Hyväkarppaus vai pointsaus osittausimetyksen aikana??
Kumpi olisi parempi?
Pointsannut olen ennenkin, sen systeemi on tuttu.
Mutta hyväkarppauksesta en saanut tarpeeksi irti karppaus.infon sivuilta, kun en päässyt rekisteröitymään.
Saako siinä syödä sallittuja ruoka-aineita mielin määrin (paitsi niitä hiilaripitoisia)?
Entä maitotuotteet ja niiden määrä? Jäätelö??
Syöttekö koskaan pullaa/keksejä tms.?
Entä syöttekö vitamiineja lisäksi?
Mietin myös, miten voisi yhdistää pointsauksen ja hyväkarppauksen, mutta taitaa olla hankalaa, kun pointseissa pitäisi tuijottaa vähärasvaisiin ja kevyttuotteisiin..
-pupsu, tavoitteena -10 kg (puuh!)
Itsellä 5kk vauva osittaisimetyksellä.
Kommentit (2)
Ehdottomasti karpiksi mielummin. Pysyy maidon rasva hyvänä vaaville. Ja saat paljon, paljon muitakin positiivia asioita elämääs.
Karppauksessa ei kannata ruokamääriä laskeskella, vaan syödä silloin kun on nälkä. Kuunnella kehoa ja syödä sen mukaan. Mieliteot loppuu melko pian ja makean maku muuttuu. (Esim. itsellä ananas on ihan pahan makeeta nykyään.)
Maitoa en ole jättänyt pois, mutta vähentänyt. Lasi lounaan ja päivällisen kanssa ja juustoja menee. Välipalaksi joskus maustamatonta jogurttia. Eli kalsiumia kyllä tulee tarpeeksi. Ja varsinkin kun käytän kaalta. Siinä on kalsiumia!
Sokerittomilla jäätelöillä olen herkutellut silloin tällöin, mutta lähinnä tavan vuoksi. Hirmu harvoin tekee TOSIAAN mieli jotain sellasta. Ennen karppausta kun taas ei herkut pysyneet kaapissa koskemattomina..
Kun karppaa oikeaoppisesti, ruoka on todella monipuolista. Itse otan multitabsin silloin tällöin, koska syön kalaa harvemmin ja d-vitamiinia en saa tarpeeksi. Myös rauta samoin.
Unohda pointsauksen ja karppauksen yhdistäminen. Ovat ihan eri asioita ja sekoittavat vaan toinen toisiaan. Suosittelen kokeilemaan karppausta, mutta vähintään 2vko-4vko. Et menetä mitään.. ehkä muutaman kilon ja saat hyvän mielen. Kerro sitten mitä päätit!
(Mulla 7kk ikäinen osittaisimetyksellä.)
Tai siis hyväkarppan parhaillanikin ja aion jatkaa lopun ikäni :D
Aloitin tammikuussa, kun rv 27 oli menossa ja nyt olen jo täysin hullaantunut tähän ideaan!
Pointsaillut olen minäkin -ihan hyvin tuloksinkin vieläpä-mutta siinä ongelma on usein se, että oman kropan kuuntelu unohtuu ja ne repsahdukset -->hällä väliä-fiilikset iskevät, kun joutuu koko ajan miettimään syömisiä ja kieltäytymään herkuista. Mulla ainakin oli noin, että niin kauan kun pysyin tiuksasti pisteiden rajoissa niin kaikki oli ok, mutta sitten kun tuli syötyä pisteiden yli niin voimat ja into lopahti.
Tässä hyväkarppauksessa on se ihana juttu, että kun sokerit, vehnäjauhot ja muutamat muut ruoka-aineet (mulla peruna, pasta, riisi) jättää pois niin makeanhimo vähenee/loppuu kokonaan, mulla tuohon ei mennyt kun pari päivää! Nälkäkään ei vaivaa ja olo on kaikin puolin loistava!
Mä olen ottanut sellaisen linjan, että syön kakkua/pullaa yms. jos tekee mieli mutta harvoimpa tekee. Jäätelöä silloin tällöin, mutta mitään himoa ei noihin tosiaan ole (ja tietäisitpä paljonko niitä ennen napaani ahdoin...)Eilen söin siivun täytekakkua synttärijuhlissa, mutta enemmän emännän mieliksi kun omakseni, joten makean syöminen ei " jäänyt päälle" , kuten mulle kävi pointsailun aikana.
Nyt rv37 olo ei tietty ole mitenkään kovin kevyt, mutta enemmän möhköfantilta aikaisemmissa raskauksissa tuntui! Paino on noussut 10 kg, joista 9 ennen karppauksen aloitusta ja vauva kasvaa hienosti.
Rekisteröidy perhekarppi-foorumille, sieltä saat hyvää tietoa ja ryhmätukea! Ja onnittelut sekä vauvasta että kiinnostuksesta karppaukseen!
T: Vuokko rv37, lapset -99, -01 ja -04