais ukltra oli pari viikkoa sitten ja siellä näkyi elävä alkio ja sydämen sykkeet näkyi ja kuului.LA ei siirretty vaiika kaveri oli 6 päivää nuorempi (viikkoja piti olla 8+3 mutta olikin 7+4). Eilen Hulahti housuihin verta ja tietty pelästyin että se on nyt menoa.. Tämä on jo niin nähty.. Tänän kävin sitten gynen polilla tarkastuttamassa tilanteen ja siellä oli vauva, joka vastasi viikkoja ja sydän sykki viikkoja ultran mukaan kasassa 9+4. Onnellinen, mutta... Tässä on nyt vielä Pari viikkoa ja np ultrakin on vasta reilun viikon päästä. Lääkäri ei osannut selittää, että mistä vuoto johtuu, mutta se olikin jo melkein loppunut siihen mennessä, kun polille pääsin.

Pyrrelle paljon onnea! Ja mukava kuulla että muillakin on ollut hyviä uutisia. :)

Careless 9+4

34/49 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamu-ulkoilun päätteeksi neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet jotta tämä huoli loppuisi ja siellähän se pieni sydän yhä jumpsutti. Säikähdin hurjasti kun varmaan minuutin täti haeskeli sydänääniä, olin aivan varma ettei niitä enää olekaan. Mutta sitten yhtäkkiä kuuluikin:) Sanoi neuvolatäti että mitä luultavimmin se vuoto on kuivilta limakalvoilta jotka saattaa repeillä ihan itsekseenkin. Ja kun valkkariin sekoittuu niin näyttää suuremmalle määrälle mitä todellisuudessa onkaan. Minulla ratkeaa vielä joku suoni päästä tämän huolen takia..No, nyt on taas helpompi olla kun tietää että siellä elossa ollaan:)

CARELESS tsemppiä, nämä vuotojutut on ihan kamalia:(

Helene 12+6

Vierailija
35/49 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrrhyla: Ihanaa, että kaikki onkin hyvin! Hyvä vaan että tutkitaan kunnolla :)

Agartha: Siittiöt elävät jopa yli 5 vrk ja munasolu 2-3vrk, niin eipä sitä tarvitse olla hedelmöittymisen ajankohtaan lähelläkään miestä.

Täällä menee pääasiassa ihan hyvin. Sf-mitta kasvaa alakäyrällä, niinkuin äidillänikin (ollaan kumpikin pitkiä, pitkillä kuulemma se on ihan ok). Mun maha on myös tosi pieni, kun vertailee netissä muihin saman viikon mahoihin. Edestäpäin ei ees huomaa, että olen raskaana. Päänsärkyä ja näköhäiriöitä mulla on myös ollut parin viikon ajan päivittäin, mutta pissi pysyy puhtaana ja verenpaineet alhaisina, niin eipä tässä raskaumyrkytyksestä ole kyse.

29+5 säikähdin myös ihan kunnolla, että lapivedet olisivat menneen, kun lähen pyörryin ja samalla jotain hulahti housuihin niin että pitkät housutkin kastuivat (yäk..). Tein sidetestin, ja side kastui vielä jälkivuodoista ihan märäksi. Soitin synnärille, että mitäs nyt ja käskivät tulla näytille. Kahdella testillä testattiin ja ei ollut lapsivettä. Pikkuisella oli muuten kaikki kunnossa, virtauksen hyvät ja luiset rakenteet vastasivat viikkoja, mutta mahanympärys oli 2 viikkoa liian pieni. Laiheliini on siis ainakin toistaiseksi tulossa.

Neuvoloita mulla on ollut viikosta 26 asti 2 viikon välein, mikä tuntuu kamalan tiheältä kun vertailee muihin, mutta kaippa th haluaa tuota sf-mittaa seurata. Olen koittanut pyytää harvemmalla välillä, mutta ei käy. Toisaalta, ihan hyvä että seurataan. Itse en vaan osaa enää olla huolissani (hyvin kummallista...) kun äitillä oli sama juttu ja vauva saa todistetusti tarpeeksi ruokaa ja istukka toimii kunnolla.

Ensimmäisiä tavaroitakin olen uskaltanut ostella ja tänään käytiin katselemassa pinnasänkyjä ja hoitotasoja. 2 viikon päästä alkaa äitiyslomakin!

rv 33+0.

Vierailija
36/49 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uusi tulokas tähän ketjuun..

Minulla on ennestään 2v1kk poika ja toista yritetty vuoden verran..

Viime maaliskuussa keskenmeno viikolla 11+1 ja sitä kestikin sitten 3kk ja vasta toukokuun lopulla pääsin kaavintaan kiireellisesti, kohtutulehduksen ja jatkuvan vuodon vuoksi (järkky vuoto kesti koko tämän ajan, mutta eivät ottaneet sairaalassa vastaan ja väittivät että on vaan menkat alkaneet?!?!).. Sen jälkeen kierto ollut sekaisin kesän ajan, mutta nyt vihdoin se + tuli.. Kamala ressi ja huoli päällänsä ja olen ihan varma että tälläkään kertaa ei pitkäle päästä.. Nyt on viikkoja vasta 4+5, joten matkaa ensimmäiseen ultraankin on vielä.. Varmaan pitää se alkuraskauden ultra varata parin viikon päästä, kun eihän tätä epätietoisuutta kestä hullukaan.. Kovasti vatsaa jomottelee ja kokoajan sellainen tunne että nyt jotain vuotaa, mutta ei toistaiseksi ei mitään ole tullut :) Ensimmäinen neuvola on n3 viikon päästä ja sitä ennen meillä on muutto uuteen asuntoon.. Se pitää ehkä ajatukset hieman poissa raskaudesta ja huolista.. :)

T:Minza 4+5

Vierailija
37/49 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjöttelen kotona, oksettaa (mahataudin oloisesti) ja olo tuntuu muutenkin huonolta. Olin varma, että kuume on noussut, mutta mittari näytti vain 35.4. Hypotermia uhkaa?

Tervetuloa, Minza! Mulla viimeisimmän (vuosi sitten tapahtuneen) km:n jälkeen ihan sama juttu. Runsas vuoto kesti kuukausikaupalla. Välillä oli viikon, välillä kahden tauko. Soitin varmaan kahdeksan kertaa naistenpolille, aina kysyttiin: onko kipuja ja kun ei ollut, vastaus oli, että kierto on vaan mennyt sekaisin (no joo, todella sekaisin, kun parin viikon välein vuotaa niin ettei pysty vessasta poistumaan). Mulla suht normaali kierto tuli vasta toukokuussa.

camotar: sairaala on todennäköisesti SatKS, ellei muuteta lähiaikoina

Malica: huh, kylläpä sulle on lääkkeitä lykätty. Mikä se lipidi-juttu sitten tarkoittaa? Mulle tehtiin kaikki tukostaipumuskokeet ja vasta-ainetestit 2010. Kaikki oli normaaleja. Voiko se tukostaipumus tulla nyt raskauden aikana kuitenkin? Nimimerkki "lisää huolenaiheita tänne, kiitos", kyselee. :D

Helene: hienoa, että pääsit kuulemaan sykkeen. :) Ja tuo "suoni katkeaa päästä huolen takia" on NIIN totta. Mulla oli perjantaina kamala olo (jäin kotiin), kohtuun viilteli ja alavatsalla oli muutenkin tukala tunne. No, tietenkin ajattelin heti, että sain torstain ravintolaruuasta jonkun pöpön ja kaikki on menetetty.

Kaikille, joilla on jotain huolettavia vuotoja (tai muuta murhetta), suuret tsempitykset. Se on kamalaa, tiedän. Koitetaan kaikki jotenkin porskuttaa eteenpäin. Mulle ihana kätilö viime viikolla koitti valaa uskoa tulevaisuuteen ja sanoi, että pitäisi yrittää elää normaalisti elämäänsä. Ettei koko raskaus mene murehtiessa. Niinhän se on, mutta kuinka kääntää oman päänsä? Mä olen äärimmäisen analyyttinen ja "järkevä" kaikessa muussa tekemisessäni, mutta en näissä raskausasioissa. Välillä, synkkinä hetkinä, ajattelen, että on olemassa kosminen salaliitto, joka ei salli mun saada kolmatta lasta. Hahhaa.

Nyt, kun olo tuntuu todella kipeältä, olen varma, että olen saanut listeria-tartunnan. Joko torstaina ravintolasta tai viikonloppuna anopin luota. Kotona en ole ylihysteerinen ruuan suhteen (koska se antaisi lapsillekin väärän mallin), mutta noudatan kyllä suosituksia. Meillä ei ole koskaan käytetty vakuumikalaa (tai muutakaan vakuumia) eikä esim. ulkomaisia pakastevihanneksia tai -marjoja. Juustoja syön ihan normaalisti, homejuustot (ym. pastöroimattomat) kypsennettyinä.

Iloista viikon alkua kaikille!

Pyrrhyla 12+4?

Tänään olisi ensimmäinen neuvola. Toivottavasti olo kohentuu, olen niin odottanut.

Vierailija
38/49 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi typerä juttu. Olen polttanut todella runsaasti tuoksukynttilöitä. Ne on ehkä eniten auttanut kovaan pahoinvointiin. Pahimman oksentelun aikaan laitoin niitä yöksi yöpöydälläni (ei tietenkään palamaan) ja jos yöllä heräsin huonoon oloon, haistelin niitä, eikä enää oksettanut niin paljon (olen outo). Mä olen siis haistellut niitä tosiaan paljon viimesten viikkojen aikana. Rupesi vaan mietityttämään, että onkohan sekään kovin terveellistä. Jotain kemikaaleja niihin kuitenkin on laitettu hajusteeksi. Hehhehhee, kaikkea sitä ihminen miettii. :D No, täytyy ottaa puheeksi neuvolassa (vaikka täti varmaan katsoo mua vähän säälien :D).

Aika erikoiset tuoksumieltymykset mulla tässä raskaudessa (desinfiointiaine ja kynttilät). Hajuveden tuoksua en voi sietää (normaalistikaan), vaan pahaolo tulee aina, jos esim. bussissa istuu joku vahvasti hajustettu lähelle. Kaikki ummehtuneet hajut, tupakka, paistorasva grillillä, muiden ihmisten jääkaapit, lasten hammastahna, likapyykkikori on sellasia hajuja että vähintäänkin alkaa kuvottaa.

Vierailija
39/49 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se vuoto kesti taukoamatta sen melki 3kk ja soitin useaan otteeseen Jorvin naistentautien osastolle kun saatoin 2h istua vessassa kun ei edes Tenan virtsankarkailuun tarkoitetut siteet riittäny.. Hyytymät oli tosi isoja, mutta kipuja ei ollut.. Aina oli vastaus että menkat ne siellä vaan on?!?!?! Lopulta nousi melkeen 40 asteen kuume ja soitin su iltana naistenklinikalle, josta käskivät hakeutua hoitoon heti aamulla (eivät itse saa ottaa vastaan ilman lähetettä ja sen hakuun olisi mennyt koko yö).. Aamulla kun soitin jorviin niin eivät edelleenkään suostuneet ottamaan vastaan vaan jouduin kuumeessa ajelemaan ensin omalle terkkarille ja sieltä sain lähetteen jorviin.. Edelleen vastaanotto oli todella tylyä, mutta ultrassa kun selvisi että kohtuun oli jotain jäänyt muuttui ääni kellossa.. Pääsin saman päivän iltana kirurgiselle osastolle kaavintaan.. Kohtu oli ehtinyt tulehtua, mutta onneksi ei aiheuttanut sen enempää ongelmia..

Toivottavasti ei enään ikinä tarvitse moisen asian takia sinne mennä ja jos minulta kysytään niin seuraavan synnytän kyllä Helsingin puolella :)

Vierailija
40/49 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa huonoa kohtelua sulla Minza. Minulla ei siis vuoto ollu rajua koko ajan, vaan laantui välillä tiputteluksi. Runsas vuoto kesti aina pari kolme päivää ja mullakin oli sellasia nyrkin kokoisia hyytymiä mukana. Vessa oli sen näköinen kuin siellä olisi teurastettu (jonka takia ei paljon tehnyt mieli poistua kotoa). Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, jonka lopuksi vielä lääkäri ultrasi ja totesi että kohtu "näytti" tyhjentyneen. Mutta mitä ilmeisemmin sinne oli kuitenkin jotain jäänyt. Mulla tilanne onneks normalisoitui itsestään. Täällä tehdään jälkitarkastus vain, jos kohduntyhjennys/km on tapahtunut pidemmällä kuin 12 raskausviikoilla.