Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut aikuisena, ilman mitään aikaisempia allergioita tms. allergista reaktiota?

Vierailija
01.09.2011 |

Millainen oli ja mistä tuli? Onko uusinut sen jälkeen? Miten hoidettiin?

Kiitos, jos jaksat vastata!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihottumatyylisiä läiskiä. Tosin sitä ei olis pitänyt antaa, koska olen saanut pahan reaktion n 10 v penisilliinistä (ei anaflylaktinen sokki) ja kefexin kuulemma korreloi penisilliinin kanssa.

Vierailija
2/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ihan kohderyhmää. Mutta olin mä penisilliiniä saanut lapsena jo useamman kerran ennen reaktiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näppylöitä ja karsean kutinan, Lumene-mineraalipuuterista vesikelloja kasvot täyteen, joistakin hajuveslemahduksista on tullut karsean huono olo ja tsiljoona aivastusta. Ja eipä noita hoidettu kuin vaihtamalla lääke, lopetin kys. puuterin käytön ja tuolle hajustejutulle ei voi oikein tehdä mitään ja omista hajuvesistä tuota oksetusta ei tule.

Vierailija
4/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ekan kerran kokeilin jotain perusryppyvoidetta naamaan tuli tosi paha ihottuma ja koko naama turposi. Meni ohi parissa päivässä. Otin allergialääkettä ja jotain hydrokortisonia tms. rasvana.

Vierailija
5/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on outoa, koska mulla on edelleen käytössä toinen laventelirasva josta ihottumaa ei ole koskaan tullut.

Ei muuta kuin jätin sen ihottumavoiteen käyttämättä.

Vierailija
6/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotiaana. Ennen ei ollut mitään merkkejä ko. taudista.. ja aina syytin miehen perimää kun lapsilla on atooppiset ihot. Syyllinen olikin mä:(

Vierailija
7/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä ei vielä tiedetä, mutta laittoivat jatkotutkimuksiin ja antoivat epipen kynät. En ole koskaan aikaisemmin ollut millekään allerginen tms. Vähän pelottaakin.

Vierailija
8/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut Kefexin ja Flagyl antibiooteista molemmista niin voimakkaan allergisen reaktion että kurkkuni alkoi turvota umpeen ja oli vaikea hengittää. Muistakin lääkkeistä on tullut lievempiä oireita mutta nyt vasta aikuisiällä.

Vierailija
9/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään en voinut perunaa syödä, siitä tuli kauhea ihottuma. Tämä kesti 2 vuotta. Pääsin yli erosta ja peruna allergiakin hävisi.

Ja se allergia todettiin ihan kokeilla, eikä ollut pelkästään mun päästä keksittyä.

Vierailija
10/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkkiä oireita tonnikalasta - ikäni olen sitä syönyt eikä mitään oireita ole tullut. Koko suu, huulet ja kieli turposi ja kihelmöi. Tosin pistää epäilyttämään, oliko tuossa tonnikalapurkissa sitten jotain muuta joka laukaisi reaktion; olin syönyt edellisenäkin päivänä tonnikalaa ilman mitään reaktioita. Toi oli kuitenkin niin hurjaa, että en ole sen jälkeen sitä uskalanut syödä.

Lumenen kuorinta-aineesta (kemiallinen) sain myös palovamman näköiset jäljet poskiin, vaikka aine oli iholla vähemmän aikaa kuin mitä ohjeessa sanottiin.

Vierailija
11/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan yhtäkkiä järkky nokkosihottuma tai joku, joka kiersi ympäri kroppaa päätyen kaulaan ja kasvoihin. Kyllä säikäytti, terveyskeskussessa sai piikin kun lähdettiin käymään.

Ei tiedetä mikä sen aiheutti eikä ole sen koomin tullut.

Vierailija
12/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergisoiduin hiusväreille. koko pää ihan tulessa ja kutinaa. pari kertaa kampaajalla värjättiin vielä ennen kuin tajusin. joka kerta muuttunut pahemmaksi. en värjää enää ikinä.

Vierailija
13/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi sai samoista pähkinöistä pahemman reaktion mm. nokkosrokkoa.

Olen syönyt pähkinöitä (myös hasselpähkinöitä) paljon ennenkin, ja myös sen jälkeen. Todennäköisesti tässä erässä oli joku jäänyt joku käsittelyaine tms. pähkinöihin. Olisi pitänyt ilmoittaa kauppaan, mutta ei silloin tullut mieleen.

Vierailija
14/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oletettavasti se halpa punkku. Meinasin tukehtua.

Vierailija
15/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ilmeisesti naprokseenia sisältävästä särkylääkkeestä tai jostain tuntemattomasta yhdistelmästä jonkinlaisen allergisen reaktion. Naaman alaosa turposi ja koko kroppaa alkoi kutista. Raapimajäljistä tihkui verta. Meni muutamassa tunnissa ohi. Ikinä ei ole vastaavaa tullut, vaikka olen samaa lääkettä myöhemminkin ottanut.

Vierailija
16/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena alkaneet, luultavasti myös astmaoireisiin liittyvät tuoksuallergiat. Henkeä ahdistaa ja henkitorvea kihelmöi jne. Jouduin pyytämään opiskelukaveria lopettamaan hajuvetensä käytön, oli noloa! Jostain syystä saan siis oireita vain joistakin tuoksuista.

Vierailija
17/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut 60v. täytettyään enemmän allerginen kuin aikaisemmin. Nuoremmalla iällä ei ollut mitään, vaikka minä tosin olen ja olen varmaan hänen lapsistaan se joka on saanut eniten hänen DNA:taan. Nyt ainakin tiedän syyn allergiohini, valitettavan paljon isän tyttö. Varsinkin lääkeaineallergia on hänellä ollut paha, anafylaktinen shokki.

Vierailija
18/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v sain näppylöitä ja järkyttävän kutinan antibiooteista.

Antihistamiinilla hoidettiin.

Vierailija
19/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmiä kirveli ja nenästä tippui vesi, kun koivuallergia puhkesi yllättäen.

Vierailija
20/27 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin niitä joulun alla muutaman suuhun ja kun puraisin, suu oli ihan tulessa. Kieltä kutitti ja kirveli ja huulet turposivat, piti sylkäistä suu tyhjäksi. En siis ehtinyt edes nielaista yhtään. Ei varmaan kauhean vakava reaktio, mutta en uskalla enää maapähkinöitä syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan