Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi joku 40 asteen pyykkiohjelma kestää yli 3 tuntia?

Vierailija
08.09.2024 |

mitä saa*anan pas*kaa

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koneessasi ole lyhyempiä ohjelmia?

Vierailija
2/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä lyhyempiä ohjelmia. Niitäkin löytyy valikosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden pyykkikoneen 20 vuoden jälkeen, ja olen nyt kironnut tuota samaa.

Vierailija
4/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin puhdistumisen peruselementit ovat lämpö, liotin (koneessa vesi), kemikaali (=pesuaine), hankaus ja aika. Kun jotain on vähemmän, pitää olla enemmän jotain muuta. Kun vettä ja lämpöä on vähän, pitää niiden puutetta korvata vahvemmalla pesuaineella ja hankaamalla vaatteita pitempi aika.

Toinen malli oli mattojen pesu kesällä järvessä, mikä on kadonnutta kansanperinnettä. Ei ollut lämpöä eikä kemikaalia vaan mäntysuopaa, mutta oli järvellinen vettä, aikaa liotukseen ja juuriharja hankaukseen. Puhdasta tuli.

Vierailija
5/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2h valko/kirjopesu. Pesen vain sillä lyhyimmällä ohjelmalla kaikki vaatteet, hienopesu tai vastaava 40min. Lakanat on ainoat mihin käytän tuota pitkää ohjelmaa. Tuon pesukoneen ostin ensimmäiseen omaan asuntoon, siitä asti ollut.

Vierailija
6/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin on tuo sama. Mutta siellä on myös valikko, josta aikaa voi lyhentää. Nyt pesee vajaan tunnin. 

Vierailija
7/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupan koneet junnaa paikallaan hitaasti kyllä venyttää siellä ehkä ohjelma vika tai joku hihna luistaa. Älkää sieltä ostaako mitään. Verkkokauppa on täynnä palautettuja tuotteita ale hintaan. Sekundaa piraattia mikrouunissakaan mitään tehtaan merkintää nimeä. Valot vilkkuu pesukoneesta jopa koneen alta jos laitat valot pois näkyy pimeässä. 

Vierailija
8/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostikko kierrätys keskuksesta. Me annettiin sinne musta verkkokauppa kone joka piti meteliä ja pesi vähintään sen 3 tuntia ettei ikinä lopeta. 

Vierailija
9/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koneessa kestää alle tunnin. Miksi ostit koneen, jossa on noin pitkät ohjelmat?

Vierailija
10/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupan koneet junnaa paikallaan hitaasti kyllä venyttää siellä ehkä ohjelma vika tai joku hihna luistaa. Älkää sieltä ostaako mitään. Verkkokauppa on täynnä palautettuja tuotteita ale hintaan. Sekundaa piraattia mikrouunissakaan mitään tehtaan merkintää nimeä. Valot vilkkuu pesukoneesta jopa koneen alta jos laitat valot pois näkyy pimeässä. 

Eli ostit halvimman sieltä, mistä halvimmalla sai? Onnea. 

Vierailija
11/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön kone 35 min 60 asteessa. 

Vierailija
12/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä löytänyt konetta, jossa on lyhyemmät ohjelmat? 

Vierailija
13/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuloissa käy nopeasti kolikoilla. Viikko kylpylässä pelastaa järjen. 

Vierailija
14/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostit koneen tsekkaamatta laisinkaan millaiset ohjelmat siinä ovat? 

Vierailija
15/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pesee myös pitkän kaavan mukaan, jos kone on aivan täynnä ja valitsee ohjelman, jossa kone päättää itse pyykin painon perusteella ohjelman pituuden. Pesen kyllä yleensä vain sellaisena aikana, kun ei ole kiireitä ja menoja.

Vierailija
16/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestään kaikki 60C, tunti ja 5min. Samsung

Vierailija
17/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa perehtyä koneen ohjelmiin ennen kuin ostaa koneen. Mitä kalliimpi kone sitä enemmän eri pituisia ohjelmia. Meillä esim. 40 C hienopesu kestää 40 min.  Kirjopesuna sama n. 60 min. 

Vierailija
18/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Mulla on uusi kone (Miele) ja kaikista ohjelmista saa myös valittua lyhennetyn pesun, esim perus 60 astetta on 2h, 40 astetta 1h. Näihin valittu vesiplus. Hyvin tulee puhtaaksi. Lisäksi 30 ja 40 astetta lyhytpesu 20min, joka riittää peruspyykille vallan mainiosti. Paljon on muitakin ohjelmia, mutta niitä en ole (vielä) käyttänyt. 

Vierailija
19/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on ekologista tai jotain. Säästetään vettä mutta samaan aikaan sähköä kuluu enemmän. Sekä loppujen lopuksi vaatteet pitää huuhdella ylimääräisellä vedellä, koska huuhteluveden määrää on pienennetty luonnon pelastamiseksi. Lopputulos on, että kuluu enemmän sähköä ja vettä. Hienoa toimintaa.

Vierailija
20/35 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän ja tarkan harkinnan jälkeen valitsitte sellainen pesukoneen, jossa on kaikki pisimmät ohjelmat vaikka muitakin vaihtoehtoja olisi ollut tarjolla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi