Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Keskenmenon jälkeen syyskuu**

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhjennys se mullakin ensin oli ja eivät sen jälkeen suostuneet ultraamaan, vaikka on kuulemma todella yleistä että 1 kerta lääkkeillä ei riitä ja melkein aina tarvitaan vähintään 1 kerta lisää.. Kaveri joka on Jorvissa töissä vetosi siihen että siellä käydään niin usein mukamas vaivojen takia tekemässä ilmaiseksi alkuraskauden ultraus ja siitä syystä eivät mua ottaneet vastaan!!!! Naurettava selitys mun mielestä, koska jos jotain häikkää on niin kyllähän se pitää tutkia.. Ei täälläkään jälkitarkastusta tehdä jos ei viikkoja ole yli 12.. Jos vielä silloinkaan, kun eivät tunnu muutakaan ohjeistusta noudattavan..

Vierailija
42/49 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sähän käytät kanssa klexanea eli sulla ON tukostaipumus,jonka nimi on nyt tuo lipidi homma,mä en nyt jaksa kaivaa papereitani mikä sen oikee nimi oli.Sitä se vaan on,että nyt on sit löytynyt nimi sille jutulle.

Mä menen tänään juuri uusiin verikokeisiin kun kontrolloidaan niitä tukosvastauksia.Tuo lipidi-homma kun on nimenomaan sellanen,joka muuntuu-se voi olla joskus ja joskus ei.Raskaus provosoi olemassa olevaa häiriöö,jippii.

Mähän vastaikään tajusin,että juu,oon mä tuntenut jotain liikettä masussa.Eilen NAUTIN,kun mahallani makoilin,niin sain muutamia muksaisuja vastalauseeksi,voi miten onnellinen niistä voi olla!

Huomenna omien laskujen mukaan 18+0 mutta ultran mukaan se oli jo maanantaina.Tuntuu hyvälle olla tällaisilla viikoilla,vaikka koko ajan tiedostaa että mitävaan voi tapahtuu.Mut se mitä vaan on sitten tarkoitettu niin.ei voi muuta ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meneillään 5+1 ja edelleen tuntuu välillä siltä että onko siellä mitään masussa.

Ihania uutisia täällä kyllä on ja odottelen itsekin sitä, että saa varmistuksen sille, että kaikki olisi hyvin, näkyisi minityyppi ja sydämen syke. Mitenkäs se menikään, milloin voi mennä jo ekalle yksityiseen ultraan. Eikös se ole viikolta 6 eteenpäin?

Välillä tuntuu vähän etovaa oloa, vatsan nipistelyä ja rintojen arkuutta. Välillä oikein alan kuulostelemaan tuntemuksia, että saisi varmuuden sille ettei oireet ovat kadonneet minnekään. Turhan monta kertaa niinkin on käynyt.

Vierailija
44/49 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko jo puolessavälissä... En ole saanut yhtään mitään "järkevää" tehtyä tällä viikolla. Maanantain ja tiistain makasin kotona (ihmeellinen lihassärky ym. flunssan kaltaiset oireet iski) ja tänään joudun juoksemaan kolmissa verikokeissa (pitää ottaa eri aikoihin). Ajattelin parkkeerata labran läheisyyteen koko päiväksi, mutta ei siellä ollut mitään tekemistä, niin tulin kuitenkin hetkeksi tänne työhuoneelle.

piikkanen: mulle on ohjeistettu polilta varaamaan ensimmäinen ultra-aika lähemmäs viikkoa 8 (eli 7+). Ennen noita viikkoja eivät sairaalassa ultraa käsittääkseni "suostu" tekemäänkään, koska vasta 7+0 tienoilla voidaan nähdä "varmasti" kohdun tilanne. Mutta yksityisellehän voi varmaan mennä vaikka heti plussatestin jälkeen. Eri asia sitten onko se järkevää. ;D

Malica: siis mulla ei ainakaan vuosi sitten vielä ollut mitään viitteitä kokeissa tukostaipumukseen. Tuo Klexane otettiin käyttöön ikäänkuin "viimeisenä oljenkortena", jotta tällä kertaa ei tulis km:a, koska siitä ei mitään haittaakaan kaiketi ole. Mulla noita verikokeita määrää naistentautien lääkäri ja kaksi eri sisätautilääkäriä, niin välillä mietin tietäänkö ne itsekään mitä juttuja on jo tutkittu ja mitä ei. :D Hienoa, että tunsit liikkeitä. :)

Mulla on jotenkin lannistunut olo. Maanantaina olin neuvolassa, jossa oli kiva päästä käymään, mutta... Täti ei edes yrittänyt kuunnella sydänääniä (vaikka viikkoja ainakin 12+4). En oikein saanut tavanomaista rohkaisua, neuvolakäynneistä on aiemmin jäänyt positiivisempi fiilis. Ensi viikolla on kuitenkin eka lääkäri (joka meinattiin jättää mulle kokonaan varaamatta), toivottavasti siellä saa kuulla sydänäänet. Miten tuntuu, että tää raskaus on kestänyt jo äärettömän kauan? Kai se johtuu kamalasta ahdistuksesta, joka on ollut koko ajan päällä. Tiistaina selkää alkoi jomottaa uhkaavasti (mulla se pahin merkki) ja mielestäni myös mahaa kiristi. Paniikki tietenkin iski. Tänä aamuna laitoin jalkaani farkut, jotka viime viikolla joutui jatkopalan kanssa mahduttamaan vyötäröltä. Nyt ne meni ihan normaalisti kiinni. Onko maha siis pienentynyt, voi apua. Raskauden alussa lupasin itselleni, että ekan (hyvin menneen) ultran jälkeen ostan äitiysvaatteita. EN ostanut. Enkä seuraavankaan, enkä ekan neuvolankaan jälkeen. Jospa ensi viikon lääkärikäynnin jälkeen... Ennen niin järkevästä ihmisestä on tullut tällainen taikauskoinen vauhkoilija. :D

Pyrrhyla, ehkäpä 12+6

45/49 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PYRRHYLA, minä kävin viikko sitten kuunnelluttamassa sydänäänet ihan ilman ajanvarausta, hyppäsin vaan huoneeseen sisään kun edellinen odottaja lähti ja kerroin huolistani ja kysyin voisiko pikaisesti vaan ne dopplerilla kuunnella. Ja kyllä se kävi ja olen kuullut muiltakin että kyllä ne kuuntelee ne, ei ne huolesta puolikuollutta kotiinkaan siitä lähetä. Että sinuna kävisin kuunnelluttamassa ihan erikseen jos huolestuttaa. Sen vuoksihan he siellä ovat, että ovat käytettävissä missä hyvänsä raskauteen kuuluvassa asiassa, siinä neuvolakäyntien välissäkin.

Minä oon alkanut tuntea kohdun, tuntuu napaan asti, pikkuisen ylikin. Varsinkin aamulla herätessä kun on pissahätä ja rakko työntää kohtua ylöspäin, olen pitkän aikaa makoillut aamuisin sängyssä ja tunnustellut:) Aika ylös tuntuu nousevan kohtu, muistaakseni vasta 16-17 viikolla aikaisemmissa tuntunut näin ylhäällä. Kai minun kohtuni on jo venynyt ja vanunut iän ja raskauksien myötä että antaa periksikin helpommalla.. Lääkäri piti olla huomenna mutta soitti neuvolasta ja siirsi viikolla. Olisin saanut tavallisen neuvolan käydä toki huomenna ja lääkärin viikon kuluttua mutta enpä järkeä nähnyt siinä jatkuvassa juoksemisessa niin otin molemmat sitten viikon päähän. Tällä hetkellä tuntuu niin rauhalliselta odotus. Sellainen seesteinen olo eikä kovin kamalasti huolestutakaan. Yleensä tällaista fiilistä seuraa jokin vuoto tms.joka muistuttaa että älähän luota saavasi tätä vauvaa. En minä luotakaan, tuntuu vaan ihanalta ettei mitään vuotoa ole ollut kahdeksaan päivään ja kipujakin paljon vähemmän kuin ennen. Siirryin äitiyshousuihinkin, vanhat farkut eivät kiinni menneet hyvällä tahdollakaan ja isommat farkut oli niin löysät että tuntuivat epämiellyttäviltä päällä. Pidän nyt tuollaisia bootcut-trikoohousuja jotka ei kovin edes mammahousuilta näytäkään. Outoa vaan pitää kun tottunut farkkuihin. Mies on vasta viime päivinä uskaltanut silitellä mahaani ja eilen ekan kerran jutteli pienelle. On se ahdistus hänelläkin jäänyt keskenmenoista. Pitkään meni niin ettei voinut puhua raskaudesta hänen kanssaan lainkaan, ei vaan sanonut mitään. Miehet vähän toisella tavalla kärsii näistä kuin naiset, me naiset enempi puhutaan tuntemuksistamme kun miehet lukkiutuvat koko aiheesta.

Oli vielä muutakin mutten nyt muista mitä. Rauhallista päivää kaikille!!

Helene 13+5

Vierailija
46/49 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällänsä :/.. Vatsaa ja selkää särkee ja vihloo ja se on mun kohalla yleensä huono merkki, jos selkää rupeaa polttelemaan/särkemään.. Kaikki supparit ym. aina tuntunu selänpuolella ja nyt ei voi olla miettimättä että olikos tämä nyt sitten taas tässä.. Viikkoja vasta 5+4 joten ultrastakaan ei oikein hyötyä ole vielä kun ei siellä juuri mitään näkyisi, mikä oloa helpottaisi.. Onneksi vuotoja ei ole (ainakaan toistaiseksi) ollut.. Pelottaa ja surettaa jo valmiiksi jos meneekin kesken :(

Vierailija
47/49 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja muillekkin alussa oleville, itsellä siis 2km takana, tässä raskaudessa oli alussa myös aivan kamalaa särkyä, tosi oireeton (vain väsymys, selkä ja maha kivut ja päänsärky) ei siis mitään pahoinvointia alussa (tuli vasta rv15) Itsellä oli vielä niukkaakin niukempaa vuotoakin rv7+4 ja rv 11, mutta täällä sitä ollaan rv20 nyt!

Itsellä vuoto selittyi niin että kroppa yritti aluksi ylläpitää normaalia kuukautis kiertoa, mutta tuhrut loppuikin sitten jo tohon 2 kertaa, kivut oli välillä tosi kovat ittellä selkä ja maha kivut selittyi keltarauhaskystasta (normaalia raskaudessa) joka oli munasarjassa kasvanut vain 5cm kokoiseksi.

Nyt 4d ultra takana ja lääkäri sanoi että sikiö on kuin anatomian kirjasta! Siellä hän imi peukkuaan ja haukotteli.

Eli reippain mielin eteenpäin vaan! Vaikka se on älyttömän vaikeaa ja koko ajan pelkää pahinta, mutta muista olla stressaamatta liikaa, raskausajan multivitamiineja suositeltiin minulle heti alkuun ja näemmä auttoivat, ei siis mitään muuta lääkettä!!

Vierailija
48/49 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelen välillä palstaanne, vaikka en tänne kuulukaan. Keskenmenot mulla olleet 2/10 ja viime viikolla. Oli pakko tulla kommentoimaan, kun jollain oli kauhukokemuksia Jorvista.

Helmikuussa -10 keskenmenon alkaessa soitin Jorviin, jolloin kommentoitiin, että vain jos vuoto on niin runsasta, ettei hallitse sitä kotona tai jos meinaa taju mennä ottavat vastaan. No, hoidin asian kalliisti yksityisgynellä jälkitarkastuksineen. Nyt viime viikolla menin vanhasta tottumuksesta suoraan yksit.gynelle, joka yllätyksekseni pani lähetteen Jorviin. Ja nyt pääsinkin sinne jälkitarkastukseen ja hoito oli ystävällistä ja laadukasta. Ens viikolla otetaan vielä labranäyte ja sitten Jorvin lääkäri soittaa mulle, onko homma kunnossa vai vieläkö ultrataan. Eli halusin vain kertoa, että Jorvista voi joskus saada ihan asiallista ja hyvää hoitoa. Tsemppiä teille kaikille odotukseen!

Vierailija
49/49 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää tiistaita. :)

Ensimmäinen neuvolalääkärikäynti takana. Tosi mukavaa jutustelua siellä oli, mutta muuten meni vähän "ohi" koko käynti. Sydänäänet kuunneltiin (ja kuultiin), mikä oli tietysti ihanaa. :) Mulla oli viikonloppuna pari kertaa kipeitä supistuksia (mitä ei ole koskaan ollut muuten kuin synnytyksen yhteydessä) ja niistä tietysti huolestuin. Yritin kovasti saada mielipidettä, mistä supistelu voisi johtua, mutta ei hän sanonut asiasta juuta eikä jaata. Neuvolakortista luin, että ainakin kohdunsuu näyttäisi olevan normaali. Selkää mullakin särkee melkein päivittäin, mutta olen koittanut asennoitua niin, että se johtuu istumatyöstä.

En ole saanut tietoa sikiöseulonnan tuloksista. Mulle ei sanottu kuinka kauan niissä menee ja ilmoitetaanko niitä edes, jos kaikki on hyvin. Mitä olen netistä lukenut, niin useimmat ovat saaneet tulokset ultran yhteydessä, mutta täällä veriseula tehtiin vasta ultran jälkeen.

Tällä hetkellä hermoilen yllättävän vähän. Toivottavasti löydän pian saman seesteisyyden kuin Helene. :) Lääkäri varovasti ehdotteli kevyttä psykiatrista keskusteluapua, mutta vielä toistaiseksi kieltäydyin. Loppuraskaudesta varmaan on viisasta käydä juttelemassa, ettei ihan koko odotusaika mene synkkyydessä.

Luulen, että tänään tilaan netistä jotain äitiysvaatetta, kun ei kaupoista löytynyt paria paitaa enempää eikä näillä housuvirityksillä enää kylmillä ilmoilla pärjää. :D

Meillä iski syysflunssa. Lapset on ollu jo toista päivää hoidosta pois ja minä yritän tehdä töitä kotona (huonolla menestyksellä).

Aurinkoista syysviikkoa kaikille, voikaa hyvin!

Pyrrhyla

Viikot on täysin hakusessa edelleen. Lääkäri merkkasi 14+0, mutta viimesimmän ultran mukaan olis kait 13+5.