Työvoimatoimisto heittelee työtarjouslappuja minulle paikkoihin joita en voi saada koska
minulta puuttuu eräs opiskelupätkä plakkarista.
Olen siis alalle valmistunut ja pätevä hlö jolla työkokemustakin vuosikausia mutta muutamat kunnat tehneet linauksne että ilman erästä suuntaumista ei voi työpaikkaa heiltä saada, varsinkaan vakituista.
Silti työkkäri lähettelee minulle työtarjous/työosoituslappuja kys paikkoihin.
Kommentit (18)
Tuota siksi ettei sitä niin vaan hankita eikä se nyt tähän hätään ja noihin tarjouksiin auta.
Seur opiskeluajanjakso Hesotessa alkaa tammikuussa ja haku on lokakuun loppupuolella, siitä vaan yrittämään pääsiskö vanha patu sisään uudelleen.
Ja pänttäämään kirjoista jotakin sellaista (lol) mitä en ole aiemmin opiskellessani JA 9v aikana oppinut.
Ja menettämään ansiotuloja joten kes 2012 tulee olemaan vielä tätäkin tiukempi kun ei ole palkkatuloja joista lasketaan kesän 2012 ansiosidonnainen jos siis olen opiskellut tammi-toukokuun välisen ajan.
oppisopimusdiiliä olen useille paikoille tarjonnut, mutta eipä ole ollut tarvetta/kiinnostusta millään työyksiköllä siihen sitoutua.
ap
Minulla on pätevyys ja olen pätevä, lain ja päivähoitolain ja edunvalvonnan ja ammattijärjestön mielestä, mutta ei tuota suuntautumista ja sitä vaativat.
ap
Mikset hanki sitä pätevyyttä?
on juuri tällaisia tapauksia varten mahdollisuus suositella ihmistä omaehtoiseen koulutukseen, jonka ajalta saa ansiosidonnaista. Jos jonkun koulutuksen avulla arvioidaan että ihminen voi työllistyä merkittävästi paremmin, sitä yleensä kyllä tuetaan. Eikö sinulle ole kerrottu tästä?
Miksi olet ilmoittanut työkkäriin hakuammateiksi sellaista mitä et voi saada? Mene nyt ihmeessä vaihtamaan haaveammattisi todellisuutta vastaavaksi esim. siivooja.
Eihän sitä tartte kun suorittaa se yksi osio sieltä- ei koko tutkintoa. oletko ottanut selvää aikuisopintotuesta?
Paitsi että opettele sinä luetun ymmärtämisen taito.
ap
Miksi olet ilmoittanut työkkäriin hakuammateiksi sellaista mitä et voi saada? Mene nyt ihmeessä vaihtamaan haaveammattisi todellisuutta vastaavaksi esim. siivooja.
Minä olen pätevä alalle, laki ei vaadi muuta koulutusta kuin mikä minulla on.
ap
Eihän sitä tartte kun suorittaa se yksi osio sieltä- ei koko tutkintoa. oletko ottanut selvää aikuisopintotuesta?
no eipä sinun tartte välittää niistä kuntien linjauksista, kun sulla kerran on muodollinen pätevyys hommaan, niin kunnanhan tulee ottaa sinut, ellei sitten hakijana ole jotain sellaista joilla on se niiden toivoma erikoistuminen.
Paitsi että opettele sinä luetun ymmärtämisen taito.
ap
Sinullahan selkeästi on siellä hakuammattina se, mihin niitä tarjouksia lähetellään - ellei sinulla siis todellisuudessa olekaan mahdollisuuksia saada niitä töitä, olisi syytä vaihtaa hakuammattia. Vai olisiko tuon kommentoijan pitänyt rivien välistä lukea, että sinulta puuttuu nimenomaan se siivoojalta vaadittava mystinen osio?
Olet alalla, jossa on työpaikkoja jopa niin paljon, että työvoimatoimisto lähestyy sinua ja yrittää työllistää sinua!
Itse olen valitettavasti opiskellut alalle, jossa työpaikat pitää tonkia itse, käyttää kaikki suhteet ja kaikki luovuus ja palkintona on joku sijaisuus, lyhyt tai pitkä, jossain hetken aikaa. Sitten alkaa taas sama ruljanssi, kun työsuhde (taas) päättyy. Työvoimatoimisto ei ole vielä ikinä lähestynyt minua millään tavalla. Sen sijaan olen pätevöittänyt itseäni entisestään ja anonut opiskelulupaa työvoimatoimistolta.
Ihanaa olisikin, jos sieltä seuvaaran työttömyyden koittaessa tulisi ihan joku osoituslappukin! Olen jo miettinyt alan vaihtoa, mutta 37-vuotiaana...opiskelemaan...kolmatta tutkintoa. No thanks!
Sinullahan selkeästi on siellä hakuammattina se, mihin niitä tarjouksia lähetellään
Työkkäri lähettää tarjouksia ap:n AMMATIN ja tutkinnon pohjalta. Luultavasti kyseessä on lähihoitaja. Hän voi kyllä toivoa, että saisi tarjouksia vain ensihoitajan töihin (joita on vähän) mutta hänelle tarjotaan jatkuvasti lastentarhan töitä (tai joku muu yhdistelmä) koska työkkärin näkökulmasta hän on niihin pätevä.
Kyllä meillä muillakin on oikeus saada pyrkiä koulutusta vastaavaan työhön eikä ole pakko ottaa siivoojan töitä joihin ei välttämättä ole yhtään soveliaskaan.
Muuten olen sitä mieltä, että jos juuri siivoojista on koko ajan pula, niin pitäisi alkaa maksaa isompaa palkkaa siitä työstä. Tosin nyt kun maahanmuuttajia alkaa olla enemmän kuin vaikka -80 -luvulla niin eipä noita siivojiakaan enää haeta yhtä epätoivoisesti töihin kuin ennen.
sen sijaan, että harva se päivä valitat keskustelupalstalla. Saattaisit yllätykseksesi työllistyäkin.
Olet ihan itse vastuussa omasta elämästäsi. Aloituksia aloitusten perään... Kommunikoida et halua rakentavasti vaan riidellä ja vastata ilkeästi henkilöille, jotka yrittävät auttaa sinua. Ryhdistäydy !
ihmeessä tekemään niitä sijaisuuksia edes, sittenhän tietävät kannattaako sua ottaa oppisopimuksella. jos tosiaan oot oikea ihminen sinne niin kyllä ne sut kouluttaa, mutta pelkkä ääni puhelimessa ei kerro sinusta mitään.
ota selvää, koska seuraava mahdollisuus näyttöön ja sillä selvä, opiskelupätkä on tehty.
näyttönä tuon osuuden! Eikä maksa kuin näyttömaksun verran, ei edellytä poissaoloa töistä jne.
Jotenkin tuntuu, että et edes halua sitä jaksoa suorittaa...
PS. Lahdessa pyörii koko ajan lähihoitajille non-stop -koulutus, jossa voit suorittaa vain tuon tarvitsemasi pätkän. Otapa yhteys TE-toimistoon
Mikset hanki sitä pätevyyttä?