Miten suvaitsevainen olet asteikolla 0-10
0=ei yhtään
10=paljon
Mitä asioita suvaitset ja mitä et? Suvaitsetko myös asioita, jotka ovat sinun kannaltasi ikäviä?
Kommentit (8)
suvaitsen esim. homot mutta en pedofiilejä.
Paitsi että suvaitsevaisuus on niin moninainen juttu, että ei tuohon kysymykseesi voi vastata mitenkään.
Laitapa kysymykseesi vaihtoehtoja, niin kysymykseesi voi vastatakin.
Laitapa kysymykseesi vaihtoehtoja, niin kysymykseesi voi vastatakin.
Vastaapa sinäkin. Minä vastaan että olen 0.
ap
Enkä tarkoita mitään näpistelyä tai punaisiin ajamista. Suomen laki vastaa melko hyvin mun käsitystäni siitä, mikä on pahaa ja rangaistavaa noit pienimpiä juttuja lukuunottamatta.
En suvaitse suvaitsemattomuutta. Esim. ihmiset jotka tuomitsevat toisen ihmisen hänen seksuaalisen suuntautumisen perusteella saa voimaan mut lähes pahoin. En ihan voi ymmärtääkään, tuntuu niin absurdilta, että asia kuuluisi ulkopuolisille pätkän vertaa, kunhan tän seksuaalisuuden toteuttamisessa molemmat/kaikki osapuolet ovat aikuisia ja suostuvaisia.
En oikein kestä uskontojakaan. Suvaitsen kyllä ja ymmärrän ihmisiä jotka uskovat ns. hyvällä tavalla ja tulevat siitä tasapainoisemmaksi ja uskonto näyttää helpottavan heidän henkistä oloa. Mut jos taas uskonto tai uskovainen on tuomitseva muita kohtaan ja kertoo miten muiden pitäisi olla, elää ja toimia, nousee mun niskakarvat pystyyn.
Mä sanon silti että mun arvosana suvaitsevuudesta on 10. Se kun on paljon. Täydellisesti ei ehkä kukaan voi olla, mutta ei kai suvaitsevaisuuden määritelmä tarkoitakaan sitä, että pitäisi suvaita myös suvaitsemattomia.
Muslimeja, pakolaisia ja turvapaikanhakijoita vastaan taas olen ERITTÄIN kriittinen ja suoraan sanoen suvaitsematon.
lapsensa hoitoon koko päiväksi. En vain pysty...
En suvaitse pettämistä, valehtelua, kieroilua, lasten hyväksikäyttöä, sateenkaariperheitä, homoja/lesboja, rikollisuutta, maahan muuttajia jotka eivät tule töihin ts. pitää olla korkea koulutus ja työ että voi tulla, ryssien kanssa kaveraamista/avioliittoja. On aika paljon asioita, joita en suvaitse.
"Suvaitsetko myös asioita, jotka ovat sinun kannaltasi ikäviä"? Tätä toista kysymystä en ymmärrä.